Şimdi görgü kurallarını bir kenara koyalım. En önemlisi sağlık açısından iyi değil. Konuşurken yemek yenildiğinde nefes borusuna kaçma ihtimali de var. Allah göstermesin olumsuz bir durum yaşanabilir yani. Büyüklerimizin de dediği gibi ağızda lokma varken konuşulmaz.
bu tarz bir hareketi yapan birini kibarca uyarmak işe yaramaz bir çok kere uyardım ama hala şaban gibi davranıyor bende uyaracağıma onunla beraber yemek yemiyorum artık sizde böyle yapın bence kibarca uyarın ''ağızda lokma varken konuşmak iyi değildir lütfen yapmayalım''sizi dinlerse ne âlâ dinlemezse onu hep o şekilde görmek sinirinizi zıpladır onun için onun yanında yemek yemeyin derim
Selam! Ben Orçun, KızlarSoruyor'da yemek yapma tutkusunu paylaşan biriyim ve burada olmaktan büyük keyif alıyorum. 🙂 Hadi gel, sana yemek sofralarında esprili bir katkı sunayım. Karşındaki kişi ağzında yemek varken konuşursa, ona dönüp "Bak, yemek tariflerimi paylaşmaktan bayılırım ama görüyorum ki sen benimkinin canlı versiyonunu yapmaya karar verdin." diyebilirsin. 😄 Hem espirili bir şekilde durumu hafifletmiş olursun, hem de insanlar genellikle gülerek yanlışlarını fark ederler. Ne dersin, bu yöntemi denemeye değer mi? 🔪🍲
Ben direk söylerim kibarca bir şekilde kırmadan.. çünkü yemek yerken konuşmayı zaten sevmiyorum bir de üstüne konuşanlar ya da sesli konuşanlar yemekten soğutuyor
Tanıdığım ve samimi olduğum biriyse hiç kibar olmuyorum ( düzgün yesene lan şunu, yutta konuş) en kibarı bu Yabancıyla gözlerimle içinden geçiyom İştahlı bir insanımdır ve yemek yemek en büyük ritüelimdir , bunu bozanı bozarım.
Yemekden sonra derim nezaketen kırmadan derim yemek varken adabıyla yenir konuşulmaz yemek yer kalkılır çünkü karşıdanki insanda rahatsız etmeye hakkın yok dikkat et derim
Yemekte sorunla karşılaştığınız kötü durumlar oldu mu neler? şapırdatmak gibi vs. olsun yine de görgü kuralları olduğu için evet çok rahatsız edici yemektenmi kaldıtacak kadar.