Varoluş fiziksel midir? Yoksa ruhani bir birlikteliği düşünmek, o alemde herhangi bir bahane bulunmaksızın dilediğinizin yanında olabilme fikri, dini inançları bir kenara bıraktığımızda kötü bir fikir mi?

Varoluş fiziksel midir? Yoksa ruhani bir birlikteliği düşünmek, o alemde herhangi bir bahane bulunmaksızın dilediğinizin yanında olabilme fikri, dini inançları bir kenara bıraktığımızda kötü bir fikir mi?

Beraber olmak istediğin insanla olamıyorsan, “birlikte ölüme gitme” fikrine sıcak bakmak doğru bir şey değil bence. Çünkü bu çözüm değil, sadece her şeyi bitirmek olur. İnsan sevince bile yaşamak devam ediyor, acı da olsa hayat devam ediyor. Varoluş sadece bedenle ilgili değil, ama biz bu dünyada bedenimizle varız. Hislerimiz, sevgimiz, bağlarımız da bu hayatta yaşanıyor. O yüzden “başka bir alemde birlikte olma” fikri güzel bir düşünce gibi dursa da, gerçek hayatın yerine geçmez. Dini inançları bir kenara koyarsak bile, birini sevmenin doğru yolu kendini ve onu yok etmek değil. Gerçek sevgi, birlikte yaşamak için çabalamak ya da ayrıysak da yaşamaya devam edebilmek olmalı.
Ya örneklemem bile kötü ama, ya çocuğunu hiç görmeyeceksin ya da onunla birlikte sonsuz olacaksın böyle düşündüğünde aynı mı hala?
Bu örnek yine aynı noktaya geliyor ama doğru bir kıyas değil... Çocuğunu görememek çok ağır bir acı olabilir ama birlikte yok olmak çözüm değil... Sevgi, kaybı ortadan kaldırmak için değil, hayatı birlikte yaşayabilmek için vardır.
Onun yaşadığını bilmek bile insana tutunacak bir şey verir. Nefes aldığını bilmek bile yeter. Ama ölümle sonuçlanan bir şey, hangi açıdan bakarsak bakalım çözüm olamaz...
Anladım teşekkür ederimm
Rica ederim
Bu dünyada bile sevdiklerimizle (kimse ölmese bile) hayatlarımızın sonuna dek yaşayamıyor iken, öbür dünyada (ki varsa) sonsuza dek birlikte olacağımız ne malum? Ben bu fikre sıcak bakmıyorum. Hee insan çok sevdiği birini kaybedince, kısa sürede hayatı kendiliğinde bitebiliyor, doğrudur. Yaşama sebebini yitirince, sistem kapanabiliyor, doğrudur. Fakat bir hayal uğruna, kendilerinin eyleme geçip hayatlarının sonlandırmalarını doğru bulmuyorum. Hayat zaten kısadır, göz açıp kapayıncaya kadar zaten sonlanıyor. Aile büyüklerine, arkadaşlarıma, hatta kendime bile sorduğum oluyor: “bu yaşa kadar, hayattan ne anladın, nasıl geçti?” Herkesin cevabı bu: “Çok çabuk geçti, yetişkinliğe adım attıktan sonra hiç bir şey anlamadım, zaman su gibi akıp geçti” Yani varla, yokla, azla , çokla, hayatı zor veya kolay, dolu dolu yaşayan yaşamayan, zamanın nasıl geçtiğini anlamadı. Dolayısıyla, eğer “öbür dünya, diğer taraf” varsa ve sevdiklerimizle birlikte olmak mümkün ise, şu kısacık ömrümüz bittiğinde zaten birlikte olacağız. Bu yüzden herkes kendisine bu dünyada belirlenen süreyi en iyi şekilde değerlendirmeli bence. Anne, baba, sevgili, eş ölünce peşinde gitmek yerine, onları onurlandırıp, sevgiyle anıp, kendi hayatımızı yaşamalıyız. Ayrıca hepsi de kendi hayatlarını yaşamış, bizler de kendi hayatlarımıza devam etmeliyiz
P. S: Hayat anne babadan ibaret değildir. Eş bile bir yere kadar. Herkes bunun farkında olup, kabullenmeli ki hayatına devam etme gücü bulsun
Güzel cevap teşekkür ederim can can (çiçek, kalps)
Teşekkür ederim cann duygu ve düşüncelerim böyleli 😅 (çiçek, kelebek)
Bu noktada birlikte ölüme gitmek işi çok saçma. Gelişim hep ileri doğrudur ve biliyoruzki insanın en büyük özelliklerinden biri adapte olabilmesidir. Aksi halde bukadar acı unutulmasa katlanılmazdı. Zaman değişimi teni indanları ve fırsatları karşıma çıkarır mantığındayken nasıl şuanki aklımla biri ile öleyim. Çok gereksiz geç bence
Ama diğer tarafı bilmiyoruz ki. hatta diğer diye bir şey var mı yokmu onu da bilmiyoruz. Dediğin gibi zihin sadece bedende kalıyor ve ruha aktarılmıyorsa belki de ruhun geldiği alemde ki zihni de o taraftan bu tarafa herhangi bir bilinç getirmiyordur bize. Ve asıl yaşamak denilen alemin orası olma olasılığı da var. Belki biz yaşıyoruz zannediyoruz fakat diğer tarafta ruhumuzun en büyük parçası komada, bilemiyoruz bilemiyoruz...
Bu afarizmalar var wvet ama neden biri ile kendimi mühürleyeyim o kısmı saçma.
Biri den kastım sevgili dğeil ki ama eğer aforizmalardan birisi ile neden kendimi mühürleyeyim diyorsan da ybu yaşamdakine mühürlenmiş olmuyormuyuz can?
Ben sevdiğin insanla ölüme gitmek olarak anladım soruyu, o sebeple saçma dedimde belkide soru fatklıydu😅
Ehehe sevdiğin insan ama bu annen de olabilir çocuğun da öyleli bir durum
Mental olarak birlikte ölebilirsin fakat hakikat olarak her zaman teksin. İnsan önce bunun bilincine varmalı. Fakat, düşünen hayvanlar olduğumuz için, her zaman yapamayacağımız şeyleri mış gibi yaparak kendimizi kandırıyor ve kendi kendimizi canım yerine koyuyoruz. Soruya verilmesi gereken cevap belliyken, gelen cevaplar kişilerin hepsinden alakasız. Çünkü herkes kendisine dayatılan hayatı, bir başkalarına karşı kendini ispat etmek için maskeyle yaşıyor. Uzatmayayım, varoluş felsefesini anlayacak insan çok az nasıl olsa dost. Baksana, birileri tarafından vaovv denilmesi veya xper için böyle kaliteli bir soruya yapay zeka ile cevap vermiş kuş beyinliler
Ehuehue eyw dost. Maksat beyin fırtınası yapmak.
Sevgili psychoparadıse, bu içten ve derin sorgulamalarını çok iyi anlıyorum. Yaşarken kurduğumuz bağlar çok değerli. Birlikte ölüme gitme fikri, bazen çaresizlik anlarında ortaya çıkan yoğun bir duygu olabilir. 😔 Varoluş bence hem fiziksel hem de ruhani bir yolculuktur. Sevdiğinle kurduğun ruhsal bağ, zaman ve mekanın ötesine geçebilir. Hayat, tüm zorluklara rağmen yaşanmaya değer. Her an yeni bir kapı açabiliriz. 💖✨
Cevap
6Cevap
Ölüme giderim evet
Bana çok bencilce gelen bir şey. Birlikte olamıyorsak demek ki önümüzde birtakım engeller var demektir. Bunları çözmek bizim elimizde. Eğer elimizde olmayan şeylerden ötürüyse buna ayak uydurmak gerekiyor bence. İnsan hayatı bu kadar ucuz değil, varoluşumuz sadece bir kişiye veya olguya bağlı olmak içinde değil. Benden uzakta ancak iyi olmasını her zaman tercih ederim.
Bazı insanlar bazı engelleri aşamazlar. Öl dersen ölürlen ama o engeli aşamazlar.
Ne gibi engellerden bahsediyoruz?
Aşka aile engeli, Başka ülkede yaşamaya aile engeli, hayatında önemli adımlar atmaya partner engeli vs vs işte
Bunlar çözülebilir engeller. Sağlık harici her sorun çözülür
Sözde kalıyor bunlar. Çoğunun bir bahanesi var. Muhtemelen senin bile... Benim de herkesin var.
Bak kendin diyorsun bahane diye. Aynen öyle.. O engeli aşmak isteyen aşar, bahane uydurarak anca o engele bir kılıf uydurmuş oluyoruz.
Olmuyorsa dünyanın sonu değil derler ya, ben de öyle düşünüyorum. Bir insanla olamıyorsam bunu ölüm fikrine bağlamam. Ölüm fikri bana çok uzak çünkü yaşamak varken her zaman başka ihtimaller vardır. Onunla olmazsa başkasıyla olur, hayat devam eder. Sonuçta hiçbir aşk ölümsüz değil.
Sadece sevgili değil ki kasıt anne baba çocukta olur.
Yok neden bencilce olsun teşekkür ederimm
Olamıyorsam hayırlısı değildir ya da sevmiyordur. zorlamanın alemi yok sevmiyorsa sevmesin çokta fifi. hayat devam ediyor. önemli olan benim mutluluğum, beni mutlu edebilmesi. edemiyorsa yallah. birlikte olmasakta olur 😄Ben hayatıma olduğu gibi devam ederim. Keyfim daha önemli 🙂
Ehueheu ama bu illa sevgili olmak zorunda değil kiii.
Valla isteyen ölebilir jfjj ben yaşamayı seviyorum. Ya sevgili , arkadaş, aile herhangi biri olabilir. Kendim için yaşıyorum. Birileri için değil... Kimse sevmek zorunda değil ya da değilim yaniiiii😅
Anladım can teşekkür ederimm
Rica ederim can
Birlikte ölüm fikri romantik geliyor belki ama pratikte hayatın kendisinden kaçmak gibi bir şey. Eğer beraber olamıyorsak, bunun acısıyla başa çıkmak yerine ölümü seçmek bence kaçış. Yaşamın içinde başka anlamlar, başka insanlar da var. Belki de bu birliktelik ruhani boyutta farklı bir şekilde var oluyordur, emin değilim. Fiziksel olarak birlikte ölmeyi düşünmek bana anlamlı gelmiyor, hayatın kendisi zaten kısa ve ölüm zaten kaçınılmaz. Neden erkenden seçelim ki?
Biri için kendimi öldürtmem ve ölüme gitmeem ve bana çok saçma geliyor 😃 soğuk bakıyorum , gitmek isteyene yol açık. Psikolojik sıkıntılarım şu an yerinde
Benim sadık yarim kara psikolojimdir :D
Ruhların varlığına ve iç güzelliğe önem var Tamm da bedenimiz de güzel niye ziyan edek, yazık olur o göbüşe❣️😅 @Təntənõviç
Eheuhe öyleeemii oluyormus yaa (çiçek)
Çok doğru diyosun ölmeye gerek yok yani bence de <3
Çok kötü bir zihinsei yapı bu bu aradaa. Sen onu kastetmiyor olabilirsin ama bu kafaların çoğunluğu tutku cinayetleri ve sonrasında intihar ile bitiyoo. Ölüm romantizm ile bir araya gelirse ortaya güzel şeyler cikmiyo
Aslında ruhani bir yapı dediğin gibi ben aşk ölümlerinden bahsetmiyorum. Lakin madem sonsuza inanıyoruz ve sonsuz hayatı yaşayacağız. Atıyorum iki buluşamayan kişi birlikte sevemiyorsa birlikte ölerek sonsuzlukta kavusmayı neden hiç mevzu bahis etmez? Yaşamak kafa mı karıştırır yoksa dini duygular ve cehennem gibi kavramlar mı insanları bundan alı koyar? Aslında sadece beyin fırtınasıyapma amaçlı soru. Sığ da bakabiliriz soruya felsefi olarakta...
Düşler alemi olmasa nasıl yaşardık.
Gönül bağı, düşler alemi gibi mecralar birliktelik gerektirmez, gideriz.
:)) maksat beyin fırtınası yapmak :)
soyleyeceklerim yüzünden tutuklanir miyim hakim bey ona göre sey edicem
Hayırr :D
ya benimsin ya toprağm diyoruum, kisa ve net shshs
Eheuhuee o da güzel :D
Giderdim şayet o kişiyi bulabilseydim... Soğuk bakmıyorim bu fikre...
Ama neden?
Haklısın aynı düşünüyorum.
Hayal dünyası ya kimse etmesin intihar ehuehe
zihin bedenden ayrı takılmadığı sürece bu durum en fazla bir yanılgıdır
Hmmm ruh formunda şu an ki zihnimize sahip olup olamayacağımız fikri, ilginç geldi.
Ruh bizim irademizde değil maalesef. O kendi işini bilir. Elim aklım göğsümü kullanabiliyorum. Biri olmadan öteki biraz şey duruyor.
Soğuk bakarım ya , sonuçta hayat devam ediyor. Yaşadığımız yoğun duygular bi süre sonra yerini başka duygular alacağının bilincinde olduğum için belkide böyle düşünüyorum
Sorduğun sorunun aynısını yaşadım zamanında beraber yaşayamıyorsak beraber ölelim o zaman dedim ama kabul etmemişti.
Şimdi geçti mi peki bu hisler.
Geçti zaten çok eskidendi yıllar olmuş.
Kimse ile öl*me gitmeye razı değilim. Yaşamaya cesareti olmayanların düşüncesidir bu. Ve en kolay seçenek
ruhların bırbırını bulacağından emin olmak lazımm
İsteseler bulurlar :)
@Havasissbyı gelirmisin benimle ölüme :p
Bir ihtimal daha var o ölmek mi dersin
Hemen kapıyorsun gizli mesajı az değilsin he :D
Evet al beni 😏
Ahhahahahha
Hahaha
Aynen ölüme gitmem
Nereye gidersin?
Eve gidiyorum
Gelirken 1 kilo yoğurt iki de ekmek al Ahmettt. D
Okey
Soğuk bakarım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?