Ben kendi şehrimde bugün bir tanesine gittim. Keşke daha çok yapılsa böyle, manevi atmosfer güzel oluyor.
2 ay
Ben kendi şehrimde bugün bir tanesine gittim. Keşke daha çok yapılsa böyle, manevi atmosfer güzel oluyor.
Eskiden bu tür konferanslara katılıyordum, gerçekten insana iyi geliyor ve maneviyatını tazeliyor.
Şu sıralar zaman kısıtlılığından dolayı çok katılamıyorum ama fırsat buldukça gitmeye çalışıyorum. Çünkü insanın sadece günlük hayatla değil, manevi olarak da kendini beslemesi gerektiğine inanıyorum.
Böyle ortamlar insana hem huzur veriyor hem de bakış açısını genişletiyor.
Uzun zamandır gitmiyorum hepsinden soğudum hiç bir grubun ya da cemaatin samimiyetine inanmıyorum
Hepsi de şu hadisi bilir söyler ama uyguladıklarını görmedim "Mümin mümini sevmedikçe cennette giremez" ne hikmetse hiç bir grup da birbirini sevmez kurtuluş bizim kapımızdır vs vs bu kervana katılan kurtulur katılmayan da hüsrana uğrar der
"Sivil" diye belirtmiştim farkındaysanız. Grup veya cemaat gibi bir durum yok yani
Manevi atmosferi sevmen çok hoşuma gitti 🌸 O ortamlar ruhu beslediğini hissettiriyorsa katılman çok değerli 😌 Ben de Muğla’da denk geldiklerime bazen katılıyorum çünkü insan kendini yalnız hissetmiyor umutlanıyor 💫 Sen kendini iyi hissettiğin sürece böyle etkinliklere gitmeye devam et bence 🙏✨
Cevap
14Cevap
Katılmam.
Manevi olarak iyi hissettiriyorsa devam et, insanı toparlıyor böyle ortamlar. Özellikle kalabalık ve sohbet kısmı güzel oluyor.
Evet kısa sürse de iyi geliyor
Ne güzel sevindim senin adına kitap fuarı olunca serdar tuncer ve bekir develi gidiyorum
Bekir develiyi seviyorum cidden çok naif biri. Konuşmaları falan cok güzel anlatıyor
Evet ya çok sevdim insan huzur veriyor serdar tuncer
Mehmet yıldız hayalhanem
Kitapları tavsiye ederim hayatı inanç ve bekir develi kitabı
Sağ ol
Eyvallah
Hayır katılmıyorum çünkü bunlar söyledikleri anlatıklari şeyler sıradan şeyler hep helal haram Cennet cehennem klişe şeyler anlatıyorlar
Klişe demen kadar saçma bişey yok. Din sadece bilgi öğrenip sonra kitabı kenara bırakmak demek değil. Maneviyatını artırmak için bildiğin şeyleri de bazen tekrar duymaya ihtiyaç duyarsın. Demek ki bu gerçeği öğrenememissin bu zamana kadar. Şimdi öğrenmiş oldun
Bana 100 defa 2000 defa duysam bana ne faydası var ki bunu ben 32 süreyi ezbere biliyorum bana ilim lazım bana dini ikimler var havas ilmi leduni ilmi Yıldız name ebced ilmi İlm-i Hurûf İlmi Cifr İlmi öğrensinler neden ogretilmiyor biliyormusun peki biz insanları köle gibi görüyorlar bize anlatıklari hep hikâye yok falan peygamber oyke yaptı yok falan peygamber bunu yaptı bunları nerden biliyorlar hangi kitap yazıyor bugüne kadar nasıl aktarıldı peygamberlerin hayatları bize Yahudiler den geliyor bunlar hiç İncil okudunmu gid oku ücretsiz veriliyor hepsi hikaye dini bir bilgi yok rab bab göksel baba anlatır bugün müslümanlar bunlar yüzünde bu durumda bizler bütün peygamberleri kabul ediyoruz Kuran'ı Kerim nedir sorsan kimse bilmez Tevrat Zebur İncil işte Kuran'ı Kerim 3 büyük dinin tamamlayıcısı dır bizde o yüzden sünnet var sünnet bir Yahudi geleneği değil ya da namaz kılmak bunlar bize Hz İbrahim den beri verildi Kuran'ı Kerim tamamlayıcı bir kitap evet bunun Yahudiler kitabı Tevrat Zebur ama onlar dünyaya Tora kitabi ile hükmediyor tora ilmi yaşıyorlar bize ilim vermiyen kişiler din diyor bugün bir derdin var sen duanın olması için bir ilim bilsen sen dinine daha çok sahip daha çok 4 elle sarilacan ama dmedigin dua kabul omasa 1 ya da 2 yüzlerce kez dua ediyorsun olmuyor nasıl bu dine bağlı olacak olsanda zayıflar ama sana ilim verilse bu dua oku bu zikri yap dua olur derseler yapınca duan olursa ne yapacan daha sıkı baglanacan dinine evet bu din gerçek din dersin bu din bizim dinimiz dersin bugün müslümanlara hep hikâye Anlata Anlata uyutuluyor başka bir şey yok
Bizim zamanımız çok büyük olacak
1. si senin haşa klişe dediğin şeyler helal haramlar dinin temeli bilgileridir. Temeli öğrenmeden üstüne bina inşa edemezsin. İçlerinde bildiğin şeyler var diye bu klişe olmuş olmuyor. Bilmeyenler de olabilir ve bunlar bilmeyenlere de öğretilmiş olunuyor. Daha üst düzey tefsir, havas vs. öğrenmek istiyorsan onu da öğrenebilecegin bir çok yer, anlatım, dersler var zaten. Haberinin olmaması kimsenin sorunu değil ki
Klişe işler başlığı okumadın her halde konferansta helal haram dinin temeli mi anlatılıyor hangi konfereans ta bu senin dediğin şeyleri okula gidmeden öğreniyor tuvalet eğitiminden sonra yapılıyor haram helal dinin temeli farzlar şartlar sende demode olmusun kurusura bakma teyzecim bir diyoruz toplumsal fayda dinin ilmini öğretin gösterin hep soylenen şey anne babanın evlatları üzerindeki hakları biri çıkıp demiyor evladın anne baba üzerindeki hakları her yıl sakız orucu bozarmi İslamiyet 1400 yıl önce kuruldu halen bizler helal haramı söyluyorsunuz neyse tartışmaya gerek yok benim için şu an gerçek İslamiyet dini yaşamıyor ve yaşantımızda aynı
Sen kendi adına konuş. Bu söylediklerini de kendine ders olarak çıkar çünkü aynı kulvarda değiliz. Dinin temel kurallarını anlatan bir çok konferans, söyleşi bulabilirsin ama belli ki o taraklarda bezin yok. Yaşayan gayet iyi yaşıyor dinini. Ezbere yaşayan ya da yaşamayanlar da kendi bilir
hiç katılmadım maalesef
Her şehirde yapıyorlar mı bilmiyorum. Belki bulunduğun şehirde yoktur
Kimin konferansı vardı?
Hayalhanemin vardı ona denk geldim
İzmir de mi yaşıyorsun? :)
Evet?
Çok alakan olsaydı böyle şeylerle kendin araştırıp bulup denk gelirdin zaten
İnançsızsın diye bişey demedim ama her inançlı da çok alakalı olmuyor dini konusmadır, sohbettir vs. Çoğunluğun adı Müslüman sonucta. İcraata gelince fos.
Valla sosyal medyaya girip vakit geçirecek kadar vakti olan herkes buna da istese vakit bulurdu diye düşünüyorum
Evet gittim keşke daha fazla derine inip anlatilsa
Keşke
İzmir’de nerede varmış söyle de gidelim
Ayda bir falan yapılan konferanslar oluyor. Sürekli olan bildiğim yok
O ne demek yani
Baya ne anladıysan o işte
Bazen
Hiç gitmedim
Hayır
Asla gitmem
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?