Gurbetçiler nasıl yaşıyor sizce? Türkiye den daha mi refah içinde yaşıyorlar?

Cidden merak ediyorum nasil yaşadıklarını. Özellikle Almanya daki gurbetçilerimiz. Bir sürü akrabam var Almanya da. Yengem Türkiye ye geldiğinde herşeyini buradan alıp götürüyor orada çok pahalıymış. Çoğu zaman şkayet eder ekonomik durumlarından. Ama 6 dairelik bir apartmanı satın almış amcam kredilerini çocuklariyla birlikte ödüyorlar. Her çocugunu bir dairede oturtmus. Bir kuzenimde triblex ev almıs orada bahçeli falan. Ama hep acıtasyon yapıyorlar. Ogullarina bir duğun yapti dillere destan. Her gelişlerinde deniz kum güneş pahali mekanlar Turistik geziler falan. Öbür amcama sorsan Almanya da 2 zeytinin hesabıni yapıp tüm yıl calışıp biriktirdiklerini 3 ayda Türkiye de yiyorlar. Şimdi bunlar hem Türkiye yi kötülüyor hemde Almanya yı. Hem vatan hainliği yapıyorlar hemde yedikleri kaba pisliyorlar. Bu arada Türkiye de tonla mal varlıklari var. Genelleme yapmadim dikkatinizi cekerim sadece örnek verdim. Diger gurbetçiler ne durumda merak icerisindeyim.

Bu arada burada iş begenmezler Almanya da kimisi fabrikalarda sürünüyor kimiside tuvalet yıkıyor.(akrabalar icin dedim)
Gurbetçiler nasıl yaşıyor sizce? Türkiye den daha mi refah içinde yaşıyorlar?
Cevapla