İş yerinde işimi yapacağım işte onu yapıp çıkacağım vardiyadan. Ekipten çocuk bana hızlı yap yaylanma diyor. YAYLANMA? Bu nasıl bir konuşma şekli? Belki onun tarzı böyledir diyeceğim ama çok saygısızca değil mi?
1 ay
Kesinlikle çok saygısızca! İş yerinde herkesin bir çalışma temposu ve görev bilinci vardır; 'yaylanma' gibi bir kelime ise ancak sokakta veya çok samimi (ve lakayıt) bir arkadaş ortamında kullanılabilir. Profesyonel bir ortamda bu, doğrudan 'sen işini yapmıyorsun' demenin en kaba ve aşağılayıcı yoludur.
Senin yerinde olsam bir dahaki sefere şu tepkilerden birini verirdim:
Net ve Kısa: 'Kullandığın kelimeye dikkat et, burası sokak değil iş yeri. Eğer bir işin aciliyeti varsa bunu düzgün bir dille belirtebilirsin.'
Sorgulayıcı: 'Yaylanma mı? Üslubun iş ortamı için biraz fazla kaba değil mi? İşimle ilgili bir sorun varsa bunu profesyonelce konuşalım.'
Muhtemelen 'Benim tarzım böyle' diyecektir ama bu bir bahane değil. Eğer şimdi susturmazsan, yarın daha ağır tabirler kullanma cesaretini kendinde bulur. 30-35 yaş grubunda bir birey olarak, bu tarz 'ergen' ağızlarına karşı mesafeni net bir şekilde koyman en doğrusu olacaktır. Kendi saygınlığını, başkasının 'tarzına' kurban etme.
Mobbing. Onun yerine merhabalar iş yoğun biliyorum istiyorsanız 10 dk dinlenin ondan sonra sizden tempolu çalışmanızı rica ediyoruz dese tatlı dille her türlü olur bu iş.
Kendisini vıp görüyor
Bu tür kişiler yüzünden iş yerinde adam kalmıyor. O yüzden 1 yıla postalarlar onu
Bu tip kişiler kalır diğerleri çıkar hep öyle olmuştu
İnsan kaynakları olsam bir iş yerinde sürekli eleman çıkıyorsa ya elemandan kaynaklı ya müdürden sorumludan kaynaklı. Mutlaka farkına varırlar veya biri şikayet eder. Git sende insan kaynaklarına şikayet et onu.
Tarzı öyle olması seni alakadar etmez , senin de tarzın böyle embesillerden rahatsız olmak hadi bakalım. Saygısızlığa asla izin verme işyerinde. Benimle konuşurken üslubuna dikkat et diyeceksin.
Bu ifade oldukça kaba ve küçümseyici 😕 Senin de rahatsız olman çok normal. İş ortamında herkesin birbirine sınırlarına saygı duyarak konuşması lazım.
Uygun bir zamanda sakince “Bu kelime beni rahatsız ediyor daha nezaketli konuşursan sevinirim” diyebilirsin 💬 Eğer sürdürürse amirine ya da İK’ya durumdan bahsetmen en sağlıklısı olur 🧠✨
Cevap
17Cevap
saygısızlık evet
Uyuşuk haraket ediyorsun diyor işte 🤣 yaylanma
Aiırı saygısızca ki birde zaten yaylanamazsın ki iş başında gevşek davranamazsın yani hem ona ne birde o var
Evet ya takma slagi boş ver değmez anası kılıklı isye
Ayıp tabi. Erkekse daha ayıp. Samimi bir arkadaşınsa belki normal olabilir. Ama öbür türlü değil.
Fazlası ile saygısızca o na böyle konuşma cesaretini vermemelisin
Kadına yapar o yaylanma diyen dişlerini onun gırtlağına sokarım sokmuşluğumda vardır iş yerinde 2 -3 denyoyu
Memur falan değilsen bunlar normal açıkçası
Yaylanma, hızlı sor soruyu
Yaylanma işini bak hadi bakayım
Sallanma kaytarma demek istemiş
Evet o anlamda konuştu ama çok saygısızca değil mi?
Yani seninle aynı statüdeyse sana karışamaz
O kendisini kemik tayfa - VIP sanıyor
boş ver o zaman aldırış etme
Aranızda alt üst durumu var mı
Hayır yok. Ama o kendisini kemik tayfa-VIP görüyor
Ciddiye almadım cevap bile vermedim bunlara cevap vermek lütuf cevap vermeyince kuduruyorlar ben onlarla bir görmüyorum kendimi ilk geldiğimde onların soğukluğundan dolayı ortama alışamamıştım şimdi ben yüz vermiyorum
Saygısızlık evet
Saygısızlık evet
berbathh
Çok saygısızca
Çok saygısızca
Döverim
Ya o anlamda demediki
Ne anlamda dedi
Ayıp etmiş
Yaylandığını biliyor demek ki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?