Hem hafif, hemde güzel benim için. Bu yüzden severek yer ve severek de yaparım. Peki sizlerin farklı sayabileceğiniz bisküvili pasta tarifiniz var mı? Bana ne önerirsiniz?
Bisküvili pastalar, pratik ve lezzetli tatlılar arasında başta gelir sanırım. İrmikli, muhallebili, puding, pastacı kremalı... o kadar çok alternatif var ki.
Ama benim gözdem hep mozaik pastadır. Çocukluğumu hatırlatır. Tatlı krizine bire bir, hızlıca yapılabilen bir tatlı. Donmasını beklerken biraz sabır gerek tabi. :)
Buyurun size mozaik pasta tarifim;
Malzemeler:
1 su bardağı süt
2 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı şeker
125 gram tereyağı
100 gram bitter çikolata
1 paket petibör
Ceviz
Hazırlanışı:
Tencereye süt, yumurta sarısı, kakao, ve şekeri koyun. Homojen oluncaya kadar karıştırın. Ocağa alın ve kıvam alıncaya kadar pişirin. Tereyağı ekleyip eritin. Ocaktan aldıktan sonra küçük küçük kıydığınız çikolata parçalarını ekleyip eritin. Sosu, kırdığınız bisküvi parçaları ile karıştırın. İsterseniz bir kalıba dökün isterseniz yağlı kağıt arasında şekil verin. Dolapta donana kadar dinlendirip servis edin.
Arzuya göre ceviz parçaları, kuru meyve ya da farklı yemişler ekleyebilirsiniz.
Streç film ya da yağlı kağıt ile rulo şekli ya da piramit şekli verebilirsiniz. Ama uğraşmayayım derseniz küçük bir kalıbı streç film ile kaplayıp harcı içine doldurabilirsiniz. Donunca streç film sayesinde rahatlıkla kalıptan çıkarıp dilimleyebilirsiniz.
Aralarına meyveler ekleyebilirsin, meyve sosları ekleyebilirsin, kremşanti ve puding ile yalancı pasta yapabilirsin, mozaik pasta yapabilirsin, dondurma ve meyvelerle rondodan bisküviyi geçirip soğuk bir bisküvi pastası elde edebilirsin.
Aralarına eklemiş olduğumuz pudinge ve üstüne granül kahve serpiştiriyorum inanılmaz güzel oluyor fakat üstüne krem şantili çikolatalı sos hazirliyorum onun üzerine atiyorum dolapta biraz donduktan sonra baya güzel oluyor
Bisküvili pastalar, pratik ve lezzetli tatlılar arasında başta gelir sanırım. İrmikli, muhallebili, puding, pastacı kremalı... o kadar çok alternatif var ki.
Ama benim gözdem hep mozaik pastadır. Çocukluğumu hatırlatır. Tatlı krizine bire bir, hızlıca yapılabilen bir tatlı. Donmasını beklerken biraz sabır gerek tabi. :)
Buyurun size mozaik pasta tarifim;
Malzemeler:
Hazırlanışı:
Tencereye süt, yumurta sarısı, kakao, ve şekeri koyun. Homojen oluncaya kadar karıştırın. Ocağa alın ve kıvam alıncaya kadar pişirin. Tereyağı ekleyip eritin. Ocaktan aldıktan sonra küçük küçük kıydığınız çikolata parçalarını ekleyip eritin. Sosu, kırdığınız bisküvi parçaları ile karıştırın. İsterseniz bir kalıba dökün isterseniz yağlı kağıt arasında şekil verin. Dolapta donana kadar dinlendirip servis edin.
Arzuya göre ceviz parçaları, kuru meyve ya da farklı yemişler ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.
Çok hoş ve pratik görünüyor, teşekkür ederim bunu deneyeceğim :)
Şekil verme konusunda biraz kötü olabilirim ama o da nazarlık olsun :)
Streç film ya da yağlı kağıt ile rulo şekli ya da piramit şekli verebilirsiniz. Ama uğraşmayayım derseniz küçük bir kalıbı streç film ile kaplayıp harcı içine doldurabilirsiniz. Donunca streç film sayesinde rahatlıkla kalıptan çıkarıp dilimleyebilirsiniz.
Anlatımınız öyle yerinde ki yapabilirim diye düşünüyorum. Çok teşekkür ederim..