Hmm aile fertlerinin gavatlığa doğru sürüklemeye çalışan bir kızcağız daha. Aaa annesi babası lütfen izin verin kızınıza sinemada tiyatroda parkta vs sevişmesi gerek o bir ergen...
ARKADAŞLAR BU KİŞİ PARANOİD SIZOFRENİDİR.
Mezuniyetin ne olursa olsun. Bu baskıyı kesmek istiyorsan çalışmak zorundasın. 5 ay çalıştım kimse bana sesini çıkaramadı. Eve gece 12 de geldiğim bile oldu. Yorgunum dedim geçtim odama kimse de birşey soramazdı. Çünkü elinde para var güç var eve destek veriyorsun ya. Bak işten ayrıldım astım başlangıcı oldu. Başa döndük. Kapının önüne çıkamaz oldum. Kusura bakma da ben o mezunuyum bu mezunuyum başka iş istemiyorum dersen olmaz burası Türkiye ne mezun olup da başka işler yapanlar var. İstemiyorsan çalış kpss ye o zamana kadar da sıkarsın dişini sen bilirsin.
güzelim nasıl çalışayım iş imkanı yok Anestezi okudum yok yani ne iş yapayım garsonluk mu hayır o kadar okudum adam gibi bir iş okudum mali bunun geleceği var evlilik faln okudumlmalilacak sonuçta kalıcı bir işim olmalı
İş ile ilgili seminer eğitim vesaire var diyebilirsin. Evet yalan kötü bir şey ama seni mecbur ediyorlar. Yani senin yetişkin bir kadın olarak dışarı çıkmak gibi çok basit ve temel bir hakkın var, ve bu hakkın ailen tareafından örseleniyor. Sen de bu hakkını almak için başka çıkar yola sahip değilsin. Dolayısıyla mecbur önerdiğim gibi bir şey söyleyeceksin.
canım pazar günleri ne semineri olabilir ki
Oluyor şahsen hep katılıyorum. Yani sebep seçimi sana kalmış. Böyle evde dur dur nereye kadar. Yaptıkları yanlış.
aynen öyle canın pazar günü seminer olan etkinlik festival gibi neleri la bilir mesela sen ne diye çıkarsın canim benim bana bu konuda birşeyler öner
Mesela alışveriş yapmam gerekiyor, kişisel ihtiyaçlarım bitmiş, şu filme tiyatroya gideceğim gibi şeyler söyleyebilirsin. Veya mesleğin nedir bilmiyorum canım onunla ilgili şeyler öne sür
canim benim anestezi teknikeriyim
Bir insanın ailesinden öte yakin olamaz senin iyiliğini güzelliğini ister ama bazen sabit kafaya yerleşmiş birsey var seni koruyup kollamak ister sende anne ne uygun ve anlayacağı bir dille durumu izah et anne ben sizin istemediğiniz bişi yapmak çocuk degilim merak etmeyin bir yere gidecegin zaman içlerini rahatlatacak birseyler kafanda tasarlayip anlat yavas yavaş düzene girer niceleri varki yeterki ailem olsun nasol olursa olsun der unutma
tabiki öyle teşekkürler
Bu tip aile yapısı değişmez ama sana tam olarak güvenebilmeleri için yollar dene ancak bu sana güvenmedikleri için değil, nefsi güvensizlik. Bu nedenle dini olarak bu konuda ikna olmaları gerekir 😉
Cevap
13Cevap
Abartma sorsun nolacak istiyorsunuz ki hic hesap vermeyelim.
Büyük konusmayim ama yolarım benim kızım bana soylemesn
Annenin haberi varsa sıkıntı olmaz hadi gittigin kişi sapık olsa saplantili olsa bisi yapsa allah korusun merak ediyorlardır işte kimseye güven olmaz bu devirde
erkek arkadaşım sapık birisi değil canım ailesi beni tanıyor
Yavrum her ihtimali göz önünde bulundurmak lazım. Babanın oğlu değil sonucta
Benim şu an durumum da öyle senden tek farklı yönüm erkek arkadaş durumlarını bıraktım şu an yaptığım tek şey huyların gitmek ki benimle ugrasmasinlar ve bütün gücümle kpss ye çalışmak. Emin ol kazandığında çok daha rahatlayacaksin haliyle başka bir yere gideceksin. Bence sende düşün çoğu kızda bu sorun vardır diye düşünüyorum
Allahım zindan yaşıyoruz resmen yasin kac?
22 yazıyor zaten üstte
yani sende küçük değilmişsin nerde yasiyorsun ki ben istanbuldayım düşün burda ve baski
Güvenlerini kıracak birşey yaptıysan sorabilirler ayrıca bende 23 yaşındayım ve bir yere giderken izin istiyorum bunun tutucukla veya büyümüş olmakla ilgisi yok kız olduğun için seni koruma çabaları
koruma baskıyla olmaz kuş muyuz biz kafese tıkar gibi insanız biz
Kafese tıkmaktan bahsetmiyorum tabiki özgürsün olaya iki taraflı bak diyorum ama anladığım kadarıyla empati duygun yok yapacak birşey de kalmıyor
iyiide iyiyi kötüyü idrak edecek yaştayım senin algi idrak problemin var saniirm
Farkettim onu 😂
Üzgünüm ama genellikle böyle aileler evlensen bile bir şekilde baskıyı üzerinden çekmiyor yani işin çok zor onları bir şekilde saf dışı bırakmalısın nereye gideceksin dediklerinde çok fazla ayrıntıya girme yüzeysel cevaplar ver ve mümkün olduğunca sert dur
canim ben yalan söyleyemiyorum ama kötü birşey de yapmıyorum kendimi biliyorum ne yani bir kız tek başına berke dışarı çıkamaz mi biz bu dünyaya bekarken aile baskisi evliyken koca baskısı mi yasicaz bu ne ya
Baskı sorun getirir. Dominant bir duruş sergileyeceksin kabul ettireceksin kendini. Zamanla olur bu evleneceksin kurtulacaksin muhabbeti aşırı sacma zaten dikkate bile alma
tabiki saçma bişey diyeceğim nasıl dominant olabilirim
Ama nasıl iste
Anneni babani sen tanıyorsun. Kirmadan kaybetmeden bizim kizimiz artik koca kız olmus dedirteceksin. Yeri gelicek insiyatif alip liderlik yapıcaksın yeri gelince evlat olup susacaksın. Durusun net ve dik olacak, kararlarinin dogru oldugunu ailen bilecek guvenecek saygi duyacak.
Pazar günü aileyle geçirmek daha akıllıca bence. Erkek arkadaşın sana ayak uyduracak o zaman. Ailen soru sormakta haklı çünkü etrafta başına bişey gelir diye korkuyorlar
erkek arkdsm nası l bana ayak uyursun ki sevdiğim adam pazar gynleri izinli patronu izin vermiyor birde zaten alabildiğince alıyor izni ki
Of bwn babamın calisaimiyim😂
Bunu lafla değil icraatla anlatabilirsin onlara o da şu şekil bir gün kendine çok üzücü bir olay yasamalisin ki nedenini sorduklarında sizden kaynaklı olduğunu söylersin ve ondan sonra seni sana bırakılırlar bırakılırlar belki
Ne gibi üzücü parodn sacmalaama da bu bir sizofrenliktir dikkat çekme dir
Mutlaka iş bulmalısın o zaman sana bu kadar müdahale edemezler hangi alanda olursa olsun garsonluk bile olsa bir işe girip çalışmalısın.
canim ben anestezi mezunuyum. Daha önceden staj dışında bir yerde çalışmadım en azından çalışmaya değer bir iş olmalı gir çık gir çık yapmayacağım bir iş
atamalar yok hkendimi dgs ye veriyorum
Malesef hiçbirşey yapamıyoruz. Benm erkek arkadaşm bile olamıyor sayelerinde
Çok kotu bir travma bu sen kendini bildikten sonra yaşını bilmiyorum ama 19 üstüyle baskı çok kötü senin ozuvenini düşürür ilerde evlendiğinde kocan aldatmaya kalksa kendini savunamazsin hep ezik davranırsın hocam demişti ben böyle olmak istemiyorum yaa ailem yüzünden sosyal fobikkk olmak istemiyorum
23 yaşımda üniversite mezunuyum. Memurum fakat aile baskısından kurtuluş yok gölgem gibiler. O yüzden evlilik falanda yapmayı düşünmüyoruö kendileri gibi ruh hastası birisiyle evlendirirlwr yoksa
Ya çok kötü bir durum canim allah sana da sabır versin
Of benim ailemde öyle 3 yaşındaki çocukmuşum gibi davranıyorlar ve bu benim moralimi çok bozuyo
Sen konuşmayı dene yine aynı davranırlarsa konuşmalarım boşuna mı diye sitem et biraz çekerler kendilerini
canim benim eskiden böyle yapardım ama artık yoruldum. çıkmadım u pazar dışarı ailemle pikniğe gittik benden habersiz plan yapıyorlar sinirim bozuldu zaten erkek arkdsm da gitmiş şile tarafına arkdslariyla canim benim
ne onlar değişir ne de sen idare edecen onların ki tutuculuk mu yoksa ortamdan mı korkuyorlar ikiksi farklı
dayanılarak giib değil onların bu baskısı yuuznden ozguvenim siiiiifffffirrrr sosyal fobi oldum
Dayalınmıyor ama elden de birşey gelmiyor zamanla kendini ifade edip bir mağazaya girip elbise alamıyacak başkasının ağzından çıkacak söze bakacak duruma gelirsin sonra kendi milletten o kadar dışlarsın ki artık kendin dışarı çıkmak istemiyecek duruma gelirsin çevren olmaz daha doğrusu kendini o kadar dışlar komplekse girersinki artık istesende topluma giremez iki kelimeyi bir araya getirip konuşamazsın aslında boş değilsindir ama konuşamazsın
Öyle olmaya az kaldı gibi bu yüzden diyorum bana bir yol gostersen
Bu hep onları kırmıyalım üzmüyelim dediğimizden iki seçeneğin var ya onlar değişmez onları kırmıyacacaksın bu şekilde hayatına devam edeceksin ya da mümkün olduğunca kırmadan tepki vereceksin ve çıkacaksın yanlız tepkinin dozunu kaçırma onlar bilinçli olarak sana bu kötülüğü yapmıyorlar
bana mesaj atar mesaj konuşalım
takip ettim yazar misin seda diye kullanici
Ailen senin iyiliğini istiyor sokaktaki bazı kötü yola düşmüş kızları görüyorlar sana sahip çıkmak istedikleri için baskıcılar ama seni seviyorlar korumak istiyorlar seni kırmak değil amaçları.
canim baskı ile evlat korunma baskı bir çok hata yapmaya sebep olur hata yapacak kadar düşmem kendimibilen v birisiyirim ama canım sonuçta artok bir bireiz canimbemin
Benim ailem de böyle bende çok yakınıyorum bu durumdan
canim nerde yasiyorsun peki ben istanbuldaim düşün ona rağmen baskicilar
Ben Çorumdayim canım bilirim zor bir durum
Canın inan ki huylu huyundan vazgeçmiyor bunu anladım bak o kadar kduun üniversitenin onur öğrencisi oggrencisiildum hep istedikleri gibi kendi isteğimle de istedikleri gibi oldum ama artık yaşım 24 csnim hayatımı kurmak istiyorum ah bir de iş bulsam çok güzel olacak çok
aynı durum bendede var ne yapcam bilmiyom tıpa tıp aynı :D demekki bir tek benim ailem böyle değilmiş
oha bir erkek olarak mı?
malesef :(
co kkotu bişey ya kız kardeşin varsa onun için daha kötü bir durum
yok kii
Ama sen ailenin dediği kişiyle belkide evlencek sin ya peki yasin kac nerelsn bunlar da çok etkendir
Ben hep cıngar çıkardığım için artık fazla karışmıyorlar
Hmm aile fertlerinin gavatlığa doğru sürüklemeye çalışan bir kızcağız daha. Aaa annesi babası lütfen izin verin kızınıza sinemada tiyatroda parkta vs sevişmesi gerek o bir ergen...
bir paranoid şizofreni daha😊 Tıbba çığır açacak vaka incelemeye almak lazim seni
Mesaj atıp niye engelliyosun 😂
Ben senin derdini tasanı iyi biliyorum sen merak etme 😆😆
Akli dengen bozuk senin
Değişmelerini bekleme hep aynı kalırlar. O yüzden nasılsan öyle yapamaya devam
Allah sabır versin aynısını ben yaşıyorum kötü
gerçekten mi çok kötü bir durum yasin kac
ciddi misin çok kötü bir durum allah sabır versin ya
Onlara kendi hayatımı yaşamak istiyorum de.
Umarım iş bulup kurtulursun
canim cok teşekkür ederim iyi dileklerin için dua et bana nsalalh
Ailen kotulugunu istemez. Boyle dusun
co k saçma düşünüyorsun baskıyla evlat korunmaz. İletişim ve stres yonetimi diyw birşeyvar
. Soylediklerini bende yasadim bir zamanlar. Sonra degistiler
canim değişmiyorsun okudum onur ogrencisiyim kişilikleri böyle
Allah yardimcin olsun canim. Guclu ol
Is bul. Evden ayrilirsin sonrada sorun biter
Anestezi üni okudum iş yok ne iş yapabilirim lütfen okumadan yapılan iş önerme ya da daha elit bir iş öner canim
Zor senın ıcın. Evlenmeden kurtulanıcan malesef
Evlen
bir gün elbette evleneceğim doğanın konunun ama evlilik kurtuluş değil :)
sende dinleme kız ayoool
Zengin koca bul evlen kurtul
sq !!!
Hmmmm
evlenmen lazım artık
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar