Ailemden şiddet görürken sinir krizleri geçiriyorsam psikiyatri kliniğine yatmalı mıyım?

Birkaç aydır ailemden hem psikolojik hem fiziksel şiddet görüyorum. Buna rağmen çok uğraştım ama çevremi de kaybettim. Kendimi hiç iyi hissetmiyorum. Eskiden sakin biriydim, şiddetten nefret ederdim, ahlak ve sınır konularında çok nettim.

Babamla zaten sorunlarım vardı, o yüzden psikoloğa gitmek istedim ve gittim de. O sırada nişanlıydım ama ayrılma kararı aldık. Ailem “elalem ne der” diye bana ciddi baskı yapmaya başladı. Param yetmediği için terapiyi sürdüremedim. Beni eve kapattılar, uykuda bile rahat bırakmadılar. Bazen dövdüler, sonra da “hiçbir şey yapmadık, sen kafanda kuruyorsun” diye inkâr ettiler. Stresten panik atak geçirecek duruma geldim ama umursamadılar. Üstüne bana iftira attılar, başkası var diye. Zorla nikâh kıydırmaya bile kalktılar, engel oldum.

Babam bana saldırdığında doktora gidip rapor aldım ama şikâyet etmeye ya da kadın sığınma evine gitmeye o psikolojiyle cesaret edemedim. Evden kovuldum, sigortamı da kestiler. Akrabalarda kaldım ama onlar da zamanla uzaklaştı, ya inanmadılar ya da umursamadılar.

Şimdi de yine insanlar ne der diye, “nişanlını ara, gözümüzün önünde konuş, biz uygun görürsek ayrıl” diyorlar. Ama bunun benim için değil, kendi itibarları için olduğunu biliyorum. Babam bana ağır iftiralar attı, hatta bir noktada bana ciddi şekilde zarar verecek duruma geldi.

Yurt dışındayım ve burada psikolojik destek almak çok zor, süreçler uzun. Arkadaşlarım destek oluyordu ama ailem onları da arayıp tehdit etti. Kimseye yük olmak istemediğim için destekleri gizli almaya çalıştım.

Son zamanlarda sinir krizleri geçiriyorum. 2-3 hafta ailemden uzaktım ama yine geldiler, dün yine bana saldırdılar. Ben de o an öfkeyle kardeşime vurdum. Halbuki ben şiddetten nefret ederim, normalde asla el kaldırmam. Bu beni daha da kötü hissettirdi.

Artık kliniğe yatmayı düşünüyorum. Zaten işimi de kaybettim.

Ailemden şiddet görürken sinir krizleri geçiriyorsam psikiyatri kliniğine yatmalı mıyım?
Cevapla