21 gü

"Süresiz nafaka"nın kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Süresiz nafakanın kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Konunun sizin düşüncelerinizdeki doğru hali nedir?

Süreç nasıl olmuştu:

"İptal kararına konu dosya AYM’nin önüne Antalya’dan geldi. Kentte ikamet eden bir çift, evliliklerinin üzerinden henüz bir yıl geçmeden boşanmaya karar verdi. Davacı kadın boşanmayla birlikte 8 bin TL yoksulluk nafakası, 500 bin TL maddi ve 500 bin TL manevi tazminat istedi. Ayrıca yoksulluk nafakasının her yıl TÜFE oranında artırılmasını talep etti. Davaya bakan Antalya 12. Aile Mahkemesi, talepleri değerlendirmeden önemli bir ara karar verdi.

Çiftin evliliğinin üzerinden henüz bir yıl geçmediğine vurgu yapan mahkeme, “süresiz nafaka” düzenlemesini Anayasa’ya aykırılık iddiasıyla AYM’ye taşıdı.

Ara kararda, “süresiz nafaka” uygulamasının “Nafaka yükümlüsünün geri kalan yaşamı bakımından refahını, mülk edinebilmesini, yeni bir aile kurabilmesini ve yeni kurduğu ailenin huzurunu ve refahını sağlayarak çocuklarını koruyabilmesinin önünde engel teşkil ettiği” vurgulandı.

AYM Genel Kurulu dün bu iptal başvurusunu esastan görüştü. 12 AYM üyesi “süresiz olarak” ibaresini Anayasa’ya aykırı buldu ve iptali yönünde oy kullandı. 3 üye karşı çıktı. 175. maddedeki “süresiz olarak” ibaresi 3’e karşı 12 oyla ve oyçokluğu ile iptal edildi."

Kaynak: Hürriyet

"Süresiz nafaka"nın kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?
Cevapla