tamamen yaza girmedik tabii ama bana etki etmeye başladı artık, neredeyse 2 gündür sıvı tüketiyorum ya, insan hiç mi acıkmaz
1 ay
tamamen yaza girmedik tabii ama bana etki etmeye başladı artık, neredeyse 2 gündür sıvı tüketiyorum ya, insan hiç mi acıkmaz
Benim hiç azalmaz iştahım.
Ne kıs ne yaz. Çok seviyorum yemek yemeyi.
Ama insanlar yazın daha az yemek yer.
Ve yedikleri yemek daha hafif olur
Daha çok su içeriz yazın. Salata ve zeytinyağlı yemek ağirlıkli yemekler tercih edenler çok fazla.
Yaz ayında vücut ısıyı dengelemek için fazla enerji harcar bu da metabolizmayı yavaşlatılır iştahı düşürür. Su ihtiyacı da artarz dehidrasyon olursa sindirim sistemi etkilenir. Sıcaklık artışı da yorgunluk ve halsizlik, ruh halimi değişime yapar yine sindirim etkilenir. Yapılacak şeyler öğün saatlerini atlamamak ağır yağlı yiyecekleri yememek hafif su oranı yüksek şeyler yemek, yeterli su içmek yaz ayı su ihtiyacı artar 1,5 lt içen biri 2-2,5 içmesi gerekebilir.
günde yeterli 2-3 l su içerim sadece yemek olarak pek iştahım yoktu
O biraz da uyku düzenine bağlıdır. Az veya çok uyumak, aynı saatlerde uyuyp uyanmamak iştah hormonu salınımını düzensiz yapar, ruh halini etkiler
Kuzum yaz modu açılmış sende şimdiden 😄 Yaz gelince vücut serin kalmak için daha az enerji harcıyor, bu yüzden de ağır yemeklere, yağa falan isteğimiz azalıyor. Sıcak hava, düşük tansiyon, uykusuzluk, hafif depresyon derken iştah uçup gidebiliyor.
Ama “hiç acıkmamak” iki gündür bile olsa hafife alınacak şey değil.
- Bol su iç
- Ayran, çorba, smoothielerle beslen
- Küçük porsiyon ama sık öğün dene
Bu durum birkaç gün daha sürerse mutlaka doktora görün, ihmal etme 🩺🌸
zaten smoothi , soğuk kahve ve su içtim sadece hafif ferahlatıcı sandiviç yapıp yicem
Cevap
2Cevap
normal evet. sıcak havalarda insanin iştahini etkiliyor
Zayıf insanlar hele hiç yemez
öyleyiz ya
gobek cıkmasın dıye
yok ki
kova
oke
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?