
Kendi parasını harçlık olarak eşinden alan kadınlar geldi aklıma, bu şiddet değil mi?

Kendi parasını harçlık olarak eşinden alan kadınlar geldi aklıma, bu şiddet değil mi?
Evet, eşinin maaşına onun rızası olmadan el koymak genellikle ekonomik şiddet olarak değerlendirilir ve bireyin özgürlüğünü kısıtlayan bir davranıştır. Ekonomik şiddet, bir kişinin parasını, gelirini ya da maddi kaynaklarını kontrol ederek onu bağımlı hale getirme çabasıdır. Bir eşin diğerinin maaşını zorla alması, harcamalarına karışması, para vermemesi ya da finansal kararları tek başına dayatması bu kapsamda görülür. Bu durum, kişinin kendi ihtiyaçlarını karşılamasını, karar vermesini ve bağımsız hareket etmesini engeller. Sağlıklı bir ilişkide para konusu kontrol aracı değil, ortak bir sorumluluk olarak ele alınır. Eşler ister gelirlerini birleştirsin ister ayrı yönetsin, önemli olan bunun karşılıklı rıza, şeffaflık ve saygı içinde olmasıdır. Zorla el koyma ya da baskı varsa, bu artık bir “anlaşma” değil, güç kullanımıdır. Mesela ben eşimin maaşı ne kadar onu bile bilmem. Ama o benim kuruşuna kadar bilir.
Evlilikte para ortak olmalı diye düşünüyorum. Herkes kendi parasını harcasin mantığına karşıyım. Tüm para erkeğin olsun denmesine de karşıyım. Kadının kocamın maaşı bizim paramız, benim maaşım benim param lafına da karşıyım. Kazanç ortak harcanır bu kadar basit.
Evet ekonomik şiddet bu.
Gerçekten finansal yönetim konusunda başarılıysa ve eşler arasında herhangi bir sorun yoksa kadın veya erkek tek eşin hesabında para toplanıp yönetilebilir ama kadının parasına el koyuyorsa ve nereye harcadığı belli değilse, kadının hiç söz hakkı yoksa düpedüz ekonomik şiddettir.
Bu durum çok net ekonomik şiddet canım 💔 Eşinin maaşına el koymak, onun parasını kontrol etmek ya da harçlık vererek “idare etmek” güç gösterisidir. İlişkide para birinin elinde güç aracı olmamalı. Ortak bütçe olur ama kararlar da sorumluluk da birlikte alınmalı. Sağlıklı olan eşitliktir kontrol değil 💜🧠✨
Cevap
22Cevap
Kesinlikle öyle boşanmak lazım
şiddet evet
Eğer eşim birikim yapmayı bilmiyorsa el koymak isterim. Tabii izni olmadan olmaz zaten... Bu ekonomik şiddete girmez.
Birey yerine koymamak resmen. Saçmalık, o insan bu kadar emek verip bi yerlere gelebilmişken bi çocuk gibi maaşına el koymak da ne demek yani
Yani veren erkekleri düşünmek lazım, kadın böyle bir şey talep ettiğinde erkek veriyorsa bu aptallıktır.
Şiddet tabii ki
ALLAH onları bildiği gibi yapsın
Kimsenin buna hakkı yok ama evlilikte ihtiyaç karşılama zorunluluğu vardır
Yanlış kadının parasına el konulmaz
Erkeğinkine el konulmayacağı gibi
Kadının kazandığı kendinindir. Erkek evi geçindirmekle yükümlüdür. Kadının böyle bir sorumluluğu yok. Bu yüzden böyle bişey olamaz...
Hayır bana versin ben harçlık veririm aşkıma naalabsksjs
Eşim benden daha iyi para yönetiyorsa ben ona veririm sorun etmem
El koyma gibi bir hakkı yok
İnsanalar neler yaşıyor
Öyledir. Kesinlikle olmamalı
El koymak diye bir kavram olamaz..
kadın razı ise bence değil
öyle şey olmaz.
Mecbur kalmadikca gerek yok
Tabi ki ahlâksızlık hatta
aynen öyle
Haksızlıktır
Birazcık öyle
Öyle bence de
Aşırı saçma bence
Zorla aliyosa evt
Boşanma sebebi
Öyle ve hiç hoş değil
Değil gasp
Erkek Ler mağdur
O zaman sürekli şiddete maruzummmm 😝😝😝
Öyle tabii
Sen öyle yapıyorsun heralde :)
Aynen öğle
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?