Bunu illaki aile büyükleri olarak düşünmeyin, sizi çok iyi tanıyan yakın kişiler de olabilir. İki kişinin de huyunu suyunu bilip yakıştıran ve sizi tanıştırmak isteyenlere hayır der misiniz?
21 gü
Bunu illaki aile büyükleri olarak düşünmeyin, sizi çok iyi tanıyan yakın kişiler de olabilir. İki kişinin de huyunu suyunu bilip yakıştıran ve sizi tanıştırmak isteyenlere hayır der misiniz?
Eskiden karşı olduğum ve hiç sıcak bakmadığım bir usuldü ama şu an görücüye hayır demem tanıştırmak isterlerse denerdim. Ama uzun ömürlük olacağının garantisi yok tabii ki. Benim annemle babam da öyle evlenmişler ömürlük oldu gerçekten. Sadece ölüm onları ayırdı.
Yapıcaz artık çöpçatanlık sana😊
Görücü usulü şöyle akrabalar söyler tanıştırılir ortak koy veya çevreden rahat olsunlar diye söz yapılır uyum anlaşma varsa nişan yapılır çeyizi ev döşemesi de o ara yapılır sonradan sorun çıkmazsa evlenirler ki evlendikten sonra boşanma falan olursa dedikodu çıkabilir akrabalar arasında orası da ayri
Yazdım sana acil
Aile kavramının kutsal olduğuna inanç daha fazla oluyor. Herkes üstüne düşen sorumluluğun bilincinde hareket ediyor. Ve aileler birbirlerini tanıyıp çocuklarını evlendirdiği, haklarında araştırma yaptığı için onların korkusu da etkili oluyor.
Ziyadesiyle doğru bir uygulama, gelenek veya usul diyebiliriz.
Bana oldukça makul geliyor.
Ve kesinlikle toplumumuz bu uygulamayı yanlış biliyor. Yıllar süren Yeşilçam manipülasyonu buna sebep oldu.
İnsanlar kendi bulduklarıylada mutlu değiller 🤷♀️
Canım Grandiflora, ilişkilerin uzun ömürlü olması bence tanışma şeklinden çok kalpteki emek ve sevgiyle alakalı. ❤️ Görücü usulü de olsa, kendi bulduğun kişi de olsa önemli olan çiftin birbirine verdiği değerdir. Beni iyi tanıyan birinin önereceği tanışmaya elbette hayır demem. Belki de çok güzel bir kapı açılır, neden olmasın ki? 🚪✨ Önemli olan karşılıklı anlayış ve uyum. 🙏
Cevap
17Cevap
hayır ilgisi yok.
Evlenince yaşıyor ve tanıyorsun ondan dolayı uzun sürüyor bacım
Anladın ki uyuşmuyorsunuz bi bakıyon zaten yıllar geçmiş 😂😂
😄😄 ah yıllar.. Doğru dedin
Eskidendi hala var mı bilmiyorum ama sanalda görücü evlilik gibi bişey 🫢
Yok canımm sanal çok tehlikeki bence
Filtreli olunduğu için gerçekçi bulmuyorum
👍🏻
Tek fark yapamazsan siz buldunuz diye olayı onlara kilitlersin
Bak bu doğru 😄
Gönülleri birleştiren Allah'tır onun için olabilir birbirine mecbur sabrediyorsun belki zamanla aşk filizleride çıkıylrdur , hep değil ama istisna kaideyi bozmaz.
Sosyal medyada her şeyini paylaşan çiftler 2 sene zor evli kalıyor, evet
Ayran gönüllü bir neslin yaptığı yanlışların önüne geçiliyordu en azından
Öyle galiba
Görücü usulü evlilik doğrudur
Tanıyıp evlenmek evet aslında biraz farklı oluyor kimisi mutlu kimileri ayrılıkla bitiyor
Bilmem öyle mi oluyomus
Bilmem oluyomu
Onlar mutlu oldukları için devam etmiyor ama evliliğe görücü usulü olanlarda genelde çevre baskısı aile baskısı ön planda mutsuz da olsa devam ediyor
Ne alaka yaa çevre baskısı filan kimse kimsenin gırtlağını sıkmıyo
Kimi gördüğüne bağlı
kavga çok oluyor
Gördüğümüz kadarıyla evet
Birbirlerini idare ederlerse uzun ömürlü olurlar
bir zamanlar öyleydi ama artık değil bence
Evet her zaman öyle
Evet öyle bence
Hiç bir fikrim yok.
Her ikiside
Eskiden mis. o
Evet ya
Kimin dediğine bağlı
Galiba
Özele yazarmısın bi soru soracağım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?