
O yüzden kendi baklavami kendim yaparım dedim açacağım baklava 😋😋😋

Cevap
19Cevap
Geri götürürsüm bu kadar yalan dolan la ticaret yapılır mı ya
Ev baklavasını sevmiyorum😕
Afiyet olsunn
Cevizli güzel, Hazır baklavalı yufka var Bimde, al, içine ceviz, tereyağ, üzerine şerbet dök.
Nefret ederim şekerli şekerli bu arada yiyeni de sevmem
Tarif at buraya lütfen
Hatta görseller ile. Biz de evde kal günlerinde yapalım
Kesinlikle ceviz ve fındıklı baklava sevmem baklava dediğiniz tatlı Fıstıklıdır şahsi fikrim başka türlü olmaz :) tabi bu benim düşüncem
19 yıldır antepliyim fındıklı cevizli baklava duymadım
Vala ben Antep'te baklavaciyim gel bı tepsi al evde yapma
Fındıklı baklava oluyor mu
@KARAA1995 ne 😀
@KARAA1995 ne bileyim ben etiket yap bul ben tanımıyorum
Uyumazmısn sen hiç
cevizli olmazsa olmaz
Hadi bismillah bugün yapcam😂
afiyet olsun şimdiden
teşekkür ederim 😊
Ağır bir tatlı çok sevmiyorum
Öf öf öf
Annem yapsında bir görün derim
Ellerine sağlık. Payımı isterim :)
Fındıklı seviyorum fındıktan bol birşey yok.
Bir tabakta bize ayır kardeş
Cevizli tabiki fındıklı olmaz
Genelde fistikli baklava severim
Severim bayılırım
Bugün yapacağım inşallah 😊
Severim
Ev baklavası sevmem
Baklava sevilmezmi
Sevilmez mi bee
Cevizli severim.
Bayılırım cevizli
Mmmh cevizli
acıktımmmm
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Açıkçası bana göre baklava fıstıklı olmalı. Hatta iri taneli olmalı. Ama illa fındıklı olsun derseniz aşağıdaki tarifi fındıkla değiştirebilirsiniz. Bu arada baklava, galaksinin en kolay tarifidir, aklınızda olsun. Büyütmeyin gözünüzde. ✌️
Malzemeler
Hazırlanışı
İlk olarak süt ve irmiği tencerede orta kısık ateşte 3-4 dakika fokurdatıp kenara park edelim (bu ikili iyice samimi olup şişecek ve baklava kaymağımızı oluşturacak). Baklavalık yufkaları da tepsi boyutunda kesip kenarda beklemeye alalım. Tereyağını kaynatmadan eritelim ve 3-4 dk bekleyip süt tortusunun dibe çökmesini bekleyelim. Dipte kalan tortuyu almadan üstteki sade yağı başka bir kaba yavaş yavaş aktaralım.
Tepsinin dibini, elde ettiğimiz sade yağla bir fırça kullanarak yağlayalım. Üstüne bir adet yufka serip üstünü tekrar aynı şekilde yağlayalım. Aynı şekilde tam 25 kat çıkalım (fırçayla yağla-üstüne yufka, fırçayla yağla-üstüne yufka...). 25'nci katı da yağlayıp üstüne irmik ve sütle hazırladığımız baklava kaymağını serelim. Onun üstüne de baklavanın göz bebeği fıstığı serpelim. Sonra yufkaların arasını yağlayıp kat çıkmaya devam. Bu şekilde 15 kat daha çıkıyoruz (fırçayla yağla-üstüne yufka, fırçayla yağla-üstüne yufka...). Baklavanın üstünü istediğimiz şekilde kestikten sonra kalan sade yağın hepsini üstünden döküyoruz.
Baklavayı önceden ısıtılmış 190 derecelik fırında (en alttan bir üstteki katta) 35-40 dakika üstü altın sarısı renk alana kadar pişiriyoruz.
Bu sırada şeker ve suyu karıştırıp içine 5-6 damla limon sıktıktan sonra 30 dakika kaynatıyoruz.
Fırından çıkar çıkmaz sıcak şerbetle sıcak baklavayı buluşturuyoruz. Sevenler kavuştuktan 30 dakika sonra baklavayı gönül rahatlığıyla yiyoruz. ✌️
Kesinlikle Fıstık konusunda size katılıyorum F harifini bile büyük yazdım siz düşünün ne kadar bayılıyorum Fıstıklı Baklavaya