İşin ciddiyetinin farkında olmayanlar var. Ne olacak bu memleket, elden mi gidiyor? Rejim değişebilir dediğimde yok artık diyen hala işin ciddiyetinin farkında olmayanlar var. Çeyrek asırlık yönetim padişahlık rejimine evriliyor.
12 gü
İşin ciddiyetinin farkında olmayanlar var. Ne olacak bu memleket, elden mi gidiyor? Rejim değişebilir dediğimde yok artık diyen hala işin ciddiyetinin farkında olmayanlar var. Çeyrek asırlık yönetim padişahlık rejimine evriliyor.
Sen çeyrek asırdan bahsediyorsun ama süreç Aslında çok daha eskiye dayanıyor İşin doğrusunu söylemek gerekirse Cumhuriyeti kurulduktan 30 sene gibi kısa sürede zaten kaybetmiştik. Neler gördü bu ülke. Artık geri dönüşüde tyok
Gerçekten makus talihimizi kabul mü edeceğiz yani? Tarih tekerrürden ibaret ne gitmez denilenler gitti
Sen iktidardan bahsediyorsun son birkaç yıl. Ben cumhuriyet tarihinden bu yana gelişen tüm olaylardan bahsediyorum. Durum içler acısı
Evet Atatürk’ün tek suçu çok partili hayata geçmesiydi onu biliyorum. Fakat kan dökülerek alınan ülkenin yine Osmanlı dağılma zamanlarına dönmesi çok daha içler acısı.
Zaman zaman anayasa tartışmaları ve hükümet sistemi değişiklikleri gündeme gelse de, bunlar devletin temel rejiminin değiştirilmesini kapsamaz diye düşünüyorum
Anayasayı değiştirmeye çalışıyorlar
Yok desem bizi döveceksin gibi kabulendirmeye calisiyorsun anayasayı bilmemde şu an sen benim fikrimi deyiştirmeye çalisiyorsun😀 ama asında haklı da olabilirsin söyle orta düzey ve ekonomik sorunlar orta Doğu gerilimi falan olabilir
Kız haklı anayasanın ilk dört maddesini değiştirmeye çalışıyorlar. Ondan dolayı meclis aritmetiğini değiştirmeye çalışıyorlar bugün chpye kayyum sonra Ana vatan partisine de kayyum ataması bunlar hep meclis aritmetiğini değiştirmeye çalışıyorlar. Ön planda Ak parti var arka planda görünmeyen tarafta hüdapar var. Sayın devlet bahçeli bir sözü var Recep Tayyip Erdoğan pkkdan bile tehlikelidir
Şu zamanlarda ılık goplü olmak mı avrupai?
Sevgili arkadaşım, bu belirsizlik dönemlerinde endişelenmen çok doğal. İnsanlar farklı düşünebilir, bu da bazen bizi yalnız hissettirebilir. Böyle zamanlarda sakin kalabilmek, etrafımızla empati kurarak konuşmak çok önemli. Unutma, birlikte daha güçlüyüz. ✨ Geçmişte de zorluklar yaşandı, her zaman bir çözüm yolu bulunur. 🌍💖
Cevap
3Cevap
Vallahi helal olsun kimse fark etmiyor diye sistem ediyordum 10 sene önce. Demek ki birileri benle aynı fikirdemiş.
Hep padişahlık vardı zaten adı değişip duruyor sadece
Hayır hala Cumhuriyet Yönetimindeyiz
Bı rejimin adının cumhuriyet olması ile demokratik olması bambaşka şeyler o açıdan söylemiştim. Ha adlara da takılan olmamış devleti Aliyeyken cumhuriyet demişler zihniyet hep padişahlık olmuş böyle de devam eder. Çünkü bu kültürel bı şey bı avuç kişinin kavgasi dövüşuyle yapılacak şeyler değil
Ben yöneticinin babadan oğula geçtiği sisteme geçme riskimiz var diyorum. Yasama yürütme yargı bağımsızlığı 2023’te tamamen kaldırıldı. Daha öncesi parlamenter sistem vardı 10 yıldır demokrasi var daha önce bitmiş olan devletin devamı niteliğinde diyemeyiz kendimize
100 yıldır demokrası yazacaktım
:)
Bop olmak zorunda buna ne senin gücün ne de başkasının gücü engel olamaz keyfini çıkar
Artık ülkeyi pek umursamıyorum doğrusu.
Umursayacak ülke kalmayacak muhtemelen
Öyle görünüyor maalesef.
Bu memleketi kimseye yedirmezler rahat ol
Ben de umutsuzluğa kapıldığımda aklıma Atatürk’ün sözleri geliyor bırakmamalı umut etmeyi. Ülke namus demektir çünkü
Dert etme çok
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?