bi arkadaşım dedi kaynanasından ayrılmıyor diye boşanıyormuş evde hizmetçi gibiymiş gerçekten kaynanayla oturunca geline hizmetçi muamelesi mi yapılıyor
kaynanayla oturmanın zararları ne
kaynanayla oturmanın zararları ne
bu olayda kız ve erkegin foksiyonu önemli..arada gerçekten sevgi saygı ve hatta aşk varsa kaynana kötü bile olsa kız derdi çeker ama bir gün mukafatını alır..tabi bu fedakarlıklar gerçek sevgiler saygılar annelerimizde kaldı...
bizim nesil kızlarından bahsedersek..hepsi degil tabiki..ama malesef büyük bir çogunluk..kızlar bana kızacak..ama her kızı demiyorum altını çize çize..
kaynana laflarına dayanamazlar..bunu dert edip yuvayı yıkmak isterler..ama kızlarında haklı oldugu yönler var bazı kaynanalar gerçekten çekilmez oluyor...ama bunun için yuva yıkmak ne kadar dogru tartışılır..olayların boyutları flan önemli tabikide..
ama genel olarak kendi fikrimi söylemek gerekirse...kaynana kaynata elden ayaktan düşmedigi sürece ayrı ev mantıklı...ama elden ayaktan düştüklerinde aynı ev oluncada dert çekmeli kızda erkekte..sonuçta kötüde olsalar anne ve babadır..yanlış hatırlamıyorsam bir ayette anne ve baba sadece sizi dininizden ediyorsa red edebilirsiniz diyo..
Çok iyi bir kaynanan varsa tabi ki kötü degil.
hizmetci mi?
yemege 1 fazla tabak koymak 1 fazla tabak yıkamak
ya da yaşlı birine su getirmek falan bunlar hizmetcilikse yolda gördügün yaşlıya falan da yardım etme . Ve bu sevdigin eşinin annesi.
Zaten iyi biriyse öyle cok fazla birşey istemez isterken de cekinir.
ben öyle demedim ev kalabalık 4 oglu var 5 kızı var sende evde gelinsin bütün iş sana bakıyor temizlik bulaşık vs ama kızları ufak işler yapar ya da hiç yapmaz geline der sen sobanın kovasını degiştir bu kızlar beceremez falan bile der üstelik gelinin bebegi var bütün iş üstünde ben böyle hizmetçilik dedim yoksa 1 tabak yemek fazla koysan bir zararı olmaz
o kadar kalabalık evse ne işin var ya?
annesi oglundan ayrılmıyor benim oglum benden ayrılmaz diyor annesinin sözündende çıkmıyor
işin kötüsü bende evleniyorum burda yazılanları duyunca arkadaşımın sözlerinden daha agır geldi bunlar bende kaynanamla oturucam bana bir akıl verde evlenmeden bir bahanem olsun ayrı eve çıksın oglu
Öyle şey mi olur ya. ev zaten kalabalık. o kadar kalabalık eve 1 kişi daha mı alınacak . cocuk olunca daha da dolacak.
Eşinde bitiyor olay.. ona baglı hersey. ikna et
dedim ya görücü usulü evlilik annesi beni begendi ogluna göstermiş oda tamam demiş nasıl olucak bende bilmiyorum ama oglundan ayrılmıyor çok sevdiği belli bir de oglu digerinin içinde tek okumuş o memur olmuş ondan kıymetli öbürleri ayrılsada bundan sanki ayrılmaz gibi
kötü bir durum. kocan olacak kişiye söylemelisin
öyle söylersemde evlenmez korkuyorum vazgeçer diye bende evlenmeyi istiyorum ama aynı ev bunları okuyunca çok korktum
Ya olay o degil. ev kalabalıksa sana normalde iş de düşmeyebilir.
Ama erkek hani iç güvey gider ya işte sen de öyle birşey olacaksın
Kalabalık olmasa tamam ama o kadar kişinin içinde sana laf sokmalar baslarsa kafayı yersin.
kocana anlat işte. yoksa yapacak birşey yok. hayat boyu acı cekerek zor olur
nasıl iş düşmesin ya
o arkadaşım diyordu kendi kızına iş yaptırmıyor bütün işi bana yaptırıyor derdi sabah kalkar gelin sobanın kovasını degiştir dermiş kaynana sen kızlarımdan daha gücün kuvvetin var dermiş
her kaynana aynı degil diyorum
neyse sen kocana sor anlat yokas evlenme
kayanana dünyanın en iyi insanı da olsa aynı evin içinde çok ama çok zor.
Oğlunu elinden almışsın ister istemez rekabet var. Ev onun evi her şey onun sen sadece ev işlerine yardım eden kişisin. yaptığını beğenmek zorunda değil eleştirir.
kendine ait özgür bir hayatın olmaz, kaçta yattın kaçta kalktın, ne yersin ne yemezsin, nereye gidersin hepsi için izin alınır. kaynana iyi biri ise sen bilirsin kızım der kötü ise kızar.
kocanla başbaşa bir dünyan olmaz tüm dünyan yatak odasından ibarettir. gece su içmeye kalkarken bile dikkat etmen gerekir vss
ama kocanın annesidir saygısda kusur edilmez
gece su içmeye gittiğimde neye dikkat edicem kaynana içtigi suyuda mı kiloyla tartıcak kaçta yattaın kaçta kalktın ne alaka anlamadım
açık saçık gecelikle çıkmayacaksın gelin saygısız derler. sabah kaynana kalkınca sen uyursan laf edip kızar. kaynanayla yaşamayan bilmez
ya ben evlenicem bunları duyuncada korkuyorum
hem arkadaşımdan duyduklarım bu kadar agır degildi gerçek bu kadar kötüyse ben yandım damat memur ama annesi oglundan ayrılmıyor şimdi korkmaya başladım bana bir akıl verde evi ayırmak için bahanem olsun
ya benim aklım olsa kendimde işe yarardı. sadece annesi mi var babası yok mu ?
babasıda var 4 oglu 5 kızı var bende gelin gidicem ama evde büyük kızlar bir odada erkekler bir odada galiba boş oda bile artıyor ben bir bahane yaratmam lazım
ohoo senin işin iyice zor tek kaynana değilmiş ki.. . ev, evüstüne olmaz sonradan aramız bozulmasın ailenle uzak olalım tatlı olalım de. ki zaten birlikte otursanız bile ayrı eve çıkanız çok sürmez
diyorki ben oglumu büyütttüm memur ettim digerleri okumadı diyor oglum benden ayrılamaz diyor ama gerçektende seviyor gibi biz misafirken onlarda oglu onun elini öpüyordu annesi ona öyle sarıldı sanki çok uzak yoldan gelmiş halbuki aynı ev içinde yaşıyorlar
ya sanırım kaynanan oğlunu biraz zor bırakacak gibi. sen o eve gelin git ama çocuk falan olunca zaten kocanda ayrı eve çıkmak ister. inşallah kaynanan iyi biridir benimki tam bir cadıydı
sence ne yapim bana hizmetçi muamelesi yapmasın istiyorum ogluna sözüm geçsin istiyorum beni o evde ezmesinler istiyorum sence ne yapim ne yapmam gerek
ayrı ev konusunu gündeme getir önce bakalım nişanlın ne diyecek. o kadar insanın içinde ezilmemen mümkün değil. senin ailen sıcak mı bakıyor bu birlikte oturma işine ?
biz çektik her gelin çeker sen işini bilmen lazım yag çekmen lazım dedi annem
ben anneme sürekli aynı şeyi diyorum annem her kaynana aynı der o da çekmiş birlikte oturmadıgı halde çekmiş
durmadan hepsine yağ çekebilirsen senden iyisi olmaz. ama yukarda ilk mesajda yazdıklarım yağ çeksen de değişmez. senin yapacağın şey nişanlına ayrı ev istedğini söyle. aynı partmanda ya da yakında otutur sürekli gelir gideriz de. özel hayatımız olmaz böyle falan de bakalım ne diyecek. bu nişanlı ne iş yapıyor da annen de kaynanayı sorun etmiyor
bi yerde çalışıyor işte bilgisayar başında masada 900 milyona çalışıyor
o zaman nasıl geçineceksiniz ayrı eve çıkınca maaşı çok az
galiba ondan ayrılmak istemiyor masraf olmasın diye ayrı ev olunca bir de ev kirası olacak onlarla otursamda ben rezillik çekecek korkuyorum
maaaşı azmış devlet memuru değil bu çocuk sanırım canım. devlette 2 bin liradan aşağı maaş yok.
kadrolu degil geçici personel diye geçiyor 4cli
nedemek bende bilmiyorum 4c ne demek
ama bildigim bu
işten çıkartabilirler güvencesi yok geçici personel
başka ne olur kaynanayla aynı evde oturunca hani su içmeye gittiğinde gecelikle çıkamazsın dedin ondan başka
yaptığın yemeğe koyduğun yağa salçaya kadar karşışır, yaptığın temziliği beğenmez arkandan kendi yapar. seninle gün içinde olup bitenleri kocana fitler. ya bilmiyorum benimki çok kötüydü inşallah seninki iyidir.
inşaalah iyidir ama iyi olsa bile aynı evde istemiyorum
biz kürtüz evlenecegim erkekte kürt bunlar erkek çocuk ister biliyorum oda 1-2 degil 3-5 tane ister ondan korkuyorum oglunun altına yattıgım geceye kadar araştırırır
oooy annem ya senin iş zor. evet ben demek istemedim ama her sabah gece yapıp yapmadığını bile sorar. yaptıysan abdest aldın mı diye sorar. doğuda mısınız ? orda ev kiraları belki daha ucuzdur
neden ya gece yaptıgını bu kadar mı merak eder benim abdestimden ona ne
gerçi bende türbanlıyım ama abdestime bile karışıcak
urfadayız
benimki karışırdı valla. bak kaynana neyse de görümceler daha fena olur analarını doldurur. urfa merkez de misin ? ev kiraları nasıl acaba ?
inan bilmiyorum daha önce böyle bir şey başıma gelir diye aklıma bile gelmezdi ben şuan adanada oturuyorum ama evlenince urfada oturucaz korkuyorum kaynana derdi var sen dedin bide görümce korktum
bizde urfalıyız ama babam iş için burda diye buraya yerleştik ama işte kader ben urfaya gidicem tekrar
kader kısmet canım ya. burda dediğin yer neresi nerdesin ? şayet büyükşehire alışmışsan urfa da zor gelecektir sana
adanadayız şimdi ailemde adanada babam ticaret için buraya geldi urfa adana antep mersin o ticaret yapıyor kaçak eşya işte
ben adanada oturan biri olarak urfaya alışırmıyım
urfada hiç yaşamadıysan çok zor. adana urfaya göre daha büyük bir şehir ben adana da 4 yıl oturdum. urfaya da harran üniversitesi için gelmiştim. urfa daha küçük ama sen zaten evde oturup eşinle falan gezeceğin için zorluk çekmezsin inşallah. urfa merkez de evler ucuz değil canım. geçinemezsiniz
bilmiyorum ev kiralarını ama ayrı eve çıkmaz gibi
kürtler ailesine annesine babasına kardeşine çok düşkün
900 tl kazanıyor ama kardeşini falan o okutuyor
o zaman sen unut ayrı eve çıkmayı. güzel güzel geçinmeye çalış. senin ailen nasıl vardı seni onlara ? kürt olmak olmamak mesela değil. büyük şehirde yetişmiş bir kızsın ve kaynana yanına gideceksin.
bak hayatım 2 yol var ya alltan alacaksın ya onlar seni alltan alacak. evet saygı sevgi göster ama kendini ezdirme. başka türlü o evin içinde duramazsın
öyle her lafa cevap bulamıyorum
annem bana yemek bile yaptırmaz kendi yapar evişide işte azda olsa yaparım
bizde kürtüz canım babam zaten kürt b,i aile olmazsa eclendirmem falan diyordu istediği oldu o gün telefonda konuşurken duydum benim kızıma kocası bir tokat atsa ben bir şey demem dedi düşün korkuyorum bizim ailede öyle aile öyle olmasa o aileye kız verilmez bizde
offf senin işin çok zor ya. okuyup kurtarsaydın keşke kendini. kaynanayla geçinmek tek çare gibi görünüyor şimdilik. yalnız unutma eğer sen çok alltan alırsan üstüne gelirler. o dengeyi iyi kurman gerek. saygısızlık yapma ama allatan da alma fazla. yaş kaç bu arada ?
28
oh iyi sevindim buna ya içim rahatladı şu an. 18-19 falan sandım seni. ezerler diye üzüldüm. tamam hayatım sen aklı başında kızsın becerirsin emin ol
öyle tabi biz babannemle birlikte oturuyoruz misafir geliyo babanneme annemde bizde hizmet ediyoruz bide yaranamıyorum bişey anlatıyım bayramda misafirler geldi abraba tatlı getirmiş annemde ne gerek var niye zahmet ettin demiş misafir sana getirmedim zaten demiş bence kötü
bence misafir ayıp etmiş bu lafıyla
annen darılmadı mı o misafire
Cevap
7Cevap
yanlış düşünüyorsunuz arkadaşlar ya düşünün koskoca ev eşiniz çalışıyo o evde yalnız kalmak ne kadar bunaltıcıdır en azından yabanileşmez insan iki çift laf eder.kaynanaya evett:D ama kaynanayla zıtlaşmayın kodumu otutturur he:D
2 çift laf etmek ayrı sürekli yanıbaşında seni kontrol eden bir kaynana olsa ayrı
Evet bu geline göre değişiyor ama bazen kaynana geline hizmetçi oluyor gelin tembelse felan ama her iki şekildede hoş birşey değil ben kesinlikle kabul etmezdim mesela işten geldin ayaklarını uzatıp oturamazsın ayıp diye. Arkadaşın haklı.
Gercekten kisisine baglı bence benim annemin kaynanası olan babannem oyle degildir annem de aynı sekilde yani kisiligine baglı kimse kaynanasıyla oturmak istemez tabi
kaynanayla yasamak istemem hic bir zaman ,kendi evim kendi mutfagim olsun ^_^ birinin bana karsmasina dayanamam :/
Ev üstüne ev kurulmaz diye bir söz vardir .
- kaynanayada bagli , kimisi gelinini kizindan ayirmaz
hiç öyle kaynana görmedim kızı varken otururken geline diyormuş senin gücün kuvvetrin daha çok sobayı degiştir diyor sobanın kovasını hergün gelin degiştiriyor kızı sabah sıcak yatagında yatıyor
benim annemde ilk evlendiginde kaynanasiyla kalmis yani babanemle, bir kere bir is buyurmamis, kendi kizlarindan ayri tutmamis..
ne güzel
Benim yengem kaynanasıyla oturuyor ve biliyorum ki kötü. Yengem bazen tüm işlerini kaynanasına bırakıyor, sonra yengemin eşi de bunu öğrenince pat aralarında kavga falan çıkıyor. Kaynanasıyla laf atışması falan yaşıyolar hep.
oturda gör zaten anlatsak anlamazsın yine bildiğini yaparsın :) en güzeli yaşamak
Allah korusun. Dünya'nın en korkunç şeylerinden biri
Kaynanaya bağlı benim annem kaynanayla yaşıyordu çokta mutluydu
sen annene sordun mu kaynananı seviyormudun iyiymidi diye bence sor ondan sonra mutluydu diye yaz
daha duymadım çok iyiydi kaynanam diyen hiç duymadım
O anlatıyor çünkü benim babaannem le birlikte 15 sene yaşadılar sence iki taraf birbirini sevmeden 15 sene geçer mi.Babaannemin 6 tane çocuğu vardı fakat babamla kalıyordu hep anneme dua ediyordu diğer gelinlerine beddua ediyordu sence annem dua almaktan sıkılıyor olabilir miydi tabi sıkıldığı zamanlar olmuştur
belkide gelinini seviyordu ama ben korkuyorum öyle her lafa bir cevap veremem beni ezerler diye korkuyorum annemde evlen diye tutturdu istiyorum ama korkuyorumda evliyken bir şey desem hepsi birden üstüme gelse beni koruyan olmaz onlar çok ben tekim
Kaynanaya yahut geline göre değişir. Anlaşırlarsa ne ala...
Ev ev üstüne olmaz.
Aynen öyle oluyormuş .
Kaynana şimdiden biraz belli eder kendini.
nasıl belli eder evlenmeden bu belli olmaz ki
mutlaka açık verir.
nasıl bir net anlatırmısın
bende evlenicem korkuyorum bunları duyunca korkudan ne hale geldim bir anlatda evlenmeden fikrim olsun
Güzelim işin aslı; Bir gemi de bir KAPTAN olur, iki değil. Sen kaptan yardımcısı olursun ve o olduğu sürece asla kaptan olamazsın.
yani oglu onun her dediğini yapar ben hiç bir istedigi yaptıramam mı demek istiyorsun
Aynen öyle.
bana bir bahane bul sen görmüş geçirmişsin
neyin bahanesi?
ayrı eve çıkma bahanesi bul
Güzelim parası yoksa nasıl ayrı eve çıksın eleman. Ayrıca ben oğlanı tanımıyorum etmiyorum. Sana güveniyorum, yaparsın sen <3
yav oglu memur nasıl parası olmasın ama evde düzgün işi olan eve iyi para getiren bir bu oglu var ondan galiba ayrılmayı istemiyor
Çözmüşsün olayı ;) Akıllı kızsın sen.
çözdüm demi benim derdim oglundan ayrılması daha çözülmedi hatta karıştı
Sen hatunsun, gelir aklına bi'şiler.
sende erkeksin karın olacak kadın seni nasıl yola getiriyor
Evlenecek hatun yok hayatımda. Olsa da tercihim iki aileye de uzak mesafe de yaşamak olurdu.
neden ya
bence yakın olsun ama aynı ev olmasın o istemese bile ben kendi aileme yakın olmayı isterdim onun ailesi uzak olsada yakın olsada fark etmez
Nerde eşitlik? Ne kadar uzak o kadar mutluluk. Hem bu benim düşüncem. Sen elinden geleni yapıp elemana istediğini yaptırırsın. Sana güveniyorum <3 Muck
nasıl kendi istediğimi yaptırabilirim biraz ipucu ver
ben kendi ailemden uzak olmayı istemiyorum ama onlara uzak olayım onu isterdim
Bu konu da tartışmaya asla girme, inatlaşır. Aranız çok çok iyi iken konuyu aç. Mesela sevişiyorsanız sevişmeye başlarken.
Sen ekle beni artık en iyisi.
offffffff hiç çekilmezzz :)
oturan ben değilsem çok kötü değil.
o arkadaş nerde
şimdi boşanmak üzere babasının evinde ayrılar kocasıyla birlikte degil bir çocugu var kaynanası evini yıkmış
gaziantep
kaç kaçç
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar