Yakında isteme ve söz olacak. Seneye de düğünüm olur. Ama ben yemek yapmayı bilmiyorum. Çok utanıyorum ya kaynanamdan 😂 Anca kek, pasta gibi tatlılar yapıyorum. Onun dışında pek bir şey bilmiyorum. Evliliğe daha zaman var öğrenebilir miyim sizce?
Seneye düğünüm var, yemek yapmayı 1 senede nasıl öğrenirim?
O tarif senin, bu tarif benim diyerek daldan dala atlamam. Fakat hoşuma giden farklı mutfak lezzetlerini Youtube' dan bakarak yapıyorum. İnternet böyle şeyleri araştırmak için de fırsat sunuyor. El becerisi sıfır olan bir insan bile kolaylıkla yapabilir. Çoğu kişinin ağız tadına uygun olan önerebileceğim youtube kanalı nefisyemekler. com olabilir. Diğerlerine de sen bakarsın. Yemek yapmak zor bir şey değil. Aksine ona el lezzeti katmak zordur. Bu yüzden severek yapmak gerek.
Öğrenirsin tabiki zaten kimse bütün yemekleri yapamıyor kolay tariflerden başla ilk yaptığında YouTube dan bakarak ya da annen gibi bilen birinden yardım alarak yap bir kaç defa daha denediğinde kimseden yardım almadan o yemeği öğrenmiş olursun bir sene içinde de ogrenmedigin yemek kalmaz merak etme kimse aşçı aranıyor zaten evlenmek için
Öğrenebilirsin tabiki. Önce genel ve kolay yemeklerden başla. Aynı yemeği bir kaç kez yap. Sonra başka yemeğe geç, onu da aynen tekrarla. Ve en son hepsini sürekli tekrarla. Her yemeği bilmek zorunda da değilsin zaten. Evlenince de öğreniliyor evde yapa yapa. İlla bekarken herşeyi bileceksin diye bişey yok.
Yemek yapmak çok zor görünse de aslında kolay bir eylem, tabii ki yemek yapmaktan yemek yapmaya farklar var fakat İnternetten tariflere bakarak bile öğrenirsin. İnsanın İçinde istek olmalı yemek yapmak İçin önce ona sahip ol. Ben 9 yaşında annem misafirlikteyken çok acıktım merak ettim çorba yaptım. Gerçi o çorbayı döktüm içemedim ama merak arkadaşım önce istek lazım. Sakın ha Masterchef tarzı programları izleme modun düşer. Makarna ile başla gerisi gelir :)
Ayy yazık ailen hiç birşey ögretememiş sana bu akılla bide evleneceksin , küçük kız kardeşim 6 yaşında YouTubede yemek videoları izleyip yapabiliyor , onda bile bu akıl var , daha ne diyim size.
Hepsinin tekniği aynı aslında. Soğan salça baharatlar var temelde. Sonra tarife bile gerek kalmadan üretime bile geçersin 🙂 Senin sorunun ne bence biliyor musun Mutfağa karşı bir fobi oluşmuş ve özgüven sorunu var mutfakla ilgili. Bir kaç ay yaparak ve yaptıklarının beğenildiğini gördükçe tüm korkuların geçer
Yemek yapmak sandığından kolay bir şey.Lezzetli yemek yapmak için sadece alışmak gerekir, her zaman yaptığın bir şeyi iyi yaptığımız gibi :) 1 yıla rahat bir çok şeyi öğrenebilirsin.
rahat öğrenilir, ama eğer 25 yaş üstüysen büyük bir eksiklik, ben erkek halimle bu yaşta 20-25 çeşit yemek yapmayı biliyorken, senin bu konuyu bugüne kadar silip süpürmüş olman gerekirdi, eğitimdi kariyerdi bunlar bahane değil malesef...
İnternetten yemek videosu açacaksın ve aynsını yapacaksın bu kadar basit neyini büyütüyorsunuz anlamıyorum 😂 dünyadaki tüm tarifleri ezbere bilecek halin yok tariften baka baka yapacaksın
Benim arkadasimda bilmiyordu kaynanasi ogretmis simdi cok guzel yemekler yapiyor stres yapma zaten kolaylikla ögrenirsin yemek yapamamak eksiklik degil bence ayrica nerdeyse bütün yemeklerin ana icerigi Yag-Salca-Sogan 😀
Yanlış anlama ama yemek yapamamak bence evlilikte çok sıkıntılı bir durum. Yani herkes iyi yapacak diye bir şey demiyorum saygı da duyarım ama o karın bir şekilde doyacak yoksa dışarıya çok para gidiyor
Öğrenirsin ya nolcak biz birlikte yaşarken öğrendim ben yemek yapmayı kaynanama da hiç rezil olmadım ne zaman yaptığım şey lezzetli olsa sevgilim hemen annesine fotoğraf atiyodu kadın da beni çok hamarat saniyo o yüzden
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Böyle gereksiz sorular nasil hite ulasiyor, insanlari anlamadgm gibi bunuda anlamadm tabiiiiiiiiiiiii
4
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
Bende anlamadım şaşırdım zaten gelen yorumları gorunce.. halbu ki özel bir soru değil..
Öncelikle hayırlı uğurlu olsun inşallah Allah’ım hep mutlu etsin bir yastıkta kocayın annenden yardım al veya internetten tarifleri deneyerek öğren 1 yılda istediğin her şeyi yapabilirsin 🤗🤗🤗
bir tanıdığım var evlenince öğrendi basit birkaç tatlı vs biliyordu o da.Önemli olan eşinin anlayışlı olması bu konuda
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Aile evinde yavaş yavaş bazı yemekleri sen pişirmeye başla. Ben de yemek yapmayı bilmiyordum sonra üniversiteyi kazanıp yurt dışına gidince öğrenmek zorunda kaldım. Şimdi her türlü yemeği yapabiliyorum.
youtube daki videolar püf noktasını göstermez yemeğin yağı fazla olursa ne yapmak gerekir tuzu fazlasaysa ne yapmak gerekir felan bunlar ı öğrenmesi gerek önce patlıcanı biz neden tuzlu suda bekletiyoruz felan incelikleri öğrencek önce
geçen internette yemek tarifine baktım kadın yemeğin malzemelerini kavurmuyor çoğu video da eksik anlatım var buna göre mi yemek yapacaklar internette güvenip te yemek yapılmaz kusura bakmayında bende ilk başta youtube den bakarak öğrendim ama işin inceliğini annemden öğrendim şimdi istediğim yemeği yapabiliyorum
@na-noow2 Yarım yamalak yapan insanlarda vardır tabii ki herkes çok iyi yapmaz ama emin ol çok detaylı videolar insanlarda var göstererek yapan. Ayrıca dediğin gibi en iyisi evde annesinden öğrenmesi..
Genel de evliliğin ilk yılları pek yemekle geçmez rahat ol öğrenirsin elbet🙄
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ben kek ve pasta yapmasinida bilmiyorum. Evlenince açarım internetten nefisyemektarifleri sitesini ordan istedigimi, istedigim zaman yaparim Hem yemek yapmayi ezbere ogrenmek için düzenli olarak yapmalisin o yemeği yoksa aklından çıkar nasil yapıldığı
Çok saçma ya kadınlar neden hep temizlik yemek vs şeyleri sadece kendileri yapıyor erkekler sanki yapamıyo mu sen hizmetçi olarak mı gidiyosun o eve o biliyosa yapar sende masayı hazırlarsın salata falan yaparsın
Utanilacak bir durum yok oncelikle sakin ol. Evlendikten sonra yemek yapmayı ogrenen o kadar cok tanidigim var ki hatta bir o kadar da lezzetli yapiyorlar. Ama bu konuda eşinin anlayisli ve sabirli olması aynı zamanda senj desteklemesi lazım.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Bir zaman sonra anlayacaksın ki aslında çok basit ve birbirine benziyor. Mesela sebze yemeklerinin temeli yağ soğan salçadır.