Bazen bir şey olur. Konuşacak, söyleyecek çok şey olduğunu hissedersiniz ama konuşmanın bir fayda sağlayamayacağından emin olursunuz. Bu yüzden susmayı tercih edersiniz. Öte taraftan bazen çok konuşup bir karşılık alamamak, adeta duvara konuşuyor hissi almak da can sıkıcıdır. Peki ya hangisi daha çok yorar? Konuşacak çok şey varken susmak mı yoksa çok konuşup derdini anlatamamak mı insanı en çok yorar? #AnlaşılabilmeSanatı
Konuşacak çok şey varken susmak mı yoksa çok konuşup derdini anlatamamak mı insanı en çok yorar?
İnsanı , kendini açıklayamaması yorar. Sustuğunda sustukların sadece senin canını yanarken , konuşup anlatamadıkların keşkelere sebebiyet verebilir. Geri dönüşü olmayan laflar edebilir hem kendini hem karşındakini üzebilirsin . Ağızından çıkan söz yaydan çıkan ok gibidir gittiği yerden geri dönemez. Ve Hz. Mevlana der ki "Keşke demek ateş yutmak gibidir." Bu yüzden susmak kendi içinde yaşatıp öldürülen bir eylem iken , kendini açıklayamamak ; seni her defasında öldürüp sonra tekrar hayata döndüren bir eylemdir.
Susmak yorar. "anlatamamak" yazılmış bu bence deneyip deneyip sonunda illaki başaracağım demektir. O yüzden yorgunluk 2. Seçenekte biter illa ki anlatırım bir şekilde kendimi ama susarsam hep kendi kendime sorup cevaplarım.
Konuşacak çok şey varken susmak insanı daha çok yorar. Söylemek istediklerinin fayda sağlamasa bile içinde kalması acı bir yüke dönüşür. Keşkelerin doğduğu andır belki de...
En İyi Cevaplar