Birinin değerini anlamak için özlemek, özlettirmek mi gerekir?

Sevdiğinizin, sevgilinizin, eşinizin size verdiği değeri anlaması için ona kendinizi özlettirmeniz mi gerekir? Sizin değerinizi anlaması için illa özlettirmek mi gerekiyor. "Değerini anlayayım, biraz özlet kendini" ne demek? 1 saniye sonra ölüp ölmeyeceğimiz belli değilken, değeri anlamaak için illa yok olmak mı gerekiyor, başka çözümü yok mu bunun?
Birinin değerini anlamak için özlemek, özlettirmek mi gerekir?
Cevapla