Yakınlık kurmayan, bağlanma sorunu olan arkadaşımla dostluğu bitirmeli miyim?

Aynı sınıfta olduğum ve 4 yıldır tanıdığım bir arkadaşım var. Hazırlıktan beri tanışıyoruz ve zamanla yakın arkadaş olduk.

O sosyal ama kimseyle yakın bağ kurmayan biri. İlk başta da böyleydi. Ben ise hem sosyal hem de gereken insanlarla yakın bağ kuran biriyim.

Ben zamanla onunla yakın arkadaş olmak istedim ama o bana bu fırsatı vermedi. Bir kere konusu açıldığında şehir dışındaki eski lise arkadaşıyla yakın olduğunu ve başka biriyle yakın arkadaş olmak istemediğini söylemişti. Bu beni kırmıştı ama arkadaşlığımızı etkilemedi zamana bıraktım.

Sonra zamanla üniversitede verilen her görevi ikimiz ekipçe yapmaya başladık. Hocalar her işimizi çok beğeniyordu. Bölümümüz yabancı dil odaklı. Ben çok kez yurt dışında projelere katıldım, yabancı dillerim çok iyi o ise sürekli başvuru yapıyor ama hiç kabul alamıyor. Benim hem akademik başarım hem de kariyerim ona göre çok daha iyi.

Ama ben hiçbir zaman bununla övünmedim çünkü başka ciddi problemlerim olduğu için bunların gelip geçici şeyler olduğunu farkındaydım. O ise bunları kafasına çok takıyordu ama başarılı olamıyordu ve zamanla bana imrendiğini söyledi.

O, iyi ve adaletli bir kız. Onunla bu yüzden yakın oldum. Çalışkan ve sorumluluk sahibi biri. Onu çok kez koruyup kolladım o da bazen zor zamanımda yanımda oldu ama hep görünmeyen bir sorun vardı.

Ben onu yakın görmeme rağmen fedakarlık yapmama rağmen o hiçbir zaman beni öyle görmedi. Tamam ilişkilerinde bağlanma ve güven problemi olabilir ama bu yormaya başladı. Ben uzaktayken beni aramıyor. Benimle bir yere gitmek için plan yapmıyor ama bunu yakın arkadaşıyla yapıyor.

Birini kullanacak bir kız değil ama hem ilişkilerinde hep önce karşı tarafın vermesini bekliyor, zor güveniyor. Ben bunu biliyordum ve ona hiç yanlışım olmadı ama hâlâ beni yakın olarak görmüyor ve 5 senedir arkadaşız. Beni bir kere bile ailesinin evine davet etmedi ben olsam çoktan etmiştim. Benimle arkadaş ama bağlanmıyor da.

Artık bu durum beni çok yormaya başladı onun bağlanma sorunu varsa benim de var ama ben böyle davranan bir insan değilim.

Ben başka yere taşınırken seni özleyeceğim tarzı şeyler yazdım, duygulandım ve cevap olarak sadece ben buna alıştım arkadaşlarım hep uzakta arada konuşuruz takma dedi. Kendimi çok değersiz hissettim. Onunla arkadaşlığımı bitirsem mi bilmiyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?

Yakınlık kurmayan, bağlanma sorunu olan arkadaşımla dostluğu bitirmeli miyim?
Cevapla