Biz ilişkilerde hep sevgiyi en tepeye koyuyoruz, ben de çoğunlukla öyle yapıyordum. Ama artık fark ettim ki bir ilişkiyi asıl ayakta tutan şey sadece kuru kuruya sevmek değil; saygıyla sevebilmekmiş. Çünkü sevgi bazen azalabiliyor, yön değiştirebiliyor, hatta kırılabiliyor. Ama eğer saygı varsa, insan karşısındakini incitmemek için nerede duracağını, nerede düşüneceğini ve sınırları nasıl koruyacağını biliyor.
Saygının olmadığı yerde sevginin zamanla bir yüke dönüştüğünü bizzat gördüm. Sesler yükseliyor, sözler ağırlaşıyor, sınırlar ihlal ediliyor... Ve bir noktadan sonra insan, sevildiği yerde değil de sadece yıprandığı yerde çakılıp kaldığını fark ediyor.
Bence saygı, bir ilişkinin görünmeyen omurgası. Birbirini gerçekten dinleyebilmek, farklılıklara alan tanımak ve en önemlisi 'haklı çıkmaktan' ziyade 'incitmemeyi' seçmek... İşte beni ve sevgimi derinleştiren, güvenimi büyüten şey bu.
Sevgi belki kalbime dokunuyor ama saygı, o kalbin paramparça olmasını engelliyor.
Bu yüzden artık bir ilişkide kendime sorduğum asıl soru 'Beni seviyor mu?' değil; 'Beni incitmemeye özen gösteriyor mu?' oluyor."


Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer