Değer görmeyen, kendini sevmeyen birine sevgi vermek gerçekten yanlış mı?

Bunu net şekilde söyleyebilirim, sevilmemiş birini sevmeye çalışınca kötü olan siz olursunuz. Bunu ne zaman denesem sorun yaşıyorum. Tam tersini uygulayınca da değerli oluyorum. Sanırım sadece sevilmişlerle yola devam etmek gerekli. Kendini kötüleyen, sevmeyen birini sevmeye çalışmak kötü bir fikir.

Dostoyevski, hapishanedeki bir köpekle insan ilişkileri üzerine gözleme dayalı bir deney yapar. Köpeği takibe alır ve yanından geçen her mahkûmun onu tekmelediğini gözlemler. İlginç olan şey, köpeğin mahkûmlardan kaçmaması ve yanına bir mahkûm yaklaştığında eğilerek tekme pozisyonu almasıdır. Yanından geçen her mahkûm köpeği tekmeler ve köpek buna hiçbir tepki vermez.

Dostoyevski de bir gün köpeğe yaklaşır ve onun başını okşamaya başlar. Köpek, bir süre şaşkın şaşkın ona baktıktan sonra hızla yanından uzaklaşır ve acı acı havlar.

Önüne gelen her mahkûmun tekmelediği köpek, o günden sonra nerede Dostoyevski’yi görse ondan kaçar ve ona bir daha asla yaklaşmaz.

Değer görmeyen, kendini sevmeyen birine sevgi vermek gerçekten yanlış mı?
Cevapla