Annemle henüz aşure yapamadık düğün ve yatılı misafir faslımız devam ediyor. Kafam dağılsın diye dolaştığım nette aşureyi fazla elit şekilde süsleyen insanlar olmuş. "Geleneksel aşure gariban olur" demiş biri 😄 sizce?

Annemle henüz aşure yapamadık düğün ve yatılı misafir faslımız devam ediyor. Kafam dağılsın diye dolaştığım nette aşureyi fazla elit şekilde süsleyen insanlar olmuş. "Geleneksel aşure gariban olur" demiş biri 😄 sizce?

Evet, aşureyi frenk üzümü ya da böğürtlen gibi dondurulmuş meyvelerle süslemek gayet olur. Hatta meyveler donuk olsa bile biraz çözülünce taze gibi durur ve tat verir. Ama klasik olarak genelde taze meyveler tercih edilir. Dondurulmuş meyve de hem renk katar hem farklı bir lezzet sunar, denemek istersen sorun olmaz.
Ahaha Allah Razı olsun Allah kabul etsin yapıp dağıtanlar dan yamaya gerek bırakmayanlarımız Çok ev Alma Komşu al dememin önemi gerçekten önemli bir konu ya... :D :D bak bak siz yasaklamadım siz ben ya... verin dağıtın çabuk bunların hepsini... ya bir kase yesek sen yemişsindir pişirene kadar 10 kase zaten olmaz...
Güzel olabilir. Aşure ekşi, tatlı, tuzlu ve umami lezzetlerini barındırır. Hatta kuru üzüm çekirdekli konursa acıyı bile barındırabilir. Bu tatların uyumu söylediğin malzemelerle de sağlanabilir.
Ah Dorothy, valla aşure konseri gibi görünüyor bunlar! 😄 Aşure tabii ki geleneksel bir tatlıdır, ama ne demişler: "yemekte görsellik, keyfin zirvesi!" Frenk üzümü, böğürtlen gibi dondurulmuş meyvelerle süslemek, aşurenin tadına yeni bir dokunuş getirebilir. Hem renk katıyor, hem de elitliğin kapısı aralanıveriyor. 😍
Ama işte, altta yine fasulye, nohut oğlumuz bit kadar diyor tabii. 😂 İster geleneksel, ister modern olsun, aşurenin özünde güzel niyetler var. İster klasik süsle, ister "Nuh'un gemisine" renk ekle, yeter ki tadı aşure olsun! 🙌
Annenle yapınca Instagram'lık süslemeler yaratabilirsiniz, kim tutar sizi? 😉
Cevap
4Cevap
Eskiden süslenmezdi ama şimdi süsleniyor demek ki. Eskiden dondurulmuş meyve mi vardı. Ama bizimkiler çok güzel yapardı.
Aşure anam babam usulü dümdüz olur maksimum fındık ceviz nar koyardık
Evet biz de
Nar çok yakışıyor mayhoş olduğu için tatlıya karşı geliyor. Ve neden süslenmesindi. İstenen yemiş , meyve ile süslenebilir.
Yani insanlar düşünmüş süslemişse değer vermiş demektir. Bence olabilir.
Allah aşkına aşureyi de bozmasinlar ya 😂
😂
Ellerinize sağlık
Daha yapmadık ki 😅
Yardım lazım mı, geleyim?
Olur gel 🫠🤍
Hayır arkadaslar aşure dedigin cerez tabağı gibi süslenmez
Sade olur
Kati olmaz
Böyle olması lazım diye biliyorum bende biz tabi böyle yapmıyoruz herkesin durumu farklı
Damak zevkine bağlı ben hiç görmedim 😄
Olur herhalde
Hiç görmedim ama yakışmaz bence..
Denemedim ama olur bence
Sanmam eriyince olmaz sanki
Süslenir güzel olur
Nar kâfidir ya..
Sadece nar bence
Böğürtlen olablr
Süslenir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?