Hayatım boyunca iyi bir insan oldum kötü olmaya çalıştıkça bile olamadım iyi bir insan olarak doğdum bence direkt ama iyi bir insan olmak istemiyorum iyi insan olmak bence günümüzün laneti ve lanetli olduğumu düşünüyorum
1 ay
Hayatım boyunca iyi bir insan oldum kötü olmaya çalıştıkça bile olamadım iyi bir insan olarak doğdum bence direkt ama iyi bir insan olmak istemiyorum iyi insan olmak bence günümüzün laneti ve lanetli olduğumu düşünüyorum
Cevap
7Cevap
Tarih boyunca böyleydi. Ama senin iyi insandan kastın daha farklı gibi. Yani mesela hırsızlık yapmak istiyorsun ama yapamıyor musun?
Hayır herkesi iyileltştiemwye çalılışıp çok alçakgönüllü ve mütevazi olmak gibi
Öncelikle iyilik anlayışına bakalım.
İyilik kavramın yanlış gelişmiş. Hayatta merkeze hep kendini koymalısın ki yaptığın şeyler iyilik olsun. Şöyle örnek veriyim. 2 tane arkadaşın olsun. Birisi sen ne zaman ihtiyacın olsa yanında, her gün seninle beraber, yediğiniz içtiğiniz ayrı gitmiyor. Öteki ise yeni tanıştığın birisi sadece.
Atıyorum elinde 2 tane sinema bileti var sen gidip yeni tanıştığın kişiyle sinemaya gidiyorsun ve bunu öteki arkadaşın görüyor. Sen şimdi iyi bir arkadaş mı olursun? Hayır
Şimdi bu hikayede başrole kendini, yediğiniz içtiğiniz ayrı gitmeyen arkadaşının yerine de kendini koy. Sonuçta kendin senin en iyi arkadaşın.
Ardından başkalarına hayır diyememenin temel sebebini çözelim.
Psikolojik olarak başkalarının onayını bu denli önemsemenin kökeninde kendini savunamamak yatıyor. Hayır dediğinde çıkacak Bir tartışma ya da kavga seni aşırı geriyor.
Bu konuda bir savunma sporu öğrenmek, psikolojik anlamda sana yardımcı olacak kitaplar okumak işe yarayabilir. Özgüvenin bildiklerinle ve fiziksel gücünle beraber artar
Babam ben çok küçükken vefat etti akrabalarımızda bizi çok yanlız bıraktı biraz belkide kendimden ödün veemem fazla empati kurmamdandır
https://youtu.be/RQVB9ML8p_8?si=Zyo-_ugoTqpnpayK
Evet empati yapıyorlar. Ayrıca Aklıma şu deney geldi. Sevgisiz büyüyen bebekler başka insanların tepkileri ile çok fazla ilgileniyorlar.
Maalesef en sevmediğim huyum bencil olamamak
Dediğim gibi bunun psikolojik sebeplerini öğrenmek ve herhangi bir savunma sporu öğrenmek seni daha güçlü yapacaktır
Yasin nerelerde bilmiyorum daha çok uzecekler seni nerden biliyorsun deme biliyorum
Nasıl üzülmeyebilirim nasıl engellicem gözü mü nasıl açıcam
Acamayacaksin ama şöyle olacak hissizlesmek yerine duymamazliga gelmek gibi bir özellik yüklenecek istemsizce ve bu özellik seni sonra sonra acımasız yapacak
Haklisin. Bence de oyle
Ben de kötü olmak istiyorum ya
Hıhı
İyi insan olmak enayi olmak diyorlar
Doğru söylüyorsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Kendini böyle hissetmen hiç tuhaf değil 🤍 Günümüz dünyasında iyi niyetli insanlar çoğu zaman kullanılmış ve yorgun hissediyor 😔 Bu yüzden lanetlenmişsin sanıyorsun.
Sorun iyi olman değil sınır koymayı öğrenmemek 💔 İyi kalpli olup güçlü sınırlar çizebilirsin. “Hayır” demeyi öğrendikçe lanetlenmiş değil değerli olduğunu fark edeceksin 🌱✨