Bana göre Kayseri mantısı, sıkmak işkence gibi. Bir de küçük olmalı ki anlamı olsun, çok zor. 😐
Bir kaşığa 40 tane sığanından, hatta 40'tan fazla sığdırdığım oluyor. 😄

Bana göre Kayseri mantısı, sıkmak işkence gibi. Bir de küçük olmalı ki anlamı olsun, çok zor. 😐
Bir kaşığa 40 tane sığanından, hatta 40'tan fazla sığdırdığım oluyor. 😄

her yiğidin harcı değildir pilav yapmak. tutturması ayrı dert, herkesin zevkine göre yapmak ayrı uğraş, birsürü çeşidi var, her aşamasında da ayrı bir incelik özen ister. eskiler der ki eğer pilav yapabiliyorsan sen karı olmuşsun.
ek bilgi :karı sözcüğü yanlış anlaşılmasın buradaki anlamı "olmuşsun, pişmişin, bu işin ehli olmuşsun "anlamında🖐️😀
Ne hoş bir görüş oldu ☺
Ama pilav bana kolay 😄
Teşekkür ederim, siz olmuşsunuz efendim🌹
☺ Teşekkürler
Rica ederim 😊
Kırşehirliyim ama mantıyı sevemedim hiç..
Bence en zor yemek Maklube benim gördüğüm.. 3 saat uğraşıp, 15 dkda biten yemek.. İnanılmaz da lezzetli..
Abiler/ablalar bilir bunun lezzetini :)
Mantıyı ben de sevmiyorum da yapıyoruz işte.
Bu zor değil ki, sadece aşamaları fazla 😄
E o da zorluk işte :)) 3 saat nedir ya?
😄😄 Değer
Bence de :)
Hamurdan yapılan yemekler zahmetli görünüyor ama ben o yemekleri öğrenmeye yanaşmıyorum hamur ürününü çok tüketmediğim için. Diğer ev yemekleri daha da benlik onları yapıyorum.
Mantı Cidden zahmetli bir de içli köfte var o da aşırı zahmetli bir yemek bir kaşığa 40 tane sığdırılma olayı efsane değil miydi?
Efsane gelmiyor ya, basit. Ama sıkarken oluşan sırt ağrısı daha efsane 😂
İçine karınca büyüklüğünde kıyma mı koyuyorsun 40 nedir ya uzaktan bak bu kıyam diyip geri çekiyor olabilirsin 😂😂
Kıyma*
Mikroskopla görünebiliyor et 😂 Karınca kadar küçük değil ya
Görmek için gözün birini feda etmemiz lazım yani 😂😂
Yemek uğruna gözden olucaz 😄
Senin mantıları yemek hiç mantıklı gelmemeye başladı :))
Aa bu lezzetten mahrum mu kalacaksın 😄 Yiyen pişman yemeyen bin pişman 😂
Yeme pişman ol diyor gözlerimden olamam uzağı görmüyor şimdi senin yüzünden yakından da olacak yavrucaklar
Bu bir hakaret mantıma, kabûl etmiyorum 😁
Göz Hastanesinden ne kadar komisyon alıyorsun sen onu söyle:))
Gastroloji deseydin baya bozulurdum 😂
Bizim göz hastanemiz var oraya yönlendiriyorum direkt 😅
Gastroloji kabalık olurdu yumuşattım biraz,:))
Üzerime alınmazdım ki 😎 Kimseyi zehirlemedim 😅
Hamur insanı kolay kolay zehirlemez zaten içinde de kıyma olmadığı için risk içermiyor:)))
Var ya yoksa mantı tadı olmaz ki, yani sığdırabildiğimiz kadar koyuyoruz. 😅
Kayserili misin yoksa sen
20 yıldır Kayseri'deyim, Kayserili gibi oldum yani
20 yıl olduysa sen tam Kayserili olmuşsundur. Çocukluğum hatta gençliğimin bir kısmı orada geçti ama sen benden daha çok Kayserilisindir. :)
Kendimi Kayserili gibi hissetmiyorum ama öyle olduk artık 😄
Sevmiyor musun yoksa oranın insanını sende?
Açıkçası çevrem, komşularım hep kendi memleketimden insanlarla dolu, Kayserili tanıdığım yok gibi ama Kayserili kimsenin de bir zararını, yanlışını görmedim.
Tahmin yürütüyorum sen bir yiğidosun :))
Şaka 😯 Nerden, nasıl, niye?
Şaşırdığına göre bildim. :)
Mistik güçlerim var benim korkma ama :)))
Bildin evet
Bence bir yerden açık verdim ama nerden 🧐😄
Hayır sen açık vermedin kendine pay çıkarma matematiksel olarak da bunu tutturma ihtimalim aşırı yüksekti. Düşünürsen anlarsın. 😉
Düşünme yetimi kaybettim 🙄
Hahah boş ver düşünme sen bunları istasyon caddesine yakın bir yerde okuma ihtimalin var mı?
Okumuyorum 😄
orada değilim de Beştepeleri bilir misin, bence bilirsin. Yalnız açık adres veriyor gibi hissettim 😂
Nerde olduğunu tahmin edebilirdim çok zor değildi ki sivaslılar yoğunlukla Mevlana Eskişehir bağlarındalar :))
Açık adres vereyim mi burdan 😂
Sen niye her şey biliyorsun ya 😂
Her şeyi bilmiyorum aslında sadece mantık yürütüyorum. Senin 40 tane mantı sıkmana benzer bu da benim yeteneğim, kahretsin ki harikayım bu konuda 😎😎😂😂
İlk defa kendini övdüğünü gördüm 😯😄
Aslında şakasına da olsa arada överim şımarık yorumlarıma denk gelmemişsin demek ki :)
Çok görmüyorum yorumlarını, ikimizin konuşmalarından yola çıkarak söyledim.
Övgüye gerek duymuyorum sen yeterince övüyosun zaten yeri gelince :))
Övülecek bir şey görünce dayanamıyorum 😅
Bu da bir övgü gibi geldi :)))
Benim senle uzun uzun konuşmam en bütük övgü diyebilirim 😎😅
Büyük* gitti bütün hava 😂
Kendi kendinin havasını kaçırdın ben bir şey yapamadım beceremiyosun yapma sen akıllım boş ver:))
Of ya biliyorum 😅🤦
teşekkür ederim☺️
Cevap
22Cevap
Bence pizza
Pizza çok kolay ya
Mantı da kolay
Değil o küçücük
Sizin düşünceniz
Evet ☺
muhacirlerin bir börek gibi birşeyi var hatta kıymalı pizza da denebilir soğan pidesi diye gerçekten çok meşakkatli :D
bu arada eline sağlık mantında pek lezzettli görünüyor :)
Teşekkür ederim, eski bir görsel ama yine de yapmıştık
özenle hazırlanmış belli ki :)
Ekmek dolması.
Yapılışı çok basit ama yapımım süresini bilmiyorsaniz,
bumuydu yapmak istediğim şey deyip birşeye benzemiyor diye dalga geçersiniz.
Ama ehlinden yerseniz bu zamana kadar niye yemedim dersiniz..
Aradaki fark bu kadar net.
Mantı zor gibi zor bir yemek zor görünsede aslında da o tadı alırsanız ne demek istediğimi anlarsınız
Yufka açmalı yemekler. 😃 Baklava mesela kolay değil bence, mantı ayn şekilde.
Hamur açmak kolay bana 😅Sıkması zor şu mantının
Sarma sararken özellikle 😅
Hamur açmak kesinlikle zor. Mesela mantı - Hambal ( Hingel ) - Kayseri Yağlaması...
altı üstü karbonhidrat ve protein değil mi yumurta kır ekmekle ye daha iyi mantı yiyeceğine
Bence kesinlikle yapamam en zor olan yiyecek içli köfte
En zahmetlisi benim yaptığım en zahmetsizi benim yapmadığım hazır yapılmış olan
En güzeli hazır gelen 😄
Yemeği yapma zahmetini bilmem ama yemek yerken aldığım mutluluk yetiyor bana 😅😅
Afiyet olsun 😄
yaprak sarması
mantı
kolay gibi gözükse de asla kolay olmayan pirinç pilavı
Mantı zor ve gereksiz hiçte sevmem
Ben de pek sevmem de kardeşim ve yeğenim seviyor onlar için yapıyoruz.
Mantı veya sarma olabilir. Baklava da diyebilirim.
Sarma kolay genç, baklava da hamur açabilene kolay
Yaprak sarmasi ve manti
Fırında kızarmış portakallı Pekin ördeği
İçli köfte galiba
Ben de mantı diyeyim 😬
Fazla mı hamaratsın acaba sen 😀
Mangal 😁
😅 Değişik bir görüş oldu, neresi zor yahu 😅
Bu yorum çok güzeldi 😂
😄😄
Kaşıklar gereğinden fazla mı büyük yoksa 😄
Normal yemek kaşığı 😅
Börek yapmak zahmetli bayağı :D
Herkes bana kolay gelen yemekleri söylüyor. Börek yapmak en kolay yemeklerden birisi 😄
Şey, uzmanlık alanım 😅
Ben yiyiciyim apla. Gerisine karışmam 🤪
37 yaşında apla diyor ya 😂
İyi bakalıö
Bana göre hepsi.. 😄
Ağlayan köfte olabilir.
Öyle bir yemek mi var 😯
İçli köfte işte 😿
Kolay o ya, ben de diyorum o ne. Gittim nete baktım öyle bir yemek yok 😁
Gerçi yapana her yemek kolay. 😅
Bende geçen hayatımda ilk defa bulgur pilavı yaptım. Enfes oldu.. Tuzlu olması dışında tabii. 😑
Zamanla düzeliyor işte, ellerinize sağlık efenim.
Mantı , yapımı zor yemesi kolay :D
Sarma
Cokk
İçli köfte
İçine ne koyuyonuz
Kıyma, mikroskopla görüneninden 😂
Kitliyonuz bize hamuru kesin içini sen yiyon hakkımı helal etmiyorum
Yiyen biziz 😄
Benim buzlukta var mantı kıymalı ama sana yok çok yemişsin sen
Mantı sevmem zaten, sağolun 😄
Mantı
baklava olabilir
makarna
Su böreği ve sarma
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?