Yargıtay 2. Hukuk Genel Kurulu’nun verdiği karara göre kayınvalide ile aynı evde yaşamak boşanma sebebi sayılabilecek. Yargıtay 2. Hukuk Genel Kurulu'nun verdiği 'kayınvalide ile aynı evde yaşamak boşanma sebebi sayılabilecek' kararını değerlendiren Avukat Cevat Kazma'ya göre bu karar aileyi korumak yerine boşanmayı teşvik ediyor. Karar tüm mahkemeleri bağlayıcı nitelikte.
Evet, yaşarım.
Hayır, yaşamam.
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Kayınvalide ile aynı evde yaşamak boşanma nedeni! Kayınvalidenizle aynı evde yaşar mısınız?
Yaşarım tabiki de. Oda bir anne sonuçta hemde eşim olacak insanın annesi. Eşimi o yaşına kadar ben getirmedim canından çok seven, koruyan annesi getirdi diye düşünürüm. Diyelim ki bana kötü davranıyor ben iyi olurum. 1 defa kötü davranır 2 3 4 defa kötü davranır ve hala sabırla güler yüzümü eksik etmem 5. Defa da her kim olursa olsun anlar ben ne yapıyorum karşımdaki insan bana nasıl davranıyor der. O yüzden ben bir büyükten zarar gelmez kanısındayım. şu an genç olabiliriz ama yarın bir gün evlatlarımızın eşi de bizi istemezse diye düşünüyorum. O yüzden iylik ekip iyilik biçme taraftarıyım
yaşarımda paşa paşa bakarımda inanın aldaki yorumlardan dolayı çok üzüldüm her zaman söylerim kötü gün iyi gün kadar insanın başında durmaz sabır lazım yarın biz gençlerde onların yaşına geldimizde aynı şeyleri bizlerde yaşarız unutmayalımki ne yaşatıyorsak onu yaşayacagız
Herkesin kendine göre yaşam stili vardır eşimle bir hayat kurmak için evet diyorsam o evde sadece sevdiğimle anılarım olsun ailesiyle değil ikimiz yaşıycaz sonuçta her şeyi, kayınvalideyle aynı evde olmaz olamaz da zaten her ne kadar ağzı var dili yok da olsa ben şahsı adıma konuşayım büyük konuşmayayım da sıkıya gelen biri değilim allah herkese sağlık uzun ömür versin kimseyi kimseye muhtaç etmesin herkes kendi evinde huzurlu olsun sadece aynı evi geçtim kendi ailem de dahil olmak üzere 2 tarafa yakın oturmak istemem.
kayin validem melek gibidir kendi annemden ayirt etmem kayinbabamda aynen oyle ama ayni evde yasamak ota b*ka karismaya neden olur fikir uyusmazligi olrsa ben herzaman fikrmi soylerm fikir. alisverisi yaparm. ama istemedgm biseyi yaptirmam ve yapmam
onun disinda acik konusmak gerekirse kocamla ben rahat yatip kalkamam rahat dus alamam giynemem rahat hareket edemem ben buyuklermin yaninda bacaklarmi bile ust uste atmiyorum. gerek kendi annem babam gerek kayin valide & kayin baba
rahat uzanmak isterm istedgm gbi oturup. kalkmak isterim ben calisan bir bayanim yorgunlgmu iyi ustmden atmak icin bol bol uzanirim. isten sonra. birlkte yasasak hemen kosar odama ceklrm uzanmak icin buda az iletisim kurmaya neden olur :) ince fikirlym cunku cok sicak kanlym iki tarafida cok seviyorum bu kendi annem. babamda olsa yine ayni fikirde olurum
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Kaynana ile aynı evde yaşarsam evliliğin sadece yatakodasından ibaret olur. Kaynanaya sürekli hizmet et beğenmez laf eder. Akşam işten geldiğinde oğlunu ayartır karın şöyle böyle oğluylada aramı bozar. Çünkü kaynana denen varlık kıskanç şeytandan hiç bir farkı yok. Bunu kafamdan uydurmadım çevremde olsun nette olsun herkes kaynanadan nefret ediyor. Ben evimde özgürce yaşamak isterim o işten geleceğinde hazırlanıp onu karşılamak isterim. Evde rahat giyinmek kocama özel giyinmek isterim ve bu kaynana denen şeytan varken olmaz. Baştada dediğim gbi evlilik sadece yatakokdasından ibaret olur.
Evlendikten sonra oğlunu yanında isteyen kadın bencildir. Sonucta oğlu artık evli ve kndi yuvasını kurmuştur. Kadın baba evinden çıkıp kaynana dırdırı çekmeye gelmiyor kimse kusura bakmasın gerçekler bunlar.
Sevgilimin annesi ve babası ayrı. Kadının hayatta oğlundan başka kimsesi yok. Kendi ayakları üzerinde durmaya çalışan bir kadın. İleride sağlık sorunları olursa elbette evimin kapılarını açarım. Ancak şu durumda aynı yaşamak istemem. Yakınımda olabilir hemen ulaşabileceğim bir yerde ama aynı evde yaşamak mutluluk getirmez.
Ben yaşarım ki yaşıycamda kaynanam dünyalar tatlısı bir insan ve kanser hastası kayınbabam vefat etti 2 görümce tek var 5 odalı kocaman ev varken ve kaynanam hastayken bana ayrı ev diyemem ve annemi aynı hastalıktan kaybettim o dünyalar tatlısı kadını yalnız bırakamam
Ev üzerine ev kurulmaz. O yüzden ben oturmazdım. Tabiki her iki tarafında anne ve babaları hasta olabilir, bakıma muhtaç olabilir. O zamanda yakın bir yerde ev tutulur ama aynı ev içinde yaşam olmaz. O zaman o evde ne düzen kalıyor, ne evlilik kalıyor, ne saygı kalıyor, ne de sevgi kalıyor. O yüzden çoğu erkek bir annem var diyor kadınların 10 tane annesi yok herhalde. Her koşulda ne kızın nede erkeğin annesi ve babası ile aynı evde yaşanmaz.
Erkeklerin düşüncesine bak yazık kendi anneniz olsa yanınız kalıcak diye laf söylersiniz ama iş bayanın annesine gelince asla olmaz istemem diye laf edersiniz her şey karşılıklı bu hayatta lütfen biraz vicdanınız olsun sizde gelecegin yaşlı adayısınız!!!
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Hayatta yasamam. Anca hastalanir oyle gelir o zamanda zaten isime karismasin bir zahmet. Bendeki kv herseye maydonoz olan cinsten. Is yapmaz evinde beni bekler bebeyle is yapiyim yemek yapiyim diye. Hee yaparim umrumda degil. Valla 1 gun evini supursun tuvaletini temizlesin o evi bal dök yala yaparim ama icimden gelmiyor. Salak miyim o hic is yapmasin ben evimden gidiyim her pazar onun evini temizleyim. Cooooookkk bekler. Kesin bosanma sebebi. Kv. Ile yasasanda yerini bilicek. Herseye burun sokmayacak. Arada eli kolu tutuyorsa ev isine yardim edicek. Mesela gelin evi supursin o yemek yapsin. Cok mu zor. Incileri mi dökülür. Ayyy iyi sismisim ben nefrey ediyorum. Esimin annesi olmasa agzimi acarim laflarimi soylerim ama olmuyor
Yasanir mi yasanmaz. ev ustune ev olmaz. herkesin kendine ait duzeni var. hiyerarsik tartisma cikar valla. hem bir aksam ozenecen bezenecen esine masa kurcan mumlu falan romantik ortam o loş ortamda köşeden izleyen bir gölge. Esine guzel gozukmek isteyeceksin mesela guzel gecelikler falan asla olmaz. olmaz olmaz olmaz asla olmazzz...
yaslandıklarında kesinlikle bakılması gerektıgı tarafındayım. Fakat el ayak tutarken aynı evde olmak cıddı aılevi sorunlara neden oluyor. Bu kız annesı erkek annesi için farketmez. Herkese kendı evladı bal gelir. Korumak ister ayrımcılık cıkartır. O yuzden sağlıklı durumlarında ıseler her kosulda yanlarında olmak onemlıdır fakat aynı evde yasamak ılıskıyı zedeler
Benim kaynanam cok kotu bir kadin ona hep iyilik yaptim hep ama her seferinde kotuluk buldum cok kiskanc bir kere rabbim tum gelinlerin yardimcisi olsun cidden kayinvalideyle yasanmaz ayriyken bile cok zor kaynana elini uzaktan bile sokuyo yuvanin huzurunu bozuyo
Şartlara bağlı. Bakıma muhtaç olabilirler. Elden ayaktan düşmüş olabilirler. Kendi işlerini halledemeyecek durumda olabilirler. Ya da eşlerden biri vefat etmiş diğeri yanlız kalmış olabilir. Bu ve buna benzer durumlarda yaşanılabilir. Ama normal şartlarda ev üstüne ev olmaz. Rahat hareket edebilme açısından. Özellikle ev ortamında tartışmalar olur. Kimsenin huzurunu kaçırmaya gerek yok. Bir de büyükler kendi evlatlarını savunmaya geçerlerse ufacık tartışma olur sana boşanma nedeni. Dış etkenler büyük sorun yaratabilir. Biraz da kişilik ve yapıyla alakalı.
Yaşamam çünkü eşler arasında ki iletişime kimse ortak olmamalı. He misafirliğe gelir falan o ayrı en iyi şekilde ağırlarım yani dünya üzerinde kimse benden iyi agirlayamaz. Ama ayni evde kalmaya gelince asla. Sakat olur yardıma muhtaç olur o ayrı. Ama sapasağlam iken ve yalnız değilse tabikide yasamam
Sevdigim adami 9 ay karninda tasiyip dogurup buyuten bir kadindan bahs ediyoruz. Kayinvalide diyip gecmek olmaz ki. Yasarim ben sahsen. Yasli insanlarida cok severim. Her haliyle bakarim. ben ona
yaşayabilirim gidecek bir yeri sağlığından dolayı ya da koca evde bir başına yaşayacaksa durdur yere o evde ömrünü sürdürmesini istemem bu kendi annem ya da kayınvalide olsun yanımda olmasını isterim evde bir büyüğün olması güzeldir Bayramda seyranda herkes bizde olmak zorunda :D :D :D güzel yanıda var :)
Dip Not : Vakti geldiğinde bizde o yaşa geleceğiz ona göre adım atmak lazım bizi büyüten insanlar sevdiğinin annesi ya da babası çekilmez insan olabilir ama sonuç olarak sevdiğin kişiyi büyüten kişiler bunu düşünerek adım atmak gerek
Sevdiğim insanın annesi benimde annemdir. Ve annemle aynı evde yaşarım tabiki. He bazı sınırlar olur hem onun tarafından hem benim tarafımdan o ayrı mesele.
Yaşamak istemem kayınwalide’nin düzenine ayak uydurmakta zorlanırım o ewi benimseyemem kendimi emanet gibi hissedeceğimden dolayı da mutlu olamam, kocamla kendi ewimiz we düzenimiz olması gerek we özgürce free herşeyi yaşayabilmeliyiz
Zaten olmiycak oyle bisi amaaaa yani hayat belli olmaz bir salaklik eder de evlenirsem no lütfen almıyım canım derim hem insallah oyle bisi olur da evlenmekten vazgecerim. Neyse ya ben naaptım yine olmayan seyi oldurdum ahaha😂😂
Neden olmasın ki? sonuçta sevdiyimin annesi ben onun annesine ne kadar seversem o da benim annemi öyle sever. hem çocuklara gelicekde bakmaya bile yardımcı ola bilir işliyorsanız her ikiniz. Not:romantizmi unutun ama...
Ev büyükse ve ebeveyn banyosu varsa olur aksi halde kendi ailemle bile zor.. Gecinmek bir yana özel durumlardan dolayi cekinirim özel banyo şart.. Kendi evi varsa bile banyodan dolayi başka ev kiralarsa olur..
Ya şimdi şöyle birşey var sevdiğim adamın ailesinin beni seviceğini bildiğimden annemle yaşarım tabiki çünkü onun annesi benim annemde olmuş olucak ama benimle evlenen adam yurt dışında yaşamak zorunda çünkü yurt dışında yaşıyorum :D
Benim kayınvalidem melek gibi bir insan ama hayır asla aynı evde yasamam. Aynı evde annenle babanla kavga ediyosun anlasamıyosun kayınvalidenle hic yasayamazsın. Haftanın 2 3 günü giderim orda kalırım ama sürekli aynı evde yapamam.
Ya cok sacma sonucta oda annem sayilir hani seviyosam sorun etmem onun annesi ya nasil derim annenle yasayamam diye bennim annem sayilir hani cok sacma sevdigim adamin annesini nasil istemem boyle sacmalik olmaz
Aslinda yasayabilirim ama fantrzi dunyam cok sinirli kalir.. kendim olamam.. farkli biri gibi olmaya zorlandigim bu hayatım olur.. esimin mutlulugu icin istemem. 😅😅 cunku onu mutlu edemem sinirli sartlar altinda..
Herkesin evi yurdu belli olmalı. Yaşlılık ve hastalık hariç bir durumda bunu kabul etmem. İnsan işten eve geldiğinde yorgun argın rahat rahat kendi evinde ayaklarını uzatıp televizyon izleyemeyecekse o hayat hayat değil esarettir.
ortada bakıma muhtaç bir ebeveyn var ise kız veya oğlan tarafı farketmez bakılmalı birlikte yaşanılmalıdır. lafa gelince herkes iyi insan sözde müslüman. icraat görelim.
Ben altli üstlü oturuyorum anlaşamıyorum kaldı ki aynı ev... Valla rahatsız olursa başımla beraber ama kendi işini görüyor şükür hiç işim olmaz zaten ayeni binadan da tasinicam anlaşamıyorum yoksa ben depresyona gireceğim...
Eşinin annesini istemeyen, kendi annesi için de umursamazlık. Eger bu yasa doğru ise Allâh belalarını versin aile ve din düşmanı soysuz savcılar. Annemiz nerede kalacak.
Ben şahsen kaynanam ile yaşıyorum bende sizin gibi düşünüp evlendim ama pisman oldum. Kaynanamın demediği kalmıyor bana üstelik hicbir şey yokken nedir bu içindeki nefret kin bana ve oğlunu paylaşamama huyu... iyi biri olsa ya dersin tamam yaşlı ama nerd e.
kayınvalide ve peder bey ile yaşamıştı, insan evliliğinde mutlu olamıyor. Kendi evinde misafirler gibi koltukta oturup gece eş gelince çekiliyor. Neyse durum basit, fakat anne baba neticede yaşlı ve muhtaçlar
Ayni ewde mi 😂 ben bu gune bu gun kaynanasini ilk tatile cikarmis hayirli bir gelin olarak tarihe gectim 😂 hemde sadece ikimiz.. sulale we cewre 3 aydir beni konusuyor 😂
@benimben67 nötr.. Ama saygılıyım.. 😇 nihayetinde benim değil eşimin annesi.. Oz anne gibi sewemeyiz.. Anne olmak öyle damdan düşer gibi olmaz.. Emek, sewgi, fedakarlik, şefkat ister.. O yuzden nötr 😇
Saçma bişey bu muhabbetler.. seni büyütmüş evlendirmiş sonra yaşamam aynı yerde bu nerden kaynaklanıyor şimdiki kızlar büyük sözü dinlenmiyorlar dinleseler böyle muhabbetler olmaz
Hastalık filan durumu varsa olabilir yaşlıya büyüklere bakmak güzel birşey hepimiz bir gün düşkün duruma geleceğiz ama sağlığı yerindeyse ayrı yaşamak iyidir
kararı tek cümlede özetleyince yanlış anlaşılmalara neden olabilecek bir durum oluşuyor. burda kastedilen olay ayrı ev istediği halde kendisine ayrı ev açılmayan bayan için boşanma isteyebileceğidir.
Annem babannemden çok çekti. Bu tip kayınvalideler için güzel bir karar. İsteyen oturur isteyen oturmaz..
2
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Tek başınaysa veya hastaysa tabiki kalabilir. Ama onun haricinde misafirliğe gelir kendi evi gibi kullanır saygıda kusur etmem. Bunun dışında evdeki hayat çok önemli eşler için ve üçüncü kişiler kesinlikle olumsuz etkiliyor
Yaşarım sevdiğim adamın annesi yani ayrıca ne gibi zararı olucak benide babannem büyüttü yaşlılarla aramda iyi arkadaşlık eder yani bence güzel bişey yaşamam diyip çok büyütmek yakışmaz bana göre
Zaten boşanmaya bahane arayan çoktu al sana yeni bahane ben tek çocuğum ve hayatımda bir annem var Allah göstermesin evlenmek için ölmesinimi bekliycez
Eşi vefat ettiyse, tek çocuk ya da tek erkekse tabiki son nefesine kadar aynı evde yaşarım da bakarım da. Tek başına başka bir evde yaşasa bile sürekli gidip gelinecek eşimin akli annesinde kalacak vs vs bu daha çok huzursuzluk verir. Tabi bu kaynanadan kaynanaya değişir
Eskiler otururdu bosanmazdi evet ama neden kayınpeder kaynana eş 'ten dayak yerlerdi gidemezsin neden kadiniz ortada kaliriz o bu konuşur diye bütün zorluk cekilmis şimdi ki kizlar niye istemiyor acik degil mi ayrica adi kaynana ve ben bir gelin olarak el kiziyim onun gözünde oğlu uzulmezin ufak bir sey soyleyelim birbirimize oglumu uzme bu kadarı insanı sıkar bende onu el olarak görüyorum ayni semte olmamiza ragmen 2 3 ayda bir gidiyoruz beni kaybetti yarin olacak torununuda..
Kafalarımız uyuşuyorsa ve aramızda bir problem yoksa zaten çok fazla görüşürüz ben oğluyla bir hayat kurmak için evlendim onunla değil ama eğer bakıma muhtaçsa evimizin kapıları sonuna kadar açıktır
Çok saçma. Boşan sanki kaynananın umrunda. Ceza verilmesi daha iyi olur. Kaynanaya ve kayınpedere para cezası verilse asla kimse böyle bir şeye kalkışmaz.
arkadaşlar insanin bir ozel hayati var bide ben yaşayanları görüyorum herseye karisna çabası ben iyi bilirim yarışı sonunda ciftler cok yoruluyo bence arada mesafe olmali
Kaynvalide zaten ezelden beri gelinin kabusu haline gelmiş Ayr evler olsun sevgi saygı olsun Ne gereği var ayrı ev olunmayacaksa evlenmenin Büykte konuşmayalm da kabul edilebilecek bir durum değil
Yarın bizde yaşlanacağız, evladımız bakmasınmı annesine babasına, veya kaynanasına, bizim örf adetler ataya saygıyı ögretti bize, kim olduğu önemli değil yaşlı bir insana bakmak ve onunla yaşamaktan gurur duyarım
Yaşana bilir tabi ki ama iyi anlaşmak lazım anlaşılmıyorsa çok zor bir durum yaşamak. Tabi ki bakıma ihtiyacı varsa yaşanılır. Ama bu devirde çok nadir kaynanası ile yaşayan var
Bakıma muhtaçsa veya yapayalnizsa başımın üstünde yeri var bir tabak yemeği odayı çok görmem ama imkan varken muhtaç değilse yaşamam herkesin ayrı evi olsun düzeni olsun
Ev ev üstüne olmaz derler büyüklerimiz.. Yaşamazdım. Ama bazı zorunlu haller gidecek yeri felan yoksa kimseleri de sokakta bırakmamalıyız diye düşünüyorum...
Ulan bu kadin milleti cok fena ne olur yasasaniz niye erkegi zor duruma sokuyorsunuz yani mantigo ne sizin evladiniz oldugunda oda size aynini yapinca o zaman aglayip zirlamayin
En İyi Cevaplar