Hediye alma faslı malum. Öncesinde ne alacağına karar verme, bakınıp durma, acaba beğenecek mi telaşı ve verirkenki o heyecan. Hepsi ayrı tantana. Burcu Esmersoy da bu durumdan bıkmış ve “Hediye alma faslı çok uzayabiliyor ve her zaman için de karşı tarafın ne beğeneceğini kestiremiyorsun Bu yüzden ‘ben sana nakit vereyim, sen ne yaparsan yap’ dönemini başlattım” diyor.
Aslında önemli olan düşünüp almasımı dersiniz, yoksa hediye yerine para vermek mantıklı mı?
Sevdiklerimize hediye almak yerine para versek nasıl olur?
Alışveriş & Hediyeler konusunda 3,8b cevap paylaştı.
hediyeyi maddileştirmektir bu.. hediyeyi alan kişinin, o kişiyi düşünerek o hediyeyi arayıp bulup satın alması, hazırlaması ve sunmasıdır hediyenin anlamı.. bunu ortadan kaldırır bu sistem.. zaten burcu esmersoy un züppenin teki olduğunu söylerlerdi her yerde de inanmazdım.. şimdi kanıtlanmış oldu.. bana hediye yerine para verecek kişi, alsın parasını münasip bir yerine.. paraya ihtiyacı olan arkadaşım falan varsa, hediye almam, gider altın takarım o zaman, o bile bir zerafet içerir... para vermek, hediye olayınını zerafetini ve anlamını yokeder..
Hediye gönülden gelendir. Değer verdiğini göstermektir. Çünkü ona özel seçer, çaba gösterirsin. O yüzden aldığın şey değil, almış ve onun için seçmiş olmandır önemli olan. "Git istediğini satın al" olur parasını vermek. Satın almak için senin para vermene ihtiyacı yoktur.
şimdi bazıları öylesine hediye alıyor tamam mı. ayıp olmasın diye almış olmak için yani. özel değil sıradan basit bir anlamı yok yani. ama bazı insanlarda gerçekten de o kişinin beğenmesini istediği için o kişiye kendini değerli hissettirecek birşey almaya çalışıyor. yani öylesine almak için alıyorsan parasını ver daha iyi. bana en son kitap alındı hemde şu marketlerde satılan piyasa kitabı. içeriğinde bir b*k yok. şimdi onun yerine eleman o parayı bana verse ben kendi istediğim kitabı alsam daha makbule geçer
Alışveriş & Hediyeler konusunda 2b cevap paylaştı.
bahsettıgın seyı aslında magazalarda yapıyorlar. hedıye ceklerı aslında bır nevı hedıyeyı paraya dokmek demek : ) cek ya da kartlara doldurdugun lımıtınle kısıye zarf verıyorsun :) dusunulmemıs ugrasılmamıs sadece hazır olan bır hedıye seklı. bana boyle bısey verılırse bozulurdum
Aşırı samimiyetsiz.. para vermek nedir.. İnsan genel de değer verdiği insanlara hediyeler alır, Dolayısıyla, değer verdiği insanın sevdiği şeyleri az çok bilir.. Hadi bilmiyor diyelim, Hoşumuza gitmeyecek bir hediye olsa dahi karşımızdakinin düşünmesi yeter ve onu hatıra olarak saklama şansımız olur.. Para hediye etmek bence kişiye hakarettir, Parayı kabul edeni hiç söylemiyorum bile :)
Bence herkes bir zarfin icine para koysa verse kisi neye ihtiyaci varsa onu kendisi alsa daha iyi olur. Ben batida goruyorum muthis bir hediyelesme var alinan hediyeler ya sagda solda israf oluyor ya da garaj sale dedikleri evlerinin garajinda satiliyor.
Bende para vermenin daha mantikli oldugunu dusunuyorum ilk defa arkadasim dogum gunumde zarfin icinde vermisti biraz degisik olmustu ama iyi yani kotu birsey degil tek lotu tarafi elestirilere maruz kalmisti iste dusunulerek alinan hediyenin anlami daha iyi olur vs. gibi yani bunlarda haksiz sayilmaz bilmiyorum kararsizim 😂
Alışveriş & Hediyeler konusunda 497 cevap paylaştı.
Bu düşünce hediye aldığın kişinin değersiz olduğunu gösterir. Örneğin sevgilinle/eşinle ilişkiye gireceksin. Hazırlanıyorsun. O sana bir kondom içinde sperm getiriyor. Al sen içine dökersin, uğraşmayalım diyor. Gibi bir şey oldu. Başka da örnek gelmedi aklıma, tüm başlıklar böyle olunca.
Kesinlikle saçmalık. Ve en nefret ettigim seylerden biridir. Hediye o insanın begenebilecegini düşündüğün herhangi biseydir. Sen o insanin ne begenebilecegini dusunemiyosan zaten hediye alacak kadar yakın degilsin. Gerek yok alma daha iyi. O ne ole sadaka verir gbi git kendine bisey al der gbi. Çok kaba bence.
Aile yakınlığı olan biri değilse itici durur. Para vermek yerine şimdi mağazalarda hediye kartı var mesela 100 liralık kart alıyorsun kişiye veriyorsun o mağazaya gidip bu kartla 100 liralık istediği şeyi ya da şeyleri alıyor. Bu çok daha iyi bir fikir bence.
Cok cok sacmaaa. Hediye apayri bisey cunku o kisiye kendini ozel hissettirmek ona saklamasi icin biseyler vermek cok farkli bisey ama para vermek cok farkli hissettirir bu durumu ve karsidaki onparayla kendine gidip bir hediye almaz sadece ihtiyaci olan seyi alir mesela bir su kuresi bir baska ayicik gibi seyler almaz o parayla yani
ticarete dönüşür verilen ya da alınan paralar yatırım amacı ile kullanılır!!! olurmu öyle şey hediyenin iyisi kötüsü olmaz düşünülerek alınan birşeyin değeğeri para değil manevi özelliğe sahip olmasıdır
Hiç hos degil, bir kere hediye almak karsindakini dusundugun anlamina gelir ben hediye almayi severim, para vermek nedir sanki karsindaki dilenciymis gibi ayrica bu kadinida hiç sevmem ona yakisanini yapmis zaten!
Para vermek imkanini ve gelir durumuna karşu yasanacak rencide edici eziklik hissini ortaya cikarir. Hediye vermek ise bir sünneti ihya etmeyi ve maddi değerinden ziyade düşünme erdemligini ortaya koyar. Yani İcad çikarmayin. :/
Alışveriş & Hediyeler konusunda 2,1b cevap paylaştı.
Bence mantıklı dğl bana göre, benim için önemli olan o hediyeyi düşünmesi, emek harcamasıdır verdiği para dğl yani, saçma da olsa, en ucuz hediye de olsa kendisinin almasını tercih ederim, bende öyle yaparım sevdiklerime
Duyduğum en saçma şeylerden biri. Birine bir ihtiyacını alacaksın, sorarsın alırsın anlarım ama parasını verince onun adı hediye olmuyor. Ne var hediye almada zorlanacak. Birine bir mektup bile yazsan gönülden kopmuş muhteşem bir hediye bence.
muhim olan hediyenin parasi degilki onun icin emek ve zaman harcamak kendisinden birseyler vermek adina yani bu baglamda hediye vermek iyidir herseyi maddiyatla olcmemek lazim
Paranın amacı sürekli el değiştirmek olduğu için bir anısı olmaz. Sıradan bir para olmaktan öteye gidemez. Bu yüzden bir insana para verilirse bu o kişiye sadaka vermek olur. Alıcı kişiyi bozar. Hediyeler maddi değil manevidir.
Özet: Hediye olarak para vermek duygusuz ve kaba bir harekettir
Alışveriş & Hediyeler konusunda 1,1b cevap paylaştı.
ya amac mutlu etmek. neye sevinirim diye dusunup bisey yapmak yerine bana hediye almayi dusunmek bile yuk olmussa alsin parasinida bir tarafina... Acayip bozulurum
Para vermek her zaman iyi olmayabilir. Karşınızda ki insan rencide de olabilir miktarından dolayı. Bence düşünüp alınması daha güzel. Zamanını ayırıp, düşünüp alıyorsun sonuçta.
aşırı ahmaklık ürünü hediye almak vermek bir inceliktir, sosyal bir harekettir ve maneviyat içeren bir şeydir ama sen gidip para verip git kendine ne istersen al dersen bu ancak küfürle karşılık verilebilecek kadar aşağılık bir harekettir
erkek yazsa odun işte dersin para verip al dese sinirlenirim bir insana hediye versen gerek yok ben alabilirdim param var dese sinirlenmezmisin tam tersi oluyor bu dediğin bana göre
Bence çok saçma para nedir ya? İster kötü olsun ister beğenmeyeyim sonuçta onun üzerine düşünülüp kafa yorulmuş ve alınmış parada senin ne gibi bir katkın var? Böyle düşünenlere sinir oluyorum
bence çok basit ve duygusuzca olur. biri bana hediye aşdığında tıyorum yakın bir dostum veya sevgilim beni düşünerek seçerek vakit harcayarak beyin yorarak bir şey alsın özensin isterim.
hediye almak yerine para vermek diye bir şey var mı ya ne bakıyorsun elin sosyetiğine hediye almayı görev bilinci içerisinde gerçekleştiriyorsan karpuzsundur
Para vermek kolaydir. Hediye secmek zor istir begenirmi begenmezmi ne dusunucek verdigimde nasil hissedecek falan kafa yorarsin. Parfummu saatmi ne aliyim kili kirk yararsin para vermek kolaydir atarsin onune bumu paradan hediye olmaz
hediye almak zordur ve uğraştır ama burada bir empati yaparsak sevdiğimiz biri bize bir hediye aldığında hediyenin ne olduğunu bilmek bile önemli olmuyor mutlu oluyor ve hosumuza gidiyor fakat bize çıkarıp para verse ne hissederdik bence hoş olmazdı o yüzden düşünmeli uğraşmalı ve hediye almalıyız
Aslında mantıklı gibi geliyor uğraşmaya ne gerek var diye ama o hediyeyi değerli yapan o aldığımız kişi için düşünüp bir şeyler yapmaya çalışmamız değil mi?
Ben bir aralar anneme doğum günümde para ver yeter derdim 😂 ama şimdi hediye daha mantıklı geliyor. Ne kadar tanıyor, neyi beğeneceğimi düşünüyor diye filan hediye daha iyi
"Ben ugrsamam, al su parayi da sorumluluk benden gitsin." Anlamina geliyo bence. Hediye bu. Dusunmen lazim, araman lazim, bulman lazim. Hediye paketini acmasi bile ayri bir zevk. Para nedir ya.
hayır o hediye almanın mutluluğu bambaşka herşeyi telden bilgisayardan halleder olduk usengiclik bence bu para verme ben hediye alarak kıymetini belli ediyorum sevdiklerime
Ben bir defa yaptım böyle benim paramla kendine beğendi bir saati almıştı. bir ara konuşurken hediyem yakışmış dedim. Sen mi aldın ki öyle diyorsun 😭😭 ay ben çok kötü oldum 😭😭😭
Bazı hediyeler vardır ücreti çok cüzi olsa bile hediyeyi verdiğin kişinin ömrün de bir iz bırakır düşündükçe mutlu olur hediye karşılığı para vermek çok bencilce
Para her kapıyı açmaz hediye verdiğiniz kişi onun sizden geldiği için maneviyatına bakar ben öyle yaparım. Mesela eşinize çiçek alıp gitseniz mi daha kibar nazik olur ya kadın al şu parayı kendine çiçek al mı
İkiside değil. ben şahsen materyalist bir insanım ilk önce hediye alacağım kişiye neye ihtiyacı olduğunu ne alırsam mutlu olacağını sorarım cevabına göre gider alırım. Parasını vermek neymiş söver gibi.
En İyi Cevaplar