Ülkemizde öyle bir intiba var gibi. Tıpı kazanamadı ondan bu bölümleri okuyor diyorlar..
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
- YKS2026 konusunda 370 cevap paylaştı.
+1 yılEskiden eczacılık rahat olduğu için tercih ediliyordu ve bir kişinin tıp kazansa bile eczacılık yazdığı sıkça görülen bir şeydi ama artık öyle değil eczacılık son dönemlerde ciddi düşüşte bu yüzden de çoğu kişinin ilk tercihi değil.
Gazi üniversitesi diş hekimliği geçen sene 23468 ile kapatmış en düşük tıp fakültesi 22835 ile kapattı. Gazi üniversitesi diş hekimliğinin YÖK atlasta istatistiklerine bakınca 144 öğrenci toplam 2801 tercih yapmış bunlardan 1221 tanesi tıp, kötü yerde tıp olacağına iyi yerde diş olsun diye düşünüp tıp yazmayanları falan da dahil etsek iyice yükselir. Uzun lafın kısası bu bir algı değil, istatistiksel olarak gerçek bir şey. Tabii herkes böyle değil tıp istemeyip diş yazanlar da var ama öğrencilerin büyük bir kısmını tıp gelmediği için gidenler oluşturuyor.00 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yıl#selamgençlik 🍀🍀🧚🧚
Bazı cahillere kalsa tüm nüfusu doktor yapacaklar. Diş okuyan da dişçi olmaz diş doktoru olur zaten. Bilinçli bir tercihle, mutlulukla icra edilecek bir meslek hangisi ise o tercih edilmeli mutlaka. O algı ile mobing yapanlar da yok sayılmalı. Kendilerinin de diş doktoruna ve eczacıya acilen ihtiyaç duyacakları günler olur elbette.. 🍀🍀🧚🧚
#tubasueda 🍀🍀🧚🧚00 Yorumla
+1 yılBu da bi’ sebep olabilir ama günümüzde diş ve eczacılık bölümleri doktorlardan çok daha fazla para kazanıyor. Kariyerden ziyade kazanç amaçlı bakan kişilerde diş ve eczacılık bölümlerini tercih edebilir. Günümüzde sadece diplomasını kiraya vererek eczahane açılmasına sebep olarak aylık (yerine göre) 10 ila 20 bin TL arası para alan eczacılık fakültesi mezunları var. Hiç çalışmadan yani. Kısaca becerebilen okuyor kazanıyor beceremeyen b*k atıyor. Bizim memleketinde sorunu bu işte
00 Yorumla
Bana tıp geliyordu ama yine de eczacılık okudum. Gayet de memnunum. Biraz karakterine ve ne yapmak istediğinle alakalı. Ama tabi Türkiye'de bir tıp baskısı var. O yüzden mutsuz çok doktor var. Tıp okumayı gerçekten istiyorsan okumalısın. Yoksa hayat boyu çalışmak bunaltıcı bir hâl alır.
01 Yorumla- +1 yıl
evet ülkede öyle bir algı var
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
62
Cevap
55Cevap
+1 yılEvet tıp kazanmayan öğrenciler eczacılık yazıyor durumum kötü değil bundan iyisi yok diye Evet böyle algı var
01 Yorumla- +1 yıl
bence de
+1 yılYa birader Tıp tamam iyi saygın bir meslek doktorluk fakat parası iyi değil. Özel sektörde tanınmış bir cerrah olmadıktan sonra doktor olmuşsun ne fayda? Bugün doktorlar maaşlarının 30000TL olması için yalvarıyorlar ki 30000TL şu anda 15000 tonluk orta karar bir gemide dolarla kıyaslarsan reis maaşı bile yapmıyor (2250$) ama öte yandan bir Beşiktaş Tankercilik gemilerinde bir süvari aylık 10.000USD alıyor. Ayrıca tankerde kontrat 4+1! Yani 4 ayı doldurunca bir aylık 10000USD kontrat parası da ikramiye olarak yatırıyorlar. Yani kusura bakma ama bir tanker kaptanı 6 doktoru maaş olarak cebinden çıkarır.
Aklı olan bu ülkede tıbbı 6 yıl okur orada bırakır hiç TUS falan kasmaz. Adam akıllı gider yabancı dile çalışır kapağı başta USA veya Almanyaya atmaya çalışır. Hadi hiçbirini yapamadın o vakit kamuyu sallayıp özele bari kapağı at!
07 Yorumla- +1 yıl
Hastalanınca da Amerika’ya gidersin
- +1 yıl
@hhheuuyy11 Ben kendim için değil doktorlar için konuştum. Ki söz konusu ben bile olsam biz P&I kapsamındayız. Yani bir rahatsızlık durumunda gerekirse gemiye en yakın karadan helikopter gelir alır en yakın ülkedeki hastaneye götürür. Bu bizim aleyhimize olsa da onların lehine olan bir durum. Veya sağmal inek gibi takılın kamuda... 36 saat nöbet vs... I wish you were understood me correctly... Otherwise you'll keep to product milk such as a cow...
- +1 yıl
Yav bi s g zekası sakat insan dö lü
- +1 yıl
Bu hayatta bencil olacaksın. Atasözü bile var;
Acıma yetime! Diye... - +1 yıl
Her şeyin bi dozu var
- +1 yıl
süvari dediniz ya. bir insanın kaptan olması için Denizcilik bölümünü mü okuması lazım
- +1 yıl
@Michael47224 Evet. DUİM güverte okuyup 3 yıl ikinci zabit hizmeti 3 yılda birinci zabit hizmetini tamamlayıp kaptan yani süvariliğe geçiş yapıyor. Kuruyük/Dökmeyükte kaptan maaşı 7000-8000$ civarı...
+1 yılGenellemeyi asla yapamayız ancak elbett bu sebepten yazanlar da vardır ki var da.
Mesela tıp okuyanların da hepsi hayali doktor olmak olduğu için okumuyor, sıralamaya göre meslek seçiyor, benzer durumlar bunlar.
Tıp kazanabilecek puanı alıp tıp dışı sağlık branşı yazanlar çok az bir dilimdir ancak bu başlıkta yazan genellemeyi elbette ki haklı çıkarmaz.
Yanlış bir algıdan ziyade yapılmaması gereken bir genelleme yapılmış bence.
Öyle olanların olması tüm okuyanlara mal edilemez.10 YorumlaYa ne alaka öyle saçma şey olur mu? Ha yapan vardır, olabilir. Etrafımda da oldu. İsteyerek diş hedefi olup giden de oldu. Lakin herkes bir bölümü, hedefteki bölümü kazanamadığı için okuyorsa vay ülkenin haline. Ne mimarından hayır gelir o zaman ne eczacısından ne de doktorundan... Bence aslolan her zaman insanın sevdiği işi yapmasıdır. Bakınız bu idealistlik değil. Bir arkadaşım süt ve gıda işini seviyordu baba mesleği. Liseden sonra okumayacağım dedi gitti babasının işini devraldı. Ne de güzel yaptı. "Ülkeye bu da lazım. Ben bu işi yapmayı seviyorum." dedi. İyi de yaptı. Başka arkadaşım oyuncu olmak istiyordu konservatuvara gideceğim dedi. "İş yok, boşuna gitme."dediler, gitti. Seviyor da şimdiden otellerde, tiyatrolar da ufak tefel roller alıyor, figüranlık yapıyor. Seviyor bu işi. Bir insan bir şeyi severse ordan para kazanmanın yolunu elbet bulur. Sevmiyorsa da en ufak talihsizlik de yoldan döner.
00 YorumlaFazladan 1 yıl daha kaybetmek istemeyen öğrenci tercihleri arasına ille birkaç yakın meslek yazdıkları doğru. Önemli olan kabul görmek. Ülkemizde hep bir otekilestirne var. Doktora işin düşünce hocam hocam işin bitince zerre kadar değeri yok. Veteriner hekim baytar diş hekimi dişçi fizyoterapist masör temizlik işçisi çöpçü kısacası ne okuduğun önemli değil kime hizmet ettigin önemli.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılHerkesin tercihine bağlı. Ona bakarsan Tıp tutan sıralaması yüksek öğrenci sıralamasından düşük Eczacılık'a da gidebiliyor. Tıp, Diş Hekimliği ve Eczacılık sayısal alanda 3 silahşörleri oynuyor. Onu kazanamadım ona gideyim sonuçta iyi bir gelecek var diye düşünenler de var tabi...
00 YorumlaHep veteriner olmak istedim ve Şu an en iyi üniversiteyi kazandım okuyorum o kadar çok duydum ki tıp olmadi diye geldim diyeni artık bu durum gülünç hale geldi. Kan gormeye dayanamayan arkadasım tıp olmadı diye veterinerliğe gelmiş 🤭
00 Yorumla
+1 yılEczacılık bir ticaret hane gibi düşünüyorum ben açıkcası ilaç firmasından al sat marketten bir farkları yok açıkcası eski eczacılar ilaç yaparlardı esas eczacı onlar aslında ama... Onlardan da çok az kaldı
00 Yorumlaeczacıların geleceği belli değil bi yasayla marketlere bile bazı ilaçların satış yetkisi verilirse meslek biter ki çoğu ülkede öyledir
Tıp ta nöbet ve mecburi şark hizmeti gibi detaylardan kaçmak için diş hekimliği daha cazip hale geldi00 YorumlaEczacılık pharmacy olabilmek için 4 yıl biyoloji diploması aldıktan sonra eczacılık fakültesine kabul oluyorsunuz. Dişi bilmem ama ilacı üretemedikten/bulunduramadıktan sonra doktor nasıl tedavi etsin
03 Yorumla- +1 yıl
Hangi ülkede
- +1 yıl
Burada liseden çıkıp okuyabiliyorsun ve çoğunluk gidip eczane açıp esnaflık yapıyor, ilaç üretim sürecine katkı sağlayan yok.
Yanlış bir düşünce eczacılık ve diş hekimliği bölümlerinde oldukça iyi üstelik ve eczacılık o kdr yüksek bir meslek olmasına rağmen diğerlerine göre de daha rahat dis hekimliği desen zaten tıp ile neredeyse aynı o yüzden insanların laflarını sallama
00 Yorumla
+1 yılYani tercih meselesi. Bazıları yara görmeye kan görmeye pek dayanamaz alışık degillerdir o yüzden bu bölümleri seçebilir ama tabiki puanı yetmeyip bari bunlar olsun diyenlerde var 🙃
01 Yorumla- +1 yıl
her iki türlüsü de var doğru
+1 yıl- unutmayalım ki tıp okuyan birisi bizim dişimizi tedavi edip ilaç veremez 🤷🏻♀️ Her sektörden ihtiyaç gerekir küçümsememek lazım
01 Yorumla- +1 yıl
küçümseme değil ki. ülkeye göre tıp bölümü bambaşka
Ben şunu söylemek istiyorum dişin çok önemli bir yeri var basite alınmaması gerek bu bölümü okuyanların da severek okumalarını tavsiye ediyorum bu gün bir diş ameliyatı ortalama 50 60 bin TL
10 Yorumla
+1 yılZannetmiyorum sadece tercih etmemiş olabilirler sonuçta istemeyen doktor olmak zorunda değil sorumluluk büyük özellikle diş hekimliği önü açık olup da en güzel mesleklerden biri
00 Yorumla
+1 yılDiş okumak istemiştir. Eczacılık okumak istemiştir. Tıp farklı, eczane farklı, diş farklı. Hepsi ayrı kategoriler. Çevremde böyle bir algı yok ayrıca şu soruyu okumak şaşırttı beni açıkçası
00 Yorumla
+1 yılHayir tabiki.. tip okuyan birisi asla sevdasindan vaz gecip eczacilik bölümü okumaz. tamamen kendi tercihleri oluyor. eczacilik okuyan insan kedi isini yapmak adina hizli bir cikis icin okuyor
00 YorumlaBence yanlış kişisel tercih tamamen ben mesala veterinerlik okuyorum gayet de memnunum zorluk açısından tıptan daha Zor bizim bir şey bilmemiz gerekiyor şey gibi düşün dişçilik, göz dok., vs... Bunların hepsinin ayrı bölümleri var. Ama bizim yani veteriner hekim adaylarının her şeyi öğrenmesi gerekiyor ve bunu tüm hayvan familyasına göre ayrı ayrı bilmesi gerekiyor
00 Yorumla
+1 yılArkadaşlar, bu çok saçma. Diş hekimi şu anda ve her zaman çok değerli. Eczacı aynen değerli. Gençler hangisini istiyorsa bırakın o bölümü seçsin.
00 Yorumla
+1 yılHiç alakası olduğunu düşünmüyorum,, birilerinin eczacı, dişçi olması gerekir, zor bir meslek kişinin tercihi ile alakalı
00 YorumlaSaçından ayak tırnağına kadar sağlıklı diyorum. Nasıl bir nöroloji uzmanlık ise , dış sağlığı da da uzmanlığını kanıtlamıştır.
00 Yorumla
+1 yılNe alaka ya ozaman dış hekimi hiç olmasınmı. Dişimize kim bakacak herkes tip okusa? Kim ilacımızı verecek?
00 YorumlaÇoğunlukla öyle oluyor ama isteyip bunun için yazanlar da var
Cerrahpasa diş 5k ile alıyor mesela bunun yerine tıp da seçebilirlerdi00 Yorumla
+1 yılArkadaşımın ablası tıp kazanamadığı için veterinerlik okuyor.
01 Yorumla- +1 yıl
vetlik çok zor
Eczacılıkta öyle bi paralar dönüyor ki artık kimse öyle düşünmüyor :D
02 Yorumla- +1 yıl
evet yüksek paralar var
Gizli Üye(25-29)+1 yılTürkiye'de artık tıp eskisi kadar değerli değil. Ben Hacettepe yapay zeka mühendisliği okuyorum. Amerika'da şuanda işim hazır. Mezun olmayı bekliyorum. ama tıp okusaydım. Geleceğim çok karanlık olacaktı. Tıp diş bana göre aynı
00 Yorumla
+1 yılNe bileyim ben. Bana DM’den mesaj yazıp lütfen konuya mesaj yazar mısın de mesaj atan vatandaşa sesleniyorum bıktım sizden
00 YorumlaNe alakası var babam özellikle eczacı olmamı çok isterdi diş hekimliği ağır meslek ama eczacılık çok makul bence
00 Yorumla
+1 yılYanlis bir dusunce ozellikle eczacılık cok farkli bir. durum...
01 Yorumla- +1 yıl
etrafımda var öyleleri
+1 yılEczacılık kazanan tıp da kazanır. Bence tercih meselesi. Hepsi değerli
05 Yorumla- +1 yıl
alakası yok, sıralama farkı çok yüksek
- +1 yıl
Biliyorum o puanı alan biraz daha çalışıp tıp kazanabilir.
- +1 yıl
teyzemin kızı dört yıl denedi gene tutmadı tıp. eczacılık okudu
- +1 yıl
1 yıl daha deneseymiş
+1 yılBu genel değil bence ama benimde halamın kızının hedefi tıptı olmadı eczacılık okudu.
01 Yorumla- +1 yıl
maalesef öylesi çok
Bence o psikolojik bir düşünce
Bilerek bu bölümü seçiyorlar insanlar
02 Yorumla- +1 yıl
nasıl yani
Bana sorarsan dış ya da eczacılık toptan daha iyi bana göre
08 Yorumla- +1 yıl
bence de öyle
+1 yılHayır abim eczacılık okudu parası olduğu için ve sakin bir iş olduğu için okudu pişman değil
01 Yorumla- +1 yıl
eczacılık zor ama
+1 yılBenim tıp tutmadı ama el becerisi ve hekimliğe yatkinliktan seçtim
02 Yorumla- +1 yıl
diş mi okuyorsun
- +1 yıl
Evet
+1 yılTıp kazansa oraya gider bence. Kazandığı puana göre tercih ediliyor gibi düşünüyorum
10 Yorumla
+1 yılBence kişiye göre değişir ama tıp gelmedi diye okuyanlarda biliyorum yani
10 YorumlaTamamen değil tabiki ancak yarısı öyle denilebilir.
00 Yorumla
+1 yılBir kısmı için öyle olsa da herkes öyle değil tabiki
00 YorumlaAlakası yok bence ne bileyim belki çocukluğundan beri istiyordur.
00 Yorumla
+1 yılMaalesef bir çok kısmı böyle düşünüyor. Yani bir çeşit b planı gibi.
00 YorumlaBu soruyu ben sormustum ama cok az kisi cevap vermisti😭
Soruna gelirsek cogu oyle00 Yorumla
+1 yılDoktordan cok ıyı kazanan aczacılar dişcıler var
00 Yorumla
+1 yılKimse diş eczacılık seçmesin akılları başlarına gelir
00 YorumlaNe alaka ya işte yine insanlarımızın saçma sapan düşünceleri.
00 Yorumla
+1 yılhiç alakası yok herkesin hayali llaha doktor olmak değil eczacı ya da dişçide olabilirler
00 Yorumla
+1 yılHepsi değil ama tıp tutmadığı için diş seçen çok gördüm tabi
00 Yorumla
+1 yılBüyük olasılıkla hatta diş okuyanlar diş doktoru diye tanıtırlar kendilerini
02 Yorumla- +1 yıl
Diş okuyanlar diş doktoru oldukları için olabilir mi acaba?
- +1 yıl
@hedonikadın muhakkkak öyledir saygım sonsuz beni yanlış anlamayın ama içde kalmışlık var bu aşikar
+1 yılBence genel olarak bıkkınlık ve sabırsızlıktan dolayıdır
00 YorumlaHayalim de diş hekimi ile evlenmek var büyük saygı duyuyorum
00 Yorumla
+1 yılBunlar neden tıbba dahil değil ki, bu ülkede her şey dağılmış
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılKesinlikle alakası yok ben tıp kazanmışken, Eczacılık okudum 😉
12 Yorumla- +1 yıl
iyiymiş
Cevap sahibi+1 yılYine olsa yine Eczacılık okurum ☺️
+1 yılTıp gelmediği için bu bölümleri seçenler olduğu gibi sırf istediği için bu bölümleri okuyanlar da vardır hatta istediği bölüm olduğu için okuyanlar daha fazladır
01 Yorumla- +1 yıl
kişiiden kişiye göre değişiyo
Genellemek çok yanlış olur tabi ama en az yarısı belki daha fazlası tıp gelse bence tercih ederdi
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBunu söyleyenlerin zeka seviyesini çok merak ediyorum
00 Yorumla
+1 yılİlla tıp kazanamadı diye bir kaide olamaz severek isteyerek seçiyorlardır sırf tıp kazanamadılar diye illa bu bölümleri seçmeleri gerekmiyor saçma bi düşünce bence
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılEvet tıpı tutturamayan diş yazıyor diş tutturamayan eczacılık yazıyor sırası böyle
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılBana eczacı bizzat söyledi diş tıp tutmayanlar eczacılığa gidiyor diye
00 Yorumla
+1 yılEvet çoğunluğu öyle hayalimdeki meslek dış hekimi ya da eczacı olmaktı ama fizik kimya biyolojiden hiç anlamazdım ea seçtim öğretmen oldum.
01 Yorumla- +1 yıl
sen baya farklı bir bölüm seçmişsin
Kişisel bir düşünce kimisi gerçekten eczacılık ve diş hekimliği ister öyle seçer kimisi de tıp olmadıysa en azından onlar olsun diye gider
01 Yorumla- +1 yıl
evet haklısın
- Devamını Gör (57)
Devamını Gör(102)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer