AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
171Cevap
çarşafı, yahudi kıyafetlerine neredeyse birebir benzediği için sevmiyorum açıkçası. karşıdan gelen yahudi mi müslüman mı belli değil. örtünme emredilmiş ama sadece çarşaf giyebilirsiniz denmemiş. faklı bir renk ya da farklı bir tasarım kullanabilirler örtünürken. ayrıca yüz de haram değil gözüne kadar örtünce ne oluyor bilmiyorum. aşırı geliyor bana.
Yüz farz değil tabiiki.. ama bu bir tercihdir.. nasılki açık giyinen birine kaşar demek yanlışsa bu da aynıdır.. empati yapmak gerek.
farkındaysan ben yobazdır gibi bir tabir kullanmadım. kimseye kıyafeti yüzünden hakaret edecek kadar hadsizleşmem. sadece çarşaf hakkındaki kişisel düşüncelerimi söyledim.
hakaret etmedin en azından :)
hakaret etmem için sebep yok zaten herkesin kendi hayatı.
yobaz sozcugunun ne oldugunu bılmıyorlar
bu ilki
ikincisi diyelimki yobazlar
Allah'ın rızasını kazanmıs bır yobazı
Allah'ın lanetlediği bir modern insana tercih ederim
Ne güzel :)
çarşaf giymedende kapalı olunabilir bence gösteriş yapıyorlar çarşaf giy denmemiş sadece kapaln denmiş örtünmeye karşı değilim çarşaf giyenler bana istedikleri için değilde birileri istedi die giyiyorlar izlenimi yaratıyor tamamen gösteriş inançla alakasız
Gösteriş için çarşaf giymeyi aklın kabul ediyor mu?
Arkadaş yine böyle bir durum vardı işyerinde. Gidip sorun cami hocasına dedim. Sonuç olarak hoca bunlara ; 1400 küsür tefsir var bunların hepsinde örtü ayetine alimler çarşaf manası verdiler demiş. Demek ki bilmeden araştırmadan konuşmak uygun düşmüyormuş. Biz aldık cevabımızı. Ayrıca bu meseleyi burada sorman uygun olmamış. İnanan var inanmayan var. Zaten araştıran yok. İstemedende olsa milleti küfre sokacaksın.
Allah kadının kapalı olmasını emredıyo carsaflı degıl esın dogru duzgun bol salas kıyafetler de gıymek ısteyebılır carsaf ıstemeyebılır keske bende daha kapalı gıyınebılsem ama sıcak falan dıyoruz ve bu durumdan kacıyoruz ama esım olacak ınsan ılla kı kapanacaksın carsafa gıreceksın dese yapmazdım
bunu sana özel söylemiyorum yanlış anlama... biliyor musun cehennem daha sıcak
Bılıyorum farkındayım ama seytana uyuyoruz maalesef kı bu yuzden cogu zaman allah affetsın bızlerı bıle dıyemem affetmeyecek gıbı gelıyor ama ben nasıl kı sızlerı yobaz olarak gormuyorum keske yularıda eıg verdıgınız bayan da bızlere o kelımelerı sarfetmeseymıs sızlerı yobaz olarak goren ınsanı nasıl kı ben ınsan olarak gormuyorsam kımse kusura bakmasın ama ben acık gıyınıyorum dıye bana onca lafı edenı de ınsan olarak gormuyorum keske artık bırbırmıze laf etmeden yadırgamadan yasamayı ogrensek kım nasıl yasamak ıstıyosa yasabılse
Arkadaşım kapalı açık v. s önemli olan insanlığı inanç bireyseldir ALLAHLA onun arasında olan bişey her çarşaflı dpndardır namusludur denilmez türbanlılarda aynı şekilde çarşaf altında neler yapan insanlarla karşılaştım yani kapalı açık olarak algılama insanları gunumuzde çoğu iki yüzlü
kapanmak ayrı kara çarşaf ayrı bunu gidip bizden daha iyi dini bilgisi olanlara sordum o da kara çarşafın bize araplardan geçtiğini söyledi kapanın diyor Kur'an'da kara çarşaf yazıyor mu? yani sen o kişiye direk kara çarşaf değilde kapalı biriyle evlenmek istiyorum deseydin o tepkiyi vereceğini zannetmiyorum
Çarşaf giymeyi yobazlik olarak gören kişi bence yobazdir bu herkesin kendi secimi ya da aile baskisi gözüyle bakan var ama bu sadece onları ilgilendiriyor aynisi acik gezenleri yobaz olarak gören icinde gecerli ziyadesiyle HERKESİN HAYATINA KİMSE KARISAMAZ :D sonucta her koyun kendi bacağından
Kardesim insan 4 4 luk musluman olsun carsaf giysin. ama ne namaz var ne ibadet. dedokodudan tut saygisizliktan herseye kadar falso ol sonra kapann islamdan bahset. tepki cekersin. hem carsaf giydin neden siyah o carsaf islama beyaz daha cokbyakisi. iste gordunmu konu islam degil. kendi karını bacini kapat. sonra milletin karisina kizina bak dedikodubyap. nasil olcak bu is
Herkes istediğini yapar ama bende pek doğru bulmuyorum çünkü kuranda çarşaf diye birseyden bahsedilmiyor vücut hatlarını belli etmeyen birseyden bahsediliyor bu bir ikincisi onlar çarşaf giymeyen herkese dinsiz gözüyle bakıyorlar nerdeyse selam bile verdikleri yok. Pardesu en doğrusu
İslamda çarşaf yoktur.
Örtünmek ise kuranda yazan bölgeleri kapatmaktır. Çarşaf arapların cahiliye döneminden kalmadır. Kuran da çarşafa girin yazmaz. Peygamber efendimiz ise hiçbir hadisinde çarşaftan bahsetmemiştir.
Yobazlık demeyelim de cahiliyeden gelen yanlış bir örtünmek şeklidir
Kapanmanin tek yolu carsaf degildir. Carsaf arap kulturudur. Bir kulturu benimsemek ve bagnazligin ise ayri kacramlar oldugu dusuncesindeyim.. carsafa gelirsek, insanlarin arap kulturunu kendi inanci "sanması" cehaletten kaynaklanir. İslam bir inanctir, apayri bir olaydir kultur degil.. kapanmak icin tek tip kumasla yapilan kara carsaf giyilmesi zorunlu degil.
tesettüre falan karışamam ama çarşaf çok abartı geliyo bana. mesela ferace denilen bişey var. o daha mantıklı. çarşafı kesinlikle çok abartılı buluyorum. zaten kadınların örtünmekteki amacı dikkat çekmemek. ama çarşafı giyince -bu devirde- herkes ona bakıyo yani. bence doğru değil.
Yorum bile yapmıyorum yaparsam çok uzatıcam ve igrenclesicem biliyorum çünkü. kısa ve net : Yobazliktir. çarşaf kadına yapılmış bir hakarettir. Kadın allah tarafından yaratılmıştır o da ozgurdur. millet içinde hayalet gibi karabasan gibi gezmek zorunda değildir. erkek kadının elinden aziyo, kadın eldiven taksin, erkek kadının kulak memesinden aziyo kadın kulaklarını saklasin erkek gözlerini begeniyo kadın gözüne tül çeksin. YÖK BÖYLE bir DÜNYA ERKEK ÖNCE BEYNINI TEMİZLESIN !!
@fatalemonstrum rahibelerde yobaz ozaman senin dediğine göre? yanlış düşünüyosun hür ve özgürdür nasıl avrupalı insanlar çıplak geziyorsa yobazlık olmuyorsa kadında çarşaf giyebilir tercih meselesi arkadaşım..
ben rahibeleri savunduğumu söylemedim. Ayrıca ben her tarafı açık insanlara da hoş bakmıyorum. Edebinle giyin edebinle gez. Kara çarşaf altında yüzün gözün kapalı cinsiyetin bile belli değil canlı bomba mısın çarsafın altında ne saklıyosun belli değil. Hayalet gibi gez. Ne için? sırf erkek milleti yok gözle zina yapıyomuş da yok şuymuş. Erkek milletine çok takılır kalır kısıtlarsak hayatımızı yaşayamayız. Erkek dediğimiz canlı türü damacanaya, kediye, keçiye her nesneye hallenen bir tip. O yüzden umursamıyorum erkekler zina mı yapmış @E_İnsaN
@fatalemonstrum insalra özgürdür istediklerini yaparlar canlı bomba olmaları için çarşaf giymelerine gerek yok normal kıyafette de olunur lakin zihniyet artık öyle benimsemiş terörist gözüyle bakılmakta unutmayalım ki Atatürkün annesi zübeyde hanım da siyah çarşaf giyerdi alışılagelmiş bir olaydır yadırganmamalı herkesin dinine saygı göstermeliyiz ben yaşadığım şehirde eşarplı hıristiyanlar tanıyorum ve çarşaflı insalara onlar bile yubazlıkla bakmıyor düşüncelerin biraz saçma geldi lütfen iyi düşün ona göre en ufak yerinin gözükmesi haramdır sana göre değildir herkes özgürce giyinebilir
niye soru soruyosun o zaman soru sordun bende söyledim
Çarşaf giymek yobazlık değildir ama şu açıdan bakabiliriz. Her tarih içinde bulunduğu şartlar altında incelenir. Peygamber efendimiz zamanında örneğin diş fırçası olmadığı için misvak kullanılırmış günümüzde misvaktan daha detaylı şekilde temizleyen materyaller var napalım yani şimdi misvak mı kullanalım. Çarşaftan daha modern ama aynı görevi gören şeyler de var zamanımızda. Ben bu açıdan bakarım
burada yobazlıktır yok yobazlık değildir diyenlere bakma sen, gerçek hayatta sokakta öylelerini görünce burun kıvırmadan duramazlar. inancına göre yaşa.. benim dürüstçe söylemem gerekirse, kısmen yobazlık denilebilir ama daha çok radikal olmak aşırı uçlarda olmak demektir.. bence...
İSteyen giyer, isteyen giymez, isteyen peçe de takar yüzüne, isteyen çırılçıplak dolaşır. Kimseyi ilgilendirmez, kimseye de bir söz söyleme hakkı vermez. Tartıştığın kişi sana bunu demekle hata yapmış. Çarşaf giymek kimseyi yobaz yapmaz, ama birine kapalı diye yobaz demek o kişiyi yobazın önde gideni yapar.
Çarşaf dinde aşırı gitmedir. Haddini aşmadır! Allah'ın emretmediği birşeydir. Allah kapanın demiş kapanın. Çarşada girin dememiş. Renk belirtmemiş. Kapanın kadınlara sırf çarşafa girmemiş diye çok haksızlık yapıyorsunuz. Öbür tarafta hepinizden davacı olacağım. Yatacak yeriniz yok!
Şöyle yaygın bir yanlış var, ayetler örtünmeyi emrediyor fakat o kara çarşafı emretmiyor. Kara çarşaf diye tanımlıyorum hakaret amaçlı değil, öyle olduğu için. Biraz abartılma, saptırılma, kadını küçük düşürme ve hor görmeden kaynaklı bir şey ve buna yobazlık denebilir evet.
Bence tam anlamıyla bir yobazlık.. Yalnııız ben kara çarşafa karşıyım türbana asla, sonsuz saygım var. Fakaat Sen Türkiye Cumhuyetin de yaşıyorsan eğer kara böcek gibi gözlerini bile kapatıp, çarşıda sokakta gezip insanların en azından senin gibi olmayan insanların seni yadırgamamasını istersen olmazz o işş. Ben kesinlikle karşıyım ve kara çarşaflı herkese kim olursa olsun iğrenerek bakarım. Tekrar söylüyorum türbana sonsuz saygım var. Kastım sadece kara çarşaf..
senin yaptığın yobazlık asıl, Türkiye Cumhuriyetinde yasalara aykırı bir durumumu var ki sen burada yaşayan vatandaşa ne giyeceğine karar verebiliorsun. sene olmuş 2015 kafaya bak hele. sana soracaktı herkes türbanmı giyim kara çarşafmı. Ya böyleleri gitsin bu ülkeden allah aşkına. demokrasiden özgülükten konuşup milletin giyimine kuşamına karışırlar. adiiler.
Kardeşlerim eskiden tavaf kadınlar çıplak tavaf edermiş ve insanlar pndik felan attığı için Allahımız vahiy gondermis ve kadınların kapanmasını söylemiştir ve aslında bu m gorunce cildiran insanlar yuzune şu an siyah carsaf giymek Allahin katinds buyuk bir sey şu an pndik atan o insanlar srfsizler olmasaydi istedigimizi giyinicektik ama maalesef onlar yuzune bu durumdayiz
Allah belanı versin senin
l*n nenyaptım :D
yani lütfen insaları dış görünüşüyle yargılamayalım ister kapalı olsun ister açık olsun ister çarşaflı olsun bu olayı çok büyütmeyelim kaplı da açıkta çarşaflı da insandır o kapalıdır şu mekana giremez şu açıktır böyle olur bu olaylar konuşulmaması bile gerekiyordu artık bunları aşalım :)
evet aşmamız gerekiyor :)
hayır bazı geri kafalı insanların yaptığı şeydir kitap bunu emrediyor kitap merhametli olmayı emrediyor bende kapalı birini istiyorum adam evleniyor karısı açık saçık sözde müslüman kitapta onlara diyorki hiç mümin fasık gibi olur mu? diyor en doğrusunu yapıyorsun
Çarşafı gereksiz buluyorum açıkçası. Sonucta Allah yuzunuzu ellerini kapatin demiyor. Allahin verdigi olcuye uymak kafidir. Fakat carsafli biriyle evlenmek istemeni yobazlik olarak gormuyorum. :)
Özgür bir ülkede yaşıyoruz kime ne?
Senin mini etek giyen bir kıza o* deme hakkın yoksa
Onunda sana yobaz deme hakkı yoktur size ne insanların dış görüşünden dininden ibadetinden sen ibadet etmiyorsun ya da inanmıyorsun diye o da mı inanmayacak ya da ibadet etmeyecek öyle dava yok!(Tam terside geçerli!)
Yobazlıktır tabi , allah neden yarattığı bir kulunu kapattırma emri versin ki. Kendi ürettiği ürünü neden saklasın. Kaldı ki saçtan tüyden tahrik olacak bir şey ürettiyse onu kapatsın bayanın günahı ne. Ve son kez kitapta örtünün demiş ama nasıl örtüneceğini söylememiştir.
açıkcası kişilerin ne giyindigi beni ilgilendirmez..
netice itibarı ile.. herkes özgür
özgür bir ülkede yaşıyoruz
ama özgürlügü sadece kendileri icin sananlar var
asıl bagnaz ve yobaz onlar
Ben giyene yobaz demem kişisel tercih sonuçta, isterse çuval giysin beni ilgilendirmez.
Ancak şahsen kişi kapalı olmanın gerektigi gibi giyinip vucut hatlarını örtüyorsa çarşaf giymesine de gerek yok derim. Çünkü burdaki maksat ne giyildiginden çok karşı tarafın teşhir edilmemesidir... O yüzden gerek yok derim.
Değil. İnsanlar sadece işlerine gelmediği için böyle yaftalarla bunları öteleyebileceklerini karalayabileceklerini sanıyorlar.
Yobazlıkla alakası yok bunun. Bu senin ve o çarşafı giyen kızın tercihi. Kimse tercihleri sebebiyle sınıflandırılmamalı veya hakarete tabii tutulmamalı.
Evet biraz öyle.
Çarşaf giymek islam dinine mensup bir farz değil.
Kadınların kendi seçimi. Örtünmek ve belli bir ölçü, düzene göre giyinmek islama uygundur.
Senin düşüncen yanlış ve tartışmaya açık.
Sen ne biliyosun?
Sığ düşünceli insan.. @Hsn_xxx
inşallah resim olarak çıkar.
www.resimle.net/.../...et-akif-ersoy-medeniyet.jpg
güzel söz
Asla.. Böyle düşünme Allah razi olsun senden dusuncelerin guzel bir insani giyimiyle yargilamiyorsun dogru olani düşünüyorsun esinin gizli olusunu istiyorsun umarim Allah hakkinda hayirlisini verir ve gonlune gore bir es nasip eder. Selametle kal
Çarşaf tüm vücut hatlarını gizleyemiyot bence. Ayrıca kadının hareketini çok kısıtlıyor gibi. Velhasıl farz olduğuna inanmıyorum.
Varsa fark deyil saten örtünmek farz
Çarşaf diye bir şey yok zaten kadının örtünmesi emrediliyor sadece. Kara çarşaf insanların uydurduğu bir şey.
@zebrandon yok diyecektim de gavur demesinler diye öyle şey ettim aslında :( :D
Carsaf giymek yobazlik degildir. Zorla kapatilmak zorla carsaf giydirilmesi yobazliktir. Carsaf giyenin yanindaki adamin tisortle kapriyle gezmesi yobazliktir.
Carsaf-i Serif sünneti birebir ifyadir. Bunun tersini soyleyen yobazdir zaten bu kadar degerli bir sunneti seniyyeyi de herkes kaldiramaz laf soylendikcede degeri de sevabida daha cok artar I <3 Carşaf-ı Şerif :)
Diyorlar ki ;
Avrupa Insanı Medeni Ne Haya Var Ne Edep ÇırıL ÇıpLak ßedeni Medeniyet Açmaksa ßedeni HayvanLar InsanLardan Daha Medeni. !
Allah'ın dinini duyduklarında tüyleri diken diken olan bir topluluk... Allah ıslah etsin...
Necip fazıl der ki eğer bu ülkede size birisi gerici yobaz diyorsa bilin ki doğru yoldasınız! Dini yaşamak tesettürlü olmak yobazlıksa biz yobazı gurur duyuyorum:)
Bende muslumanım ama sen kimseye acıyamazsın bu bir , ıkıncısı de emderılen kara carsaf öcü gıbı olmak degıl el yuz ayak dışında örtünmek , ılla carsafla kapanınca kapalı olunmuyor. Ama senınkı de yobazlık olmuyor tabi
O yobazlik degilde tayt giymeye teshircilik yakıştırmasi yapan insan yobazdir! Sen kendini sorgulamalisin once ne kadar tahammulluyum diye
erkeklerin hormonlarını tavan yapan bir giysi için gayet makul bir cümle.
O erkeklern problemi yorum bile yapmiycam burada carsaf yobazlik mi diyosun kizlarin giyimiyle ilgili de nahos yorum yapiyosun dogru degil benm fikrimce
Yobazlık at gözlüğünü çıkaramamış, daha yobaz kelimesinin anlamını bilmeyen ama gayri ihtiyari her yerde kullanan insanlardır kardeşim
yobazlik degildir.
ben gorunce mutlu olurum, hatta carsaf ortunmede en uygunudur denilebilir.
elbetteki vucut hatlarini, boyun kismini ve topuzu belli etmeyen de doğru olandir.
neyse simdi eksiler modern yobazlar asdf
Katılıyorum
Sen yobaz değilsin, çarşafı yobazlık olarak görenler yobaz...
erkek arkadasımın aılesı carsaflıydı, acık oldugum ıcın ılerıde benımle yapamayacagını soyledı. hem bu gıyım onu rahatsız edıyor hemde aılelerınde acık kımse yok. hala sevıyoruz bırbırımızı ama ayrıyız. ısterdımkı bana saygı gostersın boyle kabul etsın ya da degısmem ıcın fırsat tanısın... bunlar benım zoruma gıttıgı halde asla yobaz oldugunu dusunmedım. hayatımız tercıhlerle dolu ve tercıhınız buysa kımse bunu yargılayamaz
ben çarşafa olumsuz bakıyorum, asla giymem ama giyen için de yobaz demem düşüncesine saygı duyarım herkes benim gibi düşünücek diye bir kaide yok sonuçta
bence degıldır ve bu kımsenın haddınede dusmus degıldır onlara yobaz dıyenler aslında onların kendılerıne fahıse demesıne zemın hazırlayanlardır sadece.. ınanca saygı duyulmalı..
Rabbim gonlune gore versin.. Benimde gonlume gore versin.. Hepimizin gonlune gore versin.. Bende takvalli biriyle evlenmek isterim.. Benimle de bu konuda dalga gecenler oldu. Umursamiyorum bile soylediklerini. Herseyin hayirlisi olsun insAllah..
Bunun yobazlıkla alakası yok. İnsanlar evliliği düşünüyorsa zaten kendini çok iyi tanımış, kendini biliyor ve kendinden emindir. Sen nasıl istiyorsan öyle biriye evlenirsin. Kimisi açık ister, kimisi türbanlı, kimisi çarşaflı. Ben bir kız olarak, bence kadınlar sadece eşine karşı açık olmalı. Diğer erkeklerin gözünü doyurmamalı. Bir kız olarak böyle düşünüyorum. Bende açık saçlıyım, ileride kapanmayı düşünüyorum.
Örtünmek yorgan gibi dolaşmak istiyorsanız saygım var ama sıradan bir tişört pantolon giyen bir kıza bakmam ben, erkekseniz sizde bakmazsınız bakıyorsanız o sizin abazanlığınızdır.
o cevap veren kadının meşrebi belli tuttuğu parti belli yolu belli yordamı belli ama müslüman olduğu şüpheli.
yobazlık buysa biz yobazız...
Yobazlık kafada olur çarşafla ne alakası var? Ayrıca çarşaf giyebilmek basını örtmekten cok daha zordur ve bunu gercekten Allah rızası icin yapan insanlara hakikaten özeniyorum. Herkesin yapabilecegi bir sey degil cok ayrı bir boyut o.
Yobazlık değildir kendi tercihidir. Ama bana göre abartıdır. Ayrıca inanışlar doğrultusunda giyinen insnalara yobaz demek çok da büyük bir yobazlıktır bence
Dimi ama.. insanların inancına en azından saygı duyulması gerekiyor.
Yani. Kapusenle dolaşabilir, çarşafla dolaşabilir, cübbeyle dolaşır, şort bikini dolaşır kişinin kendi tercihi eleştirme haddine nasıl ulaşıyolar anlamıyorum. Yobazlık demek cahillktendir
Değil.
Birisi nasıl iç camasirla kendini sergileyerek sokağa çıkıyor ve irispi denmiyosa özgürlükse bu eğer.
Isteyen de peceli ya da Çarşaflı çıkabilir kimse de yobaz diyemez
Sen de carsafa gir? dinin beni ilgilendirmiyor, beni ilgilendiren davranislarinizin etik olup olmamasi ve inan bana etik degilsiniz.
Etik olmayan ne? Düşüncem mi?
Kadini kapatiyor olusun
Kendi doğrularını baskasına kabul ettırmeye çalışmak, onlara saygı duyamamak yobazlık geri kafalılıktır. Şahsi kanaatim.
çarşaf insanın takvasını gösterir. o insanlar sadece nüfus kağıdında müslüman yazan insanlar oldukları için bu konuda bence fikirlerini almak bile gerekmez
Yani bilmiyorum dini gorusune gore normaldir birsey diyemem ama kapalilar bile adabiyla kapanmazken carsafli kadin aramak biraz sov bence.
Şow olsaydı gizliden yazmazdım.
Tamam abi hskdlah
Elbette müslümansa karşı çıkmaması gerek fakat seninde çarşaflı diye diretmen seni mutsuz yapar benden söylemesi
Diretmem. sadece arzumu ifade etmek istedim. hayırlısı tabiiki
aile kuracak, bir ömür boyu beraber yaşayacak olan sizlersiniz. Burada önemli olan ikinizin anlaşması, hayata olabildiğince yakın pencerelerden bakmanızdır. Kim ne derse desin beyhudedir.