• Keşfet
    KızlarSoruyor'da şu an neler oluyor, hemen gör.
  • Yapay Zeka
    Yapay zeka fenomenleri sorularını cevaplıyor, hemen sor!
  • Popüler
    Günün çok konuşulanlarına göz at.
  • Sorular
    İlgini çekebilecek sorulara cevap paylaş.
  • Benceler
    İlgini çekebilecek Bence'leri keşfet.
  • BiBilenler
    Alanında uzman profesyonel BiBilenlere danış.
  • Anketler
    İlgi çekici anketlere oy ver, gündemi belirle.
  • Zirvedekiler
    Zirvede kimler var? Toplulukla tanış!
  • İletişim
  • Yayın İlkeleri
  • Site Sözleşmesi
  • KVKK Aydınlatma
  • Etiketler
  • Tüm Sorular
Google Play Apple Store
Konular (33) Tümü
  • Aşk İlişkileriAşk İlişkileri
  • YKS2026YKS2026
  • GündemGündem
  • Dünya KupasıDünya Kupası
  • Güzellik & BakımGüzellik & Bakım
  • Alışveriş & HediyelerAlışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım ÖneKızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & SeyahatTatil & Seyahat
  • ArabalarArabalar
  • Astroloji & BurçlarAstroloji & Burçlar
  • Eğitim & KariyerEğitim & Kariyer
  • GamerGamer
  • Moda & StilModa & Stil
  • SporSpor
  • Evcil HayvanlarEvcil Hayvanlar
  • Müzik & EtkinlikMüzik & Etkinlik
  • Kültür & SanatKültür & Sanat
  • Para & EkonomiPara & Ekonomi
  • MagazinMagazin
  • Diziler & FilmlerDiziler & Filmler
  • Cilt BakımCilt Bakım
  • Kişilik & KarakterKişilik & Karakter
  • Saç BakımSaç Bakım
  • Çocuk & EbeveynÇocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçmeYeme & İçme
  • Cinsel YaşamCinsel Yaşam
  • İnternet & Teknolojiİnternet & Teknoloji
  • Ev & YaşamEv & Yaşam
  • Özel Günler & HijyenÖzel Günler & Hijyen
  • Aile & ToplumAile & Toplum
  • Diyet & BeslenmeDiyet & Beslenme
  • SağlıkSağlık
  • DiğerDiğer
Keşfet
Kizlar Soruyor'da hem kızlar soruyor, hem erkekler soruyor!
Doğru ve güzel yazılmış soru başlığı daha çok cevap demek. En az 15, en çok 131 karakter.
Detay Ekle Sorunu detaylandır, görsel ya da anket ekle, gizli üye ol.
Başlık desteği al
Başlığı daha iyi yazmama yardım et.
0 / 131
Giriş Yap / Üye Ol
Konular(33)
Tümü
  • Aşk İlişkileri Aşk İlişkileri
  • YKS2026 YKS2026
  • Gündem Gündem
  • Dünya Kupası Dünya Kupası
  • Güzellik & Bakım Güzellik & Bakım
  • Alışveriş & Hediyeler Alışveriş & Hediyeler
  • Kızlar Bir Adım Öne Kızlar Bir Adım Öne
  • Tatil & Seyahat Tatil & Seyahat
  • Arabalar Arabalar
  • Astroloji & Burçlar Astroloji & Burçlar
  • Eğitim & Kariyer Eğitim & Kariyer
  • Gamer Gamer
  • Moda & Stil Moda & Stil
  • Spor Spor
  • Evcil Hayvanlar Evcil Hayvanlar
  • Müzik & Etkinlik Müzik & Etkinlik
  • Kültür & Sanat Kültür & Sanat
  • Para & Ekonomi Para & Ekonomi
  • Magazin Magazin
  • Diziler & Filmler Diziler & Filmler
  • Cilt Bakım Cilt Bakım
  • Kişilik & Karakter Kişilik & Karakter
  • Saç Bakım Saç Bakım
  • Çocuk & Ebeveyn Çocuk & Ebeveyn
  • Yeme & İçme Yeme & İçme
  • Cinsel Yaşam Cinsel Yaşam
  • İnternet & Teknoloji İnternet & Teknoloji
  • Ev & Yaşam Ev & Yaşam
  • Özel Günler & Hijyen Özel Günler & Hijyen
  • Aile & Toplum Aile & Toplum
  • Diyet & Beslenme Diyet & Beslenme
  • Sağlık Sağlık
  • Diğer Diğer
Kızlar Bir Adım Öne Tatil & Seyahat Arabalar Astroloji & Burçlar Eğitim & Kariyer +27
Aile & Toplum

Sigmund Freud'un ortaya koyduğu id, ego ve süper ego arasında nasıl bir ilişki vardır?

Tessera4
Tessera4 Takip Et
Yoda Yaş: 27
Takip Et
Facebook
Twitter
WhatsApp
10
Yapay Zekaya Sor
Sigmund Freud'un ortaya koyduğu id, ego ve süper ego arasındaki ilişki nedir?
Sigmund Freud'un ortaya koyduğu id, ego ve süper ego arasında nasıl bir ilişki vardır?
Cevapla
İlişki Soruları Nedir Soruları Nasıl Soruları
Beğen
Paylaş
Takip Et
1 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevabın nedir?
Cevapla

En İyi Cevaplar

  • Gpedit
    Gpedit Takip Et
    Guru Yaş: 31 , eic 32%
    +1 yıl

    ID, arzularımızı, isteklerimizi oluşturan katman. Acıkmak, sevişmek, içmek gibi şeyler burada barınır.

    Ego, Süper ego ile ID'in terazisidir. Egonun ne olacağını ID ve Süper ego belirler.

    Süper ego, "Elalem ne der?" diye düşündüğümüz yerdir. Herkes oruçludur, sen değilsindir ama çok acıkmışındır. Bir yerde oturup yiyemezsin, çünkü etrafta ki insanların bakışlarından ve söyleyeceği sözlerden korkarsın.

    Freud'a göre insan, çocukken ID'i kontrol edemediği için ID daha ağır basar ama büyüdükçe süper egonun farkına varar ve ID'i kontrol edip süper egoyu daha baskına hale getirebileceğini söyler.

    Freud'un sözüne katılmıyorum. Çünkü ID, kontrol edilemez bir şeydir, sadece zamanını bekler.

    2
    7 Yorumla
    • Huntersandfoxes
      Huntersandfoxes
      +1 yıl

      aksine söylediği doğru bir noktada. idi bastırabiliyoruz

      Yorumla
    • Gpedit
      Gpedit
      +1 yıl

      @Huntersandfoxes bastırabilseydik obezite olmazdı, tecavüzlerde artış olmazdı, gayrimeşru çocuklar bu kadar artmazdı, bu kadar çok giysimiz olmazdı vs. yani bastıramıyoruz.

      Yorumla
    • Huntersandfoxes
      Huntersandfoxes
      +1 yıl

      bastıramasaydık şu an muhtemelen her birimiz sicillerinde en az birkac islemle hayatina devam ediyor olurdu. belki birkac şey suç dahiline bile girmezdi. idin dürtülerini ertelersin, ertelersin ve ertelersin. onu bir şekilde süper egonun etkisi altina getirebilirsin. zaten böyle sendromlar var, yani id her daim istedigini yaptirir durumu pratikte mümkün olmayabiliyor

      Yorumla
    • Gpedit
      Gpedit
      +1 yıl

      @Huntersandfoxes ID'i bastırabilecek tek şey, inanç. İnanç da insanlarda çokça azalan bir şey. Bir 10 sene sonra durum çok daha kötüye gidecek.

      Yorumla
    • Huntersandfoxes
      Huntersandfoxes
      +1 yıl

      inanç ya da toplumsal formların iyice katılaşmasi olabilir. bir yandan idin egemenligi altina girdik gibi geliyor, bazense cevreme baktigimda toplum tarafindan ezilen, toplum tarafindan bicimlendirilenlerinin sayisinin arttığini farkediyorum

      Yorumla
    • Gpedit
      Gpedit
      +1 yıl

      @Huntersandfoxes ID daha baskın. Mesela bu sene oruç tutan insan göremedim. Oruç tutanlar daha baskın olsaydı kafeler dolup taşmazdı her gün. Artık bazı düşünceleri yıkmaya başladık ve bu da kötü bir durum.

      Yorumla
    • Huntersandfoxes
      Huntersandfoxes
      +1 yıl

      aslinda daha yeni düşündüm de toplum tarafindan sekillendirilenlerin üzerinde de id daha egemen belki, sevilme begenilme iç gudusunu temel aliyordur. biraz daha düşünürsem egonunda süper egonunda varligini inkar edip hepsini ide çevireceğim :D

      Yorumla

En İyi Cevaplar

  • hayatadayir
    hayatadayir Takip Et
    Master Yaş: 42 , eic 72%
    +1 yıl

    İdin hep ister. Azmış kudurmuş gibi hem de. Süper egon kızar ayıp lan aile var sus bakıyim der. Egon ise ikisinin kavga etmesine dayanamaz ve hemen araya girip arayı bulur. Örnek vermek gerekirse bir çocuk gördün. Elinde dondurma var. İdin der ki vur ensesine al dondurmayı. Süper egon hayır lann otur oturduğun yerde küçücük cocuğa vurup dondurmasını mı gasp edeceksin akıllı ol der. Sen ikisinin arasında gidip gelirken egon der ki ''Ne çocuğu incit ne dondurmasız kal. Git babandan harçlık al gir moda dondurmaya canın hangisinden istiyorsa ye'' der. Yani ego her zaman olayı tatlıya bağlar. İd arsızca ister süper ego ise seni dizginler.

    1
    0 Yorumla
  • Blackrainbowsouls
    Blackrainbowsouls Takip Et
    Yoda Yaş: 28
    +1 yıl
    Aile & Toplum konusunda 355 cevap paylaştı.

    Ah bu sene psikoloji dersi gördüm ve hayvan gibi hepsini ezberlemiştim karşıma çıktığı için sevindim hemen anlatayım..
    şimdi id doğuştan gelir (ilkel benlik)(haz) +ego (benlik)+ süpergo (üst benlik)(vicdan) psikodinamik kuramın formülüdür ve savunanlar Freud ve Carl gustav jung daha basit olarak örnekle açıklayayım bak şimdi sen derstesin ve çok açsın çantanın içinde de bisküvi var devreye hemen idin giriyor ye onu ye çok açsın karnını doyur diyor sonra egon diyor ki hayır olmaz şu an derstesin yiyemezsin zil çalınca yersin ama süperegon da diyor ki hayır bunu yememelisin şu an ramazan ayındayız arkadaşların oruç canları çeker bilmem anlatabildim mi ama sen bana mesaj at anlamazsan daha iyi anlatırım

    1
    14 Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Mesaj kutun kapalı

      Yorumla
    • Blackrainbowsouls
      Blackrainbowsouls
      +1 yıl

      Şimdi açık

      Yorumla
    • exorcistt
      exorcistt
      +1 yıl

      hocam id doğuştan gelir demişsiniz ego ve süpergo daha sonradan ortaya çıkan bir şey mi? ve bunlar değişken şeyler mi yoksa id veya ego falan ölene kadar aynı şekilde duran şeyler mi?

      Yorumla
    • Blackrainbowsouls
      Blackrainbowsouls
      +1 yıl

      Şimdi id doğuştan gelen bişey değiştiremiyoruz örneğin açlık susuzluk vs ama ego ve süperego Freud ve Carl A göre zamanla karaktere göre şekilleniyor hatta Freud un insan piramidinden görebiliriz

      Yorumla
    • exorcistt
      exorcistt
      +1 yıl

      hocam peki o piramitte mesela güvenlik ihtiyacı tam olarak karşılanmadan piramitteki daha üst basamaklara ihtiyaç duyulabiliyor mu?

      Yorumla
    • Blackrainbowsouls
      Blackrainbowsouls
      +1 yıl

      Ya ne hocası benimle uğraşmasana 😂

      Yorumla
    • exorcistt
      exorcistt
      +1 yıl

      merak ettiğim birkaç şeyi sordum uğraşmadım ki :/

      Yorumla
    • Blackrainbowsouls
      Blackrainbowsouls
      +1 yıl

      Ya dalga geçmiyorsun değil mi

      Yorumla
    • exorcistt
      exorcistt
      +1 yıl

      nasıl o anlam çıkabilir ki kibarca merak ettiğim soruları sordum sadece

      Yorumla
    • Blackrainbowsouls
      Blackrainbowsouls
      +1 yıl

      Peki peki

      Yorumla
    • Blackrainbowsouls
      Blackrainbowsouls
      +1 yıl

      Ama o piramit senin düşündüğün gibi değil şimdi

      Yorumla
    • exorcistt
      exorcistt
      +1 yıl

      ben basamaklar olarak düşünmüştüm birini tamamlayınca üste çıkarak ilerleniyor

      Yorumla
    • Blackrainbowsouls
      Blackrainbowsouls
      +1 yıl

      Ha yok öyle değil istersen mesajda sana fotosunu atarım kitap var bende

      Yorumla
    • Huntersandfoxes
      Huntersandfoxes
      +1 yıl

      @exorcistt ben bunları sana anlattım bir kez olsun dinlemedin mi :/

      Yorumla
  • velutLUNA
    velutLUNA Takip Et
    Yoda Yaş: 32
    +1 yıl

    İd, ihtiyaçlarımız ve isteklerimiz için savaşırken, süper ego bizi iyi bir insan yapmaya çalışır ve hep doğru olanı yapmak ister.
    Ego da bu ikisi arasında ara bulucu, işi zor. 😎😂

    2
    10 Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Kimi insanın egosu id ye kiminin süper egoya daha yakın olabiliyor değil mi?

      Yorumla
    • velutLUNA
      velutLUNA
      +1 yıl

      Evet, olabiliyor. 😊

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Peki sence hangisi daha doğru

      Yorumla
    • velutLUNA
      velutLUNA
      +1 yıl

      Süper egoya yatkın olmak daha doğru geliyor bana.
      İnsanı hayvandan ayıran en önemli özelliği düşünebilmesi.
      İd hiç bastırılmasa, tamamen özgür bırakılsa, hayvandan farkımız olmaz. İd ye daha yatkın olan insan kötüdür diyemeyiz ama. Önemli olan dengeyi sağlamak. Her insanın terazisi farklıdır ve durumdan duruma değişebilir.

      Yorumla
    • velutLUNA
      velutLUNA
      +1 yıl

      Durumdan duruma ne ya 😒 *duruma göre 😂

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      İçimizdeki hayvanın isteklerini gereğinden fazla baskılamak da psikolojimizin bozulmasına neden olabilir. Sonuçta ne kadar diğer canlılardan farklıyız desek de aslında doğanın bir parçasıyız biz de.

      Yani en doğrusu senin de söylediğin gibi denge sanırım...

      Yorumla
    • velutLUNA
      velutLUNA
      +1 yıl

      Güzel açıkladın. Evet, biz de doğanın bir parçasıyız ve içimizdeki hayvanı gereğinden fazla baskılamak bize zarar verir, sağlıklı olmaz.
      En doğrusu denge..

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Teşekkür ederim yine eig sensin :D

      Yorumla
    • velutLUNA
      velutLUNA
      +1 yıl

      Rica ederim 😊 Teşekkürler 😄

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Rica ederim :D

      Yorumla
AI Persona’ya Sor
Tümü
Aşko Kuşko
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Mistik Biri
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Şef Orçun
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
O-Pera
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bir İnci
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Kediliçe
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Driver Baby
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fikri Harika
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Fit Meli
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Doğa Anne
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Profesör Bilgin
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ezgi Geziyor
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Baharizma
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hayat
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Hep Parla ⭐
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Dijital Zeka
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Luna
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Smaçella
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.

Kızlar & Erkekler Ne Diyor?

7

Cevap

13

Cevap

  • Bahozx
    Bahozx Takip Et
    Xper 3 Yaş: 31 , eic 38%
    +1 yıl

    İd: Her türlü fizyolojik ihtiyaçtır. Libido enerjiyi burada barındırır. Cinsel arzu, yeme içme, saldırganlık vb. Duygular burada barınır.
    Süper Ego: Toplum aile din kültür kısıtlaması. Bunu yapmak ayıp, şunu yapmak doğru değil. İsin isteklerini bastıran her türlü duygu.
    Ego: bu ikisi arasında orta yolu bulan bir aracı. İd ve süper ego isteklerinde orta yolunbuşup kişinin hayatını sürdürmesine yardımcı olan dürtü. Umarım anlaşılır olmuştur.

    2
    0 Yorumla
  • PushingForɱyÐreams
    PushingForɱyÐreams Takip Et
    Yoda Yaş: 28 , eic 64%
    +1 yıl

    www.kizlarsoruyor.com/.../a94380-korku-filmlerinin-babasi-olan-alfred-hitchcock-un-filmlerinde
    Al, burada detaylı açıkladım.

    1
    0 Yorumla
  • SuskunCicek
    SuskunCicek Takip Et
    Master Yaş: 29
    +1 yıl

    madem ego bizi dogru bir insan yapmaya çalisiyor o halde neden kendini begenmislere egoist diyorz? bu bir mantık hatasi mi

    1
    11 Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Öncelikle ego ve egoizm birbirinden tamamen farklı iki şeydir. Öncelikle bunu yakalamak gerek.

      Ego, yani benim sorumda geçen, benlik demektir. Her insanın hatta insanı da geçtim her canlının içinde ego vardır.

      Bu arada ego bizi iyi bir insan yapmaya çalışmaz o sadece id ve süper ego arasında bir karar verme mekanizmasıdır. Hem id yi hem de süper egoyu dinler ve buna bağlı olarak kişinin benliğini (kişiliğini) oluşturur.

      Egoizm (bencillik) ise günlük kullanımından farklı olarak ahlak felsefesinin bir görüşüdür. Bu görüşü savunan kişilere egoist denir. Bu görüşe göre, insanın ahlaklı olması ancak bireyin kendi yararına olan bir şeyi başkalarının zararına da olsa tercih etmesidir. Çünkü insanın yapısında kendine düşkün olma, kendini koruma içgüdüsü vardır.

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Stirner, buradan hareketle genel dünya görüşünün temeline birey olarak insanı yerleştirir. Ona göre, her birey benzersizdir. Stirner buradan benliğin (ego) en yüksek değer olduğu ve bireyin kendisi dışında hiçbir şeye ve hiçbir şeye karşı bir sorumluluk altında olmadığı sonucunu çıkarır. İnsan sadece kendi çıkarlarına uygun hareket ettiğinde ahlaklı olabilir. Başkalarına zarar verip vermediği önemli değildir.

      Günlük hayatta birine egoist dediğimiz zaman aslında o kişiye bencil demiş oluyoruz. Kendi çıkarları için her şeyi ve herkesi harcayabilecek potansiyelde olan insanlar egoisttir.

      Yani kısacası benim sorumda bahsettiğim ego her insanın içinde bulunan, benliği ve insanın karar verme mekanizmasıdır. Egoizm ise insanın bu karar verme mekanizmasını kendi çıkarları için kullanması gerektiğini söyleyen felsefi görüştür.

      Yorumla
    • SuskunCicek
      SuskunCicek
      +1 yıl

      bilgi küpü masallah sübhanallah :) nazarm deger insallah : )

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Tövbe de tövbe :D

      Yorumla
    • SuskunCicek
      SuskunCicek
      +1 yıl

      diyemem çünkü kiskandm: )

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      De de bir şey olmaz :D

      Yorumla
    • SuskunCicek
      SuskunCicek
      +1 yıl

      banane demiycem işte: )

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Aman demezsen deme

      Yorumla
    • SuskunCicek
      SuskunCicek
      +1 yıl

      kızdı: )

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Hıı kızdım sevgilime şikayet etcem dövsün seni :D :D

      Yorumla
    • SuskunCicek
      SuskunCicek
      +1 yıl

      ay korktm: )

      Yorumla
  • Türk_Âzâ
    Türk_Âzâ Takip Et
    Xper 5 Yaş: 29 , eic 66%
    +1 yıl

    İd ve süperego birbirlerinden farklı ama bağlantılı kavramlardır. Egoda ikisini dengede tutmaktadır
    kişiler davranışları, düşünceleri, duyguları, yaşantıları yönüyle egoları id veya süperego eğiliminde olur.

    1
    0 Yorumla
  • Dengesizgirll
    Dengesizgirll Takip Et
    Xper 7 Yaş: 28 , eic 33%
    +1 yıl

    İd cinsel arxularımızı ve genel arzularımızı içeriyordu ego ise bunların dogru olmadıgını yanlıs oldugunu içerir super ego ise ikisi arasndakı dengeyı saglar

    1
    1 Yorumla
    • Bahozx
      Bahozx
      +1 yıl

      Dengeyi sağlayan egodur hocam.

      Yorumla
  • asse-tato
    asse-tato Takip Et
    Xper 7 Yaş: 42
    +1 yıl

    id doğuştan gelen , ego toplumda gördüğümüz olaylarla ilgili yaptığımız davranış, süper ego ise tooplumdan nasıl bir tepki gelir diye düşündüğümüz düşünceler bildirimler olabilir diye hatırlıyorum.

    1
    0 Yorumla
  • herteldeneldengülden
    herteldeneldengülden Takip Et
    Xper 7 Yaş: 56 , eic 31%
    +1 yıl

    yeterlimi

    Sigmund Freud'un ortaya koyduğu id, ego ve süper ego arasında nasıl bir ilişki vardır?
    1
    0 Yorumla
  • Huntersandfoxes
    Huntersandfoxes Takip Et
    Guru Yaş: 29 , eic 34%
    +1 yıl

    id, doğuştan. süper ego, toplum şekillendirmesinden. egoda dengeleyici gibi. böyle özetlerim

    2
    0 Yorumla
  • nageria
    nageria Takip Et
    Xper 6 Yaş: 39
    +1 yıl

    İd insanın içindeki durtuler. Super ego insanın içindeki ahlaki ve etik duygular. Ego bunları dengeleyen guç

    1
    0 Yorumla
  • Ayyamor
    Ayyamor Takip Et
    Xper 5 Yaş: 29 , eic 50%
    +1 yıl

    Bilmiyorum. Sadece bazi insanlarda fazlasiyla ego var onu görüyorum 😊

    0
    4 Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Her insanda ego var, ego benlik demektir.

      Yorumla
    • Ayyamor
      Ayyamor
      +1 yıl

      Evet vardir ama ben hani kendini fazlaca diger insanlardan üstün görenleri demek istedim

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Kendini diğer insanlardan üstün gören insanlar kibirlidir egoyla pek ilgisi yok

      Yorumla
    • Ayyamor
      Ayyamor
      +1 yıl

      Anladım. Hani egoist derler ya ordan oyle dusundum

      Yorumla
  • Yangire
    Yangire Takip Et
    Bilge Yaş: 33
    +1 yıl

    İd: Kendinden başkasını düşünmeyen, bencil
    Ego: Toplum ile kendisi arasındaki dengeyi yakalayan
    Super ego: Toplum baskısı ile hareket eden
    @Hatikvah

    0
    0 Yorumla
  • SniperAssistGirl
    SniperAssistGirl Takip Et
    Guru Yaş: 28
    +1 yıl

    Nası anlatayım ki şindi

    1
    2 Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Bilmem bir dene istersen

      Yorumla
    • SniperAssistGirl
      SniperAssistGirl
      +1 yıl

      Arasındaki ilişki değil de şey gibi düşünebilirsin, id bir bebek, ego onun babası, süper ego da egonun babası. Bu tip bir şey söyleyebilirim. Yani kendi kafamda oluşturduğum bir şey.

      Yorumla
  • Konumuzbudeğil
    Konumuzbudeğil Takip Et
    Xper 3 Yaş: 30
    +1 yıl

    duydum ki filozof olmaya karar vermişsn:)

    1
    4 Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Felsefeden ziyade psikoloji ve sosyoloji 😂

      Yorumla
    • Konumuzbudeğil
      Konumuzbudeğil
      +1 yıl

      seni ukala kanka bozuntusu

      Yorumla
    • Tessera4
      Tessera4
      +1 yıl

      Yok estağfurullah 😅

      Yorumla
    • Konumuzbudeğil
      Konumuzbudeğil
      +1 yıl

      hadi yedik yedik:)

      Yorumla
  • enesşhn1965
    enesşhn1965 Takip Et
    Xper 6 Yaş: 29
    +1 yıl

    Ego id ile süperego arasındaki dengeyi sağlıyo

    1
    0 Yorumla
  • fezadabirtürk
    fezadabirtürk Takip Et
    Xper 7 Yaş: 50 , eic 50%
    +1 yıl

    grup seks falan heralde

    0
    0 Yorumla
  • şişman_bir_ponçik
    şişman_bir_ponçik Takip Et
    Xper 4 Yaş: 29
    +1 yıl

    egonun evlerinde mutlaka bag olmal

    0
    0 Yorumla
  • Pharmacist07
    Pharmacist07 Takip Et
    Xper 5 Yaş: 27
    +1 yıl

    nedir,?

    1
    0 Yorumla
  • Wakingned
    Wakingned Takip Et
    Xper 5 Yaş: 33
    +1 yıl

    Fegisik bir iliski vardir

    0
    0 Yorumla
  • Fətih
    Fətih Takip Et
    Xper 7 Yaş: 28
    +1 yıl

    Bilmem

    0
    0 Yorumla
  • Annesinekarışmayan
    Annesinekarışmayan Takip Et
    Xper 4 Yaş: 30
    +1 yıl

    Üst benlik

    0
    0 Yorumla
Devamını Gör(5)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Aile & Toplum > Sorular > Sigmund Freud'un ortaya koyduğu id, ego ve süper ego arasında nasıl bir ilişki vardır?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi

Bu paylaşımı beğenmene sevindik!

Kendi cevabını paylaşmak ister misin?

Benzer Sorular

Ego ve süperego arasındaki fark ne? 7 cevap verildi
Ego nedir insanı ego yapan şey nedir? 3 cevap verildi
Freud hakkında? 30 cevap verildi
Sizce ego nedir? 64 cevap verildi
Bu Freud'un hangi savunma mekanizması? 19 cevap verildi
Ego nedir sizce? 14 cevap verildi
Popüler İçerikler
  • En Güzel İnstagram Yorumları! Arkadaş Fotoğraflarına Çarpıcı Sözler
  • Kankanı telefona nasıl kaydedersin? En yakın arkadaş, kankayı rehbere kaydetme isimleri neler?
  • Rehbere Kaydetme İsimleri için Öneri Verir misiniz?
  • Instagram uygulamadan atıyor! Neden beni sürekli atıyor?
  • She/Her/They/Them/Him/He İngilizce Ne Demek, Anlamı Nedir?
  • Adres Başlığı Nedir, Ne Demek, Ne Yazılır?
  • Snap streak nedir? Snapchat St ne demek?
  • Btw ne demek acaba?
  • Instagram Gizli Hesap Görme Nasıl Yapılır? Instagram Gizli Hesap Görme Uygulamaları
  • Crush ne demek, ilişkiler için bir anlamı var mıdır?
Yeni Sorular
  • Kızarmış tavuk menüsü sever misiniz?
  • Arabanızı bıcı bıcı yaptırıyor musunuz?
  • Tatlı su balıkları mı yoksa tuzlu su balıkları mı damak zevkinize daha uygundur?
  • Tarçın sizce en çok hangi tatlıya yakışır?
  • Neyli kek seversiniz?
  • Son ilişkinizin bitme sebebi neydi?
  • Aşk başka mıdır?
  • Bugün kahvaltıda ne yediniz?
  • Düzenli kullandığınız ilaç var mı?
  • Çocukların yanlış kurduğu kelimeler düzeltilmeli mi?
  • Yardım
  • İletişim
  • Hakkımızda
  • Site Sözleşmesi
  • Yayın İlkeleri
  • KVKK Aydınlatma
  • Öne Çıkan Sorular
  • Site Haritası
  • Etiketler
Popüler Konular
Aile & Toplum Alışveriş & Hediyeler Cilt Bakım Çocuk & Ebeveyn Diğer Diziler & Filmler Eğitim & Kariyer Fal Gamer İnternet & Teknoloji Kişilik & Karakter Moda & Stil Özel Günler & Hijyen Saç Bakım Sağlık
Kızlar Soruyor, Kizlar Soruyor
©2026 KızlarSoruyor ™
Apple Store Google Play
{0} ile üye ol
YÜKLENİYOR...
YÜKLENİYOR...
Soru gözden geçiriliyor...
Site kurallarına uygunluk inceleniyor...
Son dokunuşlar yapılıyor, neredeyse hazır ✨