1 yılBak bu düyayı yeterince incelersen döngüde kusurun olmadığını görüceksin (insanların zarar vermeleri hariç bu insanın kendi çabasıyla kendi kuyusunu kazmasının sonucudur) Bunca mükemmellik sadece var ve yok kadar basit bir şekilde bitemez mantığa aykırı. Bir bina var sayalım bu bina bir anda tamamen yok olabilirmi? İnsanda bedendeki bir ruh olduğu için bir anda yok olması matığa uymuyor. Zaten merak eden insan youtube gibi onlarca araştırma kaynağının bulunmasına rağmen gelip bu siteye yazmamalı bununla ilgili onlarca delil var.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
İslami Ölüm Sonrası Senaryosu Kesinlikle Yalandır Tıpkı Hıristiyanlığın Yahudiliğin Hinduizm in Ve Budizim inde olduğu gibi Yani İnsan Öldükten sonra Ruhu Yokmu oluyor ya da Paralel bir evrendemi devam edecek bilmiyorum Ama Gelecek yıllarda Teknolojinin Gelişmesiyle İnsanlar Bilinçlerini Dijital Ortama Aktarıp Dijital Ölümsüzlüğü Bulacaklar Ve Bu Aşağılık Kapitalist Sistemin Kurallarına Göre Olacak
04 Yorumla
Soran1 yılSanki çok mükemmel bir hayatımız var puf olsak ne olacak 😂
- Kişilik & Karakter konusunda 919 cevap paylaştı.
1 yılOlsun ya da olmasın ben inandığım gibi yaşamayı tercih ediyorum.
11 Yorumla
Soran1 yılBak mantıklı yorum burada helal reis :)
Ahlaklı bir şekilde yaşamış oluyoruz sadece sonuç olarak, tabii hak ediyorsak.
04 Yorumla
Soran1 yılBu doğru insanları dizginliyorsun bir nevi
- 1 yıl
İnsanları mı, insanlığımızı mı?
Soran1 yılEvet Vallahi normal şartlarda Bi bokun dizginlendiğide yok aslında 😂
- 1 yıl
Zamanı gelirce dizginlenir demek ki o zaman abartma 🤦♀️ gerçi günümüzde insanlıktan çıkan miktarı daha fazla artışta ama bi umut. 🤷♀️
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
30Cevap
Bak güzel kardeşim hiç bir şey yoktan var olamaz mesela ebeveyn olmasa bizler olamazdık bu 1. si şimdi ateistler yanıt verirler insanoğlu maymundan geldi lan akıllılar peki bizler maymundan geldiysek o zaman maymunlar nasıl yaratıldılar
Bizlere sınav olduğu için akıl yetmezliği yaşıyoruz
Örneğin:1937292827×2927288282 bunu çıkar desem hesap makinesi olmadan yapamazsın değilmi ama sonucu var herşeyin var ama aklın yetmiyor çünkü sınavdasın gerçek dünya burası değil diğer taraf ne ekersen onu biçersin11 Yorumla- 5 ay
Allah hep vardı zaten yoktan var olmadı zaten mekan ve zamanı yaratmış olanda yüce Allah.
- Kişilik & Karakter konusunda 596 cevap paylaştı.
s 1 yılBunu bende çok düşünüyorum. Müslümanlar cennet ve cehennemin varlığından çok emin. Hem de çok çok eminler ama, ben onlar kadar emin olamıyorum ister istemez, mesela onlar %100 eminse ben %99 eminim gibi. Çünkü müslümanlıkla agnostiklik bana göre çok yakın inançlar.
12 Yorumla- 1 yıl
Aslında hiç yakın inançlar değil, Agnostizm tnarı var ya da yok dinler gerçek ya da değil bilmiyorumu savunur fakat müslümanlık ise tanrı var ve ona inanmak zorundasın eğer ki inanmazsan sonsuza kadar cehennemde bir kafir olarak cezalandıracaksın der, yani hayır hiç benzemiyorlsr bile
- 1 yıl
Benziyorlar demedim, yakınlar dedim, deme sebebim de genel olarak değil bir noktada.
1 yılZaten cennet isteğinden cehennem korkusundan bir şeylerden kaçınmak veya bir şeylere yönelmek zorunda hissetmek vicdanın değil korkunun ve isteğin daha baskın olduğunu gösterir yok olacağını bilmek bu dünyadaki yaşamı daha iyi yaşatır ve vicdanın daha baskın olduğu bi düşünce sistemi geliştirir bence
21 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılBu soru hz aliye sorulur ve şöyle cevap verir bende böyle cevap veriyorum olduğuna zaten iman ettim o ayrı
- Hz. Ali (ra)’nin inanmayan bir komşusu vardı. Ona ''Allah'a, ahirete inanıyorsunuz. Peki ya yoksa?” demiş. Hz. Ali (ra) ise ''Yoksa benim kaybedecek bir şeyim olmaz; ya varsa sen ne yapacaksın?'' der.
30 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılDinin ahlak getirdiğini söyleyen kişiler dindar hırsızlara baksın bence. Ahlak din ile doğmadı k din olmayınca olmasın. Ben artistlerin daha ahlaklı olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bence de öyle yerler yok knk. Bu cahilleri kandırmak için uydurulmuş şeylerdir. Sonsuz gücü ve kudreti olan bir tanrı. Ahlak vermek için cennette tomurcuk memeli huriler vereceğim size kadehler dolusu sarao verecegim diyir
018 Yorumla
Cevap sahibi1 yılAteistler
Cevap sahibi1 yılBence her dinin insanlarından daha ahlaklı yaşıyorlar. Ben daha bjrine tecavüz eden ateist görmedim. ya da birini elleyen ateist de duymadım. Ama her gün birilerini taciz eden müslüman. Tecacuz eden hristiyanlar görüyorum. Birilerini katleden Yahudiler de görüyorum. Ama hiç bir ateistin toplu katliam yaptığını ne işittim ne de gördüm.
Cevap sahibi1 yılAhlak peygamber diye dünyaya gönderdiğin kişiye 8 yaşında koz çocuğu ile evlen diyen bir tanrıdan mi geliyor yani? Ya da peygambere kendi geliniyle evlenmesini söyleyen tanrı dan mi?
Cevap sahibi1 yılDinler fakirleri düzende tutmak için kurulmuş bir sistemler topluluğudur. Dinleri detaylıca incelediğin zaman görüyorsun ki. Semavi ya da diğer herhangi bir din. Hepsi aynı şey aslinda. Hepsi birbirine benziyor. Sana şunu yapma diyor. Ama aslında sana yapma dediği şeyi cennete vereceğini söylüyor. Mesela Muhammed ilk geldiği zaman. Ahlak, tanrının kurallari ni getirdi kuranı getirdi değil mi. Küçücuk çocukla evlenerek mi getirdi? Bunu sorduğun zaman diyorlar ki. Araplarda bu yaygın olan bir şey di. Bu din sadece Araplar için gelmedi demiyor musunuz. Türkler mesela asla 8 yaşında bir çocukla yetişkin birisi evlenmez. 8 yaşında bir erkek çocuğu dost bir klana gider ve karısı olacak kızı secer. Kızı yenebilirse savaşta büyüyüp erişkin olunca evlenebilirler. O zaman Türk halkı tanrıdan çok daha ahlaklı bir toplum idi.
- 1 yıl
Görüşüne katılıyorum Kuran tamamıyla Muhammedin uydurduğu bir kitap kendini yüceltmek adına, çünkü örnek vericek olursak Âzhap suresi 50. Ayet, diyor ki "Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiği câriyelerini, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca mümin bir kadın kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar, peygamber de onunla evlenmek isterse, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere, onu da sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları câriyeleri hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir." Yani burada muhammedin istediği kadar ve istediği kız - kadın ile evlenmesi helal ama herhangi biri yapamaz, hah bunu resmen muhammed kendisi yazmış ya da başka bir örnek vericek olursak Âhzap suresi 53. Ayet Peygamber'in evlerine, yemeğe çağırılmaksızın vakitli vakitsiz girmeyin; fakat davet edilseniz girin ve yemeği yiyince, dağılın. Sohbet etmek için de girip oturmayın. Bu haliniz Peygamber'i üzüyor, o da size bir şey söylemeye çekiniyordu. Allah gerçeği söylemekten çekinmez. Bir peygamber bundan rahatsız mı oluyor yani bu iyilik meleğimiz insanların onu ziyaret etmesinden rahatsız olup üzülüyor vay be ve bunu allah kurana yazıyor, anlıyorum dostum anlıyorum, bunlar sadece iki örnekti fakat kuran böyle saçma şeylerle dolu işte ve ayrıca başka bir konuya gelicek olursak kuranda diyor ki "güneş balçıktan çıkar ve akşam olunca balçığa geri batar" tüm bu evreno dünyayı güneşi yaratan güneşin değil dünyanın güneşin etrafında döndüğünü bilmiyor mu? Ya da güneşin sabit durup hiç kımıldamadığını ya da bir balçığa batmadığını bilmiyor muydu? Farklı bir örnek vericek olursak spermin göğüs boşluğunda oluştuğunu söylüyor fakat allah kendi yarattığı insanın sperminin testiste oluştuğunu bilmiyor muydu?
Cevap sahibi1 yılYa bunun gibi bir sürü ayet var. Afedersin Muhammed sigaraya baslada. Öbür gün ayet iniyor. Sigara Muhammede helaldir diğerlerine haramdır sigarlari Muhammede verin diye 😂
Cevap sahibi1 yılKimse cevap dahi veremiyor görüyorsun. Daha önce sözde çok âlim birine gittim sorular sormak için. Tevafuk diyor peygamberin 8 yaşında kızla evlenmesine. Peygamber yahu. Toplum 8 yaşında kızla evleniyorsa. O ahlak icabı 18 yaşında biriyle evlenmeki ki diğerlerine örnek olsun.
Cevap sahibi1 yılEn son adam dayanamadı bana sen kâfir olmuşsun. Kafirligi seviyosun diye kovdu 😂
Cevap sahibi1 yılYani bunlara baktığımız zaman kadının eziklendigini görüyoruz. 8 yasidna bir kızım vajinasıni düşünün. Daha minicik bir çocuk bu. Vajinası nekadar büyük olabilir. Muhammed 53 yaşındaydı. Diyelim ki Aişe 15 yaşındaydı şu an da bir dede 15 yasidns bie cocukla evlense ortalık ayağa kalkar. Küçücük çocuğa nasıl el sureceksin olur 😂.
Cevap sahibi1 yılDüşünecek kafa olsa açar kuranı okurlar zaten. O kada yok ki 😂
Cevap sahibi1 yılYani Muhammed yapınca ahlaklı oluyor. Şimdi bir dede yapınca ahlaksız oluyoe. Yani bu ne perhiz ne lahana turşusu
Cevap sahibi1 yılAyrıca 15 yaşında olsa bile ki 6-8 arasındaki bir yazta ifi. İslam'ın en güvenilir kaynağı olan buharı 6 ya da 8 yaşındaydı birleşme olduğunda 9 yaşındaydı diyor. 15 yasidns bie kiz ne eziyet çekmiştir ilişkiler esnasında bir de bunu düşünün. İslam oczaman nasil değer veriyor kadına? 4 katı yaştaki birilerinin koynuma sokarsk mi?
Cevap sahibi1 yılUmarm sorunun sahibi bir alimdie de sorularıma cevap alabilirim. Çünkü kime sorsam münafık deyip gönderiyor 😂. Kiliseye gittim. Dedim ki İsa mi bizi yarattı tanrı mi isayı yarattı. İsa bizi yarattiysa niçin kendini çarmıha gerenleri yok etmedi. Ya da İsa tanrının ogluyda tanrı neden oğluna bu zulmü reva görenleri yok etmedi. Bana sen dini kötülemeye gelmişsin dedi kovdu 😂😂😂
Cevap sahibi1 yılİyi bir alimle karsilasamadim 😂
Cevap sahibi1 yılYahudilere gidicem de beni filistinli felan sanıp öldürürler diye korkuyorum 😂😂😂
Gizli Üye(25-29)1 yılMantıksız ben olduğuna inanıyorum.
Aynen bu dünyaya geliyorsun onca iyilik ve kötülük oluyor sonra ölüyorsun.
Ve bunların bir tartılması ve mükafatı olmayacak saçma olurdu.
Onca masum insanları katleden, tecavüz eden, hırsızlık yapan kul hakkı yiyenler cezalandırılmayacak puf olacak ha aynen.00 Yorumla
1 yılBende düşünmedim değil belkide uydurma Allah in dininde yakmak yoktur Allah kullarını yaratıp sonra niye yaksın ki her şey her güç onun elindeyken şeytanı niye yarattı ki bizi kandirsin diyemi aklımda çok sorular varda cvbi yok
064 Yorumla- 1 yıl
İblis ilk yaratıldığında Allah a kulluk ederdi ancak Hz. Adem in kendisinden üstün olmasınını kabul edemedi ve Allah a itaat etmedi
- 1 yıl
Şüphe şeytanın vesvesesindendir insan bunca delili görüp de sırt çevirmesi onunda şeytan gibi Allaha karşı gelmesi kendi kendine olmuyor şeytan insanı kendi seviyesine çeker hatta kendinden bile alçak hale getiriyor.
- 1 yıl
Biliyorum da ne kadar doğru yeri göğü yaradan rabbim şeytanla işbirliği niye yapsın sana inananı cehenneme atacam desjn biz kuluz herşeye kaniyoruz kimse kanmam diyemez
- 1 yıl
Kanmak kanmamak senin çabana bağlı kale içinde bir düşman var ve bu düşman seni senden daha iyi tanıyor. HAŞA Allah şeytanla iş birliği yapmadı şeytan büyük bir Allah düşmanı olmuşdu. Şeytanlar 3 e ayrılır İnsi şeytan cinni şeytan ve İblis Yani Baş şeytan İnsi şeytanlar İblisin ve yancılarının kölesi haline getirdiği insanlara verilen isimdir bunlar farketmeden şeytana itaat ederler 2 cinni şeytanlar şeytanın yanına çektiği cinlere verilen isimdir. Ve İblis En azılı düşman asla pes etmez en zayıf annıda da en güçlü olduğun anda da kafanı bulandırırlar sen ben buna karşı galip gelemem dediğinde Çooook büyük hata yapmış olursun Allah dan yardım iste Sen Allah dan yardım isteyebildiğin sürece tamamen kaybetmiş olamassın.
- 1 yıl
Şeytanı da Allah yarattı istese yokedemez mi Allah a karşı geldi cezası verilirdi insanlar niye çekiyor şeytanın asiligini benim ne suçum var ki bunda benmi Allah'a karşı gel dedim de şeytan beni kandirmaya çalışıyor o anki yaşananların benimle hiç bir ilgisi yok iyide ben niye cehenneme gidiyorum yaa
- 1 yıl
Vede İnsi şeytanlar cinni şeytanlardan daha tehlikelidir cinni şeytanlar sana vesvese den başka bir şey yapamazken insi şeytanlar kolundan tutup günaha götürür çevrendeki insi şeytanları iyi tanı. Ve şunu unutma "Ahlakın bozuk olduğu bir toplumda yalnızlık şifa'dır " Hz. Ali
- 1 yıl
@NeSağcıNeSolcu. Diyelim ki şeytan isyan etti. Madem tanrı bukadar üstün ve kudretli nasıl isyan etti? Melekler tanrıya itaat ve tespih etmek için yaratıldı. Şeytan da bu şekilde yaratıldı. Yaratılış esnasında bir eror mu oldu 😂. Şeytan hakkındaki ayetlere bakınca sanki şeytan birtane gibi geliyor kulağa ama aslında ,3 çeşit şeytan var diyorsun. O zaman tanrının yaratis zincirinde bir kopukluk var. Meleklerin kendine ait iradeleri olduğu söylenir akılları olduğu da söylenir ama aynı zamanda. Onların akıl ve irade kullanmaları peygamberlerin akıl ve irade kullanmalarına benzer. Melekler de masumdur, peygamberler de masumdur. Tanrı melekler aleminden de insanlar aleminden de peygamberler seçti denir. Masumdur diyor. Yani şeytan masum değil miydi? ya da şeytanlar masum değil miydi yani? Onlar da melek onlar da masum su. Neden ve nasıl isyan etti o zaman. Şeytanlar isyan ettiyse peygamberler de isyan edebilirdi ama etmediler. Diğer melekler de isyan etmedi. Sadece bu 3 tür şeytan isyan ediyor. İradesi olan canlılar birbirlerini dinlemeyi de biliyorlardir akılları var çünkü binlerce belki de milyarlarca meleğin icinden sadece bu 3 tür şeytan mi masum değildi yani yoksa 3 tür mu dışlandi sadece
- 1 yıl
Peki tanrı bunlaea müdahale edecek gücü mü bulamadı yoksa korktu mu yenerler diye? ya da gücü mü yetmedi. Gücü yetmediyse ve anlaşma yaptıysa. O zaman bu nasıl tanrı ben daha iyi tanrı olurdum heralde 😂 gücü yetiyorsa ve yok etmiyorsa o zaman bu tanrı yarattigi insanların kötülüğünu mu istiyor. Kolumdan tutup kötülüğe götürür diyorsun ya.
- 1 yıl
Şeytan melek değildir melekler nurdan asıl adı iblis olan baş şeytansa ateşten yaratıldı. Allah canlılara irade vermiştir. Zaten Allahı duyan meleklerin isyan etmesi beklenemez şayet onlara bizim gibi iblis e tabi değil. Allah kusursuzdur ancak Allah'ın yaratdıkları kusurludur şayet Kusurlarımız olmasaydı Allah bizi yok edip yerimize kusurlu olanları getirirdi. 3 çeşit dedim çünki şeytan denilen şey insana vesvese (kötü ve zararlı düşünce) verip onu doğruyu bulamaması veya doğrudan uzaklaşması için her türlü yola sokar mutsuzluk mesela insan mutsuzken şeytanlara kolay av olur "Kanka takma kafana gel senle bu gece efkar dağıtalım hem senin kızda geliyomuş" buna benzer bir şey yaşadınmı bilemem ama yaşayanlar çok.
- 1 yıl
Kuranda her canlıdan bahsedilmez mesela dinozorlar Kuran'ın indiği dönemlerde dinozor diye bir şeyin önceden yaşadığı bile bilinmiyordu zaten bilinsede ne değişecekti insanlar gelecek yüzyıllarda da Kuran okuduğunda dinozor kelimesinin anlamını bilmedi için kafası karışacaktı
- 1 yıl
Yoo. Siz zannediyorsunuz ki. Muhammed yokken kimse bir şey araştırmiyorsu. Kimse bir şey bilmiyordu 😂 halbuki aslında biz şu an 4000 yıl önceki medeniyetlere daha cahil durumdayız. M. ö 3000-4000 li yıllarda Mezopotamya da kadın hamile kaldığı zaman cinsiyet üzerinde tahminler yapılıyor. Gezegen hareketlerinden dönemin nasıl olacağı hakkında yorumlar yapıyorlar m. ö 4000 yıl diyorum. Değil peygamber muhammed. Müslümanlık sizin tanrının t di yoktu dünyada. Yani bu adamlar taş yazıtlarini kıçından mi uydurdu. Dinozorlari da biliyorlardı. Birçok hayvan hakkında bilgileri vardı. Yediği yemeklerden içtiği sulara kadar. Biliyorlardı. O bölgede yaşamayan hayvanları dahi biliyorlar. Bilim araştırmalari yapıyorlar. Kadının rahat mı yoksa zor bir doğum mu yapacağını biliyorlar adamlar. Bunlar senin tanrın la mi ilgili yani? Tanrın geldi adamlara bu böyle şu söyle dedi. Ve gitti mi
- 1 yıl
Melek peygamberi diye bir şey yoktur Peygamberler Allahın habercileridir Allah'ı tasdik edip islamı anlatmaları için gönderildiler. Meleklerin buna ihtiyacı yoktur 4 büyük melekten bahsediyorsan onlar Allah'ın seçtiği diğerlerinden daha özel olduğu bilinir. Peygamberler in peygamber olmadan önceki hayatlarını yatay olarak incele yani kuş bakışı bakıpta önemli olan yerleri kaçırıp daha az önemli olan yerleri öğrenme sonra gelip hata var diyorsun. Bu 3 türmü dışlandı? demen mantıksız İblisin kadırmasıyla yanlış yola giden cinler ve insanları ayrı ayrı tür olarak görülmemeli onlarda insan onlarda cin sorun gittikleri yolda.
- 1 yıl
Allah hesap ve ceza gününe kadar mühlet verdi o dehşetli gün geldiğinde kim ne hakedtiyse onu alacak kim bir hayır işi yaparsa veya yapılmasına vesile olduysa onun karşılığını görür kimde Dünyanın güzelliklerine kanıp asıl hayatı inkar eder veya unutursa ziyana uğrayanlardan olur
- 1 yıl
Diyelim ki şeytan isyan etti. Tanrı neden şeytani yok ol diyip yok edemiyor. Gücü mü yetmiyor? Yoksa işine mi grliyor bu durum. Bence tanrının işine geliyor. Tüm işine gelmeyen dinlere inan kişilere sen şeytana uydun deyip müslüman ilmaya davet ediyor 😂. Gücü yetmiyor da bu nasıl tanrı. Gücü yetiyorsa ve yapmıyorsa o zaman tanrı şeytan ile mi anlaştı. Şeytan ile anlaştı ise bu nasıl tanrı ki kendine isyan eden bir kulu ile arasında gizli anlaşmalar var. Diyelim ki anlaşma yok. O zaman neden yok etmiyor?
- 1 yıl
Allah kullarının işlerini zorlaştırmak istemez kolaylaştırmak ister yeterki tevekkül et
- 1 yıl
Kolaylaştırmak istiyorsa neden şeytani yok etmiyor şeytanın varlığı insanın hayatini zorlaştırıyor. Belki beni şeytan ele geçirdi? Belki ben Dindar biri olacakdltim ve şeytan yüzünden ateist oldum. O zaman tanrı mi suçlu şeytani serbest bıraktığı için. Seytanin gücü karşısında aciz kalmış ben mi suçluyum yoksa seyten mi suçlu. Tanrı şeytani yarattı şeytan itaat etmedi. Ama suçlusu insanlar 😂😂. Tanrı O kadar güçlü mü değil yoksa. Seytsna gücü mü yetmiyor. . Yoksa tanrı gerçek mi değil uydurma mi. Ya da son bir seçenek kalıyor tanrinin işine geliyor şeytan.
- 1 yıl
Peygamberler her kavme veya atasına gönderilmiştir mesela Kuran'ı okursan yahudilere gelen Peygamberlerin çok fazla olduğunu ama onların sürekli gelen Peygamberleri öldürdüğünü görürsün Allah her zaman insanlara elçiler göndermiştir biz bilmiyoruz diye Allahın kullarını uyarıcı göndermeden cehenneme atacağınımı sanırsın?
- 1 yıl
Bilim yok demedim bunu sen çıkartdın İslamda bilime ve ilime büyük önem verilmiştir. Hz. Muhammedin bir hadiste şöyle dediği rivayet edilir "İlim Çin'de de olsa gidiniz" o dönemde çin bilinen en uzak karaydı.
- 1 yıl
Şu açıdan da bakabiliriz. Tanrı dimleri insanları daha ahlaklı olsun kendine ve kurallarına itaat etsin diye yarattı değil mi? asıl amacımız kendi irademiz ile ahlaklı olmak ve tanrıyı tesbih etmek. Peki madem ahlaktan bahseden bir tanrı peygamber olarak gönderdiği Muhammed'e 8 yaşında bir kız çocuğu ile evlen diyerek mi ahlaklı bir toplum yaratiyordu. Yoksa geliniyle evlen dediği zaman mi? Ya ada ahlak aslında çocuk gelin almak mı? Araplarda bu çok meşhur bir pis olaydır. 7-8 yasidna çocuklarla evvlenip onlara tecavüz ederdi. madem tanrının ahlakı ile Arapların ahlaki uyuyordu bir birine neden güzel ahlakli olmayı öğüt ediyor ki. Müslümanlik sadece Araplara değil tüm dünyaya gelmiş değil mi? O zmaan Türklerde asla bir 50 yasidna kişi ile 8 yaşında bir çocuk evlendirilemez. Bu idam sebebidir. 8 yasidns erkek çocuğu komşu ya da dost bir klana gider ve yaşına uygun bir kız seçer. Kızı savaş içinde yenebilirse erişkinlik çağına (Gördüğüm kadarıyla 15- 16-17 yaşlarında evleniyor Türkler yaşıtları ile. ) geldiğinde evleniyor Türkler. Yani Türkler tanrıdan daha ahlaklı bir toplum oluyor aslında. O zaman neden ahlak dediği zaman sadece Araplara göre karar alıp küçücük çocukla evlendirip 9 yasinda gerdeğe sokuyor? Bu gayet delilli bir bilgidir ayrıca. Kimisi 15 kimisi 16 yaşındaydi Aişe der ama cislamin en güvenli kaynaklarından biri olan buharı 6-8 yaşları arasındaydi Aişe diyor. Kim daha ahlaklı. Araplar ahlakliysa kızın ya da kardeşin varsa 8 yaşında gelip talip olacağım dedem için. Türkler ahlakliysa o zaman senin tanrın ya da kuranı her kim yazdıysa o kişi ahlaksız
- 1 yıl
Şeytan da Allahın bir kulu eğer Allah hakedene hak etdiğini hemen verseydi zaten insanlık çoktan yok olmuş tükenmişti Allah tövbe etmesi için kullarına zaman tanır.
- 1 yıl
Neden uyarmaya ya da uyaran birinin olmasına ihtiyaç duyuyor ki. Tanrı bu yani papagan kuşu değil. Tanrıdan bahsediyoruz. Ne diyor ben bir hata yaptım şeytani yarattım. Aman dikkat edin ona uymayın mi diyor 😂 yahu lütfen yani. Kuranı ben defalarcakrz okudum. Kur'an da bilimin bile kesfetmedigi şu var bu var diyotlar. Halbuki bahsettikleri şey binlerce yıl önce zaten var olan bilinen veya uygulanan bişey çıkıyor. Mesela anne karnında ki 3 kara evre ayeti vardır. Bunu anlamak için alım olmaya gerek yok. Ölmüş hamile bir kadının karnini kes 3 zar olduğunu görürsün. Mezopotamya ve Sümerler bunu biliyordu. Diyorum ya yildizlarw göre yol aliyorlar. Yıldızlara göre mevsimin nasıl geçeceğini biliyorlar m. ö 3000 ila 4000 yıl önce. Yani , buncdan 5000 yıl önce ortalama.
- 1 yıl
Şeytan ile insanı bir tutmak bence yanlış çünkü şeytanın çok özel güçleri var. Bahsettiğiniz gibi özel güçleri var insan ise ancak fitne verebilir.
- 1 yıl
Ayrıca sıradan bir kul da değil kendi kararları sadece kendini etkilemiyor şeytanın. Tek kararı belkide binlerce insanı etkiliyor belki de milyonlarca. Bence tanrının gücü yetmiyordu şeytani yenmeye o da suçu insana asya karar verdi dense daha bı inandırıcı olurdu
- 1 yıl
Eğerki Allah şeytnı ve sefsimizi bize vermeseydi bizim meleklerden farkımız kalmazdı bizi değerli yapan bunca yanlışın içinde doğruyu bulabilmek Şeytan büyük bir düşman ama yenilemez değil yenenlerin hayatlarına bak onları örnek al ayak izlerini takip et böylece doğruyu bulursun
- 1 yıl
Yenenler din alimleri oluyor sanıyorum 😂. Bazılarının 55 milyar bazılarının 600 milyar dolar serveti var demekki şeytan para ile aramızdaki engel 😂. Şeytan kötülüğün yaratıcısi değildir. Zira kötülük yaratıcısı seytan olsaydı o zaman insanın bir anlamı kalmazdı. Sonu ta bizi haraket ettirebiliyor. Herkese kötülük yaptırır ve yoluna bakardı tanrının karşısına geçip al insanlar derdi. Haraket ettirebiliyor bizi diyorsun sonuçta. Şeytan isterse haraket ettiren türü en azından. Gelip hepimize bilinçsiz biçimde kötülük yapmamızı saglayabilirdi.
- 1 yıl
Peygamberin 8 yasidna çocukla evlenmesine ne diyorsun peki? Görüşlerini merak ettim
- 1 yıl
Tanrı ahlaklı bir toplum için mi bunu yaptırdı Muhammed'e
- 1 yıl
İnsanın varuluş amacı en temelde Allahı c. c tanımakdır. Hz. Aişe annemizi kast ediyorsan yanlış araştırmışsın Aişe annemiz evlendiğinde en az 15 yaşında olduğu biliniyor. Peygamberimizin oğlu evlediği kadının kendine denk olmadığını onu haketmediğini düşünerek peygamberimizin sözünü dinlememiş ve eşiyle boşanmıştır Bir mühlet sonra peygamberimize vahi gelerek eski geliniyle evlenmesi emrolundu Ayetin devamında bunun müslamanların eski geliniyle evlenmesinin günah olmadığı bilinmesi için olduğu söyleniyor. Zaten Peygamberimiz Zeynep annemizle evlenmesi üzerine hakkında çokca dedikodu yapılıp kötü sözlere ve iftiraya maruz kalmıştır. İslamdan önce eş alma sınırı yoktu isteyen 200 tane bile eş alabiliyor kadınlara asla sorulmuyordu İslam geldikten sonra en fazla 4 eş dendi fazlası haramdır ayrıca kadının rızası olmadan bir erkekle evlendirilmeside yanlış. Zaten bir erkek 2. Eşi alabilmesi için 1. Sinden 4. Sünü alabilmesi için önceki 3 ünden izin almak zorunda.
- 1 yıl
Öncelikle Aişe 15 yaşında felan değil di. İslam'ın en güvenilir kaynaklarından biri olan buhari 6 ila 8 yaşındaydı. Birleşme ise 9 yaşında oldu diyor. Buhari yalan sen doğrusu! Ya da kaynağın neyse orası doğru. 4 es alabilmesine gelirsek. 4 es evet sinir budur ama istediği kadar cariye ile nikah gerekmeksizin cinsel ilişki yaşayabilir sıkılınca da bu kadını istediği başka birine satabilir ya da özgür birakabilir. Buna da yalan diyemezsin heralde. İzin alması gerektiğini hiç bir yerde görmedim. Sadece kural şu dur. 4 kadın ile evlenmek istiyordan4 u ne de eşit şekilde giyim kuşam, yiyecek vs barınma ve cinsel isteklerini karsilayabilmesi aranır. Bunlar uygunsa evlenir. Kadından izin almak gibi birşeyi ben okudum belki bin kitabın hiç birinde görmedim.
- 1 yıl
İslam da kesin bir evlenme yaşı verlimemiştir ancak kızın ve babasının rızası olmadan evlenmezler. Gerçek bir müslüman insan mecburiyet dışında asla bir çocukla evlenmez Allahdan korkar. İslamda türkler hürmet görmüştür Peygamberimiz sahabelere (akıl almaz derecede kendisini sevip sadık olan dostlarına) "Türkler sizinle savaşmadıkca onlar la savaşmayın" demiştir
- 1 yıl
Anlamadığın nokta şu Peygamberimiz ve sahabelerin hayatları bize çok güzel örnek oluyor şimdiki din adamlarını örnek alan kim varmış Allahı sevip tanıyan kul dünya malına asla değer vermez sahte ve gerçek arasındaki farkı ayırt edip gerçek neyse ona bakarak düsünmelisin bu zenginler Allah rızasını isteselerdi sokakta yatacak kadar infak ederlerdi aynı Hz. Ömer Hz. Ebu Bekir gibi
- 1 yıl
Müsait olduğumda tekrar yazacağım.
- 1 yıl
Aç oku buhariyi. Yoksa elinde ben göndereyim sana. Göreceksin orada 6 yaşında diyor başka bir kaynak da okudum 8 yaşında diyor. Ben buhariye baktığım zaman 6 yaşlarında diyor. 9 yaşında cinsel birleşme diyor. İstediğin yerden al oku. Demekki tanrı kendisi izin verdi çocukla evlenmesine. Bu zaten Araplarda bolca olan birseydi. Belki de Muhammedin canı çocuk istedi. Ordan uyduru verdi 😂
- 1 yıl
Ben peygamberin hayatıyla ilgili şeylerde çok çok okudum sahabelerini de okudum bolca. Bence arada bir fark yok. Hepsi çıkarlarına yönelik şeyleri ayet, hadis, vb diye kullanıyor. Ve kullanmışlar da aynı zamanda. Gelinine bakacak olursak. Başka boşanmış kadın mı kalmadı da oğlunun eski karısıyla evlendi. Oğlu hata etti denk boşandi ki bence o dönemde hiç bir erkek böyle bir şey yapmaz. Ki hadi neyse diyelim öyle oldu. Gidip boşanmışlarla eğlenebilirsiniz demek için oğlunun eski karısını mi seçti 😂. Boşanirsan bir gün umarım bban karını alır yatağa koyar da ne onur kırıcı bir şey olduğunu anlarsın
- 1 yıl
Haşa islamda asla zina kabul görmez nerden okudunda erkeklerin istediği kadınlarla birlikte olabileceği sonucuna vardın. Cahiliye dönemini çok yanlış anlamışsın gibi geldi cahiliye dönemi demek cahillik dönemi demek değildir Şayet o dönemde Peygamberden önce insanların yaşantısına bakarsak çok büyük bir servet var ortada sadece Hz. Hatice annemiz bile günümüzün pek çok zengin insanından daha zengindi. Şunu cevaplamanı istiyorum. Haşa İslam maden birkaç insanın kendi çıkarları için uydurduğu bir din neden en lüks kendileri yaşamamış? Hz. Ömer fitne çıkartan bir kişi huzuruna getirildiğinde bir elinde kırbacı bir elinde asası yerde yatıyordu bunu gören tutuklu hayretler içinde bakakaldı Hz. Ömer doğruldu ve adama "Gördünmü bak fitne çıkartmanın sonu neymiş" dedi ama adamın aklı hala o görüntüdeydi ve orada iman etdi Hz. Ömer ona kalacak bir ev verdi. Hz. Osman günümüz servetiyle milyar dolar denecek bir servete sahip di ancak ölmeden önce günlerce aç susuz kalmıştı kendi satın aldığı kuyudan su içememişti insanlar arasında huzursuzluk ve savaş çıkmasın diye asker de çağırmamıştı.
- 1 yıl
Bence sen hiç okumamissin. İstediği kadınla demedim. Cariye kadınla dedim. İstediği cariyesiye nikahsız birlikte olabilir. İstediğin dini alime sorabilirsin tabi gerçek âlim olmalı dolandırıcı âlim değil. Bence sen dinini iyi araştır. Hadislerin %90 inin yalan pldugunu hesaba kattigimix zaman. Pek inandırıcı değildir ki. Muhammed Mekke'de kıtlık ve boykot yılları gibi sınırlı dönemlerde fakirlik yaşamış bu doğru diyelim. Ki Hz. Hatice ile evliliği sonucunda zengin olmuştur. Yani gayet zengindi. Belkide Hatice ile sadece parası için evlendi.
- 1 yıl
Ömer'in neden de İslam öncesi dönemle ilgili hakkinda bir bilgi yok 😂 ne hikmetse birden müslüman oluyor ve hakkında yazılar yazılmaya başlıyor. Ve hep öven yazılar oluyor bunlar. Neden övüyor ki. ,580 doğumludur Müslümanlık , Muhammet 610 yılında vahiy almaya başladı. 30 yıl boyunca hiç bir şey yapmadı birden bire iyilik yapasi mi tuttu 😂. Saçmalamayın yahu. 30 yıl boyunca bildiğin pis Arap kültüründe nasıl yaşanıyorsa öyle yaşadı.
- 1 yıl
Peygamberimizin Hz. Haticeyle evliliği kendi istedi ve evlendiler değildi Hz. Haticenin annemizin emrindeki bir kadın Hz. Haticenin bir durumu olduğunu anlayıp sormuş annemiz de peygamberimizden hoşlandığını söyler bunun üzerine kadın annemizden izin alarak peygamberimize gider ve "Ey Muhammed neden evlenmiyorsun?" Der. Efendimiz maddi durumu iyi olmadığı için "Bu haldemi" der kadın "sana birini önereyimmi" deyip Hz. Haticeyi önerdi Peygamberimiz "Mekkenin en soylusu benimlemi evlenecek" diye cevap verdi ancak Hatic annemizinde gönlü vardı. Tam detayları hatırlamıyorum ancak Hatice annemiz sıradan bir eş değil. Peygamberimiz Otuz küsür yaşında yalnızlığı sevmeye başladı. Öyleki son 2 senesinin 6 ayını hira dağında geçirdiği söylenir Hz. Hatice annemiz peygamberimiz ilk vahinin gelmesiyle korkup Hz. Hatice annemize sığınıp "Zammiluni Zemmiluni/Ört üstümü Ört üstümü " dediğinde annemiz ona bir yargılayıcı söz söylememiştir şimdi düşün eşin aylarca dağda kalmış sen ona bizzat erzak taşımışsın ve dağda başına bir iş geliyor. Şimdiki kadınlar olsa durmaksızın konuşurdu. ancak Hatice annemiz sabırlı davranmış. Bu arada Peygamberimiz cömertliğinden dolayı sohbet sırasında Mekkeye ibadet ve ziyarete gelenlerden bazıları kendisinden para isterse hiç çekinmeden verirmiş kendisinde yoksa borç alıp verirmiş.
- 1 yıl
Kim anlatıyor peki bunu? Yine Muhammed anlatıyor ☺️
- 1 yıl
Bana bunları değil. Sorduğum seylerim cevabını verirden iyi olur. Simdi mesela sen cariyelil yok muydu islam da cariyelere nikahsız ilişki olmazmiydi diyorsun? Ya da Buhari yalan söylüyor 6- ya da 8 yaşında değildi 15 yaşında miydi diyoesun. Kaynakların nelerdir mesela. Hangi kaynaklara dayanarak söylüyorsun. Benim ithamim mesela aişenin 6-8 yaşında olduğunu söylememi kaynak buhari ve muslimine dayandiriyorum istersen kitaplarını dahi veririm diyorum. Sen bsna mabadindan hadis uydurmuş kimselerin hadislerini söylüyorsun. Bana övme arkadaşım. Bana kaynağını ver araştırayım. Kanıt ver yani. Yoksa ben sabahtan akşama kadar kaba etimden atar atar dururum
- 1 yıl
Hayelhanem kanalının Hz. Muhammedin (sav) 14 evliliğinin sırrı adlı vido yu izlersen kaynaklarıyla beraber görebilirsin. Bunu müslüman dan ateist e değilde insanda insana gelen bir rica olarak düşün. 47dk bir video tek oturuşta odaklanarak izlersen sevinirim.
- 1 yıl
Ben o kanalın birçok videolarini izledim. Kendileriyle iletişime de geçmeye çalıştım birkaç soru sordum. Yani Buhari yalan mı söylüyor. Müslümin yalan mı söylüyor hadisleri o zaman yalan mı diyor dediğim de susup kaldılar. Kendileri de net delil sunamiyor akılları sıra tarih hesabı yapıyorlar ama bu imkansızdır. Çünkü ne net olarak hangi yılda evlendikleri ne de ikisinin de yaşları kesin. Her kafadan farklı sesler çıkıyor.
- 1 yıl
Ben kendime ateistim suyum buyum diyemiyorum. Çünkü emin değilim. Tanrı var yok. ya da peygamberler var ya da yok. Uydurma ya da gerçek bilemiyorum. Çünkü ne net bit kaynak bar ne net konuşan biri var. Hadislere bakıyorsun%90 i yalan. Kur'an'a bakıyorsun ve sözde dindarlara bakıyorsun hepsi sahtekar. Örneğin çarşaf müslümanlara uygun kıyafet değildir. Hatice entari giyiyor. Aişe entari giyiyor. Bunları buluyorsun tarihi ve dini incelediğin zan. Ama kara çarşafa dolanmış bı tek gözleri açık sadece tarihte ninjalari buluyorsun. Bir de seyahate çıkan, başka erkeklerle karşılaşacak olan yahudileri buluyorsun. Yas tutan hristiyanlaro buluyorsun. Başka yok Dalga için demiyorum cidden diyorum. 2. Abdülhamid mesela. Çarşafi aynen şu sözler ile yasaklıyor. ' Müslüman Türkler yas tutan hristiyanlar gibi giyinmemelidir. Bu yüzden çarşaf giymek yasaktır' diye ferman veriyor. Müslümanlar kalkıyor çarşaf bizim kiyafetimix. Diğer herkes o*ospu diyor 😂 bunu sana peygamberim dediğin adam söylememiş. Karıları çarşaf giymiyor. Tanrınim kitabı dediğin inandigin kuran da demiyor. Kim söylüyor birkaç tarikat lideri diyor. O zaman kusura bakmayacak kimse bunları. Tanrısı o tarikatın liderleri.
- 1 yıl
Kadın değerlidir Müslümanlıkta diyor. Evlilik hukukuna uymayan kadını önce uyarın, yataklarinizi ayırın ve dövün diye ayet var. Bu nasıl değer. Dayak atarak mi değer veriyorsun
- 1 yıl
Belkide yanlış sıralamayı deniyorsundur Günümüzde inançsız çoğu kişi belkide hatayı burada yapıyordur. Daha yaratıcıyı kabullenmeden elçilerini düşünüyorsun. Ben kafama göre inanmadım. Bence Delili birkaç farklı hali vardır. Birisi fani gözle yani çırılçıplak delil mesela ben Hz. Musa'nın kavmine Allahın gökten kuvvet helvası yağdırdığına inanıyorum ordaki bir insan olduğunu düşün gökten helva yağdığını görsen gönderenede inanırsın değilmi? Bir diğeri
- 1 yıl
Yazdığım yazı ikibin harfi aştığı için ikiye bölmeye çalışmam gerekti ve çoğu silindi yarın silinen kısmını yazıcam
- 1 yıl
Bir diğeri akıl gözüyle görülebilen delil. Bunu bir yerden görmüştüm. Bir küre düşün içinde 50 tane kırmızı top var bu küreden rastgele bir top seçsen bunun beyaz olma ihtimali % kaçtır 0 çünkü içinde beyaz top yok milyon defa da denesen beyaz topu çıkartamassın. Bu mantıkla düşünürsek İçinde canlılık olmayan atomların canlı bir beşeri oluşturmasında mümkün değildir istediğin kadar alt alta veya yanyana diz duyamayan atomun duyabilen bir beşeri , göremeyen atomun görebilen beşeri , tadamayan atomun tadabilen beşeri oluşturması mantıklı değildir. Bir diğeride...
- 1 yıl
Bir diğeride sana lazım olan Bilimsel kanıtlar örneğin Geçen senelerde 1300 yıllık olduğu tahmin edilen bir Kuran kopyası kalıntısı bulundu ve kalan ayetler günümüzdekilerle birebir uyuşuyor biraz daha detaylı incelediklerinde Kitabın 1400 seneden daha eski olduğu yani Peygamberin (sav) yaşadığı dönemde ya da vefatından kısa süre sonya yazıldığı anlaşıldı. Kuranın değiştirilmediği kanıtlarla kesin olduğuna göre. Şimdiki soru Nasıl bildi? Şunu duymuşmuydun Nasa yetkilisi röportaj sırasında Ay'da (kanyon benzeri) bir krater bulunduğunu ve nasıl oluştuğunu bilmediklerini söyledi oradaki bir muhabir bunun kuranda var olduğunu ( ayın ikiye bölünmesi hadisesi) söyledi nasa yetkilisi afalladı ve "Burada inançları tartışmıyoruz" dedi ve bunun gibi pek çok olay var. Güneşin yakın gelecekde batıdan doğacağı bilim adamları tarafından söylendi. Yapılan araştırmalarda Fırat nehrinin alçaldığı ve altında büyük altın rezervleri bulunduğu keşfedildi. Ancak İslam bunu çoktaan söylemişti. İşte benim inancım bunlar ve daha nice delillere dayanıyor. Şimdi İslam bu kadar açık ve net ken isteyen inanır isteyen inanmaz. Bilgim yeteri kadar olmadığı için bütün kafandaki soru işaretlerini gideremem ancak araştırırsan bu deliller sana yeterlidir.
- 1 yıl
İlk yorumuna gelecek olursak. Musa ile ilgili hiç bir delil yok. Adamın varlığı bile meçhul. Sadece semavi dinlerde geçtiği için biliniyor. Net elle tutulur bir delil ya da kanıt yol. İkincisi. Tanrıyı aramaya gerek yok. Çünkü gözle görülen bir şey değil. Yok yani. Yok dediğim varlığını gösteren bir işaret, haraket, delil elle tutulur bir şey yok. Anlatabildim umuyorum. Birşeyin varlığını kanıtlamak için. Var olan bir delile ihtiyaç duyuluyor. Ama sadece kitaplar ile bizimle iletişime geçmiş bir tanrının varlığını nasıl kanitlayabiliriz ki? Peki bu durumda ne yapabiliriz. Tarihten yaşadığı anlaşılan ve Kuran'da da geçen birkaç kişiyi incelemek dışında
- 1 yıl
Mesela kuran burada bilim ile ters düşüyor. Bilim dünya 4 milyar yaşında diyor. Kur'an ise ortalama şu an 7-8 bin yıl sanıyorum. En basitinden gobelitepe 10 bin yaşında 😂 bunu birisi gelip burası bence bu yaşta diyerekten bulmuyorlar. Çeşitli testler yapılıyor. Güvenirliğini kanıtlamış testler yapılıyor. Örneğin karbon testi gibi. Ve ona göre yaş biçiliyor.
- 1 yıl
Ben Osmanlı'dan kalma kuranı incelemis birisiyim. Ben zaten kuran değişime uğramıştır gibi bir iddia da bulunmadim. Ben Kuran'da bazı belki de birçok ayetin saçma olduğunu ve uydurma olduğunu düşünüyorum
- 1 yıl
Örneğin Maide 64 Yahudiler: “Allah’ın eli bağlı ve sıkıdır” dediler. Elleri bağlansın onu söyleyenlerin, lânet olsun onlara! Hiç de öyle değil, aksine Allah’ın (İKİ ELİ DE AÇIKTIR, ) nasıl dilerse o şekilde ihsân ve ikram eder. Rabbinden sana indirilen âyetler, elbette onların pek çoğunun azgınlığını ve küfrünü daha da artıracaktır. Biz de onların arasına kıyâmet gününe kadar sürüp gidecek düşmanlık, kin ve nefret saldık. Ne zaman savaş için bir fitne ateşi körükledilerse, Allah onu söndürdü. Yine de onlar dünyanın her tarafında sırf bozgunculuk çıkarmak için koşuşturup dururlar. Allah, bozgunculuk yapanları sevmez. yani tanrı aslında iki eli ili gozu iki kulağı iki bacağı olan bir yaratıcı mi oluyor? Yoksa bir insan eliyle yazıldığı için yazan kişi burada sıçtı da ellerimi yanlışlıkla mi yazfi?
- 1 yıl
Bir diğer konu şu cariyeler konusu. Bu konuda kıvırmaya çalışan alım çoktur. Diziden tarih öğrenen bir millet olduğumuz için şu örneği vereceğim. Süleyman ve Hürremin evlenmesi olayını bilirsin. Hürrem çeşitli tuzaklar ile bu evliliğe suleymani ikna eder. Ama öncesinde zaten bir çok kez cinsellik yaşamışlardır. Yani bu da şunu ortaya çıkarıyor ki. Cariyeler ile nikahsız ilişki var idi. Bu Osmanlı da da vardı. Selçuklu da da vardı. Müslümanlık bunun üzerine kurulu zaten. Bu hakkı vermiş olmasa eminim birçok millet asla bu dini kabul etmezdi çünkü zaten ahlaksız bir toplumlar vardı.
- 1 yıl
Türkler de dahi var idi bu. Köle kadınlar ile istedikleri gibi cinsellik yaşanırdı. Ya da hediye edilen kadınlar. Ama Türk olmamasına özen gösterilirdi. Kur'an'ın tek farkı. Müslümanlara yapmıyorlar. Ama müslüman olmayan herkesi yenip köle alıp tecavüz edebilirsin
- 1 yıl
Surede yahudilerin söylediklerinin aksine Allahın pek cömert olduğundan bahsedilmiş Allahın ebetteki bizler gibi maddi bir bedeni yoktur Ancak Cennetlikler cennete cehennemlikler cehenneme girdiğinde Allah cennet ehline kendisini arada perde olmaksızın Peygamberimizin Miraç da göründüğü gibi görünecektir Allahı görenler secdeye kapanacak Allah kalkmalarını ve artık ibadet olmadığını söyleyecek.
- 1 yıl
Cariyeler İslam'ın getirdiği bir durum değildi tıpkı kölelik gibi. İslam kölelere yaptığı gibi cariyeler haklar vermiş ve korumuştur cariyelerin ve kölelerin azad edilmesi için sebepler vermiş seçenekleri artdırmıştır mesela Bir erkek cariyeden bir çocuğa sahip olursa o artık satılamaz.
- 1 yıl
Müslüman olmamalarıyla tam bir bağlantı yok savaşta kazandıkları esirler oluyor genelde e kendileriyle savaşmadıkları için müslümanlar cariye olmuyor.
- 1 yıl
Ama tanrının düşünceleri pek işe yaramamış anlaşılan. Zira Osmanlı da kadın köleler 20 yy başlarına kadar satıldı. En son kadın pazarını da kâfir dediginiz Mustafa Kemal Atatürk bizzat kaldırdı.
- 1 yıl
NE zaman bitireceksiniz sorumun altında konuşmanızı bu konular çok ince konular birbirinize yazsaniz daha makbule geçecek okadar uzun yaziyorsunuz ki okuyamıyorum bile
- 1 yıl
Yorumunun altindaki 😂. Bedavadan din bilim tartışması izliyosun daha ne istiyosun ki 😂
- 1 yıl
Ikinizde çok uzaksınız bana biriniz dinci biriniz ateist düşüncede ne dinciyim ne ateist Türküm ben bu kadar
- 1 yıl
Ben ateist değilim tam olarak. Türkçü biriyim ve Türkler ile İslam'ın birbirine uygun olmadığını düşünüyorum
- 1 yıl
Doğru düşünüyorsun ozaman bendensin
- 1 yıl
İslam asla kusurlu değildir kusurlu olan ben ve diğer İslamı doğru yaşamayan müslümanlardır. Şunuda biliyorum ki kafasındaki sorulardan dolayı müslüman olmayan kişilerin vebali bizlerin üzerinedir şayet soru işaretlerini giderip imanına vesile olmak Allahın bizlere verdiği bir sorumluluktur.
bunda bir sıkıntı yok inanmayanda yaşıyor inananda ve inananın bu dediğin gerçekleşirse kaybedeceği bir şey olmuyor. ama inanmayanın dşündüğnün aksi çıkarsa anası dikilecek sonsuza kadar. bu yüzden akıllı adam garantiyi seçer riske girmez...
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 5,1b cevap paylaştı.
1 yılÖyle bir kaygı ile yaşamıyorum. Var olup olmamaları umrumda değil, bu dünyada insan gibi yaşayamadıktan sonra …Öbür tarafta yaşam var mı , yok mu diye geçiremem değerli zamanımı.
00 Yorumla
1 yılBöyle Birşeyin düşüncesi
Bile Var Olmamalı
Cennet Ve Cehennem Var Olmak zorunda da
Cennette Cehennem de Olmasaydı
Ölüm ler de Olmaz dı
Yani Koçum Bu Mümkün değil!01 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılCennet cehennem yoksa puf olduğunu nereden biliyorsun? Dinler yalan olabilir ama yine de bir tanrı olabilir ve o tanrı sana farklı bir sistemde ceza verebilir. Bu arada yok olmak diye bir şey yok haberin olsun. Bedenin bilincin dağılacak ama ruh ölemiyor yapısı gereği. Bunlar benim inançlarım değil mantıktan çıkan şeyler. Biraz felsefe-mantık bilseydin o işin öyle kolay olmadığını anlardın.
126 Yorumla
Soran1 yılHer ne kadar namaz kıl adamda elhamdülillah Müslümanım sadece ya yoksa dedim sadece
Cevap sahibi1 yılYa yoksa diye düşünme ile iman olmadığını da bilmem gerekiyor müslümansan eğer
Soran1 yılSorgulamak hiç bir zaman kötü bir şey değildir
Cevap sahibi1 yılBen kötü demedim inandığın dindeki şeyi söyledim
Soran1 yılYani kısaca yoksa bir şey değişmiyor benim için zaten iyilik yapmak bu dünyada beni rahatsız eden bir şey olmadığı için yaşama devam 😂
Cevap sahibi1 yılE öyle de düşünebilirsin ama hakikati öğrenmek istiyorsan gerçekte ne oluyor merak ediyorsan varsa yoksa hesabı seni tatmin etmeyecektir
- 1 yıl
Hristiyanım ( hollywood hristiyanlığı değil) ve bu anlattıkların inancımda var ve gerçek. Kıyamette İsa Mesih tekrar gelecek. Tıpkı geçmişte de olduğu gibi ve şu an ve her zaman her an ruhu yani kendisi bizimle beraber. Kıyamette insan kılığında gelen kötülüğü yok edecek. Kötü olanla beraber gerçek imanlı olmayanlar da yargılanacak. O yüzden Söz'ü okuyup anlamalı ve İsa Mesih'i örnek alarak sıkıntıları, zulümleri sevinçle karşılamalıyız. Hepimizin günahını O üstlendi. O'nu övsek de övmesek de günahımızın bedelini O ödedi. Dinler ise sadece dünyevi olup hepsi birlikte babili temsil ediyor
Cevap sahibi1 yılYani senin inancın bir şey diyemem ama inancına hak dersen orada sorun var derim
Cevap sahibi1 yılMantı tanrısal ne retorik yapma
- 1 yıl
Çarmıhın anlamını hepimiz bilmeliyiz. Çarmıh dünyasal bir eşya fakat hepimizin günahının bedeli insanların önünde. orada ödenmiştir. Tanrıdan başka ilahi güç biz de dahil günahımızın bedelini kendimiz ödeyemeyiz. Bizim yaoacağımız şey günahı inkar etmeyip dua etmek ve Söz ile birlikte ilahilerle layık olmadığımız halde Tanrı'yı övmek. Övmesek de bir şey olmaz. Bedenimiz dshil esas olan ruhumuzu Tanrı'ya adamalıyıx
Cevap sahibi1 yılŞu an yazdıklarını temellendirmediğin için hiçbir anlam ifade etmediğini biliyorsun di mi
- 1 yıl
Bu cümleyi felsefe ile ilgilenen bir insan eminim ki kurmazdı, felsefik olarak, mantık olarak bakıcak olursak ölümden sonrasının olmadığı daha mantıklıdır ama tabi ki bunu asla bilemeyiz eğer ki ölümden sonrası var ise o zaman bir ihtimal bilebiliriz fakat ölümden sonrası yoksa zaten bunu anlayamayız çünkü biz beynimiz ile düşünüyoruz, hareket ediyoruz idrak ediyoruz bundan dolayı beynimiz öldüğü zaman yok olmuşuz demektir.
Cevap sahibi1 yılYok olmayı beynimizin ölüşüyle bağdaştırıp bir de felsefeden anlayan falan diyosun öğren de gel
Cevap sahibi1 yılÖldüğünde beynin ve bilincin dağılıyor orada sorun yok ama hiçliğe karışmıyoruz seni sen yapan töz buna ruh diyoruz yapısı gereği yekpare olduğu için ölemiyor
- 1 yıl
Sana kendi savunduğum düşünceyi açıklayayım, insan beyin demektir ruh dediğin şey aslında yoktur fakat ruhu vücudunda bir şeye benzeticek olursan bu beyindir çünkü beynin sensindir beyin sadece hareket etmeni sağlayan bir şey değildir zaten bu bilimsel olarak açıklanmıştır, eğer ki iki insanın beynini değiştirirsen ki bu imkansız olacak kadar zor ama o zaman o iki insan yer değiştirmiş demektir, ve öldüğümüz zaman dışarı çıkabilecek bir ruhumuz yok biz beyinden ibaretiz ruh dediğin kanlı canlı beynindir eğer ki beynin çalışmayı keserse, ölürse o zaman sende ölmüşsün demektir ve artık hissedemezsin, duyamazsın, göremezsin, düşünemezsin, hareket edemezsin, konuşamazsın çünkü artık sen yoksundur doğmadan önce neyse oşekildedir yani bir hiçlikte bile değilsin tamamıyla yoksun.
Cevap sahibi1 yılBu konular felsefenin konusudur bilimi aşar felsefenin f sinden haberin olsa şunları yazmazdın daha hiçlik kavramından haberin yok ayrıca doğmadan önce neysek öldükten sonra o olacağız diyorsun ya doğmadan önce hiçliksen nasıl doğdun hiçlikten bir şey çıkar mı? Çıkar dersen bilimi de reddediyorsun doğmadan önce şu anki formunun olmaması var olmadığın anlamına gelmez azıcık düşün
Cevap sahibi1 yılGörüşün safsatalarla dolu neyini açıklayacaksın hiçbir temellendirmen yok
- 1 yıl
Senin felsefenin f sinden haberin yok felsefe doğruyu söylemez felsefe sorgulayıcıdır sorgulamak ve mantıklı olanı bulmaktır fakat bilim sadece doğru olanı söyler, kanıtlanmadan konuşmaz, ve ayrıca ne sen kanıtlayabilirsin ne de ben kanötlayabilirim fakat mantığa uyan bir görüş olucak olursa benim görüşümdür. Temellendirme istiyorsun fakat sen bir temellendirme yapmıyorsun, brlki de sadece ölüm korkusundandır.
- 1 yıl
Doğmadan önce bir hiçtin babanın testistlerinde ki milyarlarca spermden birisi olarak oluştun bir beynin yoktu bu yüzden babanın testistlerinde ki spermken ne yaptığını hatırlayamazsın, daha sonra annen ve baban seni yaptı sen annenin karnına gitmeden önce annenin yumurtaları seni oluşturmaya başladı ve rahmin içinde hücrelerin oluşmaya başladı, uzuvların uzamaya başladı, daha sonra ise organların ve beynin oluştu ve annen seni doğurdu sonrasını biliyorsun zaten. Umarım anlatabilmişimdir
Cevap sahibi1 yılBenim temellendirmem değil o sokratesin temellendirmesi ben bir tarafımdan uydurmuyorum yazdıklarımdan bunu bile anlamamışsın ne bilmediğini bile bilmeyen insanlara harcayacak vaktim yok sen öyle sanmaya devam et
Kimseyi kırma üzme sev sevil, iyi insan ol
Cennet burası
Diğer türlü zaten cennetliksin00 Yorumla
1 yılCehennem yoksa yaratıcı da olamaz.
Ayrıca böyle bir sorunun ne edebi ne de felsefik bir yanı vardır.00 Yorumla
1 yılPuf olsak da kurtulsak kara delikte yok olsak ne ruh ne beden ohhh hiç olmamış gibi
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2,8b cevap paylaştı.
1 yılDünyadadır cennetle cehennem…. bunu idrak edecek insan azdır
10 Yorumla
1 yılHz Ali'ye bu konu hakkında sorulan soruya verdiği cevap , kıssadan hissesi vardı aklıma o geldi.
00 YorumlaYok ya ben yok olamam.. Yok olmak için çok mükemmelim😅
00 Yorumla
1 yılOlay çıkartırım öbür tarafta diyecemde oda yok diyorsun 🤣
00 YorumlaAma biraz mantıklı düşünelim. Biz neden buradayız o zaman eğer ki ölümden sonra bişey yoksa?
Onu geçtik mesela dünya nasıl oluştuğunu biliriz ama neden birden hiç bişey yokken böyle bişey oluşur ki?
Yani demek ölümden sonra bir şeyler var.05 Yorumla
Soran1 yılOlduğu ya da olmadığını kimse bilmiyor sadece ya yoksa
Soran1 yılBazı hocaların günde 4 ton yemek yiyeceksiniz lafından daha mantıklı öldükten sonra yok olmak 😂
Soran1 yılNe bilim hadi yat dinlen gece gece böyle şeyler ile kafamızı yormayalım 😂
- Kişilik & Karakter konusunda 4,6b cevap paylaştı.
1 yılOlduğunu kim söylüyor
12 Yorumla
Soran1 yılOlmadığınıda kimse söylemiyor 😂
- 1 yıl
Olduğunu kanıtlayan ne var
1 yılDinsel kitaplardan anladığımız gibi değil. Ruh olgunluğa erişirse, yanmaz enerjiye dönüşerek istediği gibi istediği gezegende bedenlenir. "Gittiniz mi?" diye sormayın.😂 Bilgi Kitabı'na müracaat ediniz.😎
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılher şey yok olacaksa bu kadar varlık neden. Mk sa. lagi
026 Yorumla
Cevap sahibi1 yılSen ne biliyon MK amipi. * ergen ateist yavsagii. Sktr git içinde bulunduğun çıkmazdaki buhranı başka yerde yasa.
Cevap sahibi1 yılProfiline bakınca beyinsiz olduğunda ortaya çıkıyor. Amip
Cevap sahibi1 yılLa sktr git mk doğurduğu. Sen daha ananın bak kardeşim ben onları arastiriyordun.
. Bu mk ergen itleride bir tek kendilerini araştırıyor zannediyor 😂 E MK dogurdugu prof olanlar araştırmadan mi oluyor. Yanlis kaynaklardan ve ergenlikten dolayı bir havalara girip en zeki kendiniz sanmaniz aşırı komik. E nede olsa deliye sorsan deli deliligini kabul etmez o. pu ya sorsan o. py olduğunu kabul etmez siz cahillerde biz bunları düşünürken kıçımizla mi düşünüyoruz diye hiç sorgulamaz.
Şimdi sktr gitte akşam akşam ağzımı bozma. Sen git takip ettiğin kişilerle seksting yap bu konular seni aşar. Ve huyunu suyunu bilmediğin kimseye atlama. Sokakta görsem bilgimle tokatlayacagim denyo burada felsefe yapıyor Komedi gibi
Cevap sahibi1 yılE anasını g. tunden sktigim. Sktr gitin anlamını öğren. Sizin gibi kimilzararlilarla konuşmak istedigimi kim söyledi 😂 Git başka yerde ağla, kudur Çok yaşa 😂
Cevap sahibi1 yılAnasını sktigimin sapık ruhlu p. ci
Cevap sahibi1 yılA anasını miktigimin p. c kurusu e ka. hpe kasığından çıkan onun bunun çocuğu. E MK y. avsagi benim yorumuma s. ike koşan o. pu gibi koşan sensin. Sktr olup gidecek olanda sesini kesecek olan anasının a. mina caktigimin p. cide sensin. Sus ve sktri git. Mk deyyusu
Cevap sahibi1 yılO. punun doğurduğu
Cevap sahibi1 yılSen miktir gitte burdaki saçma sapan şeyleri okuyup 31 çek. Eli sknde 31bagimlisi p. clerde felsefe yapıyor 😂
Cevap sahibi1 yılAnnen de böyle şaka yapıyordu sen oldun 😂Bedavaya veriyordu hemde
Cevap sahibi1 yılYorumlarına bakınca anlaşılıyor 😂
Cevap sahibi1 yılAnal se. KS seviyormuşsun sana bı analdan girerim. Zevk üstü zevk yaşarsın 😂
Cevap sahibi1 yılEn son annecigin de böyle şakalar yapıyordu. Sen oldun 😂
Cevap sahibi1 yılE anasını g. tunden sktigim benim neye inanıp inanmadigim seni ne ilgilendiriyor. Hem senin o. pu çocuğu olduğunu tescilliyorum. Bu ilgilendigim manasına gelmiyor 😂
Cevap sahibi1 yılLa ge. ri zekalı mk ah. magı sana mı sordum. Senin gibi bir ya. vsagi benim muhattap alacağımı sana düşündüren ne 😂
Cevap sahibi1 yılE mk oğlu yorum benim yorumum sktrolup gitmesi gereken sensin. Bos olma konusuna gelince sen ve senin gibi ya. vsaklardan daha boşu yok. Solucanlar bile sizden daha faydalı en azındansa bir mike yarıyor toprağı havalandırmak gibi siz ise anca oksijen israfısınız
1 yılNapalım yani bu dünyada yaşadığımız cehennem yetti zaten
00 Yorumla
1 yılDaha iyi jştee cehennemin olduğu seçenekli durmdansa puf olmak iyi
00 Yorumla
1 yılÇok sevap işlediğim söylenmez ama öyle olursa çok üzülürüm, günah diye yapmadığım çok şey var
01 Yorumla- 1 yıl
Şüphe etmek insanı imanını elinden alır. Şayet islam su götürmez , göz ardı edilemez , mantık çerçevesinde inkar edilemez bir gerçek
Gizli uyenin hz ali ornegine katiliyorum bende
00 Yorumla
1 yılEğer yoksa yok olduğunu fark edemeyecek kadar yok olursun.
06 Yorumla- 1 yıl
Önceki hayatını hatırlamayacağına göre yeni bir insan doğmuş sayılır
- 1 yıl
ölümden sonrasına inanmıyorum
Yoksa yok
Telaş yapacak bir şey de yok01 Yorumla
Soran1 yıl😂
bo hayatta hiç kimse boş yere var olmadı
02 Yorumla
Soran1 yılBiz olmasak dünyanın varlığı dururmuydu
1 yılYorumlara insi şeytanlar doluşmuş
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 599 cevap paylaştı.
1 yılMasallara inanmıyorum, varsa da yanarız..
11 Yorumla- 1 yıl
"Varsada yanarız " gibi söylemler karın ağrısına dayanamayan mahlukların sözü olamaz. Bunu söyleten şeytan ve nefsin dir.
- Kişilik & Karakter konusunda 3,8b cevap paylaştı.
1 yılAma var sonuçta :)
00 Yorumla Ne cennet lazım bana ne de cehennem.
00 Yorumla
1 yılÖlümden sonra hayat var
01 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 750 cevap paylaştı.
1 yılallahım insallah öyledir
00 Yorumla
1 yılOlsun yine de ipi sağlama bağlamak lazım 🤌
00 Yorumla
1 yıl- Aynen öyle
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2,1b cevap paylaştı.
1 yılDedim olabilir
00 Yorumla Kişilik & Karakter konusunda 6,3b cevap paylaştı. Namaz kılanlar düşünsün
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)1 yılIyi olur boş ver her seyi sil gereği yoktu aslinda
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)1 yılAsıl cehennem varsa püf oluyoruz
00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)1 yılOlmama ihtimali olma ihtimalinden daha fazla
03 Yorumla- 1 yıl
Bu kadar demi
Cevap sahibi1 yılaynen zaten yok olma korkusundan inanıyor çoğu kişi
- 1 yıl
Bu kadar basit sanman çok mantıksız
Gizli Üye(30-35)1 yılVardan yok olmaz yoktan var olmaz
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 8b cevap paylaştı.
1 yılYok zaten
11 Yorumla
Soran1 yıldüşünsene ölüyoruz senle beni özel yakıyorlar 😂
Kişilik & Karakter konusunda 2,4b cevap paylaştı. Ya varsa?
03 Yorumla
Soran1 yılVarsa günahımız kadar yanacağız 😂
Soran1 yılBen Müslümanım elhamdülillah sadece sordum
Kişilik & Karakter konusunda 437 cevap paylaştı. Bence öyle zaten
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2,7b cevap paylaştı.
1 yılYoksa yok ne yapalım
00 Yorumla
1 yılVarsa o zaman asıl puf o zaman başlıyor
00 Yorumla
1 yılÖyle zaten
00 Yorumla
1 yılPeki ya varsa
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 799 cevap paylaştı.
1 yılZaten oyle
00 Yorumla Kişilik & Karakter konusunda 702 cevap paylaştı. Gidinc e gorecegiz
00 YorumlaYa varsa..
00 YorumlaCelal hocanın her dediğine inanma
00 YorumlaOzman neden şimdi birşeyler var?
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 8,8b cevap paylaştı.
1 yılNe güzel işte
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılTövbe yarabbim
20 Yorumla
Gizli Üye(25-29)1 yılAma var
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer