Evet doğru. Mesela keki at 200⁰ fırına dısı pişer içi hamur kalır veya sarma yüksek ateşte piserse yaprak yanar pilav piserse böyle kalıp gibi çıkar kahve de yüksek ateşte pisince acı olur tadı.
Slow cooking aslında tüm dünyada kabul gören bir tekniktir. Yemek mutlaka kısık ateşte pişirilmeli. Yüksek ateşte pişen yemekte, hem enerji kaybı hem de lezzet kaybı oluyor. Yarım saat ya da 15 dakikada yemek pişmez. 1 ya da 1,5 saatten önce pişen yemek güzel yemek değildir. Güveçte, dökümde veya özel tencerede kapak ağır olduğundan kısık ateşte pişecek yemek buhar salmaz. O yüzden su kaybı da olmaz. Ağır ateşte pişen yemeklerde kullanılan malzemelerde dağılma veya birbirine karışma olmaz. Her malzeme lezzetini kendi üzerinde taşır.
Her yemek için geçerli değildir, ama uzun süre kaynatmaniz gereken yemek varsa zamanı birazda uzatıp onu kısık ateşte pişirin ve lezzeti katlanacak tır. Mesela fırında kuzu çevirme harika bir örnektir.
Her yemeğin pişirme şekli farklıdır. Bazıları yavas yavaş pismek ister basilari da hızlı pismelidir mesela yumurta yavas yavaş pismeli ki kıvama alsın. Çorbalar genelde yavaş pişer çünkü yoğunluğunu iyi alması ağız da tat bırakması lazim. Pirinç pilavı orta ateş te bulgur pilavı yüksek ateşte pişirilir. Etler de bölge bölge değişiklik gösterir lokum kıvamı için kısık ates tercih edilir .