Günaydın... Tünaydın...
Mardin omeryan aşireti hakkında bilgileriniz var mi? Hertürlü bilgi :) ?
Mardin omeryan aşireti hakkında bilgileriniz var mi? Hertürlü bilgi :) ?
Türkiyenin büyük aşiretlerinden diye biliyorum. TÜRK ` e boyun eğmek zorunda tüm aşiretler.
Wuuuuuuuuuuuuu
Ne oldu?
Türkçülük
Türk - İslam ülküsü.
Ziya gokalp
Ben bu aşirettenim gir araştır bakalım ne zman bir Türke boyun eğdi biz ırkçılık yapan bir aşiret değiliz bizim için önce İslam. Osmanlı da zamanında halifelik ondaydı. Osmanlı bir türklerin değildi hatırlatırım hertirlü ırk ta vardı içinde din de biz orda ki dine hizmet ettik
Omeriyan aşireti Ahmed ağa yönetiminde olan bölgenin en büyük aşireti, 96 köy ve 6 mezra, dünya genelinde 500-600 bin nufusı var. Iran, ırak, suriye ve Türkiye cumhuriyeti dışında avrupa amerika ve iskandinav ülkelerinde yaşamaktadırlar. Asimileden sonra dil ve kültür değişimine uğramış ama özünü ana vatanları mezopotamdaya hala yaşamakyadırlar. Omeriyan aşireti olarak hiç bir zaman zulme boyun eğmemiş çok bedeller ödemiş bir halk topluluğudır. İnanç olarak alevi sünni çoğunluk olarak görülür. Diğer dünlerde de omeri fertleri vardır. Anadilleri kürtçedir. Merkezi Mardin ili ömerli savur midyat nusaybin ve kızıltepe ilçelerinde yoğun olarak yaşamaktadırlar. Cumhuriyet kurılduktan sonra aşiretin 16 ileri gelenleri 29 adamıyla beraber günlerce orduya karşı savunarak çatıştıktan sonra katledilip aşireti dağıtmaya çalıian devletin o zamanki politikası köyleri dağıtarak kimi sürgüne kimi zindanlara kimi asılatak ölüm cezalarına çarptırıldı. Ancak hala aşiret hşyerarşi devam etmektedir.
Fazla boş konuşma istersen
Agalariniz pasalariniz sizi kole olarak kullanmasin diye yillar once mavi gozlu dur dedi bu yuzden nam şan belirten isimler kaldirildi soyadi kanunu geldi ama belli ki siz aganiz olmasindan rahatsizlik duymuyosunuz. Ağacılar.
:D kiz ben izmirliyim bana niye sataşiyon
Asireti hakkinda gorus alan biri sandiydim 😊
Omeriyan aşireti Ahmed ağa yönetiminde olan bölgenin en büyük aşireti, 96 köy ve 6 mezra, dünya genelinde 500-600 bin nufusı var. Iran, ırak, suriye ve Türkiye cumhuriyeti dışında avrupa amerika ve iskandinav ülkelerinde yaşamaktadırlar. Asimileden sonra dil ve kültür değişimine uğramış ama özünü ana vatanları mezopotamdaya hala yaşamakyadırlar. Omeriyan aşireti olarak hiç bir zaman zulme boyun eğmemiş çok bedeller ödemiş bir halk topluluğudır. İnanç olarak alevi sünni çoğunluk olarak görülür. Diğer dünlerde de omeri fertleri vardır. Anadilleri kürtçedir. Merkezi Mardin ili ömerli savur midyat nusaybin ve kızıltepe ilçelerinde yoğun olarak yaşamaktadırlar. Cumhuriyet kurılduktan sonra aşiretin 16 ileri gelenleri 29 adamıyla beraber günlerce orduya karşı savunarak çatıştıktan sonra katledilip aşireti dağıtmaya çalıian devletin o zamanki politikası köyleri dağıtarak kimi sürgüne kimi zindanlara kimi asılatak ölüm cezalarına çarptırıldı. Ancak hala aşiret hşyerarşi devam etmektedir.
Sen ne anlatıyon
Ben Omerîyim :) kısa bilgi istersen nette var. Detaylı bilgi istiyorsan Şerefxan Cizîrînin kitabı var Omeryan üzerine yazmış.
Cevap
10Cevap
O zamanki sistemden ta şimdiye kadar gelen bölgenin en asil ve o zaman ki şartlara göre en geliş ve en iktidari aşiretidir 96 köyu kapsayan ve maridnşn bi çok ili ve ilçerini kapısıyan hatta ülke sınırlarını bile aşıp suriye iran ırak vb içinde sanatacısı siyasetcisi buyuk yerlere gelen yazarları hepsi bulunur o zamanlar tum coğrafyaya hakim etmişlerdir hem adelerletleriyle hemde saygınlklarıyla destan olmuşlardır ( bende o asil aşireten üst taraflarındayım
Üst tarafı derken? Alt tarafı mı var AİLENİN bir de soyadın ne senin?
Valla benim duyduğum soyisimleri Akad olanlar
Omaryan aşiretinin büyüklerinden biriside genç birisi tiktok hesabida var lavli. lav7
Genç biri ama her yerde adı geçiyor
Mardinli misin
Süryani olduklarini tahmin ediyorum
Değiller bayağı kürt bayağı müslümanlar
Suryanilrr arap ve hristiyan :)
o aşiretten birine vereceksin heralde burda araştırdığına göre
Annen gibi sanmasan herkesi :))) olmaz mi
gerçeği söylemem karşısında bozulmandan belli sen ve annen beraber kuma gidin
Pezeven. kligin alemi yok evli bir kadinim!
Bi ara içlerine hain sızıp ismailhalil ağayı öldürmüşlerdir
Ömaryanların yarısı zaten izmirde,, 🤔 çakma izmirli😀
geçen sene bedel gittiidim
Bedel?
r"si düşmüş.
:) bosandinmi?
tövbeler ossun ne isim olur kürtlerle Allah yazdıysa bozsun!
Niye napiolar ki
Mardinliyim ilk defa duydum
malesef bilgim yok
Tühh
Bilmiyorum
o nedir
sen oralımısın :D
Izmirliyim
ne alaka şimdi :D
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?