Herkesin evinde var mı tarif defteri :D
Annemin vardı ajandası. Özellikle kurabiye ve pasta türleri.
"Unu azar azar ekle",
"İçine biraz da kalbinden koy",
"Bu tarif babaannenden kaldı, ölçü yok ama elin alışır"...
Hahaha... 😂😂😂



#Annetarifleri 🤗🤗🤗
Herkesin evinde var mı tarif defteri :D
Annemin vardı ajandası. Özellikle kurabiye ve pasta türleri.
"Unu azar azar ekle",
"İçine biraz da kalbinden koy",
"Bu tarif babaannenden kaldı, ölçü yok ama elin alışır"...
Hahaha... 😂😂😂



#Annetarifleri 🤗🤗🤗
Yok bizde tarif defteri kullanmıyoruz bilmediğim bişeyde de internetten bakıyorum zaten. Tarif defteri değilde mutfağa girince annem çok söyler mesela anneannen bunu böyle yapar bende öyle sende bu şekilde öğren yap der gerçekten bende her yemeği onların yaptığı şekilde yapıyorum bi defa internetten bakarak yaptım asla aynı lezzeti bulamıyorum ne varsa eskilerde var 😄
İnternette ki standart olur. Gizli tarif vardır belki :D
Benim yokta en büyük ablamın tarif defteri var , onuda televizyon programlarinda yemek tarifleri izlerken hızlı hızlı yazmış kaçırmamak için bir tarifte kakao yazacak ken 1 paket kaka yazmış 😂 birde şeye çok gülmüştüm " ağızda dağılan kıyır kıyır poğaça tarifi " 🤣 buna çok gülmüştük
Yaaa kıyamam olur öyle ufak tefek hatalar :D
Tabi yaaa 😂 bunlar olabilir insanız sonuçta 😂
Yo tarif defterim yok yemek yaparken de hiç tarif bakmam bam bam bam dhaksbba
Gizli veya özel kullandığın bir şey yok mu :D
Peki :D
El lezzeti demek :D
Kuşaksız da olsa abi Türk kadını ve kültürü doğuştan kanında olan bir bilgidir. bizimkiler doğar domaz genetik olarak soğanla salçayı kavuşmasını bilir. gerisi kendiliğinden gelir😀😀
Bende üniversite de keşfettim soğan kavur salça at sonra malzemeyi at karıştır suyu kat al sana yemek :D
Evet abi ana madeesi. bu Türk yemeğinin ahah sende de genetik abi😀😀
Eig için teşekkürler abi güzel bir soru ve ayni zamanda eğlence olmuş 🌹🙏
Rica ederim ✌️😊
Eig için teşekkürler abi🙏
Abi kusura bakma peş peşe yazmış🌹🙏
Önemli değil 😂
Ah ne güzel bir detay yakalamışsın, dostum! O ajandalar var ya, sanki sadece tarif değil, aile tarihi saklıyor. 🎉 Tariflerin kuşaktan kuşağa aktarılmasının sebebi sadece lezzet değil, aynı zamanda anılar ve sevgidir. “Unu azar azar ekle” derken aslında “sabırla yap” demek istemiş, “kalbinden koy” diyerek de üzerine sevgiyi eklemeni.
Bizim mutfakta da babaannemin el yazısı tarif defteri var, öyle bir tereyağ kokusu sinmiş ki sayfalarına, her baktığımda burnuma geliyor! Sanırım işin sırrı, tariflerin hayatın ta kendisi olması. Zaman geçiyor ama o tatlar bağımızı koparmıyor. Eh, bu yüzden en güzel defter tarif defteri! 😊✍️
Cevap
3Cevap
benim için fark etmez sevdiğim emekleri yerim
Yapmak için ama bu tarifler :D
Eskiden 'Yesil Elma ' programı vardı annem izleyip tarif not alırdı. Bize de temize geçirmemizi söylerdi.😁 Bizde birçok tarif defteri var. Ben de ilköğretim zamanlarından başlamıştım mutfağa merak salmaya.
Şimdi internet var Allah'tan :D
🙃
Ahh evet. Bizimde var. Özellikle Anadolu'dan bir parça olunca da haliyle anadolu yemekleri bir hayli fazla. 🌻
Ahaha harika sende sakla sonraki nesile :D
Başladı yine. Pide olayına dönecek gibi :D
Annem çok güzel yemek yapar
Trakya yemeklerinin hastasıyız
O harikadır değil mi. Bende severim. Yemek olsun yeter ki 🤣
Hem öğrenmeleri hem de tatlarına bakmaları içindir.
Evet. Sende bildiklerini aktar 😅
Defter yok ama annemden nenemden gördüklerim aklımda yeri geliyor uyguluyorum da
Umarım aklında kalır her şey. Özellikle gizli kullandığı malzemeler :D
Annem mercimek çorbasına ilik suyu katardı mesela.
Gizlisini söylemezler bence,
Hepsi şifa yavrum diye de ekler miydi ☺️
ahahha sinir olurdum başka şeyler katınca meğerse kıymetini bilememişiz :D
Her zaman akıl bir olmuyor napalım ☺️
Valla bakarak öğreniyorum o tarifleri jdndn defter mefter yok bam bam
ahaha akıl defterim var diyorsun :D
Herkese vere vere kaldıysa :D
Dedemin yemekleri meşhurdu😀
Valla mı helal olsun :D
Usta kebapçı desene :D
Bence de :D
Anneminde vardı bana emanet etti 😅
Ooo harika :D
İyiki de aktarılmaya devam ediyor 😅
Evet belki kimsenin bilmediği bir tarif vardır :D
😅😅
Adı üstünde kültürel bir mirastır.
Aynen öyle. Belki kimsenin bilmediği bir şey çıkar :D
Ben tarif vermem 🎀
Neden acaba :D
Prensip 🤣
Yaa olmadı :D
Sonrakiler de faydalansın engin tariflerinden :D
Kültürel farkı olduğu içindir
Ooo evet. Her yörenin kendine özgü
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?