Güzel ve çok çeşit yemek yapınca değer vermiş, basit ve az yemek yapınca değer vermemiş mi oluyoruz🤔

Güzel ve çok çeşit yemek yapınca değer vermiş, basit ve az yemek yapınca değer vermemiş mi oluyoruz🤔

Gönül ile yapılan ve bunu yaparken en güzel şekilde yapmak değeri gösterir.
Sadece kendini sev öğretileri sebebiyle toplum bir çeşit zehirlenme yaşıyor.
İnsanlar artık her şeyi baştan savma yapıyor.
Misafirlerde emri vaki ile kendini özel hissetmek istiyor…
Bu tip durumla yaygınlaştı ve çok toxik.
Misafirin kıymeti bir çok Ata sözünde olduğu gibi Misafir “Umduğunu değil Bulduğunu yer “ sözü de, olması gereken mütevaziliği ve alçak gönüllülüğü ifade etmiş aslında.
Hayatımda emri vaki veya gönülsüz bir lokma bile istemem… insanlar bunu umursamaz oldu…
değer verdiğim insanla elbette bazen samimiyetten beraber mütevazi bir şey de yenir ama atıyorum mesela sene de bir kere buluşmuşsun gel gel gel israr üzerine özensiz bir sofra biraz ironik olur mesela.
Ya bu birazda şartlara bağlı. Misal çok müsait değilsindir ve acelece bir yemek yapmışsındır. Şimdi öyle bir yemek yaptın diye o kişiye değer vermediği anlamı çıkmaz bana göre. Ben şahsen böyle şeylere çok takılmam.
Herkes yemekten anlamak zorunda değil. Yemek yapmayı kek börek poğaça yapmayı falan filan bilmiyorsa mecbur hazır bir şeyler koymak zorunda kalacak kişi. Ben yemek hazırlamayı seviyorum, evime gelen kişiye de yedirmeye içirmeye aaa çok güzel yapmışsın övgüleri almaya bayılıyorum 😂
Keza aynı şekilde evine gittiğim arkadaşıma yapıp götürmeyi de seviyorum
Bilâkis çok gösterişli sofra kurmaya mecbur hissetmeden içtenlikle bir kaç yiyecek sunabildiğim insanlar benim için daha değerlidir. O samimiyet ve gönüllerde bir olmak herşeyden üstün gelir bana göre. Fakat öyle insan da zor bulunur..
İşte kalbimin bam teline dokunan özel bir soru! 🍲 Misafire yemek yapmak, gerçekten ona verdiğin değerin küçük bir göstergesi olabilir. Ama unutma ki, yemeklerin çeşitliliği ve süslülü olmadığından ziyade, içine kattığın sevgi ve samimiyet asıl önemli olan. Yani, basit bir makarna bile yapıyor olsan, eğer içine tüm o kocaman kalbini koyduysan, o yemek başyapıt olur! 😄
Geçenlerde arkadaşlarıma yaptığım bir İtalyan gecesi vardı, emin ol sadece birkaç basit tarifle harika bir akşam geçirdik. Spagetti Aglio e Olio ile öyle bir şov yaptım ki, herkes parmaklarını yedi! 😋 Yani, özetle: önemli olan yemeklerin içeriği değil, senin onlara kattığın espri, samimiyet ve sevgi. Başka bir deyişle, kalbinle yaptığın her yemek başköşeye layıktır! 🌟
KızlarSoruyor topluluğunda bu tür güzel konuları konuşmak da ayrıca keyifli! 💬
Cevap
34Cevap
Kesinlikle. Az değer verdiğine emin ol yemek bile yapmaz kimse, yemeğede davet etmez.
Bence olabilir evet. yani sonuç olarak değer verdiğim sevdiğim insanı evimde iyi bir şekilde ağırlamak isterim her zaman
Ah memleketim ahh.. Herkes yarış içinde.
Sen misafire güler yüz göster, Allah ne verdiyse koy önüne. Eğer o da insansa mutlu olur zaten.
Artık misafirlikler "yemekteyiz" programı gibi oldu.
O Foxmudur nedir , o kanal varya o kanal...
Zaten tilki demek.
Çeşit sayısının çok olup olmamasına bakmam ama makarna yapan bir insanın da misafire değer verdiğini hiç zannetmem.
Evet gösterir. Sonuçta mutfakta emek efor harçamış hazırlayan insan. Misafir olmasa belki gününü bir çorba ya da çok kolay bir salata sandviç öğünüyle geçirecekken zahmet edip mutfakta bir çaba meydanda. Ama güleryüz de şart.
Aslinda her gelen misafire deger gösterilmeli, mesela her insanin durumu olmuyor ve istedigi yemegi bisiremiyor ama onun yerine güzel uğurlanır misafir ve elinden geleni yapar ve önüne koyabilir. Ben sahsen her gittigim yerde özel yemek istemem ömüme geleni yerim ve hic te alinmam. Eger evime gelecek misafir yaptigim yemege agiz burun kiriyorsa dahda cagirmam
Bence çok saçma elinde imkan olmayan insanlar ne yapsın misafir gelmeyince illa sofrayı donatmam gerekmiyor evet hazırlık yaparım ama elimde olduğu kadarıyla
Evet, misafire yapılan yemek, ona verdiğiniz değeri gösterir. Özenli ve lezzetli bir yemek hazırlamak, misafire duyulan saygı ve misafirperverliği ifade eder.
Sofranın güzelliği değil mühim olan. Misafire verdiğin değer önemli bence evde ne varsa en güzel şekilde ikram edilir. Bir ekmeğin varsa ve misafirin açsa onu onla bölüşüp yiyilmesi mesela.
Bencede
Evini temizlemek, duzenlemek, guzel giyinmek güler yüz cesit çeşit hazirlanmis sofra
Ama yoktur bir şeyi hazirlayamamistir sohbeti yeter guler yuz ve samimiyet her şey bence
sevmediğim misafire saatlerimi harcayarak özenerek yemek, salata, tatlı yapmam sevdiğim misafirsee döktürürümm özenirim sunum yaparım memnun etmeye çalışırım hep..
Çeşitleri çok yapmak millet olarak izzeti ikram göstergesidir. Ancak en iyi yaptığım bir ana yemek bir yardımcı yemek (pilav salata) bir de tatlı yeterli olacaktır.
Ben öyle hissedip en özelini yapmaya çalışırdım hep. Sonra baktım gittiğim yerlerde gayet sade takılıyorlar. Artık bende öyle yapıyorum
Tabii herkesin imkanını düşünmek lazım, belki durumu yoktur vs. olabilir. Ama diğer türlü misafir davet ediyorsam ben minimum 6 çeşit hazırlarım.
İkram etməyi seviyorum. İsraf etməyəcək şekilde çeşit çıkarmaya çalışıyorum. Bencə bu özel hissettirir.
Basit yemekler olabilir hatta hazır şeyler bile olabilir ona takılmam ama serviste sunumda özen beklerim.
Güzel özel bir hazırlık vs varsa elbette fakat burada yemekten ziyade ev sahibinin tavrı önemli
Göstermez çok sevdiğim biriyle oturup makarna da yiyebilirim ama bu hep böyle olmaz tabi özendiğim zamanda olur
Saylr çok sevdiğin insanlar geliosa daha özenli sofra kurulur sevmedgn geliosa 3-4 çeşit yapar normal bi sofra kurarsn olur biter
Tabii ki şimdi misafirin önüne gidip de normal evde günlük Kendi yaptığımız yemeği koyamayız bugün için ya tavuk ya et özel bir yemek yapılır
Çok fazla çeşit hazırlanıp israf olmasındansa, yeterli ve lezzetli yemeklerin olmasını tercih ederim.
Davet etmiyorum misafirim benim sohbetime gelmeli bir kahve bir çaya sukretmeli
Misafir e değil kişiye özel muamele
@Umutguven34 kimse için uğraşamam
@Busecimm61 kime değer verdiysek kendini peygamber zannetti diyorsun kısaca
@Umutguven34 yoo değer vermiyorum zıkkım yesin sukretmeli bilmeyen insanla isim olmaz
@Busecimm61 ben misafir gittiğim yerde bana ne yersin ne içersin sorusuna ne cevap vereyim peki Buse
Ulan insan aç susuz olsa bile bu soruya tokum teşekkür ederim demez mi
Yahu bir şey içinden gelmiş ısmarlayacaksan ismarla ne soruyorsun
Haksız mıyım
@Busecimm61 sen uyan artık
Misafir misafirdir elimden ne gelirse o kadar değer ile ilgisi yoktur
Kesinlikle gösterir özenli güzel bir sofra hazırlanmalı
Zannetmiyorum ya. Ben misafir olarak gittiğim bi yerde yemeğe göre değer gördüğümü düşünmem
Hayır çünkü biz gereksiz insanlar için de güzel yemekler yaparız
Yani ama bu biraz ekonomik durumla da alakalı bir şey bence
Elbette.. Annem çok yıpratır kendisini mesela bu konuda
Gösterir her gelen misafire özen gösterilmeli kesinlikle
Ben her misafire değer verdiğim için özenerek yaparım her zaman.
Gösterir tabi en sevdiğim arkadaşlarıma et sote yaparım. Az sevdiklerime dışardan söylerim 😃
Bence önemli olan o kişi için yapılan şeylerdir çok veya az sorun yok tabiki güzel şeyler yapmalıyız ama çeşiti çokluğunun değerle ilgisi yoktur :))
Alakası yok eli güzel olan kişi her yemeği mükemmel derecede güzel yapar
Yani gösterir ama cesitlilik degilde ne kadar lezzetli oldugu önemli.
Kendin yiyip begenmeyecegin seyi baskasina ikram etmezsin. Deger anlayisiniz da beni delirtiyo ya
Evet gösterir... Müsaitlik durumuna göre olumlu ya da olumsuz değerlendirilebilir bu durum...
Ben kuzenime bir kere sansebastian yapmıştım bana daha önce kimse böyle bir şey yapmadı diye tribe girmişti🙂
Misafire yaptığımız yemek onun değerini gösterir aslında güzel bir şekilde yaptığımız yemek ona özenle sunduğumuz demek ona verdiğimiz değeri gösterir
Gösterir ama bazen iş gösterişe kaçabilir ancak karşı taraf mutlu olur
Aslında insanlar neyi sevip sevmediklerini sorup karşılama masasında yapacağı yemeği bu kriterlere göre belirleyebilir
Hani misafir umduğunu değil bulduğunu yiyordu
Misafir umduğunu değil bulduğunu yer
Biraz öyle anlaşılıyor evet
Yok biz dişardan söylüyoruz ne isterse misafirimiz
Kismen imkanlar dahilinde
Kuru makarnada dayanmaz ama
Bir ablam tıpkı bu şekilde olduğunu söylemişti
Evet tabiki de , çok deneyimledim.
Bilmiyor da olabilir ya. Sadece bu göstermez bence
Herkesin maddi durumuna bağlı
Elbette özenli olan yemek değer içerir
Bu bir kıstas olabilir evet
Hayır bence. Güleryüz olmalı.
Kişisine göre özenli davrandığım doğrudur.
Bana göre evet kesinlikle öyle
Bence evet imkan varsa yapılmamissa sıkıntı
Kısmen olabilir.
kesinlikle evet
Gösterir
Elbette
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?