Herkese sorarsak evet eşit derler. Ama bu ağızda dolanan sözlerden ibaret bana göre. Siz neler düşünüyorsunuz toplumsal açıdan kadın ve erkek eşit midir?



Yasalara göre eşitiz ama süre gelen bilinçsiz toplum kültüründe erkek üstündür
bunun nedeni ise eğitimsiz yetişen aileler nesilden nesiile kadın aşşalandıgı için günümüzde de Türk toplumunun yapısına bu şekilde işledi ve buna müdahale edilmedi günümüzde hala devam ediyor toplumun biliçlenmesi gerekiyor bunun içinde eğitim kaynakları sunulmalı kadının erkekten farkının olmadığı iyi bir üslupla anlatılmalı ki gelecek olan ve şu an yetişen nesil bunun farkına varmalı geçmiş de kalan kadına karşıt örf adetler ve töreler yeni nesile işlenmeden ortadan kaldırılmalı her şey, in başı eğitim , eğitim ve eğitim nasıl konuşulması gerektiğini davranış saygı ve iletşim kurmayı daha çocuk yaşta işlenmeli bilinçlere her gün daha kötüye gidiyoruz ve toplum bunun farkında değil çocuğuna harşlık ver telefon al eve girsin çıksınla çocuk büyütülmez sorumluluk yok artık aileler de kadın kutsaldır ve kıymetlidir
Kadın her şeyden önce anadır doğanın sevginin yaşamın ailenin temelidir ve kimsenin hiçbir erkeğin ona bağırmaya şiddet göstermeye hakaret etmeye taciz etmeye hakkı yoktur ve bu savunulamaz istediği gibi giyinir istediği saate dışarı çıkar kadınlarında eğlenmeye gezmeye ve diğer her şeye erkek kadar hakkı vardır erkek yapınca elinin kiri kadın yapınca namussuz diyen zaten insan dahi değil yobaz yaratığın tekidir bir kadına sen düzgün gözle bakarsan hiç bir şey de olmaz
Kadın erkek tabiki eşit değil. Biz erkekler kadınları ezeriz taciz ederiz aşağılarız hor görürüz. Çünkü kadın zayıftır güçsüzdür bizim kölemiz olmasını isteriz her zaman. Bu topluma göre eğer kadının sözü geçiyorsa evde erkek erkek değildir gibi anlam taşır
Sağol sonunda biri gerçekleri döktü ortaya bunu bekliyordum. En çok kendini geliştirebilen insanlar nasıl biliyor musun? Bana göre etrafını gözlemleyip dil , din, ırk, cinsiyet ayrımı yapmaksızın eleştiri yapabilen insanlar. Eğer bir kişi etrafındaki olayları iyi gözlemleyip eleştirisini yapabiliyorsa bitmiştir. Yorumun için teşekkür ederim
Sen de çok yerinde bir yorum yapmışsın teşekkür ederim
Maalesef eşit değil. Yasa olarak eşit olabilir ama toplum olarak değil kadına değer vermeyen çok var, nakliye firmaları sadece kadın olduğunu görünce işini baştan salma yapıyor. Ya da en basitinden bir kadın seksi sevince s*rtuk deniliyor erkek sevince göze batmıyor. Sonra da diyorlar " türk kadını patates çuvalı gibi hicbir aktifliği yok :’-(" bu hale getiren sizsiniz zaten. Ukraynalı kız diye ötüyorlar ama ukraynalı kız gibi mini etek giyince de otobüste dövüyorlar. Birbirleri ile celişiyorlar işte. Burdaki sorulara bakıyorum erkek cinsellik ile ilgili sorunca kötü cevap yok ama kadın tarafından sorular sorular da bir ahlak polisliği, bir dolaylı yoldan laf gönderme bilmemne dengenizler
toplumsal açıdan kadın erkek tabiki eşittir. Tabi bu durumu kabul etmeyen, etmenin kendisine faydasının olmadığı ülkeler ideolojiler sistemler elbet var. Türkiye de ataerkil ve erkek egemen tavrıyla toplumsal açıdan bile kadına kadınsal değerini bırakın insanî değerini veremeyen, vermek istemeyen, sistem tapıcı insanlar bolluca..
Cevap
30Cevap
Hayir erkeklerle esit degiliz. Kanunen oyle ama gercek hayatta yine erkekler hakimiyeti yurutuyor. Herkes cinsini bilsin ama esitlikten cok adaleti isterim. Bir sekilde erkek ve kadin zaten esit olamazlar. Ama adalet konusunda kadinlarda erkeklerde esit olmasini isterim
Özelikle bazı yöreler de kadın köle gibi.. öyle zihniyetlerden nefret ediyorum. Kadın, annedir. İslâm ise annenin ayaklarına tasvir ediyor. Ama anlayana!!!
Aynen keşke tüm erkekler böyle düşünebilse
İslâmiyet kadına değer vermiyor, iddiasında bulunanlara cevaben şunu demek istiyorum: "Peygamber Efendimiz'in soyu kızı Hz. Fatima anamızdan gelmiştir!"
bazı konularda birbirinden üstünler
iş konusunda daima kadınlar ön planda
cogu işyeri kadın arar
agır işlerde erkekler daha ön planda zaten kadınların talebi yok fazla
bankalar kadın arar
muhasbeci kadın
satış temsilcisi kadın
callc enter kadın
magaza kadın
onun dışında otobüste kadınlara yer verilir. 1 kişi bile verse yeterli
kapıdan gecerken kadına öncelik tanırsın
kadın erkegi secen kişidir
sadece dogru erkegi secemezler o baska
kadın hep üstün ama cinsellikte kadın üstün olmuyor
sadece konu cinsellik
erkek 10 kişile birlikte olsun fişekler patlar dugun vs
kadın olur baska bir damga yer
cinsellik dısında kadın her türlü üstün
bu mu eşitlik simdi?
Degil.
O erkek yapar.
O gezer gecelere kadar sen otur evde.
O kendini korur o erkek.
Bu cümleleri hatta baska versiyonlarini bir cok kiz/kadin hayatinda en az bir kere duymustur. O yüzden bizim toplumumuzda kadin erkek esitligine inanmiyorum
hayır degil cunku kadin yapar mi kafasi vr herkeste
Yani haklısınız o kafada var. Çağımızın gerisinden geldiğimiz bir gerçek bu konuda. Kadına ne zaman gerçek değeri verilecek bu toplumda merak etmekteyim. Sanırım göremeden ömür bitecek
aslinda dinimiz plan islam dinine gore yasasak kadinin degeri bilinir
Eşit değil maalesef en basit örneği bir erkek gece dışarı çıksa kimse bir şey demez, bir kadın çıksa millet demediğini bırakmıyor, erkeğin istediği kadar sevgilisi olabilir kadının olamaz, toplumun gözünde bu böyle..
Egitimli ve maddi olarak zengin kesimlerde buyuk oranda esitlik var ama toplumun geneli fakir ve fakir kesimlerde egitim de yok. Sonuc olarak hayır esit degil.
Kanunen esit ama pratikte 10 adim ondeyiz maalesef...
Aynen yorumlarda bende bunu söylediğim için iki dakikada cahil ettiler beni. Oysa bu eşitsizlik konusunda tez yazmışlığım var ve çok fazla araştırma yaparak kitaplarda okudum. Anlam veremedim bu nasıl bir hırstır daha eşit olmadığını bile kabul edemeyen zihniyet?
erkekler eşit görüyor kadınları da, kadınlar kendilerini erkeklerden daha üstün görüyorlar kendileri bozuyor eşitliği
Ben erkeklerin en azından büyük bölümünün eşit olarak gördüğünü düşünmüyorum
kadınlar eşit göstertecek harekette bulunmuyolarki ama haksızmıyım
Kadınlar ne yapabilir ki? Seslerini çıkarttıklarında morarmış gözler patlamış dudaklarla kadın ne yapabilir en fazla? Erkeklerden başlanılmalı bence Erkek çocuğu kız çocuğundan farklı ve üstün olarak yetiştirilmemeli. Kendini öyle görmemeli yani. Ben erkeğim yaparım diye düşünmemeli. Ya ikisine de baskı ya da hiç baskı olmasın anladın mı? Ben buna karşıyım
bu dediğin göz morarmaları patlamış dudaklar toplumun çok az kesiminde var. Kadınların en sevilmeyen huyu birşeyin konusu kapandıktan sonra olayı dahada büyütmesidir erkeklerinde bir sabır taşı var değil mi.
benim yaşadığım toplumda kız çocugu erkek çocugu diye ayırt etmeyiz ikisinide severiz
Yalnız sert tepkiler hep erkeklerden geliyor. Bu konuda işinize gelmiyor anlıyorum. Kadın sizinle eşit olduğunda ne olacak? Siz zorlanacaksınız anlıyorum. Oysaki erkekler zorlanmamalı el üstünde tutulmalı. Bu arada toplumun az bir kesimi bu söylediklerime maruz kalıyorsa bu onun kabul edilebilir olduğunu mu gösteriyor. Tamam doğuda bir kaç bölgede oluyor bu olaylar. Aman boşverin dövsünler öldürsünler. Mantık bu mu?
kadın dırdırı çok kötü birşey bunu kabullenmeniz lazım erkek susuyorsa sizde susacaksınız olayı büyütmeyeceksiniz benim demek istedigim bu. erkeklere sorun 100 kişiden 95 i kadın dırdırından şikayetcidir. Bunu yeni bir konu açayım soralım :D
Tamam ilk yorumunuzu da ben yaparım o zaman :)
:D konulara bakabilirsin :D
hayır değil eğitim seviyesi yüksek kimselerde kadınlara pozitif ayrımcılık var. cahil kesimde kadına eziyet.. asla eşit olamayız
hangi açıdan olduğuna göre değişir.
yetkinlikler, yetenekler bakımında kadını erkeği geçtim kimse birbirine eşit değildir.
hak ve özgürlükler bakımından ise her birey, hatta abartabiliriz, her canlı eşittir.
Lafta eşittir ama nedense maşallah köprüyü geçene kadar bu söz sonrası ne eşitliği erkek hep öndedir taktiği başlar yani lafta kalıyor ama asıl olan bir cok durumda esitlik vardir
Eşittir diyeni bulunca seviniyorum ben. En azından dilde eşittir denildi diye.
Evet eşitiz. Tabi ki öyle denecek anayasa da eşitiz aynı haklara sahibiz senceye baksalardi eşit olamazdık. Senin eşitlik kavramını anlamadım ama ülkede kadın ve erkek eşit bil.
Canım tamam anayasaya göre kanunlara göre eşitiz. Ama gerçek hayatta eşit miyiz? Sen bana bunun cevabını ver? Toplumsal hayatta diye belirttim üstte
Toplumsal hayat yasalara göre şekillenir bayan. 3 5 barzonun hareketine bakarak kadın erkek eşit değil demek yanlış bir düşünce biçimi. Ama tâbi ki her insan özgürdür, senin gorusune göre olmayabilir ama gerçek hayatta eşitiz hatta ondesiniz. ihtiyar olmamaniza ragmen size toplu taşıma araçlarında bile öncelik veriyoruz ki bu en basiti. Ayrıca kadınların leğen kemikleri erkeklere kıyasla daha iyi erkekleden çok daha fazlası rahatlıkla ayakta durabiliyorlar. Ona rağmen centilmenlik yapıp yer veriyoruz sen dusun yani. Bence siz ondesiniz bile 😊
Sen galiba başka bir ülkedesin bilemedim. Aynı ülkede yaşıyoruz gibi gelmedi. Otobüste yer veriyorsun diye biz üstün mü olmuşuz? Sen hiç doğuya gittin mi? 8 9 çocuklu kocası kahvede kendi tarlada? Bu bizim ülkemizin gerçeği değil mi? Anayasa yasa tamam bunların önüne geçmeye çalışmıyor değil. Ama ne kadar?
Şu an bu ülkede bulunan yasalardan çokta farklı değil dış ülkelerde ki yasalar. Ben tartışma ortamı yaratmak istemiyorum da bak şu tavırlarını z varya kızların genel değil senin gibi bilinçsiz bireylerin beni benden alıyor. Neyse sert konusucam o yüzden susuyorum cehaletine veriyorum k. bakma hic yazmamaliydim bu bos konuyu görünce sinirleniyorum kendimi tutamıyorum. İyi günler bayan
Benim cehaletim mi? Neyse sanırım işinize gelmedi söylenenler. Bunun arkasına sığınmak mantıklıca. Evet hayatta öğreneceğimiz çok şey var ve malesef cahilim. en azından her şeyi biliyormuş edalarında gezmiyorum bence asıl cahillik bu :) Neyse dediğiniz gibi tartışma gereksiz siz hayal aleminde kurduğunuz ülkenizde devam edin
Benim işime gelmeyecek bir durum yok bayan. Ben zaten bayanlara karşı her zaman kibar bir şekilde davranirim. Kadınlar bir toplumun çekirdeğidir * dediginiz gibi olsun, işime gelmemiş olsun herşeyi bilmiyormuş edalarinda takılıp utopya da yaşayan cahilin tekiyim. Size iyi günler ama şunu bilin eşitlik yasaya baglidir ve yasada eşit olan insanlar zaten eşittir.
Kadın ve erkek eşit değildir. Olamaz da zaten yasalar ve kanun haricinde.
Değildir. Çünkü müslüman toplumda kadın erkek eşit olamaz. İslamda eşit değildir çünkü
Türklerde kadın erkek eşittir islamda değil.
Ne kadar farklı ve etnik grupları barındırsakta çoğumuz Türk ve müslümanızda. Yani o zaman hangisini kabul edeceğiz? Eğer Türk değilsek kadın erkek eşit değil mi diyeceğiz? Bu ayrım biraz sert gibi geldi bana aslında başka şeylerde var gibi altında bence
ben Türküm müslüman değilim. İslamiyet Türklüğü yok edip araplaştırmaya meyilleştiriyor toplumu. Bunu daha net görmek için orta asya Türklerindeki yapıyla şuanki yapıyı karşılaştırabilirsiniz.
hayır. sadece bizde değil bütün dünyada erkek üstündür
Bizim toplumda hala degil
aynen :(
Kadın erkek eşit değildir.. Fıtratta yok böyle bir şey..
lafta eşitiz derler bişi yapılcak olsa sen erkeksın yapıver
Hak bakımından eşitler. Ama diğer bakımdan bütün sorumluluk erkeğin üzerindedir.
Eşit yeni yasalarla kadın öne bile geçebiliyor bazen.
Erkeklerin askerlik yaptığı ve kadınların askerlik yapmadığı bir ülkede kimse eşitlikten söz etmesin.
Askere mi gidelim? Valla her konuda eşitlik olacaksa razıyım
zaten her konuda eşit var. hatta bayanların fazlası var... erkeklerden önce emekli bile olma hakkınız var...
Onlar görünen küçük kısımlar olmasın. Kadınları susturmak için pozitif ayrımcılık diyerek yaptıkları ufak tefek şeyler. Ben ondan bahsetmiyorum. Türkiye içindeki bir yerlerde olan eşitsizlik. Buna batı ve doğu da dahil. Çünkü ben bizzat doğu illerden bahsediyorum. Bizzat gidip gördüm buralarda eşitsizliğin dibini. Batıya da gitsen insanları pek rahat. Peki bunlara bakarak kadın erkek eşit diyebilir miyiz? Doğu bizim değil mi?
mesela söyler msinin doğudaki kadınlara yapılan eşitsizlikler neler?
Şöyle anlatayım. Bir il üzerinden başlayım. Önce Vana oradan Hakkariye geçtim. Hakkari de bir tane öğretmen arkadaşla tanıştım bayan ve oda Mardinli. Hakkari merkezdeyim ne de olsa merkez dersiniz çok şey beklersiniz. Ama beklemeyin birincisi terör olayları 20 30 km ötenizde dağların arkasında gerçekleşiyor siz uzaksınız ama oralarda yanan canları biliyorsunuz o ayrı. Konumuza gelirsek dışarı yok. Evde olmak zorundasınız. Dışarıda tek tük bayan gördüğümde şaşırdım ve ben alışveriş için dışarı çıktığımda öküz gibi bakan erkeklerin arasından geçerek (hiç kız görmemiş gibi yani ) alışverişimi tamamladım. Sonra o öğretmen olan arkadaşımı ziyarete gittiğimde yanında evinde bir kadın açtı kapıyı orayı temizliğe falan geliyormuş. Giyimi falan açık ama dışarı çıktığında çarşaflı. Bana bir şeyler anlattı kanım dondu ciddi anlamda. Zorla evlenmiş 15 yaşında şu an benimle yaşıt 25 yaşında iki çocuğu var. Eşi kitap okumasına kızıyormuş. Elimde kitap görürse dövüyor beni dedi.
Sofrada falan kayınbabası eşi vs. yemeği yedikten sonra gözden kaybolana kadar biz sofraya oturmayız dedi bana. Normalde kürtçe konuşuyorlarmış zaten Türkçesi de bayağı iyi biriydi. Daha başka şeylerde anlattı da çok uzayacak onları anlatmayayım
Birde şunu anlattı 2. çocuktan sonra rahatsızlık geçirmiş galiba çocuğu olmuyormuş. Korkuyor kadın beni bırakacak falan ya da olmazsa üstüme evlenir falan. Dedim o kuma olayları bitmedi mi? Hayır benim üç tane annem var falan dedi. Bu durumla günümüzde karşılaşıyorum ben düşün
doğu bölgesinin yeterince gelişmemesinin eşitsizlikle alakası yok. Yıllardan beri terörden dolayı o bölgelere kimse yatırım yapamıyor. Ayrıca tanıştığın kadının dışarıya çarşafla çıkması kendi inancından dolayıdır ama 15 yaşında zorla evlenmesine tabiki söylenecek söz yok. Fakat bu tür evliliklerin, özellikle orada bulunan stk'lıların gündeme getirmesi gerekir. yani bu tür sıkıntıla, sadece şu anki hükümetten dolayı doğan sıkıntılar değil, yıllardan beri süregelen sıkıntılardır. O yüzden özellikle doğu bölgemizdeki vatandaşlarımızın el birliğiyle daha çok birlik olup bu tür konuları gündeme taşıması gerekir. Şu an nerde öğretmensinzi?
Ben hükümeti suçlamıyorum. Kim gelirse gelsin bu sorunlar bugünün sorunları değil. geçmişten gelen bir kanayan yara aslında. Şu konuda katılıyorum terör o bölgelerde gelişim adına bir engel. Çünkü daha insanlar sokağa çıkamıyor ne bekleyeceksin bu insanlardan. Ama ben sonuca bağlamak istiyorum terörden bağımsız düşünürsek ki bu illa ki doğu değil sonuçta batıda kadın tecavüzleri. işkence eziyet yok mu? fazlasıyla var her gün duyuyoruz görüyoruz. Sonuç bence şunu kabul edebilmek eşitsizlik var mı var? Benim ilgilendiğim nokta bu. Hükümete bir tepkim yok benim. Aksine belki de en çok bu konuda bugüne kadar adım attığımız anlara geldik
Anlıyorum. Ama hükümet, ülkede vuku bulan kadın cinayetleri, tecavüz vs konularda sınıfta kaldı. bunlar için caydrıcı cezaların ivedilikle alınması gerekir.
Ben sadece şu anlamda dedim bu hükümet döneminde kadınlara verilen haklar arttı bana göre o anlamda söyledim bunu. Mesela bir kadının başörtüsü ile istediği yere girebilmesi de bir hak yani anladın mı? Hem de kadınlara yönelik güzel bir hak. Ama diğer yönden bakarsak özellikle mesela tecavüz konusunda idam gelmeli mi? Şimdi gelmeli desem ona göre de erkekler başlayacak. Neyse sustum yorum yok. sonuçta bir adım atılmadan boş konuşmanında önemi yok.
Aynen, kadınlara yönelik birçok haklar arttı ama güvenlikjlerine yönelik sıfır... bu arada doğuda öğretmen msiniz?
Hayır öğretmen değilim mesleğim farklı
Anladım. Doğuda mı, İstanbul'da mı?
Şu an doğuda değilim araştırma için oraya gitmiştim. Ankarada çalışıyorum
Eşit falan değildir. Ama olmalıdır.
deve kuşuna uç demişler deveyim demiş yuk tası demişler kuşum demiş :)
Hayır hiç de eşit değil
Herkes isine gelince esit
ahahhha ne eşiti yawww
Toplumsal açıdan eşitiz.
Hiç bir zaman eşit degil
birey evlenince eşit oluyyor yasallar la?
Değil.
değil
Değil nerde eşit
Bence de değil ama sorulduğunda eşit diyen çok
Değil.
hiç bir toplumda kadın-erkek eşit değildir,
Değıl dunyanın hıcbır yerınde deıl
Değil
Değildir.
Kadın üstündür
Hayır
Değiliz
eşit değiliz
Eşittir
2 özel cevapSadece soran ve cevap paylaşan üye bu paylaşımları görebilir. Daha fazla bilgi için tıkla!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar