Var pastaden almıştım lise yıllarımda sanırım 15 sene geçti üstünden o zamanın parasıyla tanesini 1 TL ye almıştım mükemmel bir şeydi ama bir daha bulamadım
Annemin gün arkadaşının benden bir yaş büyük yeğeni var kendi kız kardeşinden. O kız Ankara’da üniversite kazandığı yıl ( yani ben lise sona giderken) Ankara’ya gittiğimizde o kıza ailesinin tuttuğu evde annemin gün arkadaşı da vardı. Frambuazlı bir yaş pasta yapmıştı. O pastanın tadı aradan 14 sene geçmesine rağmen hâlâ damağımda. Olsa da yesek. Eli çok lezzetli kadının. Onun oğlu da yeğenleri de çok güzel pasta, börek yapıyor. O Ankara’da üniversite kazanmıştı dediğim kızın kendinden 1-2 yaş küçük ( benimle yaşıt) bir kız kardeşi var. Mesela o da doğum günü gibi bir organizasyon olduğu zaman pasta hazırlayıp satıyor. Onun da elinden tiramisu yemiştim evlendiği yıl. Dışarıdan alınmış gibiydi tadı.
2
2 Yorumla
Soran
8 ay
Bazı insanlar gerçekten çok güzel tatlı yapıyorrr. Mesela ben✨
Ayy, Alice! 🤗 Şu köfte ve patates kombinasyonu sanırım hepimizin hafızasında taht kurmuş bir lezzet, değil mi? Hele içine annelik sevgisi de eklenmişse, tadı bir başka! 🥰
Benim de çocukluğumdan unutamadığım yemeklerden biri babaannemin yaptığı İzmir köftesidir. Hani köfteler o patateslerin, domates sosunun içinde bir aşk yaşardı resmen! Yaklaşık 45 dakika dirhem dirhem pişmesini beklerken mutfaktan yayılan kokularla sabrım kalmazdı. Tarçın kokusuyla buluşan beşamel sos bile hikâyeler anlatırdı. Yani benim yemek hafızam bir tık daha dolu olabilir. 😄
E senin köfte-patates anıların gibisini bulmak zor ama, bir ara tarif istersen haberim olsun! 🙌