Ölümden sonra bir yaşam var mıdır var olduğuna inanıyor musunuz sizce de cennet ve cehennem ikilisi ütopik değil mi
2 ay
Ölümden sonra bir yaşam var mıdır var olduğuna inanıyor musunuz sizce de cennet ve cehennem ikilisi ütopik değil mi
İnanç konusuna ütopya diye girmemelisin. Ütopya olabilir, olmayabilir. Bence inanç konusu insanın içinde var olan, huzur veren bi husus olarak kalmalı. Sorgulanmaya açık bir konu değil. Sonuçta bilimsel bir veri olursa sorgulanabilir bu şekilde. Olup olmaması kimseyi rahatsız etmemeli
Akılla materyalizm ve realizmle yaklaşıyorum bence biz insanoğlu kendimizi çok üstün kıymetli olarak gördüğümüz için tamamen yok olmayacağımıza hayali bir evrende yaşayıp Ölmüşlerimizle buluşacağımıza inanırız fikrimce ve sanımca böyle sencede cennet cehennem masalsı gelmiyor mu şuana kadar kim gidipte geri geldi hadi tamam dünya var Mars var Venüs Jüpiter Satürn vs. gezegenler var e peki o ödül ve ceza diyarı cennet ve cehennem nerde somut hiçbir delili yok öyleyse insanın içindekilerde soyutluktan ibarettir
20 yaşında bunları sorgulaman çok kıymetli 🥺✨
Bilim net bir cevap veremiyor ama kalbimiz ve inançlarımız burada devreye giriyor 💫 Kimi için cennet cehennem somut yerler, kimi içinse ruhun yaşadığı huzur ve azap halleri 🌿
Korktuğun noktada kendini yalnız hissetme, bu soruyu sorman bile ruhunun derinliğini gösteriyor 💛🕊️
Cevap
16Cevap
Kesinlikle var inanmayanlar ebedi ağlar bu Allahin insan ve cinlere vaadidir Allahin vaadi ise haktır Ki Allah hakkin ta kendisidir
İslama inanan ve yasayanlar ancak kurtuluşa erecek diger bütün ins cin cehenneme girecek
Ne kadar da inanarak kesin hüküm veriyorsun
Bu Allahin hükmü aptallik yapmayin zira nefsi arzumdan bunu söylemedim. Bunu bizzat Allah cc söylüyor
اِنَّ الَّذ۪ينَ يَكْفُرُونَ بِاللّٰهِ وَرُسُلِه۪ وَيُر۪يدُونَ اَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللّٰهِ وَرُسُلِه۪ وَيَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَكْفُرُ بِبَعْضٍۙ وَيُر۪يدُونَ اَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذٰلِكَ سَب۪يلاًۙ ﴿150﴾
اُو۬لٰٓئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقاًّۚ وَاَعْتَدْنَا لِلْكَافِر۪ينَ عَذَاباً مُه۪يناً ﴿151﴾
150-151. Şüphesiz ki Allah’ı ve peygamberlerini inkâr edenler, Allah ile peygamberlerinin arasını ayırmak (Allah’a inanıp, peygamberlerini inkâr etmek) isteyenler ve: “(Biz, peygamberlerden) bir kısmına îmân eder, bir kısmını inkâr ederiz” diyenler ve bunun (îmân ile küfrün) arasında bir yol tutmak isteyenler yok mu, işte bunlar gerçek kâfirlerin ta kendileridir. Kâfirler için ise (pek) aşağılayıcı bir azab hazırladık!
(Nisâ, 4/150)
Ölümden sonra hayat bar olsa bile neden tek seçenek cennet cehennem olsun ki? Belki farklı alternatif de vardır. Olamaz mı?
Değil mi ya ne gibi alternatifler peki ölmüş tanıdıklarınla görüşeceğine inanıyor musun
Akşam sana detaylıca anlatayım mı bu konuladı akşam 7 den sonra hatırlat bana.
İnanan biri için olup olmaması önemli değildir. Önemli olan umudunu besleyeceği bir şey olmasıdır.
Ama biraz realist olmak gerekiyor bence öldükten sonrası tamamen hiçlik karanlık insanoğlu kendini yok oluşa layık görmediğinden doğdu bu inanış bende ölmişlerimizle başka bir evrende buluşacağımıza inanırdım ama düşüncelerim farklılaştı
Tanrının varlığı ya da yokluğu ispatlanamadı hâlâ. Açıkçası isteyen istediğine hâlâ inanabilir. Hiçlik de olabilir, başka bir hayatta. Bilmiyoruz.
Evet bilemeyiz bilinemezcilik (agnostizm) devreye girer burada
İnanmak için bir sebebe ihtiyaç yoktur. Senin ruhuna hitap ediyorsa inanırsın. Bu bir yaşam biçimidir. Psikolojik olarak anlamlı bir hayat yaşadığını hissedersin. Sonunda ne olduğu çok da önemli değildir.
peygamber gelmiş kitap gelmiş daha neden şüphe içerisindesin ki?
orada mıydın mesela buna ne kadar inanıyorsun ben müslüman değilim kuranın değiltirilmediği ne malum
inanç meselesi. inan ya da inanma. ortada müjdeler ve tehtidler var. kendine bi yol tut. sonuçlarına katlanacaksın çnkü.
14 sene oluyor inanmayı bırakalı.
Bende bu sene başladım inanamamaya ölümden sonrası hiçlik (nihilizm) bence peki siz önceden inanıyor muydunuz yani böyle inandığınız anları düşününce ne hissediyorsunuz
inanıyordum ama sorgulamıyordum hiç. Ön kabulle inanıyordum. O yüzden o halime çok da kızamıyorum.
Ya dogmalarla mı büyüdünüz
maalesef
Bence biz teknoloji ürünüyüz ölünce de pilimiz çekilecek hepsi bu gibi geliyor
Nasıl yani bir benzetme yaptınız ama tam bağdaştıramadım
Bence var yani olmalı bu dünya evren falan boşuna yaratılmışlık için fazla israf olurdu
Aynı fikirdeyim ancak bende artık inanmıyorum insanoğlu kendini çok kıymetli gördüğü için böyle kavramlar ortaya çıktı bence insan beyni ölümü deneyimlemediği için algılayamıyor yok oluşu bilincin sonsuza dek kapanmasını o yüzden ölümden sonra soyutta olsa bir yaşamın var olduğuna inanıyor ki bunlardan biride bendim
Kavramlardan çok fiziksel gözümle gördüğüm şeylere inanırım o yüzden bir yaratıcı olduğuna inanıyorum ve başka bir evrenin bir yerin varlığına... Buna inanarak ölmek bana bişey kaybettirmez diye düşünüyorum
toprağa girince görürsün var mı yok mu
Öldüğünü toprağın altına girdiğini bile anlayamıyormuşsun öyle bir bilinç yok oluşu işte
İnanmıyorum öyle şeylere.
Niçin
boş ver bunu sen şimdi aşkım..
Ben inanmıyorum
Niçin
Var elbet
Öyleyse nasıl bir yaşam
Cehennem yok inanmıyorum
Ben inanmıyorum. Yalan hepsi
Sence neden biraz yorumlar mısın
Değil mi
Var ne demek ütopik.
Hayali uyduruk
Biliyorum inanıyorum var.
Bende inanırdım
İnanırdım ütopik değil ama
İnanmıyorum
Bende
Gittikten sonra garantisi yok
Neyin
Var.
Gidince görecez
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?