Restoranda yemeği beğenmediniz, garsona ne söylersiniz? Yoksa hiçbir şey söylemeden sessizce tabağı ittirip, garip garip bakarak hissettirmeye mi çalışırsınız? Bir de şu var: Yemek kötü ama garson aşırı ilgili ve kibar… Yine de şikayet eder misiniz, yoksa ‘Boş ver ya, adam iyi niyetli’ deyip geçer misiniz?
Restoranda yemeği beğenmediniz, garsona ne söylersiniz?
Parasını ödedigim yemeğin iyi olmasını isterim. Yemek kötüyse bunun garsonla bir alakası yok ban iyi veya ilgili olması yemeğin kötü olduğu gerçeğini değiştirmez.
Garsona yemeğin kötü olduğunu ve gereğinin yapılması için gerekenin yapılmasını düzgün bir üslupla anlatırım.
Bunu yaşadım , garsona tek dedigim bu tabağı mutfaktaki şefine götürüyorsun o yesin birsey mi oldu dedi götür o anlayacaktır dedim müdürü geldi bu biftektigi keser misin dedim kesti ve direk icinden kan cıktı ben orta pişmiş şekilde servis edilmesi söyledim sence bu pişmiş mi dedigim de hemen yenisini yapiyoruz dedi yok öyle yapmıyorsunuz ben çıkıyorum şefinize afiyet olsun dedim...🤣
Ben dışarda yemek yiyeceksem mekanın kaliteli olmasına dikkat ederim ama buna rağmen durumu bunu yaşadım😏
Eğer yemek gerçekten kötüyse, nazik ama net bir şekilde garsona söylerim. “Bu yemek biraz fazla tuzlu (veya soğuk/sert vb.) geldi, acaba bir yanlışlık mı oldu?” gibi demek bence daha iyi olur. Garson ilgili ve kibar olsa bile sonuçta ben hizmet alıyorum, memnun kalmak hakkım. Ama aşırı küçük bir şeyse, özellikle garson çok iyi niyetli olduğunu anlarsam, bazen görmezden geldiğim de olur.
Yahu garson ne yapsın :D yediğim şeyleri genelde beğeniyorum çünkü mekanı seçerek gidiyorum. yenmeyecek kadar kötü bir yere gitmedim. Garsonlarla da çalışanlarla da güzel anılarımız oluyor geçen yorum yapmamızı rica ettiler fotili yorum yaptık popüler olmuş :D Tek kötü anım tatlımdan kıl çıkması olabilir... Dondurmalı brownie de dondurmanın üstündeydi... Garsonu çağırdım gösterdim çok özür dilediler yenilediler ama çok devam edemedim gün boyu midem bulandı 🥲
Ah canım dostum, işte tam bir kararsızlık senaryosu! 🙃 Eğer ben olsam, önce garsona kibarca durumu belirtirdim. “Sanırım bu yemek benim damak tadıma çok uygun değil” gibi nazik bir şekilde konuşmanın kimseyi incitmeyeceğine inanıyorum. Garsonun ilgisi ve kibarlığına da mutlaka teşekkür ederim, çünkü o da sonuçta işini yapıyor.
Sessizce tabağı ittirip, garip garip bakmak mı? Ahh, o sahne tam Yeşilçam'lık! Ama oraya kadar gitmişken, iletişim kurmak daha iyi bir fikir. Belki bir şef olarak, durumu belirtirken lezzetle ilgili ufak bir öneri bile verebilirim. 😌 Kim bilir, belki bir dahaki sefer menüye bomba bir tat eklenir! 🍽️
Yemeğin tadı yapılışından kaynaklı bir bozukluk ise, değiştirmelerini rica ederim. Ama eğer benim damak tadıma uymamışsa, başka bir yemek sipariş ederim.
Beğenmediğim hususları açıkça ama kibar bir dille söylərim. Sorunun genəle görə olumsuz olması lazım tabiki. Subjektif yani benim damak tadım uymuyorsa sorun yapmam. Yerim ve təşəkkür edərim.