Kimi bana kaç dedi
Kimi bana berbat evlat dedi
Kimi ergenler salak dedi
Kimi ergenliktesin normal dedi
Bir tek adam gibi yorum yapan var ona ayrıyetten teşekkür ederim :)
Ben anladım ki tek çözüm sabretmek...
Ergenliktesin vs demişsin yaşın 45 yaş üstü gözüküyo neyse eğer bişeyler dememi istiyosan. Söyleyim bak bende sorunlu bir ailede büyüdüm ailem geri kafalıydı hâlâ öyle sayılırlar zamanla annem kabul etmelere düşüncelerini değiştirmeye başladı ama hâlâ düzelmiş sayılmaz yani şunu demek istiyorum herkes ailesiyle bir problemler yaşar sinirlenirsin vs vs. Bak bu olanları unutman imkansız aklına kazınmış silip atamazsın hiç bişeyi senin yapabileceğin ne olur kendi hayatına bakmak onların hataları yüzünden senin hayatın belki istediğin gibi değil ama şu an işler farklı kendi isteklerin ve bunları yapıcak gerçekleştirecek güce sahipleşiyosun ailen sürekli seninle olmayacak bir gün ayrılacaksın zaten. Bırak kim ne yaparsa yapsın ya sinirine giden bişey mi oldu s*ktir et o kadar da önemli değil geçicek sinirin 5 dk sonra belki 1 saat belki 1 gün sonra. Gençsin daha hayatın bitmedi sıfırdan başlarsın yine. Eskiden sosyaldin şimdi asosyal ben bir dönem sosyalleştim ve insanlardan nefret etmeye başladım kitapları verin evde kalırım ben moduna girdim he şimdi istesem herkesin arasına giremez miyim girerim ama ben istemiyorum. Sen ne istersen o olur yeter ki istediğin şeyler sağlam olsun. Seni o durumdan kimse kurtarmayacak sen kendin kurtulacaksın. Otur bir düşün babana neden bu kadar öfkelisin geçmişte yaptıklarından yoksa şuanda yaptıklarından mı? Bence benim anladığım kadarıyla geçmişte yaptıklarından önüne bakman gerekiyo artık hayatını zehir ediceksin kendine baban falan değil sen zehir ediyosun
Doğrudur be abla sabredetmek zorundayım
Bilmiyorum belki konuşarak anlatabilirim ama arkamdan bana haklı diyor yüzüme geldiğinde bana haksızsın muamelesi yapıyor :/
Bak babalar farklıdır. Arkandan haklısın diyo yüzüne haksızsın diyo ya bunu şöyle düşün sana haklı olduğunu söyler ise sen ben hep haklıyım düşüncesine sahip olabilirsin düşüncesinden demiyo olabilir. Geri kafalılık belki ama öyle olabilir. Çoğu aile nasıl yetiştiyse öyle davranır çocuklarına arkadaşımın dedesi torunlarını sevmiyodu kucağına alıp oyun falan oynamıyodu vs ilgilenmiyodu çünkü öyle yetişmiş işte arkadaşımın babası falan baka baka dedelerine göstermişler öğretmişler sevmeyi ilgilenmeyi ve dedeleri şuanda kucaklarına alıp sarılıp öpebiliyo başlarını okşayabiliyo. Bak yaşın küçük ve ergenlik döneminde çoğu şeyi anlamayacaksın hatalar yapıcaksın durmadan ailende kusur bulacaksın ama sonralarında bu kusurlar geçiyo ya da sen alışıyosun o kusurlara yani güzel kardeşim kafan basmaya çalıştığında yani yanlış anlama bazı şeylerde haklı olabilirsin ama şu dönemlerde basmıyo kafanız benimde basmıyodu kendimden biliyorum yani 21 22 hatta 25 olduğunda tam basıyo
Peki sana bir şey söyleyeceğim benim haksız olduğum noktayı söyler misin bana madem benim kafam basmıyor söyle bana...
Anlayışsızsın empati yapamıyosun. Kafan basmıyo dedim ve bana soruyosun nerde basmıyo diye ben olsam düşünürsüm bunu bana dedi ama neden dedi gerçekten doğru olabilir mi diye düşünürdüm. Siz sanıyosunuz ki tek doğru sizinkiler birden fazla doğru var başkalarının doğrularını empati yaparak öğrenebilirsin onun kafasını az buçuk anlaman gerekir onun saçmada olsa haklı yönünü bulman gerekir mesela kafan bassaydı bu durumu bide onun gözünde değerlendirmen gerektiğini anlardın
Abla ben zaten empati yapıyorum :)
Ve onların benim iyiliğimi düşündüğü şeylere kızmam zaten
Yani dövdü kavga yok sebep yok dövdü? Babalar çocuklarını döver dedi
Ve döverken ağlama diyor
Ve arkamdan da bana haklı diyor
Nasıl bir empati bekliyorsun?
Oturup konuştun mu? Arkamdan bana haklı diyosun ama beni sebepsiz yere dövdün neden dövdün beni baba dedin mi? Empatiyi ordan burdan şeylerle yapamazsın kendi kafanda empati yapamazsın sadece karşındakini dinlemen gerekir. Ya otur hesap sor neden de neden amacın neydi? Sor ona sorsan oturup konuşsan ne kaybedersin? En fazla tekrar dayak yersin
Abla adam benle düzgün açık şekilde konuşsa anlaşıcaz ama bana cevap veremeyince diyorki ohooo sende işine geleni alıyorsun diye diyor sonra yarıda kalıyor hep böyle oluyor ve annemde böyle yapıyor e ulan bana cevap veremiyorsun niye bana haklısın demiyorsun yaw demesende olur ama yeterki artık bana karışmayın...
Alıyosun dediğine göre bu dışardan isteme mevzuları onları sen dürteceksin başka ne istiyosunuz diceksin cevap vermezlerse gitmiceksin ne alacağını biliyo musun tam bir liste verdiler mi sana? Sorarlarsa diceksin ben size sordum cevap vermediniz düşünüyosunuz sandım bişey yapmadım diceksin ya da cevap vermiyolar mı ses tonunu hafif yükselt bişey istiyo musunuz başka diye sor yok dedilerse çık ya da var dedilerse bekle liste yapsınlar. Sonra bişey mi diyolar ben size sordum siz bunları dediniz bana de ve sus ne derlerse s*ktir et duyma
Duyma babanı herkesin babası çok mükemmel değil sabret evden gitmeye bak mümkünse kendini derse ver niye dışari cikmiyorsun dediklerinde ders calisiyorum. universiteye hazirlaniyorum dersin kimse seni rahatsiz etmez ama gercekten ders calis ve universite oku uzak yerler yaz ve git ozaman evdekilerin tavri degisecek göreceksin kıymetli olacaksın hemde elinde meslegin olacak ve sonra kendine o gittigin sehirde iş bulup yaşayabilirsin madem katlanamıyorsun en iyi çözüm bu hem senin için hemde geleceğin için
Cevap
0Cevap
Boşvereceksin oğlum hayat boşvermeden cekilmiyo dövmuş evet acı bir şey hiç bir evlat haketmez ama sen her daim güçlü olacaksın ayakta duracaksın allaha biracaksin sonra
Ergenlerden nefret ediyorum hep bı tripteler salaklar :))
Ciddi misin?
Ergenler sana göre salak mı oluyor
Peki sana soruyorum madem ben salak oluyorum o zaman neden benim günahlarım yazılmaya başladı hadi buna da cevap ver :)
Aynen kardeşim sayesinde ergenleri pek ciddiye almaya değer bulmuyorum. Herşeyi çok büyütüyor onun için yapılan fedakarlıkları görmüyor hep bı triplerde.
Aynen canımsın
Vay be peki abla sağol ne diyim... yolun açık olsun kendine iyi bak
Sağol senin de yolun açık olsun. Bu günler de geçecek
Geçecek abla biliyorum ama sana yemin ediyorum ki yanlış düşünüyorsun o kadar eminim
Bu isyanlar tavırların aileni çok üzüyor sen de buna emin ol. Onlar senin iyiligin için düşünüyordur muhtemelen ama sen bunu görmüyorsun
O kadar empati yapan bir insanım ki onlarında beni düşündüğü anı emin ol ben gayet iyi anlıyorum
Ben onları beni düşündeleri anı için kızmıyorum ben babamın beni geçmişte dövmesi ve özgürlüklerimi bazen iyiliğine bazen keyife kısıtlamasına ve beni tam anlamamasına gibi şeylere kızıyorum
mükemmel ebeveyn yok ki. Hoşlanmadığın durumu babana ve annene anlatabilirsin belki vazgecerler
Hep tartıştık ama hep aynı sonuç...
Kültür kuşak çatişması 😓 sabret yakında geçecek belki ona hak bile vereceksin
evden ayrılman lazım ama yinede unutamazsın yaptıklarını
Evden nasıl ayrılıyım ayrıldıktan sonra nereye gideyim?
Bende düşündüm ama ayrılıpda sonra geri dönmesi var...
Ve cesaret falan da kalmadı hangi cesaretle evden ayrılayım...
bende düşünmüştüm de yapamadım :/ özelden konuşalım mı birkaç şey sorsam sana
Tamam...
Xper puanım yetmiyorda...
takip et :)
İstek gönderdim
18+ dan yukarıysan artık yeni hayata başlaya bilirsiniz yani evden ayrıl.18- aşağıysanda da bir azda sabret
Bunlar bir gün geçecek
Sabredeceksin, bu da senin sınanışın
Ergensen bunlari dusunmen normak
Yani ben haksızım öyle mi...
Senin yasindayken bnde boke dusunurdum ama smdi cok farkli
Benim tek anlamadığım şey
Sen bana diyorsun ki ben senin yaşında öyle düşünmüştüm diye ben senden aynı mıyım ki bana böyle bir örnek veriyorsun?
Herkes özel ve farklıdır yanlış mıyım?
Yani sen öyle düşündüysen bende öyle düşünmek zorunda mıyım?
Tabiki deilsn bn kndi gorusumu yaptm
Düşünceye bak berbat evlat.
Ben mi berbatım şimdi?
Baba gibisi var mı? Onunla arkadaş olmak varken bu nasıl üslup
Sen yazdıklarımın tamamını okudun mu?
Farketmez, başlıkta babaya kin kusmayı gördüm geldim
Psikolok haklıymış insanların oto düşünceleri olabiliyor
Gelenekleşmiş düşünceler...
Neyse abla sen bilirsin ne diyim
Tamam ablacım.
Bu arada bir şey diyecem babalar da insan dimi?
E iyi insan kötü insan olabilir? ... babalar da kötü olamaz mı?
Sen direk bana berbat evlat demişsin?
Bunu diyerek hakkıma da girmiş oldun...
Gelip burada babayı kötülemeyle, amaç ne oldu? ele ne geçti?
Amacım babamı kötülemekse namerd olayım
Çare arıyorum sabretmek zor be abla
Ben babamı niye kötüliyeyim?
Yani o kadar yazıdan bunu mu çıkardın?
Hayır, sadece bu sorunları aile arasında çözmek varken burada herkese anlatma gereği duyanlara ayrı gıcık oluyorum
Anladım seni :)
Abla o kadar çok konuştukki ama genede aynı sonuç...
Ve evet sanırsam da anlatmamalıydım genede çare çıkar ümidiyle gelmiştim.
Umarım, düzelir sorunlar buraya aile sorunlarını anlatmayın bence yani herkes ayrı şeyler söylüyor boş yere canınızı sıkmaya ne gerek var :))
Muhattap olma o halde
yaşlanınca sende onu döv
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar