İslamda neden çok eşlilik erkekler için var?

Bu soru sabah aklıma takıldı

Sorunun peşine düştüm sonra tarihte ilginç bir kriz anı gördüm.

Binlerce erkek savaşa girdiğinde binlerce kadın çocuklarıyla kocasız kalıyorlar ve bir kadın ortaçağda çocuklarıyla ortada dımdızlak kalması ciddi riskmiş her türlü tacize tecavüze yokluğa (o zamanlarda para ekonomisi tüm dünyada erkek gücü üzerinden işliyor) maruz kalıyorlar.

Sonra bir soru daha merak ettim iyi de evlenmek zorunda mı dini emir olarak yardımcı olsun niye evleniyor?

Bunu bir yerde sordum dedi ki çoluk çocuğuyla ortada kalmış birine bir yardım edersin iki yardım edersin niye sürekli baksın ki adam

3-5 kadından söz etmiyoruz binlerce kadın ortada kalıyormuş ya köle oluyorlar ya da alınıp satılıyorlar

Tam da bu maksatla İslam buna tek engelin ancak onları aile yaparak çözülebileceğini öngörmüş ve bunu da ancak zaruri durumlar için geçerli kılmış hatta bir ayette de şu söyleniyor

" tek eşlilikte tavsiye edildiğini 4 eşe kadar izin verildiğini ve ancak rıza ve hakka girmeme koşuluyla"

İzin veriliyorken bir ayette de ne yapılırsa yapılsın asla adalet sağlanamayacağını (bir nevi dolaylı yoldan 4'e karşı) söylüyor

Şimdi gelelim ateistler siz ne diyorsunuz buna bir açıklamanız var mı (mantıklı lütfen sallamayın ortada böyle bir durum gerçekten yüzyıllarca yaşandı durdu)

İslamda neden çok eşlilik erkekler için var?
Cevapla