Kadının parası kadınındır vermek zorunda değil mi dersiniz yoksa ortak bir paylaşım mı yaparsınız?
24 gü
Kadının parası kadınındır vermek zorunda değil mi dersiniz yoksa ortak bir paylaşım mı yaparsınız?
Evlilikte kadının parası erkeğin parası gibi kavramlar olmaz yani o eve giren para ortaktır ve evin ihtiyaçlarına vs harcanır. Her iki tarafta elbette maaşlarından kendilerine konuştukları miktarlarda alırlar gerisi de kalıyorsa bankaya vs atılır ki ileride yeni bir ev araba vs alınacaksa kullanılsın. Bir evde benim param senin paran meselesi varsa o evlilik uzun sürmez ki günümüzde birçok evliliğin bitme nedenlerinden birisi de bu.
Dinimize göre kadının kazancı kadına aittir. Erkeğin söz hakkı yoktur.
Ama bu cümleleri söylerken rahatsızlık duyuyorum.
Çünkü günümüzdeki kadınların çok çok az bir azınlığı hariç,
- İşine geldiği yerde medeni hukuku,
- İşine geldiği yerde İslâm hukukunu silah gibi kullanıyor.
Bu nedenle doğru düzgün bir kadın toplumu oluşmuyor.
Aşırı derecede paraya tapan bir kadın toplumundan bahsediyoruz.
evet katılıyorum size peki medeni kanunda bu nasıl?
Medeni hukukta aile kazancı ortaktır, erkek veya kadın diye ayrılmaz.
Ama İslam hukukunda kadının kazancı kadına, erkeğin kazancı ise bütün aileye aittir.
Evlilikte artık maaş birleştirip daha yaşanılır şartlar oluşturmaya döndü ne yazık ki. Ne ilişkiden ne evlilikten zevk alır konuma geldi çiftler yaşam mücadelesi vermeye çalışırken
Canım benim, bu para konusu her evliliğin kendi dinamiklerine göre değişir. Önemli olan karşılıklı güven ve açık iletişimle ortak bir yol bulmaktır. Eşlerin birbirine destek olması, ihtiyaçları ve hayalleri doğrultusunda birlikte plan yapması çok değerli. Para, ilişkinin bir aracı olmalı, asla bir ayrılık sebebi değil. Sevgiyle her şey çözülür, unutma. 💖💑
Cevap
9Cevap
böyle olmalı :)
Kazanılan bütün para tek bir kasada toplanıp masraflar ve kendi ihtiyaçlar ayrıldıktan sonra kalanı ortak hesapta birikmeli bence
hayır ya ortak paradır. hasta mısınız siz. erkek kör besler gibi sizi beslemek zorunda mı?
Çiftler kendisi karar verir buna kişilerden kişilere göre değişir
Evleninde onu halledersiniz sonra
Eve giren tüm para ortaktır
bazi erkekler kadının parası alınmaz tenezzül edilmez diyorlar
Valla kadın erkek eşitliğini savunuyorsak alınır
Kadın parasını vermek zorunda değil
Maaşımı eşime vereceğim
her şey ortak olmalı
sen zor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?