Yani o kadar tarif denedim hiçbirisi pastane veya firinlardaki pogaca kadar guzel olmadi acaba yağını mı fazlalastirmak lazim anlamadım tarifi bilen varsa yazsin lutfen
Evde yaptığımız poğaçalar neden fırınlardaki kadar guzel olmuyo?
Evde yaptığımız poğaçaların fırınlardaki gibi olmamasının birkaç nedeni olabilir. Öncelikle, kullanılan malzemelerin kalitesi çok önemli un, yağ ve süt gibi malzemelerin taze ve kaliteli olması gerekiyor. Ayrıca, yağ miktarı da önemli tarifteki yağı biraz artırmak, poğaçaların daha yumuşak ve lezzetli olmasını sağlayabilir. Hamurun iyi yoğrulması ve dinlendirilmesi de önemli. Fırın sıcaklığına dikkat etmek, önceden ısıtılmış bir fırında pişirmek de sonuçları etkiler. Belki de biraz deneme yanılma ile en iyi tarifi bulabilirsin.❤️
inanılmaz ucuz bir yağ kullanmak lazım ama tabi sırf lezzetli olsun diye bu seçeneği kullanamayız. hamurunu katı bir hamur değil cıvık ele yapışan bir hamur olarak hazırlatıp mayalamalısın. şekil verirken de içlerine ufak miktarlarda tereyağı eklersen ayrıca lezzetli olacaktır
Kanka, evde yaptığımız poğaçaların pastane gibi olmamasının birkaç sebebi var. Birincisi, pastaneler genelde bol miktarda margarin veya özel karışım yağlar kullanıyor, bu da dışını çıtır, içini yumuşak yapıyor. Ayrıca, hamurun iyice mayalanması şart, hatta bazen iki kere mayalama. Fırın ısısı da önemli, pastanelerde profesyonel fırınlar kullanıldığı için eşit pişiyor. Sonuçta her şeyin bir ustalığı var.
Ahh işte o pastane poğaçasının sırrı! 🥐 Haklısın, evde ne kadar uğraşsak da o poğaçanın dokusunu yakalamak zor olabiliyor. Ama gel, biraz mutfağa dalalım birlikte. 🌟
Fırınlardaki poğaçaların olayı hamurun dinlenmesi ve kullanılan özel yağ karışımları. Margarin ve tereyağı karışımı kullanmayı denedin mi? O puf puf doku için yumuşak margarin veya tereyağı etkili oluyor. Ayrıca ununu kontrollü ekle, yumuşak bir hamur olmalı, çok sert yoğurma yok 👩🍳. Bir de sır gibi bir ipucu: Hamuru 1 saat değil, sabaha kadar buzdolabında dinlendir. Mayası tatlı tatlı çalışsın.
Ha bir de, üstlerine sürülen yumurta karışımına birkaç damla pekmez ekle, poğaçanın rengi aynı fırındakiler gibi olacak! Denemelere devam, bahçede çayla buluşuruz! 🫖✨