90 larda doğmak o senelerde çocuk olmak her 23 Nisan da bir kalabalığın karşısına çıkıp ciğerlerin patlarcasına boğuk bir sesle BUGÜÜNN 23 NİSAAAN NEŞE İLLE DOLUYOR İNSAN DİYE bağırmaktı pazartesi sabahı andımızı okumaktı veya cuma sabahları atatürkle ilgili şiirler okumak 23 Nisan 19 mayıs gibi günlerde yürüyüş yapmak sınıfı bayraklarla süslemekti pc yoktu ansiklobedi vardı annemizle oturur ona bakardık hayat basitti daha o küçük yaşlarda kızlarla aramızda bir rekabet samimiyet saygı vardı şimdikiler birbirini eve atıyor =D bu 80 le 99 arası doğan nesiller şanslıydı hayatın en güzel zamanlarını gördüler tabiki 80 le 90 sonrası doğanlar bir tutulmaz da az çok aynı kefeye koyulabilir diye düşünüyorum
Ucundanda olsa yaşadım o devri :] herşey bambaşkaydı. arada 20-30 yıl fark var. ama hiç bir devirde 30 yılın bu kadar fark ettiğini zannetmiyorum ben. sokağımızda bir tane çocuk görmüyorum çünkü. benim bu sokakta oynadığım zamanlarda , rahat bir bakışta 20 kişi sayardın :] misafirler bilmem neler :D yok artık... teknoloji bir yandan iyi bir yandan kötü işte. bilinćsiz kullanım diyelim daha doğrusu
Bazi abiler vardı.2000 lerin başından bahsediyorum. elinde 80 liralık telefon vardı. şaka demiyorum bak herkes ona zengin gözüyle bakıyordu. ekran kısmının yan taraflarında ekstradan tuşlar vardı. bir işe yaradigini zannetmiyorum ama o zamanlar farkli telefon demek ''oha!'' Demek için yeterliydi... Aah ah..
Eskiler çok güzeldi ya sabah çıkar akşam eve gelirdik mahallede kosturmaktan aksama sizar kalirdik okula gitme heyecani vardı hepsi guzeldi şimdiki çocuklar ellerinde tablet mahallede oynamak dursun evde anne babanin yuzune bakmaz oldu çok kötü nesil
çocuklarıma öğreteceğim ilk şey, Allah'ın emirleri ise ikincisi de sosyal biri olma kriterleridir. Yeni nesil gibi radyasyon manyağı bir aile istemiyorum..
Unutulurmu o yıllar hiç unutmam birgün arkadaşım şekerli sakız aldı param yoktu bende şekersiz sakızı aldım içine toz şeker koydum sonra çiynedim ama şekeri hemen bitti sokakta oynarsın akşamı edersin yemeği yer yemez uyursun bir tahta alırsın çiviyle çakarsın iki tane kale yaparsın aralarından en küçük madeni parayla karşı kaleye gol atmaya çalışırsın
Aynen bro 😂 bikere babam tombi almış eve gelirken bende ablamla kavga ettiydim ablam tombinin hepsini yemiş bunu duyunca bir ağladım evi birbirine kattım 😂 babam gece 12 de bakkalı açtırdı tombi aldı geldiydi 😂
o zamanlar çok küçüktüm pek hatırlamıyom ama 2000 li yılların başıda iyiydi yani de sonradan çok bozuldu, bacak kadar çocuk tablet telefon kullanıyor :/
Aynen simdiki nesile baktikca bunlar cocukmu diyorum. Disaridan geri gelmezdik ezana kadar oynardik hele o tasla dovule dovule banyo yaptigim gunler. nerde kaldi be yaa duygularim depresti..
Aynen öyle geçenlerde mahalleme gittim, bir tane çocuk yoktu dışarıda. Bizim Zaman'ımızda en az 10-15 kişi olurdu apartmanımızın etrafında. Annelerimiz babalarımız eve gelmemiz için neler yapardı, şimdikileri evden kovsalar bile çıkmazlar
Ben de yıllar sonra eski mahalleme gittim in cin top oynuyor sokaklarda olan tek sey çeşit çeşit araba. Aksam ezanı evde olacaksın derlerdi ne saat var ne telefon :)
Atari sadece evdeydi ve herkeste yoktu. Ama tablet öyle değil , dışardayken bile tabletle zaman geçiriyorlar O zamanlar sokaklar çocuk kaynardı simdi boş , nesi ayni?
Ne guzel iste. O zaman atarisi olanlara yalvarirlardi da oynayamazlardi simdi tum cocuklar istedigi oyunu indirlebiliyor hemen hemen. Sokakta oynamanin da bir olayi yok zaten ki oynayan hala oynuyor. Sizin sokakta yoklarsa demek ki.
Benim dışarda vakit geçirdiğim kadar dışarıda zaman geçiren kaç çocuk var simdi. Toprakla çimenle iletişime geçemeyen birçok çocuk var. Verilen cevaplara baksana , sadece bizim sokakta mi yokmus? Eskiyle yeniye ayni diyorsun saka gibisin yaşın kaç senin
hasar aldık bu saaten sonra düzelmez.. fakirlikten 1 liraya yediğimiz salamlar sütler zaten vücudumuzu beynimizi eritti. yapilan araştirmalar da kanıtlar nitelikte bugün çocukalr daha fazla çikolata yemelerine ragmen eski jenarasyona göre daha saglikli dişlere sahip.
En İyi Cevaplar