Ahenk, tutku, ihtişam sanırım aşık oldum 🤩 Tarif biraz zahmetli ama üşenmeyin mutlaka deneyin derim Yumuşacık, taptaze, çokça lezzetli, mis gibi profiterol sevmeyen var mı? Bence de yoktur o zaman hadi yapalım
PROFİTEROL
Hamuru için
- 1 s.b. (240 ml) su
- 1 silme t.k. (5 gr) tuz
- 1 s.b. + 1 tepeleme y.k. (175 gr) un
- 120 gr tereyağı
- 4 yumurta
Pastacı Kreması
- 500 ml süt
- 1/2 s.b. (100 gr) toz şeker
- 5 yumurta sarısı
- 1/3 s.b. (45 gr) nişasta
- 4-5 damla vanilya özütü
- 40 gr tereyağı
Çikolatalı Sos
- 150 ml krema
- 160 gr bitter çikolata
- 1 t.k. tereyağı
Üzeri için
- File badem
Yapılışı:
Bu tarifte mutlaka mutfak terazisi kullanmanızı öneririm
- İlk olarak pastacı kreması için sütün yaklaşık 1/5i, yumurta sarıları, şeker ve nişastayı çırpma teliyle topak kalmayana kadar karıştırıyoruz.
- Kalan süt ve vanilyayı bi sos tenceresine alıp kaynama noktasına getiriyoruz
- Yumurtalı karışımı sürekli karıştırırken sıcak sütü üzerine yavaşça ekleyip tekrardan ocağa alıyoruz Güzelce kıvam alana kadar sürekli karıştırarak pişiriyoruz
- Tereyağını da ekleyip Kremayı streç filmin arasına alıp yayıyoruz buzdolabına kaldırıyoruz

- Ardından hamur için su, tuz ve tereyağını, su kaynayıp tereyağı eriyene kadar pişiriyoruz
- Ocaktan alıp, unu ekleyip spatulayla hiç un tanesi kalmayana kadar eziyoruz

- Tekrardan ocağa alıp ezerek karıştırıyoruz. Dibi hafif un tutmaya başlayınca tamamdır
- Hamuru tezgaha yayıyoruz Soğuyan hamuru mikserin en düşük devrinde çırparken yumurtaları teker teker ekliyoruz. Her ekleme sonrası yumurtanın iyice karıştığından emin oluyoruz.

Son yumurtadan sonraki kıvam, iki parmağımızın arasına aldığında sakız gibi uzamalı!
- Hamuru sıkma torbasına alıp 3-4 cm çapında aralıklarla sıkıyoruz

- Elinimizi suyla ıslatıp üzerinlerindeki tümsekleri hafifçe düzeltiyoruz. 190 derece fırında, orta rafta renk alıp kabarana kadar pişiriyoruz
- Renk alıp kabarınca dereceyi 170’e düşürüyoruz

Fırın kapağına bi çatalın sapını sıkıştırıp, çok az aralık bırakıyoruz Bu şekilde de 15 dk civarı içleri tamamen kuruyana kadar pişiriyoruz
- Pişen hamurların alt kısımlarına bi bıçak yardımıyla yuvarlak delikler açıyoruz
- Pastacı kremasını bi sıkma torbasına alıp soğuyan hamurların içine dolduruyoruz.

- Sos için kremayı kaynama noktasına getirip ocaktan al, çikolatayı ekleyip karıştırıyoruz
- Profiterollerin üzerine ekleyip servis ediyoruz.

Yapacak olan kscanlara afiyet olsun💜
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
23Cevap
Bakıyorum aynı nick :) gerçekten döktürüyorsun ellerine sağlık.
Teşekür ederim☺️
Rica ederim :)
En sevdiğim tatlılardan birisidir. Eline koluna sağlık.
Sen Bu isi biliyorsun
Yemek bloğun ya da paylaşım sayfan yokmu
Uzun yıllar önce Blogum vardı ama kapattım instagrama da girmek istemiyorum zira herkes yemek yapıyor
Mahrum kalıyor millet
Profiterol Çikolata soslu yemek sonrası kendinizi sımartın bol çikolata soslu tadıyla ağzınıza layık bir profiterol afiyet olsun
Harikaaaaa. Bayılırım. :) :) :)
Ellerine sağlık...
cok severim ama cok zahmetli ya bu😥 carfeurdan hazir alip yemek daha iyi oluyor😅😅
Bol çikolata sosu demişsin de açık yerler kalmış beğenmedim. Bence bir daha ki sefere profiterollerin hepsin çikolata sosu olan tencerenin içine at
tarif için teşekkürler kafeyada çayın yanına iyigider
Paylaşımından dolayı tekbrik ederim
Emeğine sağlık güzel bir çalışma olmuş
ellerine sağlık kreması çok güzel duruyor
off damagimi catlatti
acıyoo imdaat
Profiterolün hastasıyız.
Nefis bir tarif bu, eline sağlık.
Eline emeğine sağlık..
Harika görünür.
Bu resimler sana mı ait
Harika gözüküyor teşekkürler
Harika super cok guzel
O kadar lezzetli gözüküyor ki... Mutlaka deneyeceğim.
Off harika cok guzel gorunuyor.
Yapmayın böyle şeyler yaaa diyetteyim
Lezzetli gözüküyor baya
Ellerinize sağlık
Tarif için teşekkürler
Afiyet olsun
Cok leziz gorunuyor
Off harika
En sevdiğim
Mis gibi
bunu öğrenmek yapmak güzel olacak :)
Çok güzel
Güzel olmuş
Eline sağlık
Uygulanabilir tarif.
Elinize sağlık
Elinize sağlık
Güzel paylaşım olmuş
off canım çekti
Missss gibi severim
Eline Sağlık