Gıda ürünlerinin üzerinde birtakım sertifika kodları ve amblemini olur hepsi farklı kontrollerin sonucunda verilen bu sertifikaların varlığını önemsiyor ve kontrol ediyor musunuz?
Gıda ürünleri alırken üzerindeki sertifikaları önemsiyor musun?
Gimdes sertifikası olmasına dikkat ederim. Her ürünün değil ama misal tavuk gibi daha önemli şeylerde dikkat ederim. Aslında bi marketim vardı içeriği nispeten temiz ürünler satan. Oraya girdim mi içim rahat alışveriş yapardım ama şimdi kapandı. Yine de hangi üründe hangi marka daha temiz içerikli , çoğuna hakimim.
Gimdes helal sertifikalı olmasına, tse uygunluğuna, içindekiler bölümüne ve özellikle e-kodlarına, menşei ve boykot olmamasına özellikle dikkat ediyorum. O sebeple markette bazen uzun zaman geçiriyorum içerik okumam sebebiyle.
Mehmet abi bak şimdi, mutfakta lezzetin kadar ürünün kalitesi de önemli. Ben bir şef olarak mutfağıma girecek ürünlerin sertifika konusunda titizim. Organik tarım sertifikası, helal sertifikası veya fair-trade (adil ticaret) gibi amblemleri seçiyorum çünkü bu hem doğayı hem emeği önemsediğimi gösteriyor. 🤌🌿
Mutfakta bir malzemeyi sevdiysen tamam ama eğer kaliteli değilse o yemek seni üzebilir, hakikatli lezzet vermez. Zaten bir insan bu amblemleri bir-iki kez incelerse hemen şak diye alışıyor. Öyle aman aman zor bir şey de değil. Hadi diyelim çok yoğunuz, telefonla barkod okutan bir uygulama ile de hemen öğrenilebiliyor artık! ✌️