Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı. Sorunuz üzerinden bu konuda genel bir yanlış bilgiyi açıklıga kavuşturalım mı😊
bir ailede soya çekim , soyun devamı vb kavramlar biz erkeklere maal ediliyor ama yanlış.
Bilimsel olrak ve tıbben soy ekek değil kadındır ve soyun devamını saglayan genetik yapıdır. Ve istet dişi ister erkek genetik yapıyı anneden kopyalar. Banadan ise Dna yapısını kopyalar.
Bu yüzden soyisim soy anlamında ise annenin soyimini alması daha mantıklı.
Fakat bunu yapmak pek mümkün degil çünkü soyisim kavramı ilk tarihde ne zaman başladıysa o tarihe inip kadına direk birebir soyisim vermek gerekir. Sonuçda anneleeimizin soyismide dedemizin yani bir erkegin soyismi.
Özetle kadının hiç özsoyismi olmamışki...50 Yorumla
En İyi Cevaplar
Aile & Toplum konusunda 17,9b cevap paylaştı. Tabi ki babanın.
42 Yorumla- +1 yıl
Neden tabi ki dedin
Bence çocuk büyüyünce seçebilir. Ayrımcı olmaya gerek yok erkeğin soyadını alır diye. Kim çıkardıysa böyle icatları hangi geri kafalı, bir konuşup dertlerini dinlemek isterim doğrusu. O erkekde illa benim soyadım diyorsa onun gibi biriyle ne evlenmeye ne çocuk yapmaya değmez zaten. Eski sevgililerimden biriyle aramızda geçen bir mevzuydu başta tartışsakta sonra ben kazanmıştım ikna kabiliyeti önemli 😂
40 Yorumla
+1 yılBabanın uygun bence
311 Yorumla- +1 yıl
Öyle de dur bakam burdan bir tartışma çıkar mı 😄
- +1 yıl
Burda tartışma çıkmayan bir konu var mı ki😊
- +1 yıl
Yok 😄
- +1 yıl
O eksileyenler doğusunda kendi soyadını versin gorelim😊
- +1 yıl
Doğursun **
- +1 yıl
Eksileyenleri derdi başka boşver aşkoşum 😘
- +1 yıl
Çokta fifi tutişim 😀😘
- +1 yıl
Hahaa😄😄❤
- +1 yıl
😀😀
- +1 yıl
Hepsi için tek tek teşekkür ettim kuzummm😘😘
- +1 yıl
Rica ederim canım 😘😘
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
42Cevap
+1 yılBenim icin farketmez , fakat cocuklarima annelerinin soyadi verildigi zaman muhtemeldir ki turk toplumu tarafindan her turlu sifata layik gorulurum 😄😄 güzel kardeşim , kilibik vs vs bundan oturu soyadi bende kalirsa iyi olabilir 😏. Soyadi eskiden erkege verilmesi kararlastirildi , cunku soyun koruyucu , ailenin hanedanin her turlu haklarinin ve gucunun temsili erkege aitti , aileye ve hanedana en ufak bir onursal leke hemen erkegin boynuna yuklenirdi , erkek ailesinin koruyucusu , varisi , savunucusu , mulkun duzeninin saglamlastiricisiydi , bir de buna kadinin namusu vs devreye girince erkek soya ad veren kisi olmasi akla yatkin olandi. gunumuzde de eskisi gibi olmasa da bu anlayis devam etmektedir. Fakat ben cocuklarimdan ziyade esime tapacagimi bildigim icin onun istegi bu yonde olursa onu kiramam , soyadini vermesine yani
30 Yorumla
+1 yılHa babasının aldı ha annesinin, ne fark eder? Bebek anneden çıkıyor diye bütünüyle anneye mi uymak zorunda?
Boşanma oranları %1700 oranında azaldı, çiftler artık daha mutlu, kavga oranları çok düştü de bir bu eksik kaldı. Evleneceğim kadın gelir soyadımı alır, beraberinde kendi soyadını da kullanır. Doğacak çocuğum da benim soyadımı alır. Çok uzun zamandan beri gelmiş bir düzeni bozmaya gerek yok. Böyle saçma salak şeylere takılacak kadar takıntılı biriyle de evlilik düşünmem zaten, her şeyde sorun çıkartır.20 YorumlaTarlaya tohum ekersin ürün tohumu ekenindir, tarlanın değil..
59 Yorumla- +1 yıl
Bak bak 😄
- +1 yıl
Bak bakalım 😊
+1 yılAnnenin tabiiki 9 ay içinde, vücudunda büyüt besle koru doğur vücudun bozulsun yine de ilk 6ay yine vücudundan besle büyüt besle aynı zamanda çalış para kazan soyadını baba versin
417 Yorumla- +1 yıl
Değil mi? Haksızlık!
- +1 yıl
Aynen knk onların önüne hazır çocuk geliyor bütün sıkıntıyı çeken biziz doğurmak zaten başlı başına bir olay
- +1 yıl
Varsa başka yolu bunun söyleyin onu da erkekler yapsın o zaman. bir soyadı için dediğiniz şeye bakın
- +1 yıl
@hakanatilla34 Benim görüşümü eleştirmeniz ne kadar yanlış bir fikriniz varsa kendi görüşünüzde belirtebilirsiniz ayrıca "bir soyadı için" dediğiniz şey benim için adım kadar önemli ailemden küçüklükten aldığım kimliğimi ifade eden şeyi sırf kadın olduğum için çocuğuma geçiremiyorum bir erkek olarak bu durumu anlamanızı beklemiyorum zaten ayrıca yazdığım her kelimenin arkasındayım hakaret mi ettim hayır, yalan mı söyledim hayır yanlışmı konuştum ona da hayır. Peki sizi rahatsız eden ne de "dediğiniz şeye bakın" diyorsunuz?
@scil63 imkansız değil kadının kemik iliğinden sperm üretilebiliyor eşin kısır olması durumunda bu yola başvurulabilir. - +1 yıl
@Tipitip-xoxo Gelecekte kadınların erkekten alınan sperme gerek duymadan hamile kalmasını mümkün kılabilecek, erkekleri çocuk yapmada devre dışı bırakabilecek. Ancak, bu hücrelerde sadece erkekte bulunan ‘Y’ kromozomu olmadığından kadınlar, sadece kız çocuk sahibi olabilecek. İngiltere’de dini çevreler, bir çocuğun sadece anne ve babadan meydana gelebileceğini ve çocuğun da ailede her iki rolü de görmesi gerektiğini düşünerek, böyle bir yöntemin ahlak dışı olabileceğini öne sürüyor.
Ama bu henüz yurt dışında uygulanmamış ve Türkiye'de uygulancaya kadar yaşınız çok ilerlemiş olacak.:) - +1 yıl
@Tipitip-xoxo Gereksiz tartışmalar bunlar onu diyorum. Kolay yolunu söyleyim o zaman sana. evlen sonra çocuk yapınca boşan. Ver mahkemeye soyadı değişsin çocuğun.
- +1 yıl
@scil63 Ben bunları zaten biliyorum tekrar anlatmanıza gerek yoktu kopyala yapıştır mı yaptın ne yaptın 😄 Türkiye'yi beklemeye ne hacet var yurtdışına da gidilebilir ayrıca dini açıdan ahlak dışı bulmaları çok saçma netice de Hz. Meryem de erkeksiz doğurdu eğer yanlış bir şey olsa Allah buna müsade etmezdi. Hem de bu yöntemi sadece kadın tek başına kullanacak diye bir şey yok eşi kısır olan kadınlar için kısırlığa çağre devrim niteliğinde bir yöntem olur ve sadece kız çocuğu olabileceği de bir teori. Yapacak olsam Türkiye'ye gelmesini niye bekleyeyim
@hakanatilla34 Evet gereksiz bir tartışma ama bunu benim düşünceme saygı duymayarak kendi fikrinizi kabul ettirmeye yönelik eleştirerek siz başlattınız. Ayrıca benim adıma düşünmek sana düşmedi - +1 yıl
Pişşt noluyo burda yahu ne celallendiniz sakin olun tamam geçti 😄
- +1 yıl
Yorumum dokunmuş heralde herkes atağa geçti ben de anlamadım 😂
- +1 yıl
- +1 yıl
Sana fikir kabul ettirmek gibi bir derdim yok. Nası istiyosan öyle yap. Sadece saçma geldi bunu belirttim. Burda paylaşım yapıyosan bunlara alışman lazım
- +1 yıl
@hakanatilla34 Eğer düşüncemi beğenmediysen eksi at geç dediğiniz şeye bak, evlen çocuk yap boşan vs gibi uslupla gelirsen böyle olur, alışmıyorum arkadaşım sende böyle milletin düşüncesine salça olursan gelecek tepkiye hazır ol
- +1 yıl
Ne fark eder? Baba kral değil anne kraliçe değil, ortada muhtemelen mühim bir soy veya soyadı yok. Zaten nüfus kayıtlarında ana baba belli. Ya ananın ya babanın soyadı olacak sonuçta, birbirinden çocuk yapmayı düşünen insanların böyle bir tartışmaya girebilecek potansiyele sahip olması komik.
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı.
+1 yılBeni taşa tutmalarını göze alıp cevap veriyorum :D dinen çocuk babanındır kuzum , o yüzden babanın soyadını almalı :-)
210 Yorumla- +1 yıl
Ben siper olurum canım değmesin taş sana 😄
- +1 yıl
Tamam balım bak izle eksiler yağar şimdi bana :D sağol kuzum
- +1 yıl
Eksi gelmemiş sana 😄
- +1 yıl
Harbi haaaa canlarım benim kıyamamışlar :D
- +1 yıl
Eneemmm ❤😄
- +1 yıl
:D <3
- +1 yıl
Din kadınları bebek fabrikası olarak görüyor deyince ben kötü oluyorum hjklşdfg
- +1 yıl
@terrigenmist Öyle bir olay yok , olaya bakanların bakış açısı yanlış, keşke dinin değer verdiği kadar değer verilse kadına...
- +1 yıl
değer anlayışında çok ciddi bir sıkıntı var.
- +1 yıl
@terrigenmist Aynam sen değilsin kuzum o yüzden sorun yok :-) selametle :-)
anneninde olabilir babanında, annesi başka soyad verelim demesinde o zaman kotu olur😒😃
31 Yorumla- +1 yıl
Karıştırma ortalığı 😊
+1 yılHayda😀
Buda mı çıktı şimdi...
Hayırlısı olsun yurduma😀😀23 Yorumla- +1 yıl
Yorum yap yorum kaçamak cevap verme tatlı 😄
- +1 yıl
Kız 😀
Ben bu açıdan şey etmedim yani..
Ne korkcam ya😀
Ortak ürün sonuçta.. Etiketimiz markamız olsun
Ortak AŞ..
😘😘 - +1 yıl
Ben şey diyorum mesela annenide babanında soyadlarının ilk iki harfi birleştirilip şey edilebilir de yani 😄
Aile & Toplum konusunda 311 cevap paylaştı. Tartışmasız en büyük yük kadındadır. Bence daha önemlisi anne baba ile büyümeli. Sevgi ile ileride nitelikli olacak insanlığa faydalı olacak şekilde yetiştirilmeli. Aklı hür, vicdanı hür, irfanı hür olarak büyütülmeli.
30 Yorumlasen hiç tarlaya ektigin darı mancarını toplayınca aşaki bahce yukarki bakce diye veya sarı toprak killi toprak diye satan birini gördünmü tohum neyse o
22 Yorumla- +1 yıl
bu kadar gerizekalıca bir metafor (?) görmedim hayatımda
Yok bence 18 yaşına kadar soyadsız dolaşsın sonra kendi ne isterse nickname koyar gibi bişeyler uydurup koysun.
Hatta adını da aynı şekilde öyle yapsın
😂😂😂😂😂😂😂😂😂40 YorumlaZaten çocuk ikisinin cocugu. Bir soyisim bu kadar önemli olmamalı. Onun dışında tabiki de babanın soy ismini alır 😀
21 YorumlaAile & Toplum konusunda 21,8b cevap paylaştı. Çocukta babanın menisinden meydana geliyor sonuçta babasından almalı
25 Yorumla- +1 yıl
Yımırta noluyo
- +1 yıl
Yımırta nın hakkını almak gerek bence ikisinin soyadlarının ilk iki harfi birleştirilmeli 😄
- +1 yıl
Zeki kadınım 😎
+1 yılbu konuda bile kadın erkek ayrımcılığı yapılıyo ya cidden
40 Yorumlabence kendi soy adını reşit oldğunda kendi seçsin. anne ve babanınkindne farklıda seçebilir.
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılDoğumda verilmedi ama sonradan kendim aldım bence çocuk büyüyünce seçmeli
30 Yorumla Cocuga maddi ve manevi olarak kim daha iyi bakiyorsa onun soyadini almali
30 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılŞahsen benim soyadımın daha çok devam etmesini istemem. Son bu soyada sahip kişi de benim zaten. Evlensem de kurtulsam diye bakıyorum yalan yok.
10 Yorumla Tüm çocukların adı recep Tayyip olmalı
Herkes aynı olsun11 Yorumla- +1 yıl
Yok artık
- Aile & Toplum konusunda 2,8b cevap paylaştı.
+1 yılo zaman çocuğun kimden olduğunun önemi nerde kalırdı
21 Yorumla- +1 yıl
O da var dimi
Ben hayatımı birleştirdiğim kişinin soyadını almasını isterim şahsen
20 Yorumla
+1 yılEski köye yeni adet getirmek.. Baba'nın soyadını alır!
11 Yorumla
+1 yılHocam sanki yalnız mı yapıyor? Öyle bir söyledin ki.
10 YorumlaSoy ağacı babadan geldiği için geleneksel olarak baba'nın soy adını alması daha makmüldür.
10 Yorumla
+1 yılmantıksal bakarsak anne, geleneksel bakarsak baba..
o yüzden çocuklarımın ismini annesi verecek..30 YorumlaAnnenin soy adı da evlilik dışı olmadığı sürece babanın soy adı
10 YorumlaTohumu içine kim sokuyor:))
O tohumu serpmek için o kadar emek ve efor sarf ediliyor:))17 Yorumla- +1 yıl
Tarla verimli olmadıkça tohumunda faydası olmuyor aslinda 😏
- +1 yıl
tohum dediğin nedir ki tüp bebek sisteminde bir önemi kalmıyor
- +1 yıl
Hahaa yok hibrit tohum
- +1 yıl
şu an konumuz bir olur mu değil hangisi yerine konulabiliri oynuyoruz,
ve işin gerçeğini kaçırıyorsunuz, kadın soy taşıyamadığı için yaşıyor bazı yaşadıklarını mantıklı bir neden bulana kadar söyleyeceğiniz hiçbir şey fikrimi değiştiremez
Babadan alınması en uygun olanıdır. Bu konuda da cinsiyetçilik yapmayalım lütfen. :)
10 YorumlaYa bu ad soyad dediğin diğer insanlardan ayrımak için olan basit birşey niye bunu devlet meselesi haline getiriyolar anlamıyprum ne önemi var
20 Yorumla
+1 yılTohumu eken baba kaynak baba yani anne bir aracı. Doğum konusunda yanlış anlaşılmasın. O yüzden babanın soyadı verilmeli
16 Yorumla- +1 yıl
üreme konusundaki bilgin 18. yüzyıl insanlarınınki kadar vasat
- +1 yıl
@terrigenmist artık dişiler tek başına çocuk sahibi olabilecek o kadar ilerlemiş bir çağdayız 😂 çalışmalar yapılıyor bu konu üzerinde 😂 erkekler sanıyorki bizde bitiyor her şey 😂 oysaki teorileri çürüyor haberleri yok. İşte cahil olunca 😂 ayrıca çocuk genini en çok anneden alır 😂 okulda öğretmemişler bunlara 😂
- +1 yıl
Soruyu soranın sorma tarzına göre yapılmış bir yorum olayın bilimsel kısmını elbette araştırmadım. Biri gen demiş biri farklı birşey demiş. Mk hepiniz profesörsünüz tıp alanında unutmuşum. Dağılın şimdi
- +1 yıl
Ortaokulda öğretilen bir şeyi bildiğimiz için profesör olmuyoruz, sen bilmediğin için cahil oluyorsun.
- +1 yıl
Harbiden sigirca bir yorum olmus. erkegin dolleyici kadinin araci oldugu anlayis aristotelesin gorusuydu ve en son 17. yy da terkedildi. bunun icin tip profesoru olmaya gerek yok , hic mi xy , xx kromozomlarini da duymadin?
Soyadımı beğenmiyorum hiç şu anki sevgilimin soyadı daha güzel
Eğer onunla evlenirsek annesinin soyadını almasını isterim20 YorumlaBence babanin soyadini almali hatta bayanda esinin soyadini almali nedeni yok dusuncem bu yönde
10 YorumlaAile & Toplum konusunda 10b cevap paylaştı. Soy babadan yürür evlilerse babanın soyadını almalıdır
11 Yorumla
u +1 yılEksileyen arkadaşlar, evlenince neden kocanın soy adı alınıyor peki?
Şimdi bekarlık soyadını da kullanıyoruz derseniz ama yine kocanın soy adı ekleniyor. Eşiniz soy adın olduğu gibi kalsın derse o zaman çocuğunuzun soy adını öyle yaprsınız.
Medeni kanuna göre yazdık eksilenecek bir durum yok
+1 yılönemli olan çocuğun olması. soyadı kimden alırsa alsın.
40 YorumlaBir video izlemiştim ☺ çocukların velayeti ile ilgili bir komediydi ama tam bu soruya cevap niteliğinde 😀 bulursam link atarım ☺
11 Yorumla- +1 yıl
- Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı.
+1 yılSoy ağacını karıştırmaya hiç gerek yok babadan devam 😀😀
20 Yorumla
+1 yılZekasini da anneden aliyor ama soyadi babadan gelmeli
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 24,5b cevap paylaştı.
+1 yılBabanın. Kadın olsam da baba derdim. Çünkü az da olsa anatomi bilgim var
11 Yorumla
+1 yılBunu bir dusuneyim😀😀
31 Yorumla- +1 yıl
Düşün bir kenarda 😄
+1 yılBence yeni doğan her bireye yeni soyadı verilmeli sonucta özgür bir birey
20 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 18,3b cevap paylaştı.
+1 yılCocugu tasiyan anne olduguna gore annesinin.
40 Yorumla
+1 yılBence de annenin soyadını alması daha mantıklı.
30 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. İçinden çıkıyorda. Oraya onu kim koyuyor? 😊
20 Yorumlagüldürdün beni ağustosböceğiii...:))
12 Yorumla- +1 yıl
Gülmek güzeldir 😊
babanin kimin alacak başka?
10 Yorumla
+1 yılAnnenın tabi doğru diyon
20 YorumlaKendisi seçebilmeli ileride
30 YorumlaBabanın soyadını almalı
10 Yorumla
+1 yılÇocuk kendi seçsin büyüyünce ahgsh
40 Yorumla
+1 yılÖnemli değil ilerde çocuğun tercihe bırakılabilir
30 Yorumla
+1 yılCocuk annenin soyadini alabilie
30 Yorumla
+1 yılBaba tabiki icat cikarma
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 4b cevap paylaştı. düşünmek için bile zaman harcamadım
10 Yorumla
+1 yılbenim soyadımi alsın :()
10 Yorumla
+1 yılErkek olması lazım soyadını vermek için:)
10 Yorumla
+1 yılIkiside ayni oldugu icin ikisininde
10 Yorumla
+1 yılTabikide babanin
10 Yorumla
+1 yılErkek soyu erken bitiyor ondan erkek soyadı lazım
10 YorumlaAnnenin
30 YorumlaBabanın.
20 Yorumla- Devamını Gör (7)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 
En İyi Cevaplar