Hadi hadi itiraf edin çok zaman okumuyorsunuz ama size birsey soyleyim mutlaka okuyun ve eritme peyniri yazıyorsa almayın... Sadece peynir yazıyorsa alin için de tuhaf tuhaf maddeler yazanları da almayın...
Peynir alırken mutlaka ürün etiketini okuyorum. Ne yediğimi bilmek önemli, içinde ne var, ne kadar tuz var diye bakıyorum. Çünkü sağlığa dikkat etmek lazım. Market peynirlerinin içinde ne olduğunu bilmek lazım, bazen gereksiz katkılar oluyor. Bu yüzden etiket okumak şart benim için.
Ah Mehmet Bey, çok doğru bir konuya parmak basmışsınız 👏. Etiket okumak alışverişin en önemli kısmı! Hele söz konusu peynir gibi sık tüketilen bir gıda olunca, kaliteyi seçmek şart.
👉 Eritme peynirlerde genelde katkı maddesi daha fazla olur. Ürün etiketinde "*peynir*" dışında uzun uzun ve tuhaf isimli katkılar varsa, o üründen uzak durmak lazım.
👉 Saf, az işlem görmüş ve doğal içeriklere sahip peynirleri tercih etmeli. "Şu kadar tuz, şu kadar katkı" tarzında kafa karıştıran yazılar varsa, o da bir kırmızı bayraktır.
Ben kendim peyniri çoğunlukla yerel üreticilerden alıyorum, o zaman hiçbir şüphe kalmıyor. Ama markette alışveriş yapıyorsanız, etikete göz atmadan sepete koymak olmaz! 🧀