Dışarda bir yerde oturduk. Ben hamburger menü yedim, 105 TL'ydi. Arkadaşım diyette olmasına rağmen "salataya 96 TL vermem, enayilik" dedi. Haklı mı?

Dışarda bir yerde oturduk. Ben hamburger menü yedim, 105 TL'ydi. Arkadaşım diyette olmasına rağmen "salataya 96 TL vermem, enayilik" dedi. Haklı mı?

Salata piyasasına bakmak lazım içeriğinde ne olduğu da fiyatını değiştirir elbette. Sadece marulu domatesi doğrayıp 96 TL istiyorlarsa enayilik denebilir
Büyük ihtimalle gurme salatadır. Arkadaşın diyetini bozmak için bahane aramış galiba. Ne yedi onun yerine o da mı hamburger aldı?😂😂😂
Dediğim gibi salatasına göre değişir, zaten her şey çok pahalı o ayrı konu. Basit bir Akdeniz salatasıysa ekstra pahalıdır ama diğer salatalar için şaşırmıyorum.
#selamgençlik 🍀🍀
Evimin mutfağında hazırlayacağım salatayı daha güvenli ve sağlıklı hem de lezzetli ve ekonomik bulurum, dolayısıyla onu tercih ederim. Milyarder bile olsam paramı düşünerek kullanmak isterim daima..🍀🍀
#tubasueda 🍀🍀
katılıyorum
Dar gelirler için korkunç, parasının hesabını bilmeyenlere uygun gelebilir. Enayilik denmez asla çünkü kimse kimseye (fiyat belli) zorla oturda şunu ye demiyor. Salatayı bir esnaf lokantasında sulu yemek yeseniz, yanında bedava veren aza kanaat eden güzel insanlarımız çok memlekette.
Cevap
138Cevap
Bana 96 lira ver sana hayatın anlamını öğreteyim
Bak arkam deniz önüm dağ karşım mangal
İşte kral bu ya lkjhasdkjljsa
Bizim bir kız arkadaş da 15 gün önce 75 TL verdi salataya... Ya bence çok fazla burger menü de 105 TL çok fazla..
Hiç gerek yok o kadar para vermeye. Bir de dışarıdan yemek te artık enayilik te demeyeyim de artık neyse..
Eskiyle yeninin bi farkı yok eskiden evde yapınca maliyeti 20 TL tutuyorsa kafede 35-40 Tl'ye satılıyordu. Şimdi 80 lira maliyeti varsa kafede 95 100 tl ediyor
evet biraz öyle
Hakli. Sen en azindan et yemişsin. Ot için o para verilmez
Zaten şu devirde artik et ucuz. Bir salataya giden malzeme etle esdeger olduğu için bu fiyat normal. Verilebilir. Sizin arkadasin yesillik limon domates fiyatlarindan haberi yok diye düşünüyorum ki içinde birde misir ton vs de varsa
Evde kahvesi, balkonu, güzel fincanları varken onca yol kat edip bir cafede bir kahveye 50 TL verip çıkmak gibi bu da. İnsanlar genelin ekonomik gücünün yetmediğini yapınca kendini konforlu hissediyor adeta.
Ekonomik duruma göre değişir aylık kazancın 5-6 haneli rakamlarsa senin için 96Tl para değildir umursamazlık. Maddi durumun asgari seviyelerdeyse tabikide enayilik
doğru
Oyum; Evet.
Deniz manzarası eşliğinde 1 porsiyon a kalite iskender + hellim salata + maden suyu toplam 95TL ücret verdim kadıköyün göbeğinde. Nerelerde takılıyorsunuz, kimlere para kaptırıyorsunuz.
Çoban salatasına 96 lira vermem tabii. Salatanın nasıl olduğunu bağlı. Salata deyince iki gram domates bi salatalık geliyorsa enayilik tabii. Ama ben bazı çoğu salatayı öğün gibi gördüğüm için. 96 veririm.
Dün Akasya avmde bir kafeye oturduk.
2 ice latte içtik o da bir şeye benzemiyordu. Tadına bakabildik ancak.
Bir de sade soda içtik. Hesap 118 lira tuttu.
Ben daha bir şey demiyorum.
Ya bu gelir ve tercih meselesi şimdi dar gelirli bi insanın diyette diye 96 tl salataya vermesi saçma bi hareket olur ama durumun iyiyse neden olmasın bir çayın 15/20 tl oldugu zamandayız sonuçta
İnsanlar kapitalizmin kölesi olmuşlar sirf mekan ve marka yuzunden 20 tllik şeye 100 lira vermek inayilik midir inayiliktir. Ama bu enayilik hayatin kendisinde vardir illaki herkes bu enayiligi yaşamıştır. Zorunda kalmadikca ben bu tur ortamlarda bulunmuyorum. Mis gibi toplarim bizim cocuklari gideriz tertemiz mangalimizi yaparız sonra halisaha mismissss
@TuğçeSuga tahmin edeyim düğün yapmaya da karşisiniz, o masraf ile şehirler hatta ulkeler gezebileceğinizi düşünüyorsunuz degil mi? Yeni şeyleri keşfetmek gibi 🙃
@TuğçeSuga aynı benim kafadan 😁
@TuğçeSuga aynen öyle gri aşufman ustune boll t-shirt. Elinde nutella ter temiz. Alirim bide kulakliğimi tamamdir 😅
@TuğçeSuga hele o kuruyemişler. 😅 Kafamiz aynı çalışıyor sevdim bunu
Arkadaşın akıllıymış. 105 TL Hamburger, 96 TL salata nedir yahu?
Bence Elon Musk bile vermez o parayı, hatta para kazanmanın zorluğunu bilen hiç kimse vermez.
Dışarıda zaten yemek yemeyi fazla tercih etmem ama menüye bakmadiniz mi almadan önce? Ben olsam kalkar giderdim para kolay mi kazaniliyor, siz zenginseniz bilemem
Bence burgere de 105 tl verilmez
Salataya da 96 tl verilmez
Ama öyle bi devir ki
Cidden maliyetler mi çok yüksek yoksa rn çok kaziklayabilen mi başarılı
Hersey karman corman
Asgari ücretin 5.5k olduğu ülkede salatanin 96 lira olması normal, buna enflasyon denir yani enayilik yok ortada
normal de, o parayı vermek enayilik.
Köşede şöyle bir 100m kadar mevduat yoksa evet enayilik, çünkü muhtemelen sınırlı bir gelir ile ödeniyor bu miktarlar, bu da gösteriş hastalığı karşısında acizliğin kaçınılmazlığını ortaya koyacaktır.
Hayır, değil: Dışarıda yeme-içme çok pahalandı.
"Evde oturmam, esnaf lokantasına da gitmem." diyen verir.
Enayilik bir diye bir şey yok paran bellidir olmayan paranla o salatayi yemeye çalışırsan aptalliktir. Varsa sıkıntı yok
Ben dışarıda herhangi bir yemeğe şu ana kadar 200 tlden fazla verdiğimi hatırlamıyorum. Maddi durumumda kötü değil ama nedense hiç büyük harcama yapmadım yemek konusunda. Salata için 96 tlde acayip saçma
her şey çok pahallı sürekli depil ama bazen dışarda yemek hoşuma gidiyor ki kendim de efso yemek yaparım bigchef halt etsin🤣😀
Ben 55 tl ödedim Burger patates kola ama küresel bir sermayeden yemedim belki ondandır He birde tavuktu eti
Bir gün benim için hesap ödediğini görmedim Allah var işte bu şarkının ne yazikki sözleri yokk
Tercih meselesi ancak ben o kadar vermem. Daha guzellerini yapabiliyorken cok para vermek bana dokunur.😁
Her şey pahalı şu an salata yemedim veya menüdeki fiyatına bakmadım hiç ama bence maksimum 60 lira falan olması lazımdı
Herhalde enayilik seninki de enayilik ama ona yapacak bir sey yok salata yerine hamburger yersin daha iyi
Somon et ya da tavuk vs varsa, evdekinden daha farklı malzemeler kullanılıyorsa kapari vs gibi bence olabilir
Enayilik değil ama bence aşırı gereksiz. Tamam şu sıralar her şeyin fiyatı arttı vs ama bi salataya 96 TL vericek kadar da değil.
Ben de o parayı salataya vermem şahsen, tamam ekonomideki sorunlar fiyatları etkiliyor ama bu kadarı da fazla
Dışarda yemek yemiyorum artık fiyatları görünce iştahım kalmıyor zaten :)
Sekil yapicam insanlara hava aticam diye birak salatayi ete bile fazla para vermem.
Böyle enayiler olacak ki üçkağıtçı kuruluşlar para kazanacak! Param var ama hayatta yemem!
Salata malzemeleri oldukça pahalı olduğu için normal fiyat.
Tatil yerlerinde öyle 😁bende İzmir çeşmedeyim şu an 10 tl lik şeye 50 tl veriyoz
Evet bence haklı arkadaşın 50 TL'lik malzeme ile Ben bir hafta salata yapıp yedim
Türkiyede ne alırsam alayım asla paramın karşılığını aldığını düşünmüyorum
Enayilik eve gidel beraber derdim evde yapardım 5 kere o parayla
Enayilik değil zenginlik. Çok param olsa suya bile 94 tl verebilirim.
Tavuklu ya da balıklı bir salataysa çok da pahalı değildir
Bütçe ve zevk meselesi. Ben vermem, doğru da bulmam, vereni de eleştirmem.
Yağsız tuzsuz ota 96 tl vermek değil bir kuruş dahi olsa para vermek oldukça anlamsız.
Salata içinde 1 kişilik hamburger menüde biraz pahalı geldi bana
Evde kendi yapamıyor mu enayilik tabi hadi et yese neysede
tamam bir hamburger menüye 105 -lira verecek kadar zenginsiniz... mesaj alındı dağılabiliriz
ee yani enayilik tabi alt tarafı salata ya anma abarytıyorlar fiyatı
Domatesin kilosu 17
Salatalık 15
Birazcık enayilik ama fazla değil
Mekana konuma göre değişir. Lakin ben olsam o parayı oraya vermem
96 tl pahalı ama dışarıdaki salatalar daha guzel oluyor ya
vermem
değil veremem olacak doğrusu
para nerdeeeeeeeeeeeeee
Hamburgere 105TL vermek enayilik değil mi? İkisi de karın doyuruyor ve biri daha sağlıklı
Ederinden fazla fiyat verdiğin her şey seni enayi yapar. 😄
Haklı tabi.
80 liraya servis kebap söyle daha fazla salata geliyor yanında 🤣
Salataya 20₺ den fazla veremem. Alt tarafı ot yani bazı kebapçılar yemeğin yanına bedava getiriyor kafeler üzerine 100 gram tavuk koyup 50 liraya salata satıyor
Dışarıda yemek yiyecek kadar parası olan için herhangi bir lüks enayilik değildir.
Haklı tabii bende 96 liraya ben en güzel salatayı yaparım hem de minimum 4 kişilik
Aslında hayır değil çünkü zaten her şey çok pahalı :))
Para var ama bende vermem, 100tl ye 400gr pirzola alıp yerim evde 😀
Sosyalleşmek
Salataya değil mekana veriyorsun parayı
aylık gelir 35 bin değilse düz kerizlik, 15 binde ortalama bir maaş artık
Kazancına göre değişir 5 bin tl alanla 10 bin tl alan farklı cevap verir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?