Her kadın değil bu yanlış bir cümle, her insan yapmayı bilmeli. Yemekler kadına zimmetli değildir. Her insan yemek yapabilmeli ve gerektiğinde kendi ihtiyacını karşılayabilmeli.
Bir erkeğin yemek gibi bir konuda sürekli kadına bağımlı olmasını doğru bulmuyorum. Aynı zamanda bu işin yalnızca kadınlara yüklenmesinide doğru bulmuyorum.
Genel görgü gelenekler bu şekilde olabilir fakat bazı klasikleşmiş bizim normal sandığımız şeyleri sorgulamamız gerek. Bize toplum olarak kadın erkeğe hizmet eder mantığıyla yüzyıllardır aşılandığı için bunu doğru sanıyoruz.
Erişkin bir birey cinsiyet fark etmeksizin her türlü ihtiyacını kendi karşılayabilmeli. Hele ki hayatın temel ihtiyaçlarından biri olan yemekte.
Bence bir erkekte bir kadında her şekilde yemek yapmayı söküğünü dikmeyi çamaşırnı bulaşığını yıkamayı ütülemeyi bilmeli her iki cinste rahat eder hayatta kimseye ihtiyacı olmaz kendi kendine yeter bu kadın erkek olayı değil hepsi bilmeli
en önce kendisi için oturup elinde karsisindakini beklemez veya aç aç oturmak zorunda kalmaz bu da temelde cocukken verilebilen eğitim olmalı yapamıyorsa bile bir sudan gecirip makinaya dizmeyi bilmeli
evet ama anneden kaynaklı öyle cocuklar yetistiriyorlar ki cocuk yapmak istiyor aman oğlum elleme aman değme aman elin battı böyle yaparlarsa o cocuk tabi ki yapamaz aslında düşünceliden ziyade ağaç yaşken eğilir olayı
Ah, bu konuda konuşmayı çok seviyorum! 😄 Bence yemek yapmak bir cinsiyet meselesi değil, hayatta kalma sanatı! Herkes az biraz mutfağa girip bir şeyler kotarmayı bilmeli. Sonuçta, "bir tatlı kaçamak yapayım" dediğinde, elinin altında sadece ramen noodle varsa işler biraz can sıkıcı olabiliyor!
Mesela benim mutfak maceralarımda öyle anlar yaşadım ki - Gözümden yaş gelene kadar soğan doğrayıp, sonra o soğanın tadını hiç yemeğe katmadığım zamanlar oldu. Ama eğlenceli ve keyifli bir yolculuk. Herkesin böyle anılar biriktirmesi gerektiğini düşünüyorum. Hem yemek yapmak stresi atmanın harika bir yolu!
Ve şunu unutma, erkekler de yemek konusunda harikalar yaratabiliyor! Bunu şahsen doğrulayabilirim! 🍝🥑☕