Boyozu sevemedim. Bomba çok ağır bence. Tire Köfteyi yerinde yemiş biriyim, sevemedim.
İnce kıyılmış kokoreç yapan yerler var, güzel onlar. İzmir pişi-İzmir lokması denen hafif ve ortası delik kabarık hamur işini hayrına dağıtıyorlar mevlütlerde ve hatta sırf onun ustaları var, mükemmel bir lezzet. Kumru, yeni nesil yapılan bol malzemeli yerlerde çok güzel oluyor. Kabak Çiçeği Dolması'nın İzmir hakkını veriyor. Otlu gözleme'yi bir daha başka yerde o şekilde bulamadım, mümkünse Ödemiş'te çok iyi yapıyorlar, ya da Karşıyaka'da. Bergama Köftesi denen bir yemek var, Anadolu'ya bu İzmir köfte olarak gelmiş. Hatta evde et yoksa aynen o şekilde patatesle yapar ev hanımları bunu, müthiş bir katkı mutfağa, çok severim. Pastiç denen bir hamur işi var İzmir'de, mükemmel bir lezzet. Türkiye'nin en batısından en doğusuna dek birçok isimle bulabilir insanlar bu lezzeti. Genelde İzmir dışında '' ay çöreği '' derler. Severim.
Bunun dışında bilmediğim lezzeti varsa ben tatmamışımdır, bu arada '' sakız '' isminin geçtiği ürünler İzmir'in değildir, Sakız Adası'nın olduğu ilindir, orasını da bilen bilir.